برنامه این هفته «ثریا» با موضوع جشنواره عمار به روی آنتن رفت. برنامه‌ای که مورد توجه و تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت.

به گزارش مشرق، برنامه ثریا در سالگرد یوم الله نهم دی، جشنواره عمار که یکی از رویش‌های بعد از فتنه 88 است را با حضور با حضور استاد نادرطالب زاده، دبیر جشنواره عمار و برگزیدگان بخش های مختلف دوره گذشته و فعلی جشنواره عمار، حسین دارابی، کارگردان فیلم داستانی «علمک»، حسین تهرانی، کارگردان مستند «بازگشت قهرمان» و دو کارگردان نوجوان برگزیده عمار، سروش سراب هرسینی و سید محمد علی محمودی کارگردانان مستند «رومیزی»، بررسی کرد.

عمار همان جهاد سازندگی در رسانه است

محسن مقصودی، در ابتدای برنامه از نادر طالب‌زاده سوال کرد که در سی و پنج سال گذشته بودجه‌های فرهنگی زیادی داشته‌ایم که در بخش‌های مختلف فرهنگی کشور خرج شده و جشنواره‌های هنری و سینمایی بسیاری داشته‌ایم، چه نیازی به جشنواره مردمی فیلم عمار با نگاه انقلاب اسلامی بود؟

نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره عمار نیز در پاسخ گفت: برای پاسخ به این سوال شما من مثال جنگ را می‌زنم؛ از وقتی که جنگ در کشورمان اتفاق افتاد همه ایران غافلگیر شدند و ایران از سوی غرب مورد حمله قرار گرفت بنابراین یکی از ارگان‌هایی که باید از بدو انقلاب تأسیس می‌شد و به صحنه می‌آمد جهاد سازندگی بود؛ عمار همان جهاد سازندگی در رسانه است.

صحبت‌هایی که در «ثریا» مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت، چه بود؟ +فیلم

عمار سطح فکری و زیباشناسی مردم روستا و شهرستان‌های کوچک را بالا برده است

وی با بیان اینکه عمار همان جهادسازندگی در رسانه است و همواره کمبود آن احساس می‌شد، ادامه داد: عمار کلکسیون فیلم‌هایش را در روستاها پخش می‌کند که سطح فکری و زیباشناسی مردم روستا و شهرستان‌های کوچک را بالا برده و این امر تقریباً بی‌نظیر است؛ ما نمونه‌ای در هیچ کجای دنیا نداریم که یک بسته‌ کامل از فیلم را به یک حسینیه در یک روستا ببرند و بعد ساکنین روستا تمایل داشته باشند که این بسته در خانه آن‌ها باشد.

موضوعاتی که برای عمار انتخاب می‌شود در نقد اوضاع داخلی است

مجری و تهیه کننده سرشناس برنامه راز با اشاره به اینکه عمار استعدادها را کشف می‌کند و در حوزه آموزش هم فعال است، یادآور شد: در این جشنواره گروه‌های مختلفی آموزش دیده‌اند و در عرصه‌های مستند درخشیده‌اند؛ امسال 4 فیلم سینمایی داریم که در حال آماده شدن است و موضوعاتی که برای این جشنواره انتخاب می‌شود در نقد اوضاع داخلی است و مخاطبش هم مردم ایران هستند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره جسارت در انتخاب موضوع مانند کاری است که خود شما در ثریا انجام می‌دهید؛ موضوعاتی که 6 الی 7 سال پیش کسی به سمت آن‌ها نمی‌رفت بعنوان مثال مسئولینی وزیر یا نماینده بودند با این که ظاهراً تخصص داشتند  ولی اشتباه می‌کردند که به رخ کشیدن این اشتباهات هم شیرین است و هم به هر مسئولی تذکر می‌دهد که حواست جمع باشد که رسانه تو را زیر نظر گرفته است.

{$sepehr_media_1320615_400_300}
دانلود

جشنواره عمار سوژه‌هایی را انتخاب می‌کند که کسی جرات نمی‌کند وارد آن شود

این پیشکسوت رسانه‌ای در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا جشنواره مردمی فیلم عمار به نوعی اعتراض به یک جریان حاکم بر سینما و سینمای مستند است یا خیر، بیان داشت: این جشنواره از جای دیگری الگوبرداری نکرده بلکه عمار برای انقلاب اسلامی است؛ در همین انتخاب سوژه، سوژه‌هایی وارد می‌شود که خط قرمز است یعنی کسی جرات نمی‌کند وارد این عرصه شود.

رسانه اصلاح‌گر قدرت‌هایی مانند قوه اجراییه، مقننه و قضاییه

کارگردان مستند "خنجر و شقایق" اظهار داشت: امسال در این جشنواره چند کار خوب وجود دارد که به نظرم بهتر است این آثار را در تلویزیون هم پخش کنیم و نگوییم که این‌ها را نمی‌شود مطرح کرد؛ اگر شما این‌ها را مطرح نکنید وضع از این بدتر می‌شود و می‌دانید که رسانه است که دکتر جامعه و قدرت چهارم است، اصلاح‌گر قدرت‌های دیگر مانند قوه اجراییه، مقننه و قضاییه، رسانه است.

فرهنگ عمار همان فرهنگ ثریاست

طالب‌زاده با تاکید مجدد براینکه عمار از هیچ جا تقلید نکرده خاطر نشان کرد: این جشنواره یک نیاز بود و برای همین مثال جهاد سازندگی را به میان آوردم، اگر در زمان جنگ جهاد سازندگی نبود به خیلی از جاها برق نمی‌رسید و متاسفانه آن را تعطیل کردند که برای همین است که برخی از شهرهای جنوبی ما هنوز آب تصفیه شده و برخی دیگر از امکانات اساسی را ندارد. این همه سد درست کرده‌اند و رودخانه‌ها را خشک کرده‌اند! چون رسانه نبود، اگر همین برنامه شما 10 سال پیش هم وجود داشت و به نوعی انتقاد می‎کرد دیگر این همه سد ساخته نمی‌شد؛ لذا فرهنگ عمار همان فرهنگی است که در برنامه شما نیز دیده می‌شود.

صحبت‌هایی که در «ثریا» مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت، چه بود؟ +فیلم

جریان عمار باید بیست سال زودتر و در زمان آوینی شروع می‌شد

محسن مقصودی، مجری ثریا با اشاره به جمله کلیدی رهبری انقلاب مبنی براینکه ما به کسانی که اهل کار فرهنگی هستند دائم می‌گوییم، به بعضی تکرار می‌کنیم، به بعضی التماس می‌کنیم، بعضی‌ها را در اینجا جمع می‌کنیم و به بعضی‌ها پیغام می‌دهیم که آقا کار فرهنگی کنید، جواب کار فرهنگی باطل کار فرهنگی حق است، اظهار داشت: فکر می‌کنم که عمار به نوعی مصداق فرمایش رهبر انقلاب باشد؛ یعنی در واقع کار فرهنگی حق بچه‌های انقلاب در مقابل یک جریان به نوعی غرب‌زده یا روشنفکری که ما شاید تا 7 الی 8 سال قبل تنها کاری می‌توانستیم انجام دهیم این بود که به سینما نرویم اما در حال حاضر جریان عمار می‌گوید که من دیگر منفعل نیستم و من فکر و حرف دارم و خودم تولیدکننده و توزیع‌کننده هستم و حتی اکران مردمی نیز دارم.

دبیر جشنواره عمار در میان اظهارات مقصودی اظهار داشت: به نظرم همین مطلبی که شما به آن اشاره کردید کاملاً درست است فقط خیلی دیر شروع کردیم و ای کاش بیست سال پیش و در زمان شهید آوینی این کار را شروع می‌کردیم؛ بعد از جنگ، عرفان جنگ را چه کسی تبیین کرد؟ آقا مرتضی و دوستانشان بودند؛ بر طبق همین روال ما باید در جنگ نرم در تلویزیون فضا را باز می‌کردیم و بجای اینکه این فضا را باز کنیم او را ممنوع‌الورود کردیم.

وی عنوان کرد: مقاومت عجیب و غریبی برای این‌گونه کارها وجود داشت؛ تا سال‌ها کسی حق نداشت در رابطه با حجامت، طب ایرانی و اسلامی، ربا و سود بانکی حرفی بزند؛ یک شورایی وجود داشت که می‌گفت نباید در مورد این‌ مسائل حرف بزنید.

وی افزود: شما مستندی با عنوان اینکه ایران بهشت ثروتمندان است، پخش کردید که در آن برنامه آقای دکتر رزاقی مطرح کردند که اگر مالیات پولدارها و نه مستضعفین رصد شود این مالیات 4 برابر درآمد نفت است که این‌ مسائل بعد از 32 سال مطرح شد و رسانه برای همین صحبت‌های درست و منطقی است.

در ادامه برنامه فیلم داستانی «علمک» به کارگردانی حسین دارابی که یکی از پربیننده‌ترین آثار جشنواره عمار در سال گذشته(دوره پنجم) بود، پخش شد.

مقصودی خطاب به دارابی، کارگردان این اثر گفت: این اثر مایه‌های طنز زیادی داشت و در برخی از بخش‌ها آدم از خنده روده بر می‌شد و حس دماغ درد و سر درد را به انسان القا می‌کند و هم خیلی قابل تأمل و با یک معنی و مفهوم خوبی جمع‌بندی شد، در مورد این ایده توضیح دهید.

حسن دارابی، کارگردان فیلم داستانی «علمک» خاطرنشان کرد: از مترو که بیرون آمدم یک علمکی در پیاده رو بود که روی آن را یک چیزی پیچیده‌ بوده‌اند، خیلی ذهنم را درگیر کرد و سریع آن را یادداشت کردم و از آن یک فیلم‌نامه استخراج کردم و بعد به همان باشگاه فیلم سوره که برای فیلم‌های هنری است ارائه کردم و در نهایت توانستم این فیلم را بسازم.

صحبت‌هایی که در «ثریا» مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت، چه بود؟ +فیلم

عمار ارتباط بیشتری نسب به سایر جشنواره ها با عموم مردم دارد

دارابی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی براینکه جشنواره عمار به چه میزان به دیده شدن اثر شما کمک کرد اظهار داشت: احساس می‌کنم که جشنواره عمار نسبت به جشنواره‌هایی که در این سال‌ها شرکت کرده بودم مخاطبان بیشتری دارد و با عموم مردم در ارتباط است و در دورترین نقاط کشور نیز اکران می‌شود.

حرف خوب باید در قالب درست ارائه شود

وی ادامه داد: مشاهده استقبال‌ مردم برایم بسیار خوشحال کننده بود چرا که به نظر من یکی از مهمترین ویژگی‌های یک فیلم این است که بتواند مخاطب خود را جذب کند و بعدها لیست پیامک‌ها را برایم ایمیل می‌کردند و برایم خیلی جالب بود که از دورترین نقاطی که شاید من تا به حال اسم آن‌ها را نشنیده بودم اظهارنظر کرده بودند و نظرات خود را گفته بودند.

طالب‌زاده در میان اظهارات دارابی پیرامون اثر داستانی «علمک» بیان داشت: نکته‌ای که در این اثر جدای از مفهوم آن حائز اهمیت است، ساختارش است که یک ساختار بسیار درستی به لحاظ مهندسی دوربین دارد و زمینه‌های مستعدی برای کارهای بعدی دارد. حرف خوب باید در قالب درست باشد و این اثر محتوای خوبی دارد و قالب در این مستند تمرین شده است یعنی شخص تمرین کرده و می‌دانسته که دوربین را در کجا قرار دهد لذا به همین دلیل از انرژی بالایی برخوردار است.

کارگردان فیلم داستانی «علمک» در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی بر اینکه اثر بعدی شما چیست، ادامه داد: ما توفیق این را داشته‌ایم که اولین فیلم داستانی که در مورد شهدای غواص بود را تولید کنیم و واقعاً کار بسیار سختی بود و برای من یک تجربه جدید و عالی بود؛ کار در فضای دفاع مقدس یک دشواری‌هایی دارد که به لطف خدا این کار تمام شده و در مراحل پایانی خود به سر می‌برد و ان‌شالله که به جشنواره عمار برسد.

وی خاطرنشان کرد: البته ما قصد داشتیم «علمک دو» را به جشنواره امسال برسانیم و همه کارهایش انجام شده بود و فیلم‌نامه آن هم آماده بود ولی به دلیل این که فیلم «دایو» که کار جدید بنده است سخت بود و برایمان یک پروژه سنگینی بود متأسفانه با کمبود وقت مواجه شدیم.

در بخش دیگری از برنامه امشب ثریا خلاصه‌ای از مستند «بازگشت قهرمان» راه یافته به بخش مسابقه جشنواره عمار کاری از حسین تهرانی، مهدی لیایی و علی خواجه پخش شد.

پس از پخش این مستند محسن مقصودی اظهار داشت: از بین صدها کار خوب این مستند را برای پخش انتخاب کردیم و هر باری که این مستند را با دوستان مشاهده کردیم اشک از چشم بچه‌ها جاری شد؛ چرا سراغ این سوژه رفته‌اید؟

صحبت‌هایی که در «ثریا» مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت، چه بود؟ +فیلم

نسل جدید به دنبال قهرمان است در حالیکه قهرمانی به او عرضه نکرده‌ایم

در بخش بعدی برنامه حسین تهرانی که یکی از کارگردانان «بازگشت قهرمان» مهمان برنامه بود، در پاسخ به سوال مجری برنامه گفت: در ۲۶خرداد ۹۴ اتفاقی افتاد که نمی‌گویم بی‌نظیر ولی کم نظیر بود، مردم به استقبال قهرمانانی آمده بودند که به صورت دسته جمعی و گروهی زنده به گور شده بودند و تمام اقشار جامعه با هر سمت و سوی فکری از این اتفاق متاثر شده بودند.

وی افزود: ما دوربین را جلوی نسلی که فقط از جنگ شنیده بودند قرار دادیم، می‌دانستیم که این نسل قطعا به دنبال قهرمان است و قهرمانی به او عرضه نشده است؛ قصدمان این بود که در قدم اول بگوییم در کشورمان قهرمان داریم و بگوییم که قهرمان واقعی چه کسی است.

کارگردان «بازگشت قهرمان» تصریح کرد: از بچه‌های کوچکی که به تشییع جنازه ۱۷۵ شهید غواص آمده بودند، سوال کردیم که به چه علتی در اینجا حضور دارند؟ و این شهدا چه کسانی هستند؟ جواب‌هایی که شنیدیم برایمان عجیب بود، خیلی از بچه‌ها گفتند که دوست نداریم شهید شویم؛ و بعضی از بچه‌ها هم گفتند که درس نمی‌خوانیم بخاطر اینکه در نهایت دانشمند می‌شویم و ما را می‌کشند، برخی گفتند مردعنکبوتی الگوی ماست و غیره.

با وجود 250 هزار شهید دفاع مقدس، قهرمان‌سازی نکرده‌ایم!

وی با بیان اینکه در حوزه معرفی و عرضه قهرمان کم کاری صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: چه در متون ادبی و چه در تاریخ کشورمان، قهرمان و اسطوره داریم؛ در کشورمان ۲۵۰ هزار شهید داریم که خودشان اسطوره‌اند؛ خانواده شهدا قهرمانند، جانبازانی داریم که با هر دم و بازدمی شهید می‌شوند و دوباره بر می‌گردند.

صحبت‌هایی که در «ثریا» مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت، چه بود؟ +فیلم

باید اختلافی که با تمدن غرب داریم را به رخ بکشیم

استاد طالب‌زاده نیز در خصوص نظری که نسبت به این مستند داشت، تصریح کرد: سیر کار جالب بود؛ ما یک اختلاف تمدن با غرب داریم که خوب است این اختلاف را به رخ بکشیم و این ویترین عمار برای همین کار است؛ ممکن است این کار‌ها در جشنواره‌های دیگر راهی نداشته باشد ولی خانه‌شان در عمار است و مخاطبشان نیز آنجاست؛ ما این جنگ را در حوزه جنگ نرم داریم که چطور باید فرهنگ خودمان را در جوانان تزریق کنیم و هوشمندی کار این است که با قهرمان غربی شروع کنیم و به اینجا برسیم.

تهرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسی فیلم‌نامه مستند «بازگشت قهرمان» را نوشته است، اظهار داشت: با دو تن از دوستان، مهدی لیایی و علی خواجه داستان این مستند را نوشتیم.

وی افزود: در کوچه و خیابان بنرهایی نصب شده که مربوط به شهدایی است که متولدین اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هستند؛ از خودمان نمی‌پرسیم که این افراد چه کسانی هستند؟ مگر ما جنگ داریم؟ این افراد کجا هستند؟ ما در این حوزه کم کاری کرد‌ه‌ایم و اصلا در این حوزه قهرمانان را به نسل جدید معرفی نکرده‌ایم.

قهرمانان پوشالی جای کم کاری ما را گرفته‌اند

مجری برنامه در ادامه اظهارات تهرانی با بیان اینکه نسل‌ جدید ما خلا قهرمان دارد و قهرمانان پوشالی جای کم کاری ما را گرفته‌اند، تاکید کرد: متاسفانه امثال شهید نادر مهدوی را معرفی نکرده‌ایم؛ او کسی بود که در مقابل ناوهای آمریکایی ‌ایستاد؛ مستند «رودرو با شیطان» راجع‌به شهید نادر مهدوی بود؛ دختر شهید می‌گفت در محل کارم مرا نمی‌شناختند؛ اگر کشورهای دیگر این چنین اسطوره‌ای داشتند که او هلی کوپتر آمریکایی را ‌می‌زد و در مقابل ناوهای آمریکایی می‌ایستاد و آمریکایی‌ها با اسم دنبالش بودند به گونه دیگری او را معرفی می‌کردند و حتی قهرمان‌هایی را هم که برای همین روزهای خودمان هستند و در دفاع از حرم اهلبیت و منطق اسلام شهید می‌شوند، نتوانستیم بخوبی معرفی کنیم.

تهرانی در خصوص کار بعدی که قرار است انجام بدهند، گفت: کار دیگری با آقای لیالی انجام داده‌ایم که سعید شیرخانی در آن بازی کرده؛ در حال حاضر هم در حال نگارش فیلم‌نامه‌ای هستیم که مبتنی بر کودک و نوجوان و نگاه به قهرمان است.

70 درصد از سوژه های عمار عبور از خط قرمزهای فضای حاکم رسانه ای محسوب می شود

محسن مقصودی در ادامه خطاب به طالب‌زاده تصریح کرد: جشنواره عمار محفلی شده برای اینکه هزاران سوژه در فضای سنتی دیده شوند. لیست را که نگاه می‌کردیم از زنانی که زمان جنگ برای سربازان نان می‌پختند یا دستکش می‌بافتند تا حادثه ترور نخست وزیر، حوادثی داشتیم که درام بالایی دارند ولی در خصوص آنها اثری ساخته نشد؛ عمار این سوژه‌ها را پیگیری می‌کند، امثال این ایده‌ها چقدر کمک می‌کند که یک فضای جدیدی در سینما ایجاد شود؟

طالب‌زاده در پاسخ اظهار داشت: فیلم‌های این جشنواره ۷۰ درصد خط قرمز است و مسائلی است که کسی تاکنون آن را باز نکرده؛ همین امر برای یک جشنواره کافی است و چون موضوعی است که کسی طرفش نمی‌رود و زیر رادار است، خود به خود دراماتیک است.

این فعال عرصه رسانه بیان داشت: من هم پیشنهاد می‌کنم که این آثار را از تلویزیون پخش کنید و اگر این فرهنگ در صداوسیما جا بیفتد فیلم‌سازان سمت سوژه‌هایی می‌روند که حتما باید این سوژه‌ها باز شوند بطور مثال برای اتفاقاتی که 14 روز بعد از پذیریش قطعنامه در کشورمان رخ می‌دهد و یک فیلمی در مورد آن ساخته می‌شود (استعفای نخست وزیر آن زمان)؛ اول فیلم نوشته که من نسل سومی هستم که آمدم از شاهدهای نسل اولی سوال کنم که ماجرا چه بوده؟ جوانان نسل اول و دوم چیزی نگفتند و این جوانان نسل سوم آمدند و در مورد این حوادث مستندسازی تحلیلی انجام می‌دهند که مبتنی بر مصاحبه با افرادی است که شاهد این حادثه بوده‌‌اند؛ این جشنواره معدن طلاست و گنجی است که می‌توان آن را کاوید که ثمره زیادی دارد.

صحبت‌هایی که در «ثریا» مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت، چه بود؟ +فیلم

کار متفاوت دو نوجوان دبیرستانی در جشنواره عمار

در ادامه مقصودی در پاسخ به سوال بینندگان برنامه مبنی بر اینکه آثار عمار را در کجا می‌توان مشاهده کرد گفت: روز گذشته ششمین دوره جشنواره عمار برگزار شد که اهالی تهران از امشب می‌توانند در سینما فلسطین این آثار را ببینند که در سایت عمار، برنامه مستند‌ها هم قابل رویت است و اختتامیه این جشنواره جمعه هفته آینده است و یکی از مزیت‌های عمار این است که در شهرستان‌های مختلف و حتی در روستا‌ها اکران می‌شود.

در بخش بعدی برنامه اثر داستانی کوتاه دو دقیقه‌ای به نام «رومیزی» که کارگردانش دو نوجوان به نام‌های سید محمد علی محمودی و سروش سراب هرسینی از دانش آموزان مدرسه علامه حلی ۵ بودند پخش شد.

پس از پخش مستند مقصودی خطاب به نادر طالب‌زاده گفت: کاری که با هم دیدیم اتفاق مبارک و جدیدی در عرصه رسانه است که این دو نوجوان دبیرستانی چنین کار متفاوتی را به جشنواره عمار ارائه دادند.

طالب‌زاده نیز در ادامه تصریح کرد: وقتی که این دو بزرگوار را به برنامه خودتان دعوت می‌کنید و بچه‌های دیگر این برنامه را می‌بینند، می‌فهمند که می‌شود حرف زد؛ امروزه ابزار عوض شده و با کیفیت بالا می‌شود فیلم ساخت که این امر سی سال پیش امکان پذیر نبود؛ خلاقیت این جوانان و اینکه با زبان خودشان حرف‌های بزرگی را می‌زنند یک بستری برای حرف‌هایی که باید در جامعه زد ایجاد می‌کند و این گونه است که جامعه اصلاح می‌شود.

امروز جوانان در رابطه با فیلم دو دقیقه‌ایشان صحبت می‌کنند اما زمانی آوینی نمی‌توانست در مورد ۵۰ قسمت روایت فتح حرف بزند!

وی تاکید کرد: امروز جوانان در رابطه با فیلم دو دقیقه‌ایشان صحبت می‌کنند اما یک زمانی آوینی نمی‌توانست در مورد ۵۰ قسمت روایت فتح حرف بزند که چطور این مستند را ساخته است.

سروش سراب هرسینی یکی از دو سازنده اثر "رومیزی" در خصوص دغدغه‌ای که برای ساخت این اثر داشت، گفت: در جامعه‌ ما مدیران کارهایی انجام می‌دهند که باعث بدبینی مردم به کشور شده اما دلیلی ندارد که بخاطر این کار جزئی، به کل بدبین شویم؛ هدف ساخت این فیلم این بود که بگوییم این جزء بوده و کار کل مردم نیست؛ برخی از مدیران این کار را می‌کنند که باعث بدبین شدن مردم به کشور و نظام اسلامی می‌شوند که کار اشتباهی است و باید خودشان را اصلاح کنند.

مقصودی در ادامه با بیان اینکه باید خدا قوت به مسئولان دبیرستان علامه حلی 5 گفت، خطاب به محمودی بازیگر دیگر این مستند تاکید کرد: چرا موضوع این مستند را به بحث واردات که یکی از مسائل اصلی امروزه در کشورمان است اختصاص دادید؟

تولید ملی دغدغه یک دانش آموز دبیرستانی

سید محمد علی محمودی نیز در پاسخ اظهار داشت: یکی از آشنایان ما رشوه‌گیری و فساد مالی را به کل نظام تعمیم می‌داد؛ رهبری به تولید ملی و حمایت از کار توجه داشتند و الان حرف و درد اصل نظام، تولید ملی است. اگر مدیری به خاطر سودجویی خودش رشوه می‌گیرد نباید به کل نظام تعمیم دهیم چراکه کل و ریشه این نظام پاک و بی‌شیله و پیله است.

محمودی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی براینکه چه کسانی برای ساخت این مستند به شما کمک کردند، اظهار داشت: در مدرسه سمپاد، گروهی به نام"هنر و ما" هستند که هنر تدریس می‌کنند و این کار تکلیف و پروژه ترم دوم ما بود که آقایان رحیم‌پور و حقیقت به ما کمک کردند که این کار را بسازیم.

سراب هرسینی در پاسخ به سوال دیگر مقصودی مبنی بر اینکه آیا قصد دارید این کار را ادامه دهید، افزود: فعلا سوژه خاصی نداریم ولی در ذهنمان هست که برای جشنواره‌های دیگر حرف‌های تازه‌ای بزنیم و موضوعات روز را بررسی کنیم.

نسل جدید انقلاب فسادهایی که زیرسیبیلی رد می‌شوند را تحمل نخواهد کرد

وی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی براینکه به نظرتان این کار چقدر دیده می‌شود، اظهار داشت: چون موضوع روز کشور است امیدواریم مردم خوششان بیاید و چون حرف دل مردم است به نظرمان می‌تواند مردم را جذب کند.

استاد نادر طالب‌زاده نیز در ادامه برنامه تصریح کرد: اینکه به طور طبیعی این عزیزان دقت و جسارت داشتند، بسیار مهم است؛ این کار، کاری است که فرم دارد و در کوتاهترین زمان باید ساخته شود؛ مشخص است که این برنامه تمثیلی است و حرفی را می‌زند که نشان می‌دهد که دیگر این نسل به مسائلی از قبیل فساد و غیره بی‌توجهی نخواهد کرد؛ سی و اندی سال زیرسبیلی رد شده که بانک‌ها نرخ سود عجیب و غریبی دارند که این نسل دیگر این زیر سیبیلی‌ها و فسادها را تحمل نمی‌کند.

سراب هرسینی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: به نظرم نیاز است که در جشنواره عمار که حرف انقلاب اسلامی را می‌زند یک بخش جداگانه از بخش‌های دیگر به عنوان بخش نوجوان به وجود بیاید و بستر برای رقابت فراهم شود و فردی که سال‌های آینده با فیلمش معادلات جهانی را تغییر داد افتخار کنیم که اولین جایزه‌اش را در بخش نوجوان عمار گرفته است.

محمودی نیز خاطر نشان کرد: خوشحالیم از اینکه توانستیم در عمار رتبه کسب کنیم، امیدواریم از این حرکت‌، بچه‌های دیگر الگو بگیرند و فیلم‌ها نیز در این جشنواره بهتر و گسترده‌تر شوند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    ممنون. خوب بود. بیشتر تلاش کن مشرق
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    برنامه خیلی عالی بود منم موافقش هستم. اما با یک گل بهار نمیشه
  • 1سمپادی ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 0
    واقعا خسته نباشید میگم به این دانش آموزان مجاهد.... خیلی خوشحال شدم که دیدم از دانش آموزان خودی هم فعالیت تا این ح دارند واقعا اجرشان با مجاهدان و شهیدان راه حق حتما کارخودتون رو ادامه بدید و هیچ وقت غصه مشکلات رو نخورید و این رو حتما به یاد داشته باشید که شاگرد اول بودن رو از دست ندید... چون این یه امتیاز ویژه است براتون خیلی ویژه... ملتمس دعا یاعلی
  • .... ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    این شروع 1موج خوب بود... ان شاء الله که ما سمپادی ها هم به خودمون بیایم
  • هادی ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    واقعا لذت بردم که این برنامه انقلابی مورد توجه امام خامنه ای واقع شده است
  • عيسي ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    عزيزان من ! ماماموربه تكليفيم واگر به اين فكربكنيم بايك گل بهار نمي شود ،اول اينكه كاري نكريدم ودوم اينكه موجبات دلسردي خودوديگران رافراهم كردد.قرآن مي فرمايد تواصوا بالخق وتواصوا يالصبر. نكته مهمتر: پيامبر درسرزمين حجاز ودرميان مشتي باصطلاح اعراب جاهل ،پيام وحركتش راشروع كه همت وصبر وبه اذن الهي نامش وراهش سرآمد جهان مي باشد بنده به سهم خودم حتما" به اين مسيرنو ونوراني كمك خواهم كرد وبه دوستان بسيار نازنينم درعمار تحيت ودرود وخداقوت دارم .بخواهيم، مي شود، شك نكن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس