کد خبر 513913
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

اداره تحقیقات کنگره آمریکا در گزارش سالانه خود فاش کرد : فروش تسلیحاتی آمریکا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، درآمد شرکت های تسلیحاتی آمریکا در سال 2014 به 36 میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده که نه و نیم میلیارد دلار بیش از سال 2013 بوده است. عربستان سعودی، قطر و کره جنوبی بزرگترین خریداران تسلیحات آمریکا هستند.

این کشورها با انعقاد چند توافق نامه چندین میلیارد دلاری برای خرید تسلیحات با آمریکا ، این کشور را به بزرگترین تامین کننده تسلیحات در جهان تبدیل کردند؛ کشوری که بیش از 50 درصد بازار تسلیحات جهان را تحت کنترل دارد.

به سبب تنش ها با کره شمالی، کشور همسایه آن کره جنوبی پارسال بزرگترین خریدار تسلیحاتی جهان با قراردادهایی به ارزش بالغ بر هفت میلیارد و 700 میلیون دلار شد که بیش از هفت میلیارد دلار از قراردادهای تسلیحاتی خود را با آمریکا منعقد کرد.

قراردادهای خرید بالگردهای باری و هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین پیشرفته و تسلیحات دیگر از جمله توافق نامه های کره جنوبی با آمریکا بوده است.

گزارش اداره تحقیقات کنگره آمریکا همچنین فاش کرد فروش جهانی تسلیحات از سال 2013 فقط یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار افزایش داشته که علت اصلی رکود در بازار بین المللی آن را باید در وضع نابسامان اقتصاد جهانی جستجو کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس