کد خبر 515503
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

9 دی ایستادگی ملت ایران در مقابل یک جنگ عظیم بیست‌ساله‌ای بود که دشمن با زمینه‌سازی و تهاجم فرهنگی می‌خواست نظام را متلاشی کند و ولایت‌فقیه را درهم بشکند و ملت ایران با بصیرت، هوشمندی، دشمن‌شناسی و حرکت به‌موقع وارد عرصه شد و بساط دشمن را به هم ریخت.

فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شود/ بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی مولود فتنه ۸۸ بود/ ضرورت ریشه یابی و چرایی ۹ دی / 9دی روز اعلام دلبستگی و وفاداری مردم به دستاوردهای انقلاب بود
به گزارش مشرق،  حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید . حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید.

به همین مناسبت برخی از مسوولان و سیاسیون اظهاراتی در پاسداشت یوم الله 9 دی داشته اند که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

حسینی: حماسه ۹ دی دوستان انقلاب را امیدوار و دشمنان را مأیوس کرد

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟حجت‌الاسلام مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی 9 دی را سالروز پاسداشت دفاع از حریم ولایت دانست و افزود: مردم متدین، بصیر و هوشیار ایران اسلامی مثل همیشه در روز 9 دی سال 88 نیز به موقع در صحنه حاضر شدند بزنگاه این روز را به درستی درک کردند.

وی با تأکید بر اینکه فتنه سال 88 کودتا علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی و اصل نظام جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: این کودتا که توسط دشمنان خارجی انقلاب اسلامی طراحی شد بود، با هوشیاری و بصیرت مردم و هدایت‌‌های امام خامنه‌ای خنثی شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه، افزود: صدمات اقتصادی فتنه سال 88 به مراتب بیشتر از دیگر صدمات این فتنه است و در بعضی موارد خساراتی غیر قابل جبرانی را بر اعتماد عمومی مردم و به خصوص دوستان انقلاب در منطقه و جهان وارد کرده است که نمونه‌ای از آن تلخی کام مردم به سبب حضور پر شورشان در انتخاباتی آزاد و کاملا دموکراسی است.

ولایتی: حماسه ۹دی نشانه ایستادگی ملت در حمایت از نظام و ولی فقیه است

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: این حماسه نشانه ایستادگی ملت در حمایت از نظام و ولی فقیه است.

وی ادامه داد: این حماسه نشانه ارزشمند و روشنی از حمایت و حضور ملت شریف ایران از نظام و ولی فقیه بوده و هست که آماده پشتیبانی و مقابله با فتنه دشمنان هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح‌کرد: امروز نظام با رهبری فرزانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و حمایت ملت شریف ایران در تمامی عرصه‌ها در منطقه و جهان حضور دارد و با استقلال و اقتدار کامل در مقابل استکبار و توطئه بدخواهان ایستادگی می‌کند و نه دی نشانه روشنی از این اقتدار و حضور عزتمندانه است.

کوثری: حماسه 9 دی بساط توطئه تمام فتنه‌گران را برچید

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟با اشاره به حماسه 9 دی گفت: مردم با حماسه ای که در 9 دی آفریدند، فتنه را در جا خفه کرده و به توطئه دشمنان پایان دادند.

کوثری اظهار کرد: فتنه به اسم انتخابات اما با رسم نوکری آمریکا و سرسپردگی برای آمریکا و صهیونیسم بود و جنایت‌هایی که اتفاق افتاد برای مردم اصلا قابل درک نبود.

وی افزود: هتک حرمت به پرچم‌ها و هیئت‌های عزای امام حسین (ع) از مواردی بود که مردم تحمل نکردند و 3 روز بعد از این بی‌حرمتی در روز عاشورابا حضور میلیونی و با بصیرت کامل به خیابان‌ها آمده‌ و حماسه 9 دی را به نام خود ثبت کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در روز عاشورا سال 88 که مصادف با 9 دی بود، بساط توطئه تمامی منافقین، ملی گراهای خودفروخته و وابسته و همینطور صهیونیسم را برچید.

حقیقت پور: پیروز واقعی حماسه 9 دی مقام معظم رهبری و مردم هستند

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟منصور حقیقت پور نیز با اشاره به اینکه در 9 دی همه ملت ایران همچون موج بزرگی وارد صحنه سیاسی کشور شد گفت: این حضور چشمگیر باعث شد که فتنه در نطفه خفه وروال جامعه طبیعی گردد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت ایران هرکجا که احساس خطر کنند به صحنه آمده و از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند؛ در واقع 9 دی را نمی توان مختص به یک گروه و جریان دانست و پیروز واقعی حماسه 9 دی مقام معظم رهبری و مردم هستند.

وی گفت: فتنه سال 88 حاکمیت انقلاب را تهدید می کرد، از این رو همه با ایجاد یک موج بزرگ، موجهای ایجاد شده از سوی فتنه گران را ازبین بردند.

حقیقت پور ادامه داد: هرکجا که ملت ایران احساس خطر کنند به صحنه می آیند و از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:  مردم در حرکتی خود جوش در حماسه 9 دی به دشمنان ثابت کردند که همواره در پشتیبانی از انقلاب و ولایت فقیه  مقابل هر گونه مشکل آفرینی دشمنان ایستاده‌اند.

حیدرپور: حماسه 9 دی تجدید پیمان دوباره ملت انقلابی با ارزش های انقلابی بود
 
مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟همچنین عوض حیدرپور با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی، گفت: حماسه 9 دی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک روز ماندگار خواهد ماند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران با بصیرت  و با حضور به موقع در صحنه تمام نقشه بدخواهان نظام را بر هم زدند.
حیدرپور با اشاره به اینکه حماسه 9 دی تجدید پیمان دوباره ملت انقلابى ایران با ارزش‌هاى‏ انقلابى بود تصریح کرد: حضور گسترده مردم در آن روز نشان دهنده این بود که دست از حمایت نظام بر نمی‌دارند.

وی افزود:حماسه 9 دی نشان‌دهنده این موضوع است که انقلاب اسلامی به برکت بصیرت و برخورداری از نعمت رهبری هرگز اجازه تکرار حوادث تلخ و تجارب ناگوار تاریخی را نخواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حماسه 9 دی را متعلق به مردم و رهبر معظم انقلاب دانست و ‌گفت: روشن‌گری‌های رهبر معظم انقلاب و حضور گسترده مردم برای حمایت از نظام موجب خنثی شدن فتنه 88‌ شد.

آیت‌الله خاتمی: فتنه‌گران در خط مقدم خیانت به حقوق ملت قرار داشتند

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به خسارات‌ سنگین فتنه 88 اظهار کرد: فتنه‌گران در سال 88 در طول 8 ماه هرآنچه که خواستند کردند و با صدور بیش از 20 بیانیه آتشین تحریک کننده به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود بودند.

وی افزود: تحریک مردم به مقابله با نظام ولایی، به آتش کشیدن مساجد و پایگاه‌های بسیج و جسارت به عکس امام راحل و حمله به عزاداران حسینی از جمله حرکت‌های شوم فتنه‌گران در سال 88 بود که نتیجه توطئه‌های دشمنان بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فتنه‌گران با شعارهای جذاب و فریبنده در سال 88 وارد عرصه انتخابات شدند خاطرنشان کرد: فتنه‌گران با طرح این شعارها به دنبال فریب دادن عموم مردم بودند اما مردم ولایتمدار ایران با حضور پرشور در حماسه 9 دی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی گفت: هرچند کاندیداها با شعارهای خود نظرات مردم را جذب می‌کنند اما مردم در انتخابات پیش رو باید عمق شعار را شناخته و هدف آن را بررسی کنند چرا که برخی تنها شعارهایی همانند مارهای خوش خط و خال مطرح می‌کنند تا تنها به اهداف خود دست یابند.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: فتنه‌گران در سال 88 شعار حقوق ملت را سر دادند و اگرچه این شعار بسیار قشنگ بود اما متاسفانه کسانی که این شعار را مطرح می‌کردند در خط مقدم خیانت به حقوق ملت قرار داشتند.

وی ادامه داد: تشنگان قدرت وقتی به مراد خود می‌رسند و در جایگاه و پست و مقامی قرار می‌گیرند دیگر به مردم توجهی نمی‌کنند و شعارهای خود را فراموش می‌کنند بنابراین در عرصه انتخابات باید به کسانی رای داد که شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تشنگان قدرت پس از رسیدن به جایگاهی تنها به منافع شخصی و جناحی توجه کرده و از مردم دور می‌شوند بنابراین باید از فتنه 88 عبرت گرفت و تحت تاثیر شعارهای فریبنده در عرصه انتخابات قرار نگرفت.

وی ادامه داد: فتنه و انتخابات نوعی جریان سیاسی است که باید در آن اردوگاه‌ها را ببینیم و تشخیص دهیم که چه کسانی از کاندیداها حمایت یا آنها را نقض می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در فتنه 88 در یک طرف اردوگاه مردم و ولایت و در طرف دیگر اردوگاه دشمنان ولایت قرار داشتند، خاطرنشان کرد: با داشتن بصیرت و شناخت این اردوگاه‌ها می‌توان در هر فتنه‌ای دشمن را شناخت و از توطئه‌ها سربلند بیرون آمد.

وی ادامه داد: اگر از حماسه 9 دی عبرت‌های بایسته را بگیریم انقلاب بیمه بوده و بیمه می‌ماند و نخستین عبرت جذب نشدن از طریق شعارهای جذاب است.

سبحانی نیا: حماسه 9دی نمایانگر شعور سیاسی ملت ایران بود

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟همچنین حسین سبحانی‌نیا در این رابطه گفت: حماسه 9 دی نشان دهنده تبلور بصیرت مردم و حمایت ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه حماسه 9 دی تجلی بصیرت و آگاهی مردم ایران اسلامی بر علیه جریان براندازی نظام یا فتنه بود٬ افزود: این حماسه بار دیگر شعور سیاسی ملت را نشان داد.

وی با اشاره به مدیریت مداراگونه رهبر معظم انقلاب در برابر جریانات مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران٬ افزود: مردم پس از اقدامات ساختارشکنانه این جریانات نتوانستند در مقابل رفتارهای فتنه گران کوتاه آمده و با آگاهی و بصیرت حماسه 9 دی را رقم زدند.

سبحانی نیا با بیان اینکه اوج بیداری و بصیرت مردم را می‌توان در 9 دی مشاهده کرد٬ افزود:‌ در 9 دی نیز مردم احساس کردند که فتنه از ناحیه بیگانگان مدیریت می شود وبا حضور خود به همه تحرکات جریان فتنه پایان دادند.

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، تصریح کرد: به طور قطع حماسه 9 دی متعلق به مردم و برخاسته از متن ملت و آگاهی و شعور سیاسی و دینی آنها بود که با پاسخ به موقع به ندای رهبری شکل گرفت، بنابراین این حماسه هیچ ارتباطی با گروه و جریان خاصی ندارد.

بروجردی: حماسه 9 دی متعلق به تمامی ملت ایران است

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟علاء‌الدین بروجردی گفت:  در فتنه سال 88 دشمنان انقلاب و نظام همه ظرفیت خود را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار گرفتند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: ملت همیشه در صحنه و بزرگ ایران در حماسه 9 دی ماه برای چندمین بار حمایت خود را از رهبری، امام راحل، شهداء وارزشهای نظام به جهانیان اعلام کردند و برگ دیگری بر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی افزودند.

بروجردی ادامه داد: ملت ایران در 9 دی نشان دادند که هیچ توطئه ای هر اندازه هم گسترده باشد و دشمنان نظام از توان خود استفاده کرده باشند علیه این نظام که از خون پاک هزاران شهید شکل گرفته قابل اجرا نیست و ملت با بصیرت ایران اسلامی می توانند آن را خنثی کنند.

وی گفت: حماسه 9 دی متعلق به تمامی ملت ایران است و در سالگرد این حماسه ماندگار بار دیگر ملت ایران با ولایت میثاقی دوباره خواهند بست.


حجت ااسلام طائب: ضرر اصلی فتنه ۸۸ به دشمنان نظام تحمیل شد

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب پیش از ظهر امروز در نشست 9 دی که در دانشگاه یزد برگزار شد، به مشکلات ایران در سال پس از جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تمام مشکلاتی که در آن زمان بود، امام به مناسبت نیمه شعبان پیام دادند و پس از تبریک عید به جنگ‌زده‌ها، خطاب به مسئولان فرمودند که مبادا این مشکلات شما را از آماده‌سازی زمینه‌های ظهور غافل کند.

وی به مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: به حمدالله ما رهبری داریم که در هیچ عرصه‌ای منفعل نیست و در شجاعت همانند امام خمینی(ره) هستند.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه ضرر اصلی فتنه ۸۸ به دشمنان نظام تحمیل شد، گفت: فتنه ۸۸ برای ما هزینه بسیار زیادی داشت ولی در اصل دشمنان انقلاب ضرر کردند.


نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس: فتنه‌های جدید در راه است

فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شود/ بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی مولود فتنه ۸۸ بود/ ضرورت ریشه یابی و چرایی ۹ دی / 9دی روز اعلام دلبستگی و وفاداری مردم به دستاوردهای انقلاب بودحجت‌الاسلام علی شیرازی صبح امروز در همایش 9 دی در شهرستان دیر استان بوشهر با بیان اینکه دشمن با برنامه‌ریزی 30 ساله خود، فتنه 78 و فتنه 88 را پیاده کرد، اظهار داشت: دشمن به دنبال فتنه‌ای جدید در سال‌های آینده است چراکه دشمن دست از فتنه‌گری خود برنمی‌دارد.

حجت الاسلام شیرازی، امام زمان‌ تراشی و ولی‌فقیه‌ تراشی را از برنامه‌های مهم دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: دشمنان وقتی فهمیدند با جنگ سخت و کودتا توانایی نابودی جمهوری اسلامی ایران را ندارند در اجلاس اورشلیم،به دستور تئوری‌پرداز آمریکایی، از بین بردن فرهنگ عاشورا، فرهنگ مهدویت و مهم‌تر از آن اصل ولایت‌فقیه را به عنوان سه عامل برای مقابله با نظام اسلامی در دستور کار خود قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گفت: خون شهدا انقلاب اسلامی را بارور کرد و درخت تنومندی به نام نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرد که توانایی دارد نه‌تنها در سرنوشت جهان اسلام اثرگذار باشد بلکه این توانایی را دارد که بر سرنوشت استکبار و قدرت رژیم صهیونیستی نیز اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه رأفتی که نظام با فتنه‌گران کرده است در دنیا سابقه ندارد، تصریح کرد: امروز عده‌ای از روی غفلت و برخی‌ها نیز از روی جهل و برخی از روی عناد و تعمّد می‌خواهند انقلاب را بشکنند لذا مواظب نفوذ دشمن باشید و به سخنان رهبری توجه کنید.

حجت الاسلام شیرازی با تأکید بر اینکه در فتنه 88 بحث بر سر هست و نیست انقلاب بود، افزود: مدیریت هوشمندانه رهبری بساط دشمن را برهم‌ ریخت و 9 دی ایستادگی ملت ایران در مقابل یک جنگ عظیم بیست‌ساله‌ای بود که دشمن با زمینه‌سازی و تهاجم فرهنگی می‌خواست نظام را متلاشی کند و ولایت‌فقیه را درهم بشکند و ملت ایران با بصیرت، هوشمندی، دشمن‌شناسی و حرکت به‌موقع وارد عرصه شد و بساط دشمن را به هم ریخت.

نقوی حسینی: ۹ دی "زیباترین و باشکوه‌ترین" تجلی بصیرت دینی ملت ایران است

فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شودسیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به یوم الله 9 دی اظهار داشت: فتنه 88 یک رقابت انتخاباتی و بر سر آرا نبود، بلکه فتنه‌ای برای براندازی نظام بود، همه عملیات و فعالیت‌های فتنه و فتنه‌گران خارج از کشور و توسط دشمنان ملت و بیگانگان هدایت می‌شد و سران فتنه نیز مهره‌ای در دست بیگانگان بودند.

وی ادامه داد: اگر کسی تحلیل و تصورش این باشد که سال 88 عرصه رقابت انتخاباتی بود سخت در اشتباه است زیرا فتنه‌گران یک عملیات براندازانه علیه جمهوری اسلامی را آغاز کرده بودند، اگر رقابت انتخاباتی بود که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در نمازجمعه 29 خرداد سال 88 خاتمه پیدا می‌کرد، چون با سخنان صریح رهبر معظم انقلاب موضوع کاملاً شفاف شد و شبهه‌ای باقی نماند.

نماینده مردم ورامین افزود: اینکه در روز قدس و ایام محرم آن اتفاقات تلخ و ناگوار رخ داد و به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اهانت شد، مشخص بود که موضوع دیگر یک رقابت سالم انتخاباتی نیست بلکه فتنه‌ای بزرگ برای براندازی یک نظام است.

نقوی حسینی تصریح کرد: ملت با شور و شعور آگاهانه و هوشیارانه خود به این نتیجه رسیدند که موضوع براندازی است و خودشان به صحنه آمدند و زیباترین و باشکوه‌ترین تجلی بصیرت دینی را به نمایش گذاشتند و حماسه تاریخی و بزرگ 9 دی را آفریدند.

وی حماسه 9 دی را مقابله و پایان بخشیدن به فتنه براندازانه دشمن عنوان کرد و گفت: حماسه 9 دی روز بصیرت میثاق امت با ولایت و یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات ملت ایران است.

نماینده مردم پاکدشت: بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی مولود فتنه ۸۸ بود


فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شود/ بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی مولود فتنه ۸۸ بودفرهاد بشیری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن نهم دی و خروش تاریخی ملت ایران اظهار داشت: حماسه نهم دی، توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی کرد.

وی افزود: حضور باشکوه مردم در نهم دی ماه سال ۸۸، اوج بصیرت، آگاهی و ولایتمداری ملت ایران را به معرض نمایش گذاشت.

بشیری با اشاره به برنامه های دشمن در جریان فتنه سال ۸۸ ادامه داد: دشمنان به پایه اصلی نظام اسلامی یعنی ولایت فقیه حمله کردند و تصور اینکه فتنه گران به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات به صحنه آمدند، تصوری ساده انگارانه است.

وی با اشاره به دستاوردهای حماسه نهم دی اضافه کرد: در حماسه نهم دی، مردم وارد میدان شده و طومار فتنه گران را در هم پیچیده و توطئه دشمنان را خنثی کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت بزرگداشت حماسه نهم دی گفت: این روز باید باشکوه هر چه تمام تر گرامی داشته شود تا مشخص شود چه کسانی در جریان فتنه به مقدسات مردم توهین کرده و به عاشورای حسینی و عزاداران سید و سالار شهیدان هتک حرمت کردند.

بشیری در خاتمه یادآور شد: بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی در جریان فتنه سال ۸۸ به مردم ایران تحمیل شد اما ملت ایران نشان داده است که بر سر اصول و ارزش های انقلاب اسلامی خواهد ایستاد.

امیر اسماعیلی: جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شود

فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شودامیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 9 دی پیام تبریک صادر کرد.

در این پیام آمده است:‌ با اهداء سلام به پیشگاه یگانه منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواحنا فداء) و درود به روح پر فتوح معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل (ره) و انسانهای آزاده و بزرگی که با تبعیت از امر مولا و مقتدایشان جان بر سر پیمان نهاده و در راه خدا از خود گذشتند و همچنین آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی). به یقین تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی آکنده از مقاطع حساسی است که در جای جای آن می توان الطاف خفیه و دست قدرت الهی را مشاهده نمود.

این پیام می‌افزاید: یکی از آن مقاطع حساس، نهم دی ماه 88 است که ملّت شریف، بصیر و آگاه ایران اسلامی با عمل به وصیت پیر مراد خویش که فرمودند: "...نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد..."،"...پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد..." وارد صحنه شده و با پشتیبانی و نشان دادن اوج ارادت خود به ولایت فقیه، زیباترین جلوه‌های بصیرت،‌ ولایتمداری و دشمن‌شناسی که حاصل تعلیم و تعلم در مکتب عاشورا و تولی و تبری بود را خلق نموده و به دشمنان این مرز و بوم ثابت کردند که جوانان کنونی این مرز و بوم همچون جوانان نسل اوّل و دوم این انقلاب دوشادوش یکدیگر و با بصیرتی عمیق، آماده اطاعت از فرامین فصل الخطاب ولی امر خود در صحنه حضور بوده و با راهبری ها و هدایت های این سکاندار سفینه انقلاب که همواره با شجاعت و ذکاوت خاص خویش، آن را از میان امواج متلاطم تهدیدات و تهاجمات دشمن به ساحل نجات رهنمون ساخته، نخواهند گذاشت توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی و نوکران دست‌آموز او در ادامه راه شهدا و امام شهیدان خللی ایجاد کنند.

در این پیام تصریح شده است: البته این نکته مهم را بایستی یادآور شد که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تفکرات ناب این انقلاب را برنتافته و لحظه‌ای دست از دشمنی برنخواهند داشت فلذا باید با حفظ بصیرت و درک عمیق از اوضاع سیاسی منطقه و کشور، برای پاسداری از آرمانهای والای امام راحل، شهدا و نظام مقدس اسلامی همچون همیشه در صحنه های انقلاب حضوری فعال و پرشور داشته باشیم.

در پایان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)آجا ضمن گرامیداشت حماسه بزرگ 9 دی، روز پیروزی ملت مومن و ولایت مدار ایران اسلامی در جنگ نرم دشمن، اعلام می دارد جان برکفان و سلحشوران این قرارگاه تا آخرین نفس و آخرین قطره خون خود همگام و همراه با ملت ولایتمدار ایران اسلامی مدافع راستین حریم ولایت و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

مقدم فر: ضرورت ریشه یابی و چرایی ۹ دی/ بزرگترین فتنه زمان حاضر نفوذ است

فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شود/ بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی مولود فتنه ۸۸ بود/ ضرورت ریشه یابی و چرایی ۹ دی / 9دی روز اعلام دلبستگی و وفاداری مردم به دستاوردهای انقلاب بودحمیدرضا مقدم‌فر در گفتگو با مهر در خصوص مهمترین پیام حماسه ۹ دی و درس‌هایی که برای مبارزه با فتنه‌های آتی دارد، اظهار داشت: مهمترین پیام ۹ دی اتحاد و پیروی امت از امام و شکست دشمن بود.

وی افزود: در واقع بصیرت مردم، دیانت مردم، ایمان مردم و در کنار آن حضور به موقع و بهنگام در صحنه، دشمن را دچار شکست کرد و فتنه‌ای عظیم را به پایان رساند.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ۹ دی باید به عنوان یک حماسه در تاریخ ما ثبت شود، گفت: این روز در تاریخ نشان داد که اگر امتی پیرو امام خود باشند و زمانی که باید به صحنه بیایند، حضور پیدا کنند و در صحنه فعال باشند، هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل آنها پیروز شود.

مقدم‌فر ادامه داد: ما در فتنه ۸۸ در شرایطی قرار داشتیم که طرح و سناریوی دشمن برای فروپاشی نظام، سناریوی فریب بود؛ یعنی مردم باید دچار استراتژی فریب بزرگ می‌شدند.

وی تصریح کرد: آنها می‌خواستند با اسم تقلب، مردم را دچار فریب بزرگ کنند و ملت دچار واگرایی از نظام و مسئولین ارشد نظام شوند. فتنه و سناریوی دشمن نتیجه‌اش این بود که عده‌ای به خیابان آمده و به نظام سیاسی و وضعیت موجود اعتراض کنند.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نسخه مقابل این سناریو این بود که مردم به خیابان‌ها بیایند و فریاد وفاداری از نظام و رهبری سر بدهند، گفت: اینکه در ۹ دی چه چیزی و واقعه‌ای باعث حضور مردم شد، مساله‌ای است که همواره باید به آن توجه داشته باشیم.

۹ دی تمام‌کننده قصه ۸۸ بود

مقدم‌فر ادامه داد: اتفاقی که در روز عاشورا افتاد، باعث شد که مردم در صحنه حضور پیدا کنند. حادثه عاشورا برای ملت و امت ما از مسلمانان گرفته تا غیرمسلمانان، مقدس و قابل احترام است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی عده‌ای در روز عاشورا به این مقدسات بی‌احترامی کردند و شعارهایی دادند که اصل نظام یعنی ولایت فقیه را مورد هدف قرار داده بود، خیلی از کسانی که تا آن روز متوجه نبودند و فکر می‌کردند یک جدال داخلی و دعوای انتخاباتی است، در آن روز متوجه شدند که مسئله این نیست و کسانی که در خیابان‌ها آشوب می‌کنند، اهداف دیگری دارند و به ارزش‌های ملت اعتقادی ندارند.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اتفاقاتی که در روز عاشورا افتاد، باعث شد تا کسانی که حتی به موسوی و کروبی رأی داده بودند، متوجه شده و به خیابان‌ها بیایند، افزود: این واقعه باعث شد تا مردم یک حماسه دیگر را بیافرینند.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه ۹ دی تمام‌کننده قصه ۸۸ بود، ادامه داد: ممکن است فتنه‌هایی از این دست و حتی بزرگتر از آن در آینده نیز صورت بگیرد و ما باید مراقب باشیم. فتنه ۸۸ و ۹ دی مردم را از بسیاری از آسیب‌ها و مسائلی که می‌تواند مردم را دچار مشکل کند، واکسینه کرد.

بزرگترین فتنه در زمان حاضر فتنه نفوذ است

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران دیگر تجربه پیدا کرده‌اند و فریب نخواهند خورد، گفت: افراد خوش‌سابقه‌ای که در گذشته حتی وزیر و نماینده امام (ره) بودند، فریب دشمن را خوردند و به میدان آمدند و متاسفانه عده کمی پیروی کردند، اما مردم دیگر فریب این فتنه‌ها را نمی‌خورند.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ممکن است این فتنه‌ها در اشکال دیگری اتفاق بیفتد، تصریح کرد: مردم باید کاملاً هوشیار باشند.

مقدم‌فر، بزرگترین فتنه را در زمان حاضر فتنه نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین تهدیدهای ما نفوذ است؛ نفوذی که بخواهد دوباره عرصه قدرت را بدست بیاورد و به مجلس ورود کند و بخواهد به عرصه‌های دیگر نیز ورود کرده و حاکمیت را در دست بگیرد.

وی افزود: فتنه عصر حاضر، نفوذی است که جنگ آن جنگ ادراکی و فکری بوده و می‌خواهد نگاه‌ها نسبت به جایگاه ولایت فقیه تغییر کند و نسبت به این رکن اساسی انقلاب اسلامی و ستون خیمه نظام، شبهه ایجاد کند. این خطری است که امروز ما را تهدید می‌کند.

مردم باید به مواضع رهبری توجه کنند

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه تصریح کرد: باید با هوشیاری و هوشمندی رفتار کنیم و معیارها و محک‌ها را مورد توجه قرار دهیم. باید به دشمنان تابلودار و آشکار نظام نگاه کرد و دید آنها چه چیزی را مورد حمایت قرار داده و تبلیغ می‌کنند؛ از اینجا می‌توان خط را بدست آورد.

مقدم‌فر افزود: امروز ببینید برخی افراد، جریانات و رسانه‌های بیگانه که دشمن ما هستند، چه فعالیت‌هایی می‌کنند؟ یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های آنها، تضعیف جایگاه ولایت فقیه است و با طرح شبهات به دنبال آن هستند و متاسفانه عده‌ای در داخل نیز با آن همراهی می‌کنند.


ندیمی: 9دی روز اعلام دلبستگی و وفاداری مردم به دستاوردهای انقلاب بود

فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شود/ بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی مولود فتنه ۸۸ بود/ ضرورت ریشه یابی و چرایی ۹ دی / 9دی روز اعلام دلبستگی و وفاداری مردم به دستاوردهای انقلاب بود"ایرج ندیمی" عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رویکرد حقوق اساسی که انقلاب اسلامی بر اساس آن اداره می‌شود بیان داشت: در قانون اساسی ارکان قوا و رهبری تعریف شده و مقابله با این دو بخاطر انتخابات در کشور مفهومی ندارد.

ندیمی با بیان اینکه افرادی در انتخابات شرکت می‌کنند، باید قانون اساسی را قبول داشته باشند و به آن قسم یاد کنند گفت: تا زمانی که در قانون اساسی قواعد پیگیری شکایات از طریق وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد نامزدهای انتخاباتی حق ندارند مقابل قانون بایستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با اشاره به فصل‎الخطاب مقام معظم رهبری در نماز جمعه با شکوه پس از انتخابات 88 گفت: اینکه برخی پس از استماع این سخنان باز هم از قانون تمکین نکردند مایه تأسف بود.

عضو کمیسیون اقتصادی 9 دی را نقطه عطف تاریخ انقلاب دانست و اظهار داشت: 9 دی نشان داد مردم خواستار اداره کشور براساس قانون و رهبری هستند. یعنی مردم کسانی که نظام را قبول نداشته باشند و قانون اساسی را زیر سوال ببرند، کنار خواهند گذاشت.

ندیمی با بیان اینکه کسانی که قانون اساسی را قبول ندارند نمی‌توانند سمت‌های اصلی مانند نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد نماینده مردم در مجلس شود باید به پایبندی به قانون اساسی سوگند یاد کند، لذا کسانی که قانون اساسی را قبول دارند چگونه می‎توانند مورد اعتماد و امین مردم باشند.

به گفته وی انقلاب آفرینندگانی دارد و که نگهداری از آن را بر عهده دارند به تعبیری دیگر مردم هم علت ائتلافی و هم علت ابقایی انقلاب اسلامی هستند.


سردار نجات: همراهان فتنه، لیاقت ورود به مجلس را ندارند/ نظام ۱۸ ماه مدارا کرد

فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شود/ بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی مولود فتنه ۸۸ بود/ ضرورت ریشه یابی و چرایی ۹ دی / 9دی روز اعلام دلبستگی و وفاداری مردم به دستاوردهای انقلاب بودسردار حسین نجات در «رادیو گفتگو» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه ۸۸ اظهار کرد: ایشان فرمودند اتفاقی که در جریان فتنه ۸۸ افتاد، با هیچ یک از رخدادها از سوی ضد انقلاب و حتی جنگ تحمیلی قابل مقایسه نبود و آن را از فتنه منافقین در سال ۶۰ و مصیبت جنگ تحمیلی مهم‌تر دانستند.

وی دستاورد ۹ دی را مبنی بر این دانست که شعله های فتنه بدست ملت ایران خاموش و فتنه به فراموشی سپرده شد و ادامه داد: بسیاری از کسانیکه در جریان نه دی شرکت کردند، به موسوی رای داده بودند یا کسانیکه در راهپیمانی ۲۵ خرداد به دعوت آقایان موسوی و کروبی شرکت کردند؛ ولی ظرف این هشت ماه متوجه شدند که اینان به نظام ظلم کرده اند.

سردار نجات ۹ دی را نمایش اقتدار ملت ایران با مختصات عمل بر مبنای تکلیف دینی و بصیرت سیاسی خواند و افزود: مردم بدون اینکه کسی آن ها را فراخوان کرده باشد، به میدان آمدند و حمایت همه جانبه آن ها از نظام در مقابل توطئه ها نمایش داده شد و با آرمان های امام (ره) و ولایت فقیه تجدید بیعت کردند و این حرکت، نمایش عشق به ولایت و روحیه ولایت پذیری مردم بود.

نفی قانون و مردم‌سالاری دینی از ابعاد فتنه بود

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به نمایان ساختن مظلومیت نظام از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان فرمودند فتنه صحنه سیاسی را غبار آلود دیده و بعد از اینکه غبارها نشست، ابعاد آن روشن می شود و مردم در نه دی به روشنگری ایشان پاسخ گفتند و در لبیک به آن همه تبیین حضور خود را نشان دادند.

سردار نجات نفی قانون و مردم سالاری دینی را از جمله ابعاد فتنه ۸۸ عنوان و به این نکته اشاره کرد که از دل دولت اصلاحات، دولت اصولگرای احمدی نژاد بیرون آمد و در ادامه مصادیقی از مجلس را مثال زد.

وی با بیان این مطلب نظام انتخاباتی کشور را سالم توصیف کرد که نمی تواند ۱۰ میلیون تقلب داشته باشد و افزود: افرادی که به نیابت از آقایان موسوی و کروبی خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، اعلام کردند که چنین تقلبی امکان ناپذیر است و بنابراین فتنه ۸۸ یک شورش در مقابل مردم سالاری و دموکراسی دینی بود.

سردار نجات آمار ۸۵ درصدی شرکت مردم در انتخابات ۸۸ را در دنیا بی نظیر خواند و تصریح کرد: می توانستیم این حضور را بعنوان یک قدرت در مقابل ابرقدرت ها نمایان سازیم ولی این ها با این دروغ پردازی علیه نظام، این موقعیت را از ما گرفتند.

نظام ۱۸ ماه با موسوی و کروبی برادرانه رفتار کرد

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در بخشی دیگر از سخنانش، فتنه ۸۸ را یک روند برنامه ریزی شده دانست و گفت: ستاد صیانت از آرا نظام را به تقلب متهم کرد؛ حضرت آقا نیز در نوروز ۸۸ تاکید کردند که چرا دل مردم را خالی می کنید؟ ولی آن ها تقلب در انتخابات را به یک کلید واژه تبدیل کردند.

سردار نجات با اعلام اینکه در هیچ یک از انتخابات ها استفاده از نماد رنگ سابقه نداشته است، تصریح کرد: این ها از رنگ سبز استفاده و هواداران خود را با همین رنگ ها از منازل خارج کردند؛ موسوی و اطرافیان آن ها مصاحبه کردند و گفتند اگر او رای نیاورد معلوم است که تقلب شده و روز انتخابات نیز همسر یکی از این افراد اعلام کرد اگر انتخابات سالم برگزار شود، یعنی کاندید ما پیروز است!

وی با اشاره به نامه موسوی در روز ۲۱ خرداد به رهبری مبنی بر آثار و شواهد تقلب، گفت: فردای روزی که موسوی مردم را به حضور در خیایان دعوت کرد، مقام معظم رهبری وی را خواستند و فرمودند که اعتراض را از مجرای قانونی دنبال کند ولی همه اطلاعیه های بعدی نیز مردم را به حضور در خیایان ها دعوت کرد.

سردار نجات همچنین از وجود دو جزوه در ستاد موسوی و دفتر حزب مشارکت سخن گفت: در جزوه ستاد موسوی صورت کلی براندازی ترسیم شده بود که اگر پیروز شدیم، خواسته های خود را ادامه دهیم تا تغییر قانون اساسی و اگر پیروز نشدیم مردم بیرون بریزند!

وی با بیان این مطلب افزود: موسوی و کروبی در نه خرداد ۸۸ حصر نشدند؛ بلکه در بهمن ماه سال ۸۹ حصر شدند و نظام نزدیک به ۱۸ ماه با این ها برادرانه برخورد کرد و آقا فرمودند صرفِ اینکه کسی به ما اعتراض می کند نباید به او منافق گفت!

فتنه دوم، موجب حصر موسوی و کروبی بود

معاون فرهنگی سپاه پاسداران ایجاد فتنه جدید را موجب حصر موسوی و کروبی عنوان کرد و گفت: با حمایت از سوی woa و bbc از مردم خواسته شد که برای طرفداری از بیداری اسلامی سوریه در راهپیمایی ۲۵ بهمن شرکت کنند؛ تاج زاده نیز از زندان حمایت کرد و نظام جمهوری اسلامی برای برخورد با ادامه فتنه اقدام به حصر این افراد کرد.

سردار نجات با اشاره به خسارت های مادی و معنوی فتنه ۸۸ اظهار کرد: چه کسی خسارت این خون های ریخته شده را می پردازد؟ نزدیک به ۶۳ میلیارد تومان اموال خصوصی و دولتی از بین رفت؛ ضمن اینکه تحریم های اقتصادی علیه ایران بعد از فتنه شکل گرفت.

وی حضور مجدد منافقین، سلطنت طلب ها و بهاییان در فتنه ۸۸ بعد از سال ها را متذکر شد و افزود: جریان فتنه قشری که منزوی بودند را به کف خیابان آورد؛ ضمن اینکه سران غربی و امریکا رسما از این جریان دفاع کردند و برخی از این ها گفتند مرگ بر اصلِ ولایت فقیه؛ اما چرا یک نفر اعلام نکرد این ها از ما نیستند؟

سردار نجات گفت: مقام معظم رهبری برای عناصر اطلاعاتی و امنیتی پیام دادند و فرمودند توجه کنید این افراد که حوادث عاشورا را بوجود آوردند، ضد انقلاب هستند و حساب این ها را از فتنه جدا کنید ولی خارجی ها اشتباه کردند و کشور جمهوری اسلامی را با گرجستان و اوکراین اشتباه گرفتند.

وی تحلیل دشمن و ضد انقلاب از جمهوری اسلامی را غیر واقعی خواند و افزود: هر زمان مردم احساس تهدید کنند، در هر صحنه ای حضور خواهند داشت؛ در همین بحث اقتصاد مقاومتی نیز همین مردم گره اقتصادی کشور را باز خواهند کرد و باید به این مردم اعتماد کرد.

بازخوانی فتنه ۸۸ انقلابی را از ضد انقلاب تفکیک می کند

سردار نجات در پاسخ به چرایی بازخوانی فتنه ۸۸ اظهار کرد: باید دو خط مبنی بر جریان انقلاب و جریان مقابل را تشریح کرد و بنده چندان به تفکیک جریانی اصلاح طلب و اصولگرا اعتقاد ندارم؛ لذا دو جریان بیشتر نداریم؛ جریان مدافع انقلاب و جریان مقابل و بازخوانی فتنه ۸۸ نشان می دهد کدام جریان در همه صحنه ها حضور دارد و کدام گروه فقط در تظاهرات ها شرکت می کنند؟

معاون فرهنگی سپاه تصریح کرد: آن هایی که منتسب به امام-ره- هستند، حتی یک اطلاعیه (نمی دهند) تا از خط امام(ره) دفاع کند یا آن هایی که از منافع شخصی خود (کوتاه نمی آید)، مشخص است که همراه ضد انقلاب هستند و وظیفه ما این است که جریان همسو با انقلاب را تقویت کنیم تا مردم جبهه دوست را از دشمن بشناسند.

سردار نجات وظیفه مهم وزارت کشور و هیئت نظارت و اجرایی در انتخابات پیش رو را متذکر شد و گفت: این ها باید در عمل شان دهند که چقدر به انقلاب پایبند هستند و این پایبندی بدین معناست که جلوی جریان فتنه را بگیرند؛ کسانیکه پرونده شان همراهی با جریان فتنه است، لیاقت همراهی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را ندارند و انتخابات ۹۴ آزمون پایبندی وزارت کشور و شورای نگهبان به قانون اساسی است.

امینی: ۹ دی، نمایانگر زیست جهان دینی مردم ایران است/ بصیرت؛ آنتی تز فتنه


فتنه‌های جدید در راه است/ نقوی: ۹ دی «زیباترین و باشکوه‌ترین» تجلی بصیرت دینی ملت ایران است/ جوانان در 9دی ثابت کردند نمی‌گذارند توطئه‌های دشمنان در کشور موفق شود/ بسیاری از تحریم ها و فشارهای اقتصادی مولود فتنه ۸۸ بود/ ضرورت ریشه یابی و چرایی ۹ دی / 9دی روز اعلام دلبستگی و وفاداری مردم به دستاوردهای انقلاب بودپدیده ۹ دی را نمی‌توان اتفاقی مقطعی و بدون عقبه در نظر گرفت. شاید بتوان با اندکی تسامح از پدیده ۹ دی به عنوان جنبش یاد گرد. بررسی این موضوع و همچنین احصای مطالبات ۹ دی و نقش‌ها و اثراتی که این حضور مردم به همراه داشت از جمله بحث‌هایی است که در مورد آن با دکتر پرویز امینی، جامعه شناس و تحلیلگر مسائل سیاسی به گفتگو نشستیم. متن زیر مشروح گفتگوی مهر با این استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی است؛

*آیا ۹ دی را می توان به عنوان یک جنبش اجتماعی در نظر گرفت؟ این پدیده چه عقبه ای دارد؟

۹دی یک پدیده جمعی، اعتراضی، هویت مند، هدفمند و غیر رسمی و خودجوش بود. به این معنا بخش مهمی از ویژگی های یک جنبش اجتماعی را دارد اما این تعبیر هنوز دقیق نیست اگرچه با تسامح می توان از مفهوم جنبش اجتماعی برای ۹ دی استفاده کرد. چون جنبش های اجتماعی چه در نوع کلاسیک مثل جنبش های کارگری و چه در صورت جدیدش مثل زنان و دانشجویی، کم و بیش «بادوام» هستند ولو این که این دوام از نظر شدت و ضعف و از نظر بازه زمانی و از نظر اثرگذاری متفاوت و متغیر باشد.

بنابراین منحصرا اتفاقی که در  روز ۹دی سال ۸۸ رخ داد، خودش به خودی خود جنبش اجتماعی نیست اما ظهور خاص و تازه ای از یک جنبش اجتماعی ریشه دار و تاریخی و در واقع با دوام و تاثیر گذار در جامعه ایران خصوصاً در صد و اندی سال گذشته است. در واقع حرکت جمعی و گسترده و اعتراضی مردم در ۹دی ظهور«اکنونی و اینجایی» جنبش اجتماعی دینی(اسلامی و شیعی) مردم ایران است. در این جنبش اجتماعی عنصر محوری شکل دهنده به مطالبات اعضای جنبش، نیروی اصلی به حرکت در آوردن آنها و موجد همبستگی جمعی، مایه جوهری تشخص بخش و هویت ساز جنبش و سازنده دال ها و مدلول های اعتراضی جنبش، «زیست جهان» اسلامی و شیعی است.

*در تلقی های رایج از جنبش های اجتماعی، معمولا جهت مطالبات و اعتراضات اعضای جنبش متوجه حکومت ها و ساخت های رسمی قدرت است که اتفاقاً در مصادیق پیش از انقلاب اسلامی نیز مانند تحریم تنباکو و ۱۵ خرداد و...تایید می شود، اما حرکت ۹دی چنین نبود.

بنابر تلقی که از جنبش اجتماعی دینی در ایران عرض شد، این تفاوت عمده در ظهور جنبش دینی در ایران پیش از انقلاب و ایران بعد از انقلاب اسلامی به خصوص دلیل تفاوت برخورد آن با حکومت که یک نوع تفاوت با یک ویژگی عمده و غالبا مورد اشاره نظریه های جنبش اجتماعی نیز هست، روشن است. ساختار قدرت پیش از انقلاب سکولار و عمدتا مذهب ستیز بود. بنابراین ظهور جنبش اجتماعی دینی به طور طبیعی در اعتراض و تضاد با آن مثل ۱۵ خرداد ۴۲رخ می داد اما با انقلاب اسلامی که بزرگ ترین ظهور جنبش اجتماعی اسلامی در ایران است و شکل گیری یک نظم سیاسی غیر سکولاربه نام جمهوری اسلامی، به طور طبیعی زمینه تضاد و تعارض بین این جنبش اجتماعی و ساختار قدرت تضعیف شده است. بنابراین بیشتر باید انتظار داشته باشیم که جنبش های  اجتماعی که ماهیتی سکولار دارند، با ظهوری اعتراضی نسبت به ساختار قدرت اتفاق بیافتند.

*چرا«۹ دي» ۸۸ هشت ماه بعد از روز انتخابات سال ۸۸  اتفاق افتاد؟

۹ دي را بايد در بستري كه شكل گرفت، بررسي كرد. ۹ دي محصول يك پروسه است که طی چند ماه طی شد و نباید تصور کرد دفعتاً به وجود آمده است. يعني ۹ دی محصول «تغییر» یک «فضای ساخته شده» در اولین روزهای بعد از انتخابات در۲۳ خرداد است که به تدریج در حال شکل گیری بود. این تغییر فضا و شرایط، در واقع تغییر «فضای فتنه» به «فضای بصیرت» است. اگر روزهای اول بعد از انتخابات را روزهای اوج فتنه بدانیم، ۹ دي نماد اوج بصيرت جامعه است.

در واقع فتنه و بصیرت دو وضعیت «متضاد» یک جامعه است. بنابراین بصیرت «آنتی تز» فتنه به شمار می آید که مانند آب، آتش فتنه را خاموش می نماید. در واقع فتنه عبارت از شرايط و وضعیتی برای یک  جامعه است كه «قدرت تشخيص» حق از باطل برای بخش هایی از آن تضعیف شده باشد یا بر اثر غلبه ابهامات و تردیدها، توان تشخیص خود را از دست داده باشد. شرایطی که خصوصا در روزهای اول بعد از انتخابات عينيت داشت. جنس فتنه از جنس «چالش نرم» است و مواجهه با آن از طریق ابزارهای سخت انتظامی و حتی نیمه سخت قضایی چندان کارایی نخواهد داشت. در واقع باید فضایی به وجود آورد تا وضعیت بهم آمیختگی حق و باطل، شفاف شود به صورتی که آحاد جامعه قدرت تشخیص از دست داده را به دست آورند و این مسئله زمان بر است.

*حضور مردم چه نقش ها و اثراتی را برجای گذاشت؟

اجتماع اعتراضی و سراسری مردم در ۹ دی از یک جهت به هشت ماه رادیکالیسمی که بعد از انتخابات بر فضای عمومی تحمیل شده بود و تا هتک مقدسات دینی و مذهبی آنها پیش رفته بود، پایان داد.

از یک جهت دیگر ۹ دی یک مقاومت فعال و موثر در برابر خواسته اپوزیسیون و شبه اپوزیسیون داخلی و خارجی بود که تغییر نظام جمهوری اسلامی را به بهانه انتخابات و حوادث بعد از آن دنبال می کردند و این خواسته را ناکام گذاشت.

*این پدیده حاوی چه پیام هایی بود؟ با توجه به شعارهای آن و عمق این پدیده چه مولفه هایی در این خصوص قابل احصاست؟

در واقع جامعه ایران برای چندمین بار خط قرمز غیرقابل چشم پوشی خود درباره ارزش ها و اعتقادات مذهبی اش را آشکار کرد و نشان داد این مفروض خطایی درباره فهم جامعه ایران است که سکولاریزم آنچنان در جامعه ایران قوی شده است که با فعال کردن شکاف اسلام-سکولاریزم، می توان از اسلام عبور کرد.

*راهپیمایی به عنوان یک نوع مناسک سیاسی در انقلاب اسلامی چه جایگاهی دارد و اهمیت آن از چه حیثی است؟

راهپیمایی ها مثل سنت سالانه راهپیمایی ۲۲ بهمن و برخی اجتماعات خاص مانند ۹دی و ۲۳ تیر ۷۸، در حکم «رسانه» انقلاب اند که واقعیت وجودی جامعه را آنچنانی که هست پدیدار می کنند و یا این کار  به جنگ تفسیرهای ساخته شده رسانه های گوناگون درباره مردم ایران پایان می دهند و تفسیر واقعی را جایگزین دیگر تفسیرها می کنند.

*۹ دی به عنوان پدیده ای که منجر به ثبات انقلاب اسلامی شد مطرح است در حالی که این پدیده رویکرد انقلابی داشت، چگونه می توان بین این سازش و تنش هماهنگی برقرار کرد؟

پایگاه مردمی انقلاب اسلامی بعد از نظم سیاسی حاصل از آن، یعنی جمهوری اسلامی منقطع و بریده نشد و در صورت بندی های مردمی مثل انتخابات، مثل بسیج مثل اجتماعات مردمی راهپیمایی ۲۲ بهمن و...شکل نهادی به خود گرفت. این ظرفیت مردمی خصوصا در شرایطی که نهادهای رسمی با چالش کارکردی مواجه میشوند، مثل جنگ هشت ساله و مثل حوادث بعد از ۱۸ تیر ۷۸ و مثل ۹دی ۸۸خلاء آنها را پر می کنند. این ظرفیت بنا به طبیعتی که خود دارد و طبیعت مسایلی که در آنها وارد میشود، به صورت سازوکارهای رسمی ظهور نمیکند بلکه ظهوری انقلابی دارد که آگاهانه و اندیشیده شده در مهندسی نظم سیاسی جمهوری اسلامی کار گذاشته شده است. یعنی این نوع نهادسازی پایین به بالا بخشی از نهادپردازی و نظام سازی در جمهوری اسلامی است. 

سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟ملت شریف ایران اسلامی در یوم‌الله نهم دی ماه 1388 با شور و شعور آگاهانه و هوشیارانه خود، زیباترین تجلی بصیرت دینی را به نمایش گذاشتند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

حماسه نهم دی، بسان تازیانه‌ای بر مرکب آنها بود که مردد در انتخاب جبهه حق و باطل و گرفتار نفاق بودند تا زودتر صف خود را برگزینند و جامعه اسلامی از آفت این عارضه شوم قدری پاک‌سازی شود.

حسن بیادی: ۹ دی یادآور حرکت مردم در خنثی سازی توطئه ضد انقلاب است

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟نهم دی ماه، روز بصیرت و یادآور حرکت آگاهانه و یکپارچه مردم ایران در خنثی کردن توطئه ضد انقلاب و استکبار جهانی است.

ملت بیدار و مجاهد ایران اسلامی در نهم دی ماه 88 و در دفاع از حریم اهل بیت عصت و طهارت (ع)، انقلاب و ولایت بار دیگر امید واهی دستگاه‌های جاسوسی و رسانه‌ای استکبار را ناامید کردند و حجت را بر اهل فتنه و عاملان آن تمام کردند.

در دنیای کنونی اتاق فکر استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل با تکیه بر شگردهای تبلیغاتی و رسانه‌ای می‌کوشد جوامع بشری را از حقایق اساسی جهان به دور نگه دارد و با غبار پراکنی در فضای کشورها روحیه حقیقت جویی، ایستادگی و مقاومت را در ملت ها تضعیف نماید.

در چنین شرایطی بصیرت و آگاهی، قطب نماست. در آموزه‌های دین هم بصیرت از جایگاه ویژه‌ای برخورداراست. انسان باید در حوادثی که پیرامون او می‌گذرد و پیش روی اوست تدبر کند و از آنها به شکل عوامانه و سطحی نگذرد.

حضرت امیر(ع) در خطبه 103 نهج البلاغه می فرمایند: «رَحِمَ الله امرَأَ تَفَکَرَ فاعتَبَرَ واعتَبَرَ فَأَبصَرَ» رحمت خدا برکسی که تفکر کند و براساس این فکر کردن مسائل را بسنجد و اعتبار کند و با این سنجش، بصیرت پیدا نماید.

انسان بی بصیرت در بزنگاه فریب می‌خورد و گاهی بدون آنکه بداند در جبهه باطل قرار می‌گیرد.

در طول تاریخ همواره جبهه حق و باطل در مقابل هم قرار داشته اند و حد وسطی هم وجود ندارد.

«حقٌ و باطلٌ وَ لِکلً أَهلٌ» نهج البلاغه خطبه 16


سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟فتنه 88 خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی بود که با حماسه 9 دی خنثی شد و این تنها نصرت‌الهی بود که بیداری اسلامی بعد از فتنه 88 در جهان اسلام توسعه یافت.
پس از اینکه مردم «نه» بزرگی در حماسه آفرینی 9 دی به بدخواهان و فتنه گران گفتند، عده‌ای «نه» مردم را دیدند ولی در پشت پرده نفاق قرار گرفتند.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟وز نهم دی به عنوان روزی حماسی، در تاریخ سیاسی ملت ایران ماندگار شده است، روزی که یکپارچگی آحاد ملت را در پیروی از رهبری نظام برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت و دیگر نمی توان این حماسه را انکار و یا از ارزش آن کاست، بلکه حماسه نهم دی، امروز سنجه وفاداری، پایبندی و علاقه‌مندی به جمهوریت و اسلامیت نظام است، ملّتی که با ثبت روزی ماندگار در صفحات زرّین تاریخ این انقلاب و حماسه‌ای سترگ در یوم‌الله 9 دی توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب نموده و چشمان فتنه و فتنه‌گران را کور کردند که بی‌تردید این حرکت عظیم، حاصل الطاف همیشگی و بیکران ذات اقدس الهی به ملت شریف ایران اسلامی بوده است.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟اجتماع بزرگ ۹ دی پاسخ محکمی به فتنه گران و اغتشاگران بود. مردم ما با حضور حماسی خود در روز ۹ دی پاسخ محکمی را به فتنه گران و آشوبگران دادند و جمعیت آنقدر زیاد بود که جای سوزن انداختن نبود و اکثر مردم در خیابان ولیعصر(عج) تهران تلاش داشتند تا خود را به میدان ولیعصر(عج) که کانون اصلی برنامه بود برسانند.

صدا و سیما هم پیش بینی جمعیت دهها میلیونی ۹دی را نمی کرد،من از میان انبوه جمعیت با آقای ضرغامی تماس گرفتم و درخواست فوری بالگرد جهت فیلمبرداری کردم.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه

9مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟ دی لیله‌القدر انقلاب اسلامی ایران است و این ارزش زمان است.فتنه‌گران در سال 88 با آشوب تلاش می‌کردند تا دست ملت را از دست امام زمان رها کنند و کاری کنند که مردم ولایت فقیه را در نبرد جهانی تنها بگذارد.فتنه‌گران در این سال به عظیم ترین گنجینه معنوی و دینی مسلمانان یعنی امام حسین (ع) و عاشورا حمله کردند و خیال می‌کردند با این اقدام می‌توانند، پیوند اهل بیت و مردم را مورد خدشه قرار دهند.
در واقع 9 دی باطل السحر فتنه بود. حماسه‌ای که در 9 دی سال 88 به وقوع پیوست، انقلاب را بیمه کرد. حماسه‌ای که در 9 دی ماه خلق شد، عظمت را به ملت ایران برگرداند و ملت ایران بار دیگر در عرصه جهانی درخشید.


سردار سید‌مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟حماسه نهم دی ماه سال 88، شکست کودتا علیه انقلاب اسلامی را قطعی کرد. البته نباید از سایر سناریو های کودتایی دشمن غافل باشیم.

حماسه نهم دی، انقلاب اسلامی را از یک گذرگاه خطرناک به سلامت عبور داد و رویداد مهمی در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی است و لذا اهتمام و یا عدم اهتمام به این مسأله یکی از نشانه هایی است که بخصوص گروه ها و جریان های  سیاسی در کشور با آن شناخته می شوند. کسانی که سعی دارند حماسه 9 دی دیده نشود و یا آنرا کمرنگ می کنند، در ادامه و دنباله همان فتنه بزرگ بحساب می آیند.


معاون فرهنگی قوه قضاییه: در اسلام مجازات اجتماعی مانند حصر عوامل فتنه وجود دارد

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه در جمع مدیران، قضات و کارکنان دادگستری کل استان تهران با تأکید بر لزوم پیروی از سیره پیامبر اسلام در زندگی فردی و اجتماعی روز نهم دی را روز تجلی بصیرت اسلامی و انقلابی توصیف نمود.

وی تصریح کرد: 9 دی روز وحدت و انسجام ملی و انقلابی مردم ایران در مخالفت با دشمنان و در حمایت از ولایت و یک حرکت بزرگ ملی بود که در آن همه علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب حضور داشتند و اختصاص به جناح یا دسته خاصی نداشت.

معاون فرهنگی قوه قضائیه حوادث سال 88 را تلخ، درس آموز، سهمگین و دشوار خواند و گفت: این حوادث کشور و ملت را با چالش بزرگی مواجه نمود که با بصیرت مردم انقلابی و هدایت‌های رهبری معظم، موفق به عبور از این گردنه دشوار شدیم.

حجت‌الاسلام هادی صادقی خاطرنشان کرد: در واقع اوج سپری شدن دشواری‌ها روز نهم دی بود و در این روز تیر خلاصی به توطئه‌های از پیش تعیین شده زده شد که یک قلم آن 55 میلیون دلار حمایت دولت امریکا از این آشوب ها می توان نام برد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با مقایسه مدت زمان فتنه با جنگ تحمیلی اظهار داشت: در یک صحنه مهم از تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی هشت سال دفاع مقدس که یک نوع توطئه با حمایت اکثریت ابرقدرت‌های دنیا برای سرنگونی جمهوری اسلامی بود به همت امام راحل و بسیج مردمی و بصیرت فزاینده دفع گردید و در صحنه دیگری هم  این بصیرتی که خیلی از آن سخن گفته شده است به خوبی خود را نشان می دهد و آن همین حماسه 9 دی است که روز تجلی بصیرت اسلامی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به اتفاقاتی که پس از فروکش کردن این جریانات مشاهده می‌شود گفت: اصرار برخی افراد بر مواضع غلط گذشته خود در خصوص فتنه جای بررسی، مطالعه، نقد و گفتگو دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات 117 و 118  سوره مبارکه توبه گفت: این دو آیه قابل مطالعه جدی و تعمق است که به جنگ تبوک تعلق دارد که از آخرین جنگ‌های پیامبر گرامی اسلام است و در واقع جنگی حادث نشد و در حد لشکر کشی کار خاتمه یافت.

وی ادامه داد: در اسلام حصرهایی وجود دارند که افراد باید مجازات اجتماعی شوند نه مجازات قضایی، به معنای اینکه از سوی جامعه اسلامی ارتباطاتی با آنها برقرار نشود مثل همین حصری که در قضایای 88 اتفاق افتاد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: بر اساس سیره نبوی باید این افراد محاصره اجتماعی شوند و هیچ گونه ارتباطی با آنها برقرار نشود، همچنین وظیفه مسلمین است تا وقتی که اینها توبه نکرده باشند و توبه آنها پذیرفته نگردد به خودمان حق ندهیم با آنها ارتباط برقرار کنیم، رفت و آمد کرده، سخن گفته و یا تصاویرشان را منتشر کنیم، چراکه هرگونه حمایتی از این افراد به معنای عدول از سیره نبوی است.

سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟از ابتدای انقلاب تاکنون وحدت همه ملت باعث پیروزی و تداوم انقلاب شده است. وحدتی که بر محور ولایت بوده و در عرصه های مختلف جنگ و فتنه باعث ماندگاری انقلاب اسلامی ایران شده است.

هیچ گاه بسیجیان فتنه سال 88 را فراموش نمی کنند اگرچه دشمنان هدفشان گرفتن وحدت از ملت ایران است و فتنه گران در انتخابات می خواستند قانون را زیرپا بگذارند ولی مردم بابصیرت و آگاه  ایران وارد عمل شده و حماسه 9 دی را آفریدند.مردم ایران در حماسه 9 دی ثابت کردند که عشق به ولایت دارند.


پژمان فر: حماسه ۹ دی رفراندوم عملی در برابر جریان قانون‌شکن بود
مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟با اشاره به ریشه های بروز حوادث فتنه‌گون سال ۸۸ و حماسه ۹ دی، اظهارداشت: اگر بخواهیم ۹ دی را به طور واقعی واکاوی کنیم، باید گفت که این روز یک رفراندوم عملی در پاسخ به جریانی بود که به دنبال عبور از قانون بودند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رابطه عمیق میان مردم و رهبری باعث شد تا این مسئله برای عموم مردم آشکار شده و به همین دلیل اقشار مختلف آنها به صورت قاطع در مقابل جریان قانون شکن ایستادند و یک «نه» اساسی گفتند.

پژمان فر خاطرنشان کرد: پیام مردم در ۹ دی سال ۸۸ این بود که ما قانون اساسی و دیگر قوانین کشور را قبول داریم و با هیچ یک از شخصیت های حقیقی و حقوقی تعارف نداریم و مسئله قانون‌شکنی را نمی‌پذیریم.

سران فتنه بدنبال سوء استفاده از احساسات مردم بودند

وی با اشاره به ماهیت اقدام سران فتنه در جریان حوادث پس از انتخابات ۸۸ اظهار داشت: آنچه آنها انجام دادند ناشی از یک شبهه در نتیجه انتخابات نبود، بلکه به دنبال سوء استفاده از احساسات مردم و شبهه افکنی در اذهان مردم بودند وگرنه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر کسی سوال و شبهه ای نسبت به انتخابات دارد، برای دریافت پاسخ از مجاری قانونی اقدام می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تاکید دائم رهبر معظم انقلاب به همه این جریانات این بود که مطالبه خود را از راه قانون پیگیری کنند، اما اینها در واقع مطالبه نداشتند و می خواستند جریانی را در مقابل انقلاب ایجاد کنند و این جریان را با فتنه های داخلی مدیریت کنند.


آیت‌الله علم‌الهدی: دشمن در فتنه 94 دنبال تصرف جامعه اسلامی است

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در تجمع بزرگ طلاب به مناسبت حماسه مردمی 9 دی که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی سال 88 مانور رویش‌ها بوده است، اظهار کرد: ذات مقدس پروردگار در برابر فتنه شیطانی دشمنان اسلام قدرت خود را برای جهانیان به اثبات رساند و در دید مردم جهان بر عزت مقام رهبر انقلاب اسلامی در این حماسه مردمی افزود.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در مورد شناسایی افراد صالح تصریح کرد: عرصه تحقق قدرت الهی مسئله دانستن است و شناسایی مجاهدان اصلی و نیروهای با استقامت باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری برداشتن پرده از واقعیت‌ها برای نشان حقیقت انسان را یکی از بزرگ‌ترین عذاب‌های الهی دانست و عنوان کرد: جریان فتنه 88 بسیاری از واقعیت‌های آمیخته به ایثار را به نمایش گذاشت و باطن این افراد را برای مومنان آشکار کرد.

وی فتنه 88 را مانور ریزش‌ها برشمرد و گفت: فتنه 88 حقیقت افرادی که بعد از انقلاب اسلامی به عنوان محور‌های کلیدی شناخته شدند را نمایان کرد.

علم‌الهدی با بیان اینکه بدون بصیرت جریان‌های شیطانی بر جامعه اسلامی مسلط می‌شوند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی در این وضعیت ماهیت خود را از دست می‌دهد اما حماسه 9 دی ثابت کرد رویش‌های انقلاب اسلامی نسبت به ریزش‌ها بسیار بیشتر بوده است.

وی از انحرافات برخی از افراد سابقه‌دار نسبت به خط رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در مقابل این افراد جمعیت گسترده‌تری نسبت به خط ایشان ایمان آورده‌اند و بر اساس گفته قرآن کریم مجاهدت بزرگ و ایستادگی در این راه می‌تواند جمعیت جامعه اسلامی را مشخص کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه برخی افراد نظام در راه خود ایستادگی و مجاهدت نکردند، عنوان کرد: این افراد نتوانستند نسبت به هوای نفس خود پیروز شوند، اما مقاومت رویش‌های 9 دی در برابر جریان‌های متزلزل نشان از افزایش توان نظام اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر طبق آیات سوره کهف دلبستگی به دنیا، غفلت از یاد خدا، فاصله از مستضعفان و گرایش به سمت تجمل‌گرایی سبب شد که برخی عناصر مهم انقلاب اسلامی، به گمراهی کشانده شوند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه تکیه بر مادیات دنیا مسیر اندیشه برخی افراد را در جامعه اسلامی تغییر داده است، عنوان کرد: عناصری که در برخی جریانات خود را از جامعه جدا می‌دانند و به شیوه زندگی و حکومت دیگر جوامع نگاه دارند و از منابع مردم برای مصارف شخصی هزینه می‌کنند از راه اصلی گمراه شده‌اند.


بذرپاش: فتنه ۸۸ عامل افزایش تحریم ها علیه ملت ایران بود

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟مهرداد بذرپاش به مناسبت نُه دی در جمع مردم اهواز گفت: نُه دی، خروش مردم علیه زورگویی و نه به دیده نشدن آرای آنها توسط عده ای خاص بود. نُه دی یعنی اینکه ملت ایران هنوز هستند و خودشان تصمیم می گیرند و عده ای با دیکتاتوری، حق ندارند به جای آنها حرف بزنند. نُه دی یعنی اینکه همه ملت ایران پیروز انتخاباتند حتی کسانی هم که به فرد منتخب انتقاد داشتند؛ نه دی یعنی ما هنوز امام(ره) را خیلی دوست داریم و مدیون ایشان هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که دلیل اصلی تحریم های سنگین ناشی از قطعنامه  ۱۹۲۹، بلائی بود که بر سر کشور در سال ۸۸ آوردند ادامه داد: برپا کنندگان غائله در صدد ایجاد دوقطبی هایی بودند که یک طرف آن اقتصاد و طرف دیگر تصمیمات آرمانی باشد و این دو را متناقض با هم نشان دهند و القا کنند که کشور باید یک طرف را انتخاب کند. همه حواسمان باشد که اقتصاد و آرمان نه تنها از هم جدا نیستند بلکه تکمیل کننده و معنا دهنده یکدیگر می باشند.

ایمن آبادی: حماسه 9 دی روز بصیرت ملت ایران و بیعت با امام (ره) و مقام معظم رهبری است

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با اعلام اینکه حماسه 9 دی روز بصیرت ملت ایران و بیعت با امام (ره) و مقام معظم رهبری است، گفت: این حماسه از سوی مردم همیشه در صحنه ایران رقم خورد و شاکله این حماسه را کسی جز مردم نمی تواند به اثبات برساند.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور قطع مردم در طول 36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرزمان که نیازبوده و احساس خطر کردند با حضور پرشور و میلیونی خود از انقلاب اسلامی دفاع کرده و درحماسه 9 دی نیز این موضوع به خوبی و روشنی مشاهده شد.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی٬ با بیان اینکه حماسه 9 دی متعلق به همه آحاد ملت جمهوری اسلامی ایران است٬ تصریح کرد: هرفردی با هر گرایش و تفکر سیاسی برای دفاع از انقلاب اسلامی به صحنه آمده و نظام را ازآن خطر جدی نجات داده است، بنابراین هر زمان که جریان ها از خطوط نظام و ولایت فقیه فاصله بگیرند مردم تصمیمات جدی را اتخاذ می کنند.
 
کولیوند:  9 دی سمبل وحدت ملی و انسجام ملت و نظامی اسلامی است

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟محمدجواد کولیوند نیز با اشاره به فرا رسیدن حماسه 9 دی٬ گفت:‌حماسه  9 دی به تمام مردم خارج از دسته‌بندی‌های قومی، سیاسی و تفکری تعلق دارد.

نماینده مردم کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: فعالیت در چارچوب نظام جمهوری اسلامی  و پذیرش اصل نظام، ولایت فقیه، امام و قانون اساسی وجه مشترک حماسه‌سازان 9 دی است و قطعا در حیطه هیچ جناحی نمی گنجد.

وی افزود: در حماسه 9 دی به مدد الهی، نقشه گروه‌های معاند که قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان گذشته را داشتند و خواستند آن را به بن بست بکشانند، به نتیجه نرسید.

کولیوند با بیان اینکه هوشیاری ملت و تدبیر رهبر معظم انقلاب از عوامل تحقق حماسه 9 دی بوده است٬ گفت: 9 دی سمبل وحدت ملی، انسجام، کنار یکدیگر بودن آحاد مردم و تلاش آنها برای تعالی انقلاب است.
 
نعمتی: 9 دی متعلق به همه اقشار مختلف است

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟همچنین بهروز نعمتی ضمن گرامیداشت سالروز 9 دی گفت: ملت ایران نشان دادند هر زمان احساس خطر کنند و متوجه شوند دشمن به دنبال ضربه زدن به کشور و نظام است شمشیر را از رو بسته وارد میدان می شوند. در روز 9 دی نیز حماسه بزرگ ملی اتفاق افتاد و مردم ثابت کردند نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون شهدای گرانقدر ماست، را پاس می دارند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حماسه 9 دی روح، خون و حیات جدیدی به نظام جمهوری اسلامی داد، اظهار کرد: حمایت مردم در  9 دی تا سالها بعد این نظام را بیمه ساخت زیرا این روز متعلق به همه ملت ایران و  تک تک افرادی است که در این نظام زندگی می کنند.

به گفته این نماینده مجلس  در 9 دی بحث حماسه و وحدت ملی مطرح شد؛ همه اقشار و طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری در آن گردهمایی و تحت علم ولایت حضور پیدا کردند  تا دسیسه های دشمنان نقش بر آب شود.

نعمتی با بیان اینکه در 9 دی غدیر خم دیگری رقم زده شد زیرا مردم با رهبری بیعت جانانه ای کردند، تاکید کرد: 9 دی یک روز فراجناحی و متعلق به همه ملت ایران است و هیچ فرد و گروهی حق مصادره 9 دی  را ندارد.

وی با بیان اینکه ظلم است اگر 9 دی به یک قشر خاص منتسب شود، تاکید کرد:  این روز متعلق به تمام افرادی است که شاید دارای تفکرات مختلف سیاسی باشند اما دغدغه نظام را دارند.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان فراکسیون رهروان ولایت حضور مردم در 9 دی را پاسخ به اختلافات داخلی و مکر دشمنان از کشورهای بیگانه دانست و گفت: ممکن است عده ای بخواهند از این روز ماهیگیری کنند در حالیکه 9 دی روز ماهیگیری نیست و متعلق به همه مردم شریف ایران است.
 
یوسفیان ملا: حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟عزت اله یوسفیان ملا نیز با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی پرشکوه 9 دی خنثی کننده نقشه ها و توطئه های دشمنان بود، تاکید کرد: مردم در حرکتی خود جوش در حماسه 9 دی به دشمنان ثابت کردند که همواره در پشتیبانی از انقلاب و ولایت فقیه  مقابل هر گونه مشکل آفرینی دشمنان ایستاده‌اند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، ‌ادامه داد: حماسه 9 دی سندی بر اثبات این ادعا بود که نباید حادثه 88 را به پای تمام رای دهندگان به یک نامزد خاص گذاشت زیرا همه مردم با حضور در خیابانها حمایت خود از انقلاب و ولایت فقیه را نشان دادند.

این نماینده با بیان اینکه حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، گفت: همان طور که در قانون اساسی کشور بر پایبندی به ولایت مطلقه فقیه تاکید شده است، ‌مردم در حماسه 9 دی نشان دادند که حرکت در سایه ولایت فقیه فقط متعلق به متن قانون نیست بلکه در قلب،‌ اعتقاد،‌ دین،‌ روش و منش ملت ایران جای دارد و به عبارتی ولایت فقیه تنها یک موضوع اعتقادی صرف در بین ملت ایران نیست.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی حماسه 9 دی را مظهر نفوذناپذیری انقلاب اسلامی و کشور مقابل فتنه‌های نظام سلطه و صهیونیسم دانست و گفت: ملت ایران هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری مثل همیشه هوشمندانه، رفتار جبهه دشمن را خنثی کردند.
 
نکو: ملت ایران در 9 دی به ندای رهبری لبیک گفتند

مسئولان در سالگرد یوم الله 9 دی چه گفتند؟همچنین ابراهیم نکو با بیان اینکه ملت شجاع ایران اسلامی در 9 دی ماه با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری وفاداری خود را به معظم له نشان دادند، گفت: در آن روز حماسی ملت انقلابی کشورمان با حضور میلیونی خود حاوی پیام مهمی برای تمامی استکبار جهانی بود که آنها نیز به این پیام اعتراف کردند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی  وحدت و همدلی اقشار مختلف جامعه را رمز پیروزی و موفقیت های پی در پی نظام دانست و افزود: اگر دشمنان در همه مقاطع از این ملت بزرگ شکست خورده است در گرو پیروی از ولایت فقیه و داشتن اتحاد و وحدت در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی تاکید کرد: حضور حماسی ملت انقلابی کشورمان در 9 دی توانست این نظام را در برابر تهاجمات بی امان دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی بیمه کند.

نکو اظهار کرد: حماسه 9 دی روزی بود که ملت آگاه و شجاع کشورمان به ندای رهبری لبیک گفت و با این اقدام تاریخی خود نشان دادند که تربیت یافتگان مکتب حسینی هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان در مجلس شورای اسلامی، حماسه عظیم 9 دی را تیر خلاص ملت قهرمان کشورمان به واسطه پیروی از فرامین مقام معظم رهبری یاد و اضافه کرد: دشمن از ابتدا در هر مرحله که برنامه خود را بر علیه این نظام پیاده می کند با شکست سختی مواجه می شود و در 9 دی  نیز مردم با آگاهی کامل تیر خلاص به افکار پلید دشمنان زدند.

تکمیل می شود ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • مهدی ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    اصلاح طلبها و حاج آقا رو پیدا نکردید برای مصاحبه یا امروز بدلیل آلودگی هوا تعطیل بودند ؟ خبری از آنها در 9 دی نیست ؟
  • عرفان ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    0 0
    ۹ دی متعلق به ملت و رهبر ایران. این زیباترین بیان در رابطه با این روز بزرگ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس