کد خبر 517738
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا با اشاره به جریان حمله به سفارت عربستان گفت: ما به این نرسیدیم که اقدام به آتش‌سوزی عمدی و از داخل سفارت بوده باشد.

اولین واکنش رسمی پلیس به حوادث سفارت عربستانبه گزارش مشرق، سردار منتظرالمهدی سخنگو و معاون اجتماعی ناجا در خصوص برگزاری مراسم اربعین اظهار داشت: خوشبختانه مراسم اربعین امسال با بالاترین ضریب امنیتی برگزار شد و بدون هیچ مشکل خاصی پایان یافت.

وی با اشاره به انجام نظرسنجی پلیس از زائران اربعین حسینی و رضایتمندی زائران از عملکرد پلیس نیز گفت: در نظرسنجی که از 24 هزار نفر زن و مرد بالای 15 سال انجام شد شرکت کنندگان این جامعه آماری نمره 64.17 را به پلیس دادند و رضایتمندی مردم نسبت به عملکرد پلیس به نسبت سال قبل با افزایش 1.2 نمره‌ای همراه بود. همچنین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی میزان رضایتمندی خود از پلیس کشور عراق را معادل 15.5 عنوان کردند.

دستگیری 3 نفر به دلیل گزارش‌های دروغ درباره بمب‌گذاری در مترو تهران

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص علت حضور نیروهای یگان ویژه در ایستگاه‌های مترو و ادامه‌دار بودن این حضور، خاطر نشان کرد: اطلاعات و نظرسنجی‌های ما حاکی از رضایتمندی مردم در خصوص حضور نیروهای پلیس در ایستگاه‌های مترو است و خوشبختانه در دنیای امروز که بسیاری از کشورها که مورد حملات تروریستی قرار گرفته است، هیچ مشکل امنیتی در کشورمان بوجود نیامده است.

وی ادامه داد: حضور نیروهای پلیس در ایستگاه‌های مترو هم به سبب اجرای مانور است و هم باعث حفظ آمادگی نیروهای پلیس است و به نظرم حضور این نیروها به هیچ وجه به وجهه شهر آسیب نمی‌زند و احساس امنیت را در مردم مضاعف می‌کند.

منتظرالمهدی گفت: حضور نیروهای پلیس در ایستگاه‌های مترو با توجه به ضرورت‌های موجود تعیین می‌شود و امکان دارد کاهش و یا افزایش یابد.

سخنگوی ناجا در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص خنثی‌سازی تهدیدهای انجام شده در مترو نیز افزود: همانطور که پیش از این عنوان کردم 30 مورد گزارش بمب‌گذاری در مترو به پلیس اطلاع داده شد ولی خوشبختانه هیچ‌کدام از این گزارش‌ها صحت نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری موفق نشست سران اوپک گازی در شهر تهران و برقراری بالاترین ضریب امنیتی در حین برگزاری این نشست گفت: در حین اجرای این نشست 30 مورد تماس تلفنی مبنی بر وجود بسته‌های مشکوک در مترو به اطلاع پلیس رسید که با حضور پلیس در محل‌های مذکور کذب بودن این ادعاها به اثبات رسید.

منتظرالمهدی گفت: علاوه بر این موارد پلیس تهران موفق به دستگیری 3 نفر به عنوان عواملی که مبادرت به ارائه گزارش‌های دروغ مبنی بر وجود بمب در ایستگاه مترو می‌کردند شد.

سخنگوی ناجا خواستار کنترل جدی‌تر مراکز معاینات فنی شد 

وی در ادامه نشست با تاکید بر اینکه شماره‌گذاری خودروها توسط پلیس برمبنای گواهی‌های ارائه شده از سوی سازمان استاندارد و محیط زیست انجام می‌شود، اظهار داشت: در سال جاری یک میلیون وسیله نقلیه توسط پلیس شماره‌گذاری شد و امروز بیش از 29 میلیون وسیله نقلیه در کشور در حال تردد هستند که از این میان یک میلیون و 235 هزار خودرو فرسوده وجود دارند که سهم زیادی در آلودگی هوا دارند.

منتظرالمهدی مهمترین علت آلودگی هوا را منابع متحرک از جمله خودروها عنوان کرد و خواستار جدی‌تر شدن اقدامات در خصوص استانداردسازی و معاینات فنی شد و افزود: لازم است کنترل عملکرد کاتالیست‌های خودروها به صورت جدی‌تری دنبال شود چرا که پس از حرکت خوردوها به میزان 50 تا 60 هزار کیلومتر، عملا این کاتالیست‌ها کارآیی خود را از دست می‌دهند و باید نسبت به تعویض آنها اقدام کنند.

سخنگوی ناجا در ادامه به موضوع کاهش تلفات جاده‌ای در کشور در طول 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: امسال خوشبختانه 332 نفر کمتر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند و این در حالیست که سهم عمده تصادفات در گرو رانندگان است.

وی گفت: نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد 47 درصد تصادفات درون شهری به دلیل عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو از سوی راننده بوده و انحراف به چپ نیز بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای است.

منتظرالمهدی نرم تلفات جاده‌ای در ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 7 نفر است و این در حالیست که نرم جهانی تلفات جاده‌ای به ازای 10 هزار وسیله نقلیه 7.5 است.

تکذیب پیوستن اتباع ایرانی به داعش/افزایش 70 درصدی طرد مرزی اتباع غیرقانونی

سخنگوی ناجا در ادامه در پاسخ به تسنیم در خصوص ادعای برخی افراد در خصوص پیوستن برخی اتباع ایرانی به داعش گفت: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که گزارش و اطلاعاتی دل بر پیوستن اتباع ایرانی به گروه داعش وجود ندارد و لذا این ادعاها ادعاهای واهی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور اتباع افغانی در کشورمان نیز گفت: قاچاق انسان سومین تجارت سیاه پرسود دنیاست ولی متاسفانه قاچاقچیان انسان علیرغم تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبان‌های کشور مبادرت به قاچاق تعدادی از اتباع افغانستانی به کشور می‌کند.

منتظرالمهدی با بیان اینکه حمل و نقل اتباع بیگانه توسط خودروها جرم است و باعث 6 ماه توقیف خودروهای متخلف می‌شود افزود: در سال جاری طرد مرزی اتباع غیرمجاز در کشور 70 درصد رشد داشته و در سال جاری 600 هزار نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز که عمدتا از کشور افغانستان بودند به کشورهای خود بازگردانده شدند.

توضیحات پلیس درباره ممانعت از ادامه مسیر گردشگران در نائین

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوال دیگری درباره برخورد پلیس با گردشگران در نائین و ادعاهای مطرح شده در حاشیه این اتفاق گفت: طبق قانون پلیس ملزم به تذکر و برخورد قانونی با افرادی است که شانیت و هنجارهای جامعه را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر عدم اختلاط زن و مرد در اتوبوس‌های شهری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است ولی علیرغم رعایت اصول اخلاقی در اغلب تورهای گردشگری، متاسفانه برخی از این تورها هنجارهای پذیرفته شده جامعه را رعایت نمی‌کنند.

سخنگوی ناجا گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در این ماجرا و گزارش‌های موجود، نقل قول‌های صورت گرفته در حاشیه این برخورد پلیس صحت ندارد.

منتظرالمهدی گفت: در این ماجرا چندین اتوبوس همزمان در حال تردد بودند ولی با توجه به عدم رعایت هنجارها توسط سرنشینان یکی از این اتوبوس‌ها پلیس با حکم قاضی کشیک مجبور به ممانعت از ادامه مسیر این اتوبوس گردشگری شد.

مدیریت پلیس در حادثه حمله به سفارت عربستان درست و بجا بود

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای برخی افراد نسبت به اهمال پلیس در ماجرای حمله به سفارت عربستان گفت: همواره روش پلیس در برخورد با مردم روشی اقناعی است و برخوردهای سلبی به عنوان آخرین روش به کار گرفته می‌شود لذا در ماجرای حمله به سفارت عربستان نیز واکنش پلیس به معترضان واکنشی بجا بود و مدیریت خوبی در این ماجرا اعمال شد.

گشت ارشاد موسمی و فصلی نیست

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص تغییر در سیاست‌های پلیس برای حضور نیروهای گشت ارشاد در شهر تهران اظهار داشت: حضور گشت ارشاد در شهرها نه موسمی است و نه فصلی بلکه یک ماموریت دائمی است.

منتظرالمهدی افزود: در تمام دنیا نیز پلیس درباره پوشش شهروندان نظارت دارد و در برخی کشورها برخوردهای پلیس صرف برهنگی است و در کشورها نیز این سیاست‌ها بسیار سختگیرانه می‌باشد. 

وی افزود: در کشور ما نیز بر اساس قانون گشت ارشاد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

جمع‌آوری 600 زن معتاد خیابانی در پایتخت

سخنگوی ناجا در ادامه چهارمین نشست خبری خود به موضوع جمع‌‌آوری معتادان متجاهر خیابانی پایتخت پرداخت و گفت: پلیس آمادگی جمع‌آوری معتادان خیابانی را دارد و به هر میزان که سازمان‌های مسئول اماکن نگهداری این افراد را تامین کنند مبادرت به جمع‌آوری معتادان متجاهر خواهد کرد.

وی گفت: در هفته گذشته نیز با توجه به تامین ظرفیت نگهداری این افراد بیش از 600 زن معتاد خیابانی و 3 هزار مرد معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری شدند.

توضیحات سخنگوی پلیس در خصوص بازداشت دروازه‌بان پرسپولیس

منتظرالمهدی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر علت بازداشت سوشا مکانی دروازه‌بان فعلی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سال گذشته شکایتی علیه این فرد تنظیم شده بود و به دادسرای جرایم رسانه ارائه شده بود و امسال نیز با توجه به انتشار عکس‌های این فرد، پرونده مجددا به جریان افتاد و وی به دادسرا احضار شد.

وی با بیان اینکه شکایت از وی توسط شاکی خصوصی انجام شده است، افزود: با توجه به احضار این فرد به دادسرا و عدم تمکین وی، روز گذشته دروازه‌بان پرسپولیس دستگیر شد و در حال حاضر نیز در اختیار مراجع قضایی است.

توصیه پلیس به نامزدهای انتخاباتی

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی درباره اعلام وعده وعیدهای برخی نامزدهای مجلس درباره حذف و یا تغییر برخی سیاست‌های کشور گفت: من به نامزدهای انتخاباتی توصیه می‌کنم که وعده وعیدهای انتخاباتی خود را برمدار عقل و واقعیت ارائه دهند چرا که برخی سیاست‌ها و اقدامات همچون گشت ارشاد و خدمت سربازی سیاست‌های کشوری است و تغییر در آنها از عهده یک فرد خارج است.

وی افزود: البته مردم نیز نسبت به این موضوع توجه دارند و به وعده‌های پوچ و بی‌اساس اعتنایی نمی‌کنند.

تکذیب ادعای هاشمی توسط سخنگوی پلیس

منتظرالمهدی در پاسخ به سوال دیگری در صحت ادعای هاشمی رفسنجانی مبنی بر 3 بمب‌گذاری ناموفق در تهران عنوان شده بود، گفت: این ادعاهای ایشان هیچ‌گاه اثبات نشده و گزارشی از بمب‌گذاری‌هایی که مطرح کرده‌اند به دست ما نرسیده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • شهریار ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    بنده خدا میگه الان سفارت در امنیت کامل است. یعنی خبر نداره که همشون رفتن از ایران ؟
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    ایشون پزشک هم هستند
  • ناشناس ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    خبر را درست بخوانید و بعد اظهار نظر نظر کنید . واقعیت هم همین است که سردار اظهار داشتند و عوامل سفارت عربستان این اقدام را انجام داده اند و آتش سوزی کار خود آنان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس