کد خبر 513859
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ نوشت دولت آمریکا که مشغول بازی دوگانه در منطقه است، قطعاً گروه داعش را خودش خلق کرده است و اکنون نیز از آن حمایت می‌کند.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در مقاله‌ای با عنوان «جنگ کثیف علیه سوریه / واشنگتن از گروه دولت اسلامی (داعش) حمایت می‌کند» به قلم پروفسور تیم اندرسون، مدرّس ارشد در دانشگاه سیدنی، نوشت با استناد به منابع معتبر و بسیار متعدد
و مختلف بدون هیچ شک و تردیدی به اثبات می‌رساند که آمریکا بازی دوگانه‌ای را در منطقه پی‌گرفته است و - با وجودی که منکر این مسئله است - شکی نیست که از دولت اسلامی (گروه تکفیری -صهیونیستی داعش) در عراق، سوریه و سایر نقاط منطقه، حمایت می‌کند.

در ابتدای این مقاله، تصاویر سه تن از شخصیت‌های برجسته‌ی آمریکایی به نام‌های ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا؛ جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا؛ و سناتور لیندزی گراهام، رییس کمیته نیروهای مسلح سنا، چاپ شده و ذیل آن تصاویر تأکید شده است: تمامِ این افراد اذعان کرده‌اند که متحدان منطقه‌ای آمریکا - به ویژه، عربستان سعودی، قطر و ترکیه - از گروه داعش حمایت مالی می‌کنند.

نویسنده این مقاله سپس نقل قولی از ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، آورده که وی چنین گفته است: «انجام بازیِ دوگانه همواره دشوار است: اعلام جنگ با تروریست‌ها و به‌طور همزمان، استفاده از برخی از آنان برای حرکت دادن مهره‌های‌شان روی صفحه شطرنج خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) برای پیگیریِ منافع شان ... اما آیا راهزنان «به‌اصطلاح» میانه‌رو، مردم را با «میانه‌روی» سر می‌برند؟»

گلوبال ریسرچ نوشت گزارش‌های منتشر شده مبنی بر این‌که هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی که حامل تسلیحات برای گروه داعش بوده، توسط نیروهای عراقی سرنگون شده‌اند ، باعث یکه خوردن و همچنین انکار در کشورهای غربی شد. با وجودِ این، در سراسر خاورمیانه کمتر کسی است که شک داشته باشد آمریکا در حال انجام «بازی دوگانه» با استفاده از ارتش‌های نیابتی‌اش در سوریه است.

پروفسور تیم اندرسون افزود: با این حال، آنقدر ابهامات و داستان‌های ساختگی در این خصوص وجود دارد که صرفاً با اشاره به چند نقل قول در رابطه با حمایت آمریکا از داعش نمی‌توان به نتیجه‌گیریِ نهایی رسید و از همین رو، من در این مقاله با آوردن اسناد و شواهد متقن از منابع مختلفِ معتبر به اثبات می‌رسانم آمریکا که این بازی دوگانه را در منطقه آغاز کرده است، خودش حامی گروه داعش است.

نویسنده افزود: هیچ شکی نیست که مردمِ عرب و مسلمانان در خاورمیانه از هیولای تروریستی به نام «داعش» متنفرند. نتایج نظرسنجی‌های شرکت پیوی آمریکا، که در واشنگتن مستقر است، حاکی از آن است که 99 درصد لبنانی‌ها، 94 درصد اردنی‌ها، 84 درصد فلسطینی‌ها و 73 درصد از شهروندان ترکیه، دیدگاهی نامساعد درباره گروه داعش دارند. در این نظرسنجی‌ها همچنین مشخص شده است که 98 درصد از سنی‌های لبنان نیز گروه داعش را کاملاً رد می‌کنند .

در ادامه این مقاله، اسناد و مدارکی ارائه شده است که نشان می‌دهد که دولت آمریکا ، داعش را خلق کرده و سپس آن را علیه مردم منطقه رها ساخته است تا در منطقه برای تأمین منافع آمریکا تاخ و تاز کند. تیم اندرسون تأکید دارد که جنگ کثیف علیه سوریه، در واقع، ماجراجویی آمریکا در این کشور است و به هیچ‌وجه نباید آن را جنگ داخلیِ سوریه خواند، زیرا نقش آفرینان اصلی که به نبرد با دولت قانونی سوریه پرداخته‌اند، اصولاً سوری نیستند و تحت حمایت آمریکا و متحدان منطقه‌ایِ آن، از نقاط مختلف جهان از طریق خاک ترکیه و اردن به سوریه آورده شده‌اند تا به آمریکا در رسیدن به اهدافش در منطقه یاری رسانند.

نویسنده این مقاله در خاتمه تأکید کرد: آمریکا چه به طور مستقیم، چه از طریق متحدان منطقه‌ای‌اش، از جمله سعودی‌ها، قطر، اسرائیل و ترکیه، ارتباطی کنترل‌کننده و فرماندهانه با گروه‌های تروریستیِ ضدسوری (ضد دولت سوریه)، از جمله النصره و داعش، دارد و بازی دوگانه‌ی خود را در سوریه و عراق به نحوی طراحی کرده است که بتواند از دکترین قدیمی آمریکا تحت عنوان «قابلیت انکارِ موجه‌نما» استفاده کند تا مگر بتواند به داستان ساختگی «جنگ علیه تروریسم» تا جایی که ممکن است، ادامه و مردم منطقه و جهان را کماکان فریب دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایمان ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    0 0
    ما که شکی توی این مورد نداشتیم اونهایی که با کد خدا سر یه میز می نشینند و امیدوارند زیر دستکش مخملی دست چدنی نباشه با اقدامات اخیر کد خداشون فکر کنم کمی توجیه شده باشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس