آئین رونمایی از کتاب دفاع هوشمند در اندیشه های رهبر انقلاب امروز با حضور وزیر دفاع و شماری از مسئولان لشکری و کشوری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش مشرق، کتاب دفاع هوشمند در اندیشه های رهبر انقلاب ارائه تصویری نمادین و همه جانبه از اندیشه های دفاعی ایشان و دست یافتن به حقیقت و کلیت آنها با استفاده از روش توصیفی و تحلیلی است.

این کتاب در چهار گفتار گردآوری و تدوین شده که در گفتار نخست مفاهیمی چون اندیشه، قدرت، تهدید، جهاد و جنگ بررسی شده است. در گفتار دوم ابتدا مفاهیم کلیدی قدرت یعنی قدرت نرم و قدرت سخت مورد بررسی قرار گرفته و سپس با مقایسه تطبیقی آنها به دلایل ظهور و شکل گیری واژه قدرت هوشمند پرداخته است.

گفتار سوم واژه مهمی چون جنگ سخت و جنگ نرم را تشریح می کند و به بررسی جنگ نرم در نگاه قرآن و مقام معظم رهبری می پردازد.

در گفتار چهارم به طور مشروح به واژه کلیدی دفاع هوشمند و مفهوم آن اشاره شده است.
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین رونمایی از این کتاب گفت: اندیشه تابناک مقام معظم رهبری که برگرفته از منابع دینی، قرآن و روایات است، بزرگترین و اساسی ترین عامل در تحقق دفاع و تامین امنیت به شمار می رود که در سایه آن پیشرفت همه جانبه با وجود همه دشواری هایی که از داخل و خارج به وجود آمده در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: در این خصوص واکاوی و تفسیر اندیشه رهبر حکیم و فرزانه در حوزه دفاع هوشمند به مثابه قرائتی نوین از اصول اساسی و آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) اجتناب ناپذیر و رسالتی معنوی برای صاحبان تفکر و قلم در این عرصه به شمار می رود از این رو تفسیر افکار و سیره عملی معظم له به عنوان شخصیتی که سکان هدایت و بالندگی خیزش تمدن اسلامی را برعهده دارد می تواند گامی کوچک از جانب وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حق شناسی تلقی شود.
گرداورنده و تدوینگر این کتاب، رحمان لطفی مرزناکی است و انتشارات آوای سبحان چاپ نخست آن را در 3 هزار نسخه منتشر کرده است.

منبع: شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس