کد خبر 511552
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از آغاز پاکسازی ۱۹ معبر شهر تهران از دستفروشان خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالقاسم چیذری مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه بساط‌گستران در شهر تهران میان شرکت شهربان و ساماندهی مشاغل تقسیم کار شده است، گفت: جمع‌آوری بساط‌گستران بر عهده شرکت شهربان و معرفی آن برای حضور در شب‌بازارها برعهده شرکت ساماندهی مشاغل است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مدیریت شهری به ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان، توجه به کرامت و درآمد این افراد است، گفت: ما قصد نداریم کسی را از کار بیکار کنیم.

چیذری با اشاره به جمع‌آوری دستفروشان محدوده بازار گفت: این دستفروشان در بازار سرقفلی پیدا کرده و موضوعی برای سودجویی برخی از افراد شده بود و سرقفلی این مکان‌ها به فروش می‌رفت، بنابراین نیاز به برخورد انتظامی در این معبر وجود داشت، اما پاکسازی و ساماندهی سایر معابر از دستفروشان، نگاه صرفا انتظامی نیست.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص دریافت وجه نقد برای اجازه دستفروشی توسط ماموران جمع‌آوری گفت: این افراد ماموران شهربان نبودند، بلکه برخی از افرادی بودند که در خود بازار به عنوان شاگرد و ... فعالیت می‌کردند و از این فضا برای سوء‌استفاده بهره می‌بردند. این افراد با اتصال به قدرت و حمایت اراذل و اوباش، اقدام به دریافت وجه نقد برای دستفروشی می‌کردند.

چیذری با اشاره به پاکسازی ۱۹ معبر دیگر از دستفروشان، گفت: تلاش می‌کنیم با همان نگاه انسان‌محور تا پایان سال تمامی سطح شهر را از دستفروشان پاکسازی کنیم.

وی در خصوص بی‌رغبتی دستفروشان برای حضور در شب‌بازارها گفت: این نیاز به فرهنگ‌پذیری شهروندان دارد که بدانند این اجناس همان اجناس و با همان قیمت است و خرید آنها از روزبازارها کمک به انضباط شهری می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس