بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ضمن تبریک به مردم و دولت عراق برای آزادی الرمادی، بر آمادگی سازمان ملل برای کمک به بازگرداندن شهروندان به منازلشان در این شهر تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المدی پرس، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از کنترل کامل نیروهای امنیتی بر مرکز شهر الرمادی و پیرامون آن خبر داد.

دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: العبادی امروز (چهارشنبه) با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

بر اساس این بیانیه، بان کی مون در این گفت و گو به ملت و دولت عراق برای پیروزی علیه داعش و آزادی شهر الرمادی تبریک گفت.

بان کی مون گفت: این پیروزی و برافراشتن پرچم عراق در الرمادی حاوی پیام امیدواری و خوش بینی برای جامعه بین الملل است. گام مهم بعدی بازگرداندن شهروندان به منازلشان و حمایت از آنها پس از برقراری امنیت و ثبات است.

وی همچنین از آمادگی سازمان ملل برای ارائه کمک در این باره خبر داد.

العبادی نیز ضمن تشکر از تبریک بان کی مون، گفت: عراقی ها از این پیروزی خوشحال هستند. نیروهای عراقی نه تنها بر مرکز الرمادی بلکه بر پیرامون این شهر نیز کنترل دارند. اولویت کنونی ما پاکسازی الرمادی از مین ها و بمب ها و بازگشت خانواده های مهاجر به منازلشان پس از فراهم کردن خدمات اساسی است.

داعش ۴۰ غیرنظامی از جمله چند زن و کودک را در الرمادی اعدام کرد

یک منبع امنیتی در استان الانبار از اقدام گروه تروریستی داعش مبنی بر اعدام ۴۰ غیرنظامی از جمله چندین زن و کودک در شرق الرمادی خبر داد.

این منبع گفت: تروریست های مسلح داعش امروز (چهارشنبه) ۴۰ غیرنظامی از جمله چندین زن و کودک را در منطقه الشرکه در شرق الرمادی اعدام کردند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: تروریست های مسلح داعش لباس های ارتش عراق را برتن کرده و به این ترتیب شهروندان را فریب دادند.

لازم به ذکر است که «یحیی رسول» سخنگوی عملیات مشترک نیروهای عراقی روز دوشنبه از آزادی شهر الرمادی از سیطره داعش و برافراشتن پرچم عراق بر فراز ساختمان مجتمع دولتی در مرکز این شهر خبر داد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز از آزادی موصل در گام بعدی خبر داد.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس