فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که این استقرار نیروها در مترو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این حضور فیزیکی ادامه ندارد و به زودی ملغی خواهد شد.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری در حاشیه رونمایی از سند راهبردی یگان‌های ویژه و تجهیزات جدید این یگان در خصوص تجهیزات جدید اظهار داشت: این یگان به دلیل مأموریت‌های حساس خود نیازمند تجهیزات ویژه‌ای است و خوشبختانه اکثر تجهیزات مورد نیاز این نیرو عامل بازدارنده‌ای برای آنهاست، در اختیار یگان‌های ویژه قرار دارد.

وی ادامه داد: بیش از 85 درصد این تجهیزات تولید داخل کشور بوده  وتوسط یگان‌های ویژه، وزارت دفاع و یا شرکت‌های خصوصی فعال در این عرصه ساخته می‌شوند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: بهره مندی از این تجهیزات نوین باعث می‌شود سرعت و دقت یگان‌های ویژه در مأموریت‌ها افزایش یابد و در مأموریت‌های این یگان کمتر نیازمند برخورد فیزیکی باشیم.

* حضور نیروهای پلیس در مترو برای برگزاری «اجلاس»بود

سردار اشتری در پاسخ به سوالی در خصوص استقرار نیروهای پلیس در ایستگاه‌های مترو اظهار داشت: پلیس همواره به مناسبت‌های خاص و مراسم‌های ویژه‌ای، اقدام به استقرار نیرو در نقاط خاصی می‌کند و با توجه به برگزاری اجلاس سران کشورهای تولیدکننده گاز در تهران، نیاز به حضور فیزیکی این مأموران احساس می‌شد.

وی تأکید کرد: استقرار نیروها از یک سو باعث بازدارندگی در مقابل تهدیدهای احتمالی و از سوی دیگر فرصتی برای تمرین و آمادگی نیروهای پلیس بود.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که این استقرار نیروها در مترو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این حضور فیزیکی ادامه ندارد و به زودی ملغی خواهد شد.

* تمهیدات نیروی انتظامی برای انتخابات مجلس و خبرگان

سردار اشتری در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص تمهیدات پلیس برای انتخابات پیش رو اظهار داشت: نیروی انتظامی طبق وظیفه ذاتی خود همواره تأمین نظم و انضباط را برعهده دار است و در انتخابات پیش رو وظیفه ویژه‌ای در تأمین امنیت انتخابات خواهد داشت.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی بنا به درخواست مسئولان همزمان با برگزاری انتخابات، مأموریت خودش را اختصاصاً برای تأمین امنیت انتخابات شروع خواهد کرد.

فرمانده ناجا ابراز امیدواری کرد که انتخابات پیش رو انتخاباتی شکوهمند و امن باشد.

* رزمایش مشترک یگان‌های ویژه و نیروی زمینی ارتش منتظر تأیید ستاد کل نیروهای مسلح

سردار اشتری در ادامه در پاسخ به اهداف رزمایش مشترک یگان‌های ویژه ناجا با نیروی زمینی ارتش گفت: این رزمایش که با هدف آمادگی هرچه بیشتر در برابر تهدیدات تروریستی و آمادگی برای رهایی گروگان به صورت مشترک با نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود پس از ابلاغ ستاد کل نیروهای مشترک انجام خواهد شد.

وی همچنین زمان و مکان برگزاری این رزمایش را نامشخص و منوط به ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد.

*وضعیت مطلوب مرزی در جداره شرقی کشور

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تحرکات گروه‌های اشرار و تروریست در مرزهای شرقی کشور، اظهار داشت: متأسفانه هراز گاهی شاهد تحرکات گروه‌های اشرار در جداره مرزی شرق کشور هستیم ولی خوشبختانه با توجه به توان نیروهای مرزبانی ناجا این تحرکات خنثی شده و در حال حاضر شاهد وضعیت مطلوبی در این بخش از مرزهای کشور هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس