کد خبر 514937
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

در سند زیر كه جز اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریكا است نشان می دهد كه آمریكایی‌ها درصدد نفوذ و رخنه در روحانیت هستند تا یكی از اصلی‌ترین پایگاه‌های انقلاب را با تطمیع از تداوم حركت انقلابی خودشان بازدارد.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ «جوانهای عزیز! اسناد درس آموز لانه جاسوسی را بگیرید و بخوانید... دانشجویانی كه آنجا را گرفتند و فهمیدند كه لانه جاسوسی است با زحمت زیاد آن را استحصال كردند... این‌ها نشان می‌دهد كه امریكایی‌ها در هنگام اوج نهضت و پیروزی انقلاب دائم درحال توطئه علیه جمهوری اسلامی بوده‌اند؛ آمریكا این است.» این بخشی از توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان به مناسبت ۱۳ آبان سالروز تسخیر سفارت آمریكا (لانه جاسوسی) است. بر همین اساس مركز اسناد انقلاب اسلامی از این پس به صورت روزانه، اقدام به انتشار اسناد استحصال شده از سفارت آمریكا می‌كند.

در سند زیر كه جز اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریكا است نشان می دهد كه آمریكایی‌ها درصدد نفوذ و رخنه در روحانیت هستند تا یكی از اصلی‌ترین پایگاه‌های انقلاب را با تطمیع و ارعب و .... از تداوم حركت انقلابی خودشان بازدارد كه متن اصلی سند را در زیر مشاهده می كنید:

سند محرمانه
از: سفارت تهران
به : واشنگتن
موضوع نفرت روحانیت و راهكار آن

نفرت باقیمانده مذهبی ها  بر علیه رژیم عمیق و گزنده است. اما جریان ” كاهش دادن اختلاف" میان  محافل مذهبی ناراضی و دولت در دست اقدام است. با وجودی كه بخش عمده ای از روحانیت اغلب در  انتخاب تاكتیك های خود ٬ مرتجع وفرصت طلب بوده است، لذا تمامی آن ازجریان اصلی طرز فكر عامه  ایرانیان دور نمانده است. بدین جهت  باید كمك كنیم دولت با ارتشاء تهدید ٬ نوازش شاهانه ٬ كنترل مقبره معروف شیعیان  ایران ( در مشهد) ٬ و كنترل و سانسور كلیه فعالیت های عمومی را به كار بگیرد  تا رهبران مذهبی  سیاست مآب را از داشتن دنباله روان سیاسی قابل توجهی منع كند. به طور كلی باید كاری كرد  كه  ساواك به طور عمده ای در روحانیت رخنه كرده كه  این امر سبب كاهش بیشتر نفوذ آن می شود. حكومت  در عین حال كه تو دهنی محكمی را بر ملاهای ناراضی زده است ٬ تلاش دارد كه پارامترهایش را با خود  همراه سازد ٬ لكن تا كنون موفق نشده است كه یك رهبر موافق دولت ٬ كه بتواند از آمریت وسیعی در میان  مسلمانان ایران برخوردار باشد ( رهبر جامع جای خود دارد) تهیه كند.

سفارت تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس