کد خبر 517849
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

در حالی که تنش سیاسی بین ایران و عربستان پس از اعدام رهبر شیعیان عربستان به اوج رسیده، مسئولان باشگاه‌های حکومتی این کشور نیز دست به دامان اهرم‌های سیاسی شده‌اند و اعلام کرده‌اند با تیم‌های ایرانی در ایران بازی نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، چند ساعت پس از اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان و اعتراض گسترده مردم ایران به این تصمیم سیاسی، باشگاه‌های عربستان که همگی زیر مجموعه حکومت این کشور به شمار می‌آیند اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند بازی‌ با تیم‌های ایرانی در ایران را تحریم کنند.

حتی مسئولان سازمان لیگ عربستان در اظهار نظری عجیب و خارج از عرف اعلام کرده‌اند که این کشور از AFC می‌خواهد تا قر‌عه‌کشی ر‌قا‌بت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دوباره برگزار کند تا تیم‌های عربستانی و ایرانی در یک گروه قرار نگیرند!

با این حال به نظر می‌رسد این اظهار نظرها که برای خرسندی حکمرانان سعودی در رسانه‌های حکومتی این کشور منتشر می‌شود تنها مصرف داخلی دارد، چرا که با وجود گذشت 48 ساعت از این اظهار نظر‌ها هیچ اقدام عملی از سوی فدراسیون فو‌تبا‌ل عربستان برای تصمیم‌گیری به AFC صورت نگرفته است.

عربستانی‌ها در حالی مدعی هستند که در ایران امنیت وجود ندارد که کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا میزبانی ر‌قا‌بت‌های مختلفی را در سال 2015 از جمله میزبانی ر‌قا‌بت‌های مقدماتی نو‌جو‌ا‌نان و جوانان آسیا و همین طور میزبانی بازی‌های خانگی عراق و افغانستان را به ایران واگذار کرد و همین موضوع نشان می‌دهد که اگر تهدید طرف سعودی عملی شود، کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا با تاکید بر جدایی سیاست در ورزش و امن بودن ایران به سیاسی کاری‌ باشگاه‌های عربستان توجهی نمی‌کند.

در سال‌های اخیر هم هر بار تیم‌های عربستانی به ایران سفر کردند، پس از بازگشت به این کشور اعلام می‌کردند که قصد شکایت از تیم‌های ایرانی را دارند اما یا آنها پس از بهره‌برداری داخلی این کار را انجام ندادند یا اگر شکایتی صورت گرفت کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را رد کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس