برنامه این هفته نود در آخرین روز پائیز به روی آنتن رفت و به مرور بازیهای هفته پانزدهم لیگ برتر و حواشی آن پرداخت. برانکو هم با نظر بینندگان بهترین مربی نیم فصل لیگ پانزدهم انتخاب شد.

به گزارش مشرق، برنامه نود مصادف با شب یلدا دوشنبه ۳۰ آذر از ساعت ۲۳:۳۰  از شبکه سه سیما آغاز شد.

 در ابتدای برنامه عادل فردوسی پور اعلام کرد امشب قرار بود مصاحبه ما با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پخش شود که مسئولان سازمان صلاح ندیدند امشب این مصاحبه پخش بشه و یک عذرخواهی به شما بدهکاریم. از آقای ظریف تشکر و همچنین عذرخواهی می کنیم و انشاالله در اولین فرصت بستری فراهم بشه تا این گفتگو پخش بشه.

امشب حدود سه ساعت درخدمت شما خواهیم بود و تا ساعت ۲:۳۰ - ۲:۴۰ با ما همراه باشید.

سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب برترین مربی نیم فصل لیگ برتر پخش شد.

عادل فردوسی پور گفت در روزهای اخیر اتفاقی افتاده که خاطر استقلالی ها را مکدر کرده است و منصور پورحیدری سرپرست این تیم در بستر بیماری است. گزارشی در این خصوص تماشا می کنیم.(ویدیو)

بخش های ویژه ای به مناسبت شب یلدا و آخرین شب پاییز تدارک دیده شده که اولین آنها فتوکلیپی از بازی های فوتبال امسال بود که پخش شد.(ویدیو)

ارتباط تلفنی با دکتر طباطبایی یکی از پزشکان منصور پورحیدری برای سوال درباره آخرین وضعیت سلامتی او برقرار شد. طباطبایی درباره آخرین وضعیت پورحیدری گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت آقای پورحیدری خوب است. هوشیار هستند و علائم حیاتشان ثابت و قابل قبول است. قند ایشان کنترل شده و کم خونی شان به مقدار زیادی کنترل شده. امروز هم با موفقیت نمونه برداری از ضایعه ریه انجام شد و تا همین نیم ساعت پیش که حالشان را پرسیدم خوشبختانه حالشان خوب است و عارضه ای نداشتند.

وی ادامه داد: منتظر جواب آزمایش ها و به خصوص نمونه برداری آخر هستیم. فقط می خواهیم مردم عزیز دعا کنند ایشان هرچه زودتر بتوانند دوباره با صحت و سلامت کامل به میادین ورزشی برگردند.
پزشک معالج طباطبایی درباره دلیل وزن کم کردن زیاد پورحیدری گفت: این یا به خاطر مشکل ریه بوده یا به خاطر دیابت ایشان. ایشان با قند ۴۰۰ به بیمارستان آمد که خیلی بالاست و خود قند بالا و دیابت کاهش وزن می آورد و امیدواریم که در مورد ایشان همین طور باشد و به خاطر مشکل ریه نباشد.
طباطبایی درباره اینکه جواب نمونه برداری امروز چه زمانی معلوم می شود گفت: حداکثر ۴۸ ساعت آینده.

بخش بعدی گفتگوی یلدایی نود با علی پروین اسطوره فوتبال ایران و پرسپولیس بود. علی پروین درباره خاطرات یلدایی اش گفت و گریزی هم به نظرسنجی نود زد و گفت خیلی کار خوبی شده و این که نظرسنجی پست به پست انجام می شود بهتر است. من یک گله هم از بعضی فوتبالی ها و هم دوره های خودم دارم که می بینم بعضی اوقات ناراحت هستند چرا در نظرسنجی نیستند. اولا خیلی از زمان فوتبال ما گذشته و خیلی ها بازی های ما را ندیده اند و بعد هم عادل فردوسی پور که نمی تواند نام ۲۰ نفر را در نظرسنجی قرار دهد تا همه در نظرسنجی حاضر باشند. من خودم از فردوسی پور خواستم اسمم را از نظرسنجی حذف کند.(ویدیو)

 
گفتگوی یلدایی با استقلالی ها در تمرین  این تیم پخش شد. استقلالی ها به انار شب یلد اعتراض داشتند و می گفتند چرا قرمز است و میوه آبی نداریم! بعد هم بازیکنان و مربیان تیم فال حافظ گرفتند و برای بینندگان خواندند. جواب فال حنیف عمران زاده قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی بود!(ویدیو)

 آمار و رکوردهای مربیان امشب حاضر میان گزینه های نظرسنجی نود مرور شد.

 نود درجه و مرور طنز مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر پخش شد.(ویدیو)

تیزری از آنچه در برنامه ۳۰ آذر نود خواهید دید پخش شد.(ویدیو)

گزارش یلدایی تمرین پرسپولیس هم پخش شد که طارمی فال حافظ گرفت و به شوخی گفت به نیت عادل و نود فال گرفتم که جوابش آمده اگر به موقعیت خوبی رسیدی مغرور نشو! و گزارشگر برنامه گفت شاید هم فال با نیت خودت بود و درباره آقای گل ها باشد! تولد محسن بنگر در محل تمرین پرسپولیس هم باعث شده بود سرخپوشان سر و صورت همدیگر را کیک مالی کنند.(ویدیو)

آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی نود از خارج کشور با استفاده از اپلیکشین موبایلی نود ۴۲۱۰ نفر اعلام شد.

ترین های هفته پانزدهم لیگ برتر پخش شد.(ویدیو)

خلاصه بازی نفت تهران و سایپا به عنوان اولین بازی هفته پخش شد.(ویدیو)

 مرور طولانی ترین رکوردهای لیگ و فوتبال ایران به بهانه شب یلدا بخش بعدی نود امشب بود.(ویدیو)

 خلاصه فینال نیم فصل لیگ بین ذوب آهن و استقلال با برتری و قهرمانی شاگردان عبدالله ویسی بازی بعدی بود.(ویدیو)

محمد فنایی در شب تولد ۶۴ سالگی اش به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد و قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه هفته قبل به کمک او انجام شد.

داوری بازی های پخش شده بررسی شد که فنایی در مورد بازی نفت تهران و سایپا گفت: بازیکن سایپا در صحنه خطا روی جواد نکونام تکل خطرناکی به بالای پای او زد و به جای دریافت کارت زرد باید اخراج می شد.

فنایی درباره بازی ذوب آهن و استقلال خوزستان گفت: سرنگونی مسعود حسن زاده در نیمه اول در محوطه جریمه شبیه سازی بود و کارت زرد داور به او درست بود. اما در دقیقه ۹۰ مدافع استقلال خوزستان با نیروی بیش از حد او را هل داد و باید یک پنالتی برای ذوب آهن اعلام می شد اما نشد.(ویدیو)

آنالیز از چگونگی قهرمانی استقلال خوزستان در نیم فصل اول پخش شد.(ویدیو)

 مقایسه آماری بین جدول نیم فصل و پایان فصل در دوره های اخیر انجام شد.

خلاصه و حواشی کامل مسابقه استقلال و صبای قم در ورزشگاه آزادی پخش شد.(ویدیو)

فنایی درخصوص داوری بازی استقلال و صبا گفت: در دقیقه اول مسابقه مهدی رحمتی در برخورد با بازیکن صبا از خودش دفاع می کند و توپ هم در اختیار او هست و خطایی مرتکب نشد. توپی که به زمین برگشت و منجر به گل استقلال شد به حنیف عمران زاده برخورد کرده بود و باید برای صبای قم کرنر اعلام می شد که نشد. در صحنه اخراج بهنام برزای همان لحظه اول بازوی مهاجم صبا را گرفته و مانع از رفتنش می شود که خطا است و کارت قرمز درست بود. فرشید باقری از صبا در دقیقه ۵۹ خطا کرد و به دلیل دریافت کارد زرد دوم باید اخراج می شد. ضربه نورافکن دقیقه ۷۵ به بیک زاده در محوطه جریمه استقلال خطا و پنالتی نبود و معمولی بود. اخطار دوم و اخراج باقری در دقیقه ۸۸ هم درست بود و خودش هم قبول داشت.

محمد فنایی درباره قضاوت فغانی در فینال باشگاه های جهان بین بارسلونا و ریورپلاته گفت: علاقه مندان به فوتبال بدانند اگر قرار است فوتبال افتخار آفرین باشد و از صعود تیم ملی به جهانی همه خوشحال شوند خوب است اما اگر جامعه داوری هم این کار را کرد کمرنگ نشود. ایرانی ها باید افتخارآفرین باشند، چه در داوری چه در فوتبال. ما می بینیم داوران ما در خارج از کشور موفق هستند، همان داوری که در داخل کشور اشتباهاتی هم داشته اند. اگر در کشور ما خوب حمایت شوند این گونه می درخشند و یک بازی بسیار مهم را تیم داوری ایرانی می رود و به خوبی قضاوت می کند و با این کار توانستند مسیر جام جهانی را هم برای خود باز کنند.

طولانی ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه در لیگ برتر ۷۰۴ دقیقه و متعلق به آرمناک پطروسیان بوده و فرناندو خسوس با ۵۸۶ در رده ششم جدول بسته نگه داشتن دروازه تا به حال قرار داشته.

تیم منتخب هفته ۱۵ لیگ برتر بر اساس نمرات آنالیزورهای برنامه نود اعلام شد.

خلاصه مسابقه استقلال اهواز و تراکتورسازی پخش شد.(ویدیو)

بازی پدیده و سپاهان مسابقه بعدی از هفته پانزدهم بود که در جدول پخش قرار گرفت.

مصاحبه ای جالب با یک هوادار مسن و هشتاد و چند ساله تراکتورسازی پخش شد.(ویدیو)

ساعت ۱،۱۹ بامداد و پس از وصل شدن اینترنت برای اولین بار آمار نتایج نظرسنجی اعلام شد که پس از شرکت یک میلیون و ۱۰۶ هزار نفر برانکو ایوانکوویچ با ۴۳،۷ درصد اول بود و عبداله ویسی با ۲۶ درصد دوم و پرویز مظلومی با ۱۵،۹ درصد سوم بودند.

 داوری بازی استقلال اهواز و تراکتورسازی بررسی شد که فنایی در این باره گفت: خطای هند منجر به اعلام خطا و گل تراکتورسازی اشتباه بود و توپ به سینه بازیکن استقلال اهواز خورد. سرنگونی بازیکن استقلال اهواز به خاطر هل دادن نبود و در محوطه جریمه خطایی رخ نداد. در طرف مقابل زمین خوردن بازیکن تراکتورسازی در محوطه جریمه هم خطا و پنالتی نبود.

وی درباره تک صحنه بازی پدیده و سپاهان گفت: سرنگونی مهاجم سپاهان در دقیقه ۹۰ پنالتی نبود و دروازه بان خطایی انجام نداد. (ویدئو)

تیم منتخب هفته ۱۵ لیگ برتر اعلام شد که فرناندو خسوس با نمره ۱ بهترین بازیکن هفته و در نهایت بهترین بازیکن نیم فصل شد.

خلاصه و حواشی مسابقه پرسپولیس و راه آهن با اولین میزبانی لوکوموتیو رانان در شهرقدس پخش شد.(ویدیو)

گفتگو با پیشکسوتان فوتبال و خاطرات آنان از شب یلدا بخش بعدی بود.(ویدیو)

 

داوری بازی راه آهن و پرسپولیس بررسی شد و محمد فنایی گفت: سرنگونی مهرداد محمدی دقیقه اول در محوطه جریمه پرسپولیس خطا و پنالتی نبود. اعلام خطای دقیقه ۳۷ برای پرسپولیس بیرون محوطه درست بود، بازیکن را بیرون محوطه هل دادند و داخل به زمین افتاد. روی گل دوم پرسپولیس توپ از خط عرضی رد نشده بود. زمین خوردن طارمی روی ضربه برگردان در محوطه جریمه خطای پنالتی نبود. گرم کردن بازیکنان با توپ کنار زمین خلاف قانون بود. دقیقه ۷۳ تکل ننزیچ دروازه بان راه آهن در محوطه جریمه روی پای طارمی خطای پنالتی بود که اعلام نشد.

 تقویم نود و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با هفته آخر آذر بخش بعدی بود. رکوردشکنی پرسپولیس با پنج شکست متوالی در لیگ برتر دهم، ۲۸ آذر ۷۷ فینال بازی های آسیایی بانکوک و قهرمانی ایران با هدایت منصور پورحیدری، درگذشت مرحوم مرتضی احمدی در شب یلدا، بازی تاریخی و برتری ۶-۲ایران برابر کره جنوبی و... از جمله بخش های تقویم این هفته بود. (ویدیو)

سایت برنامه نود و بخش های مختلف آن بررسی شد و روزنامه هاشی ورزشی سه شنبه از روی آن مرور شد.(ویدیو)

خلاصه مسابقه گسترش فولاد برابر فولاد خوزستان روی آنتن رفت.(ویدیو)

بازی ملوان برابر سیاه جامگان هم به عنوان بازی بعدی پخش شد.(ویدیو)

داوری بازی ملوان و سیاه جامگان  بررسی شد که کارشناس نود در این خصوص گفت: ضربه دقیقه ۴۰ مازیار زارع در محوطه جریمه به دست مدافع سیاه جامگان خورد و یک پنالتی برای ملوان گرفته نشد. کارت زرد دوم شربتی از سیاه جامگان درست بود و او یک موقعیت حمله را از حریف سلب کرد. هند بازیکن سیاه جامگان در  دقیقه ۷۵ رفتار غیرورزشی او بود و باید کارت زرد دوم را می گرفت و با اخراجش تیمش را ۹ نفره می کرد.

از ۹۰ تا ۹۰ شامل حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد.(ویدیو)

عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته بخش بعدی بود که در جدول پخش نود قرار گرفت.(ویدیو)

عبدالله ویسی سرمربی قهرمان نیم فصل روی خط تلفنی آمد و گفتگو با او انجام شد.(ویدیو)

ویسی: خودم فکر می کردم سوم می شوم!

عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان پس از تشکر از برنامه نود و گروه کارشناسی آن در پاسخ به این که تیمش در پایان فصل چندم می شود گفت: سعی می کنیم بالای جدول بمانیم و تمام تلاش ما این است که جزو ۵ تیم اول باشیم. اگر ۴-۵ بازی اول را با کسب امتیاز طی کنیم می رویم به سمت کسب سهمیه و شاید قهرمانی، چون بچه های ما به خودباوری رسیده اند و خواهان این هستند که پایین تر از رده سوم و چهارم نیایند تا مردم خوزستان خوشحال شوند.
ویسی درباره اینکه از داوری هم سود بردند و به نظرش صحنه خطای دوم حسن زاده برای ذوب آهن پنالتی بود یا نه گفت: اگر دو بازیکن به هوا بروند و با هم برخورد کنند خطایی نیست. از آن گذشته ما سه بازی از داوری ضربه خوردیم، در بازی با سپاهان، استقلال تهران و نفت تهران سه پنالتی ما گرفته نشد.

ویسی در واکنش به میزان آرایی که کسب کرده و با وجود عضویت نداشتن در پرسپولیس و استقلال با ۲۵ درصد دوم شده گفت: تشکر میکنم از مردم باهوشمان، من خودم فکر می کردم سوم شوم!

سرمربی استقلال خوزستان درباره سهم دروازه بان تیمش در موفقیت آنها گفت: بله همین طور است، البته من در مصاحبه ام گفتم گلر خوب از پدر و مادر خوب بهتر است که باعث شد مادرم ناراحت شود و خطاب به من گفت یعنی دروازه بانتان از من بهتر است؟!

 بازی های هفته پایان نیم فصل لیگ دسته اول با قهرمانی پیکان مرور شد.(ویدیو)

تبریزی مدیر رسانه ای آلومینیوم هرمزگان روی خط آمد و درخصوص تصمیم این تیم به کناره گیری از لیگ و منحل شدن این تیم صبحت کرد.

عادل فردوسی پور در پایان برنامه اعلام کرد در برخی سایت ها و فضاهای مجازی شایعه کرده اند من میخواهم نماینده مجلس شوم که همین جا قسم می خورم به ولله، اصلا همچین قصدی نداشته، ندارم و نخواهم داشت و از این قاطع تر دیگر نمی توان گفت ثبت و ضبط هم می شود.

برنامه این هفته نود در شب یلدای ۹۴ با پخش آخرین آمار نظرسنجی ساعت ۲:۳۰ بامداد به پایان رسید. در پایان با شرکت یک میلیون و ۳۰۶ هزار نفر، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس با ۴۵،۲ آرا بهترین مربی نیم فصل اول لیگ لقب گرفت و پس از وی عبدالله ویسی با ۲۵،۳ درصد دوم و پرویز مظلومی با ۱۵،۶ درصد سوم شدند. علی دایی و یحیی گل محمدی هم با ۷،۸ و ۶،۱ درصد رتبه ای بهتری از چهارم و پنجم کسب نکردند.


منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس