آیت الله العظمی مکارم شیرازی تخریب سفارتخانه و کنسولگری را نادرست و خلاف شرع دانست.

 به گزارش مشرق، آیت الله العظمی مکارم شیرازی تخریب سفارتخانه و کنسولگری را نادرست و خلاف شرع دانست و گفت: این کار درستی نبود و کار دو گروه است، یک گروه از علاقمندان به نظام است که گاهی کنترل از دستشان می رود و دست به کارهایی می زنند که هزینه بر است و گروه دوم افراد نفوذی هستند که منتظرند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

این مرجع تقلید امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به اعدام شیخ النمر توسط رژیم سعودی اظهار داشت: این جنایت آل سعود کاری بود که همه دنیا آن را محکوم کرد؛ تنها آمریکا بود که تنها ابراز نگرانی کرد و تصور ما این است که با اطلاع آنها صورت گرفته و آنها از این موضوع خوشحالند که درگیری بین شیعه و سنی پیدا می شود و این هم مقدمه آن درگیری باشد.

او با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا از این جریان قطعا خشنود هستند، گفت: دلیل این مساله آن است که از این طریق می توانند برنامه درگیری شیعه و سنی را به وجود آورده و تشدید کنند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: عجیب اینکه اینها آمدند به گمان خود زرنگی کنند و اسم این عالم ربانی را لابلای عده ای انفجاری ها گذاشتند و بعد حکمی را که خواندند استناد کردند به آیه ۳۳ سوره مائده و بعد هم روایاتی را عنوان کردند تا برنامه را گم کنند درحالیکه همه دنیا می دانند ایشان دست به سلاحی نبرده و خودش می گفت که قلم و بیان، سلاح من است. نمی آیند بخاطر این مساله سر کسی را با شمشیر زده و بعد بدن او را به دار بیاویزند.

او تصریح کرد: اینها کاری کردند همان کاری که داعش می کند و عجیب اینکه روزنامه های معروف غربی هم این مساله را دنبال و شدید محکوم کردند. برخی روزنامه های معروف غربی می نویسد «حمام خونی که عربستان به راه انداخته با هدف شعله ور کردن آتش درگیری طائفه ای است که قوی تر از چیزی است که داعش انجام داده است».

این مرجع تقلید ادامه داد: یکی دیگر از روزنامه های معروف غربی می نویسد:«استفاده از آیات قرآن برای توجیه این اعدام ها نشان می دهد که عربستان سعودی دقیقا همان شیوه داعش را مورد استفاده قرار داده است». دیگری می نویسد:« هنوز یکسال از به قدرت رسیدن پادشاه جدید عربستان نگذشته که امسال بدترین سالهای حکومت آل سعود است». برای اینکه ده ماه است فتنه یمن را به راه انداختند به جایی نرسیدند.

او ابراز داشت: من تصور می کنم اینها همان انتقام شکست در یمن، سوریه و عراق را می خواهند بگیرند اما بدانند هزینه بزرگی که تصور نمی کردند برای آنها خواهد داشت و پرداخت خواهند کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به حمله عده ای به سفارتخانه و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد اشاره کرد و ابراز داشت: تخریب سفارتخانه و کنسولگری نادرست و خلاف شرع است. شرع می گوید وقتی شما به شخصی ویزا دادید و آمد مستعمل شد نمی توانید مزاحم او شوید. به علاوه حساب اینها با آنها جداست بهرحال این کار درستی نبود.

او ادامه داد: این کار، کار دو گروه است، یک گروه از علاقمندان به نظام است که گاهی کنترل از دستشان می رود و دست به کارهایی می زنند که زیان بخش است و برای ما هزینه زیادی دارد و تا به حال هم داشته است و گروه دوم افراد نفوذی هستند که منتظرند چنین حوادثی به وجود بیاید، از آب گل آلود ماهی بگیرند و کاری کنند عداوت و دشمنی بین شیعه و سنی زیادتر شود و به اهداف خود برسند. گروه دوم هم در این مساله قطعا نقش داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با تفاوت قائل شدن میان حمله به لانه جاسوسی آمریکا در اوایل انقلاب و سفارت عربستان گفت: بهرحال نباید این کارها را انجام داد چون ضرر و هزینه های زیادی برای نظام و اسلام دارد امیدواریم این آخرین باری باشد که چنین حوادثی واقع می شود. دوستان بر اعصاب خود مسلط باشند، به دشمنان هم اجازه ورود در اینگونه کارها ندهیم تا این حوادث پیش نیاید.

او در پایان تاکید کرد: شهادت آیت الله نمر فراموش شدنی نیست و در آینده آثار خود را نشان خواهد داد و تاکنون هم نشان داده است. امیدواریم خداوند ریشه کسانی که سعی می کنند اسلام و قرآن تضعیف شود از دنیا برکند
منبع: شفقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس