رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» به نقل از عضو بلندپایه اپوزیسیون ونزوئلا گزارش داد نمایندگان راستگرای مجلس این کشور به دنبال برکناری زودهنگام رئیس‌جمهور هستند.

 به گزارش مشرق، «لئوپولدو لوپز» یکی از سران اپوزیسیون ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که نمایندگان راست‌گرای مجلس ونزوئلا به دنبال برکناری زودهنگام «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور هستند.

وی در این رابطه عنوان کرد: ما پیش از هر اقدام دیگری باید به عهد خود با رهبر اپوزیسیون ونزوئلا وفا کنیم و «مادورو» را قبل از اتمام دوران ریاست جمهوری‌اش در سال 2019 از این سمت برکنار کنیم.

«لوپز» یکی از سران اپوزیسیون ونزوئلاست که در ماه سپتامبر به جرم ایجاد خشونت در جریان تظاهرات‌های ماه فوریه سال 2014 (بهمن 1393)، به 13 سال و 9 ماه حبس محکوم شده است؛ تظاهرات‌هایی که ده‌ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشت.

این عضو بلندپایه اپوزیسیون ونزوئلا افزود: در قانون اساسی کشور ساز و کارهایی وجود دارد که می‌توان با استناد به آنها و با توجه به شرایط فعلی کشور به هدف اصلی اپوزیسیون یعنی برکناری زودهنگام «مادورو» دست پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیروزی راست‌گرایان در انتخابات مجلس ونزوئلا، پیام آشکاری از سوی مردم این کشور بود و به نشان داد که ونزوئلایی‌ها خواستار تغییر در کشور هستند.

«لوپز» همچنین خاطرنشان کرد: نمایندگان جدید مجلس ونزوئلا باید برای رسیدن به اهداف خود راهی مسالمت‌آمیز و قانونی در پیش گیرند.

اظهارات «لوپز» در حالی بیان شده است که رئیس‌جمهور ونزوئلا در 8 دسامبر (17 آذر) اعلام کرد: اگر راست‌گرایان بخواهند با استناد به بند موسوم به «تغییر اصلاحاتی» در قانون اساسی این کشور به وی فشار بیاورند، ونزوئلا را وارد جنگ خواهند کرد و در نهایت مردم تصمیم‌گیرنده خواهند بود.

«مادورو» در ادامه افزود: در صورت به کارگیری بند موسوم به «تغییر اصلاحاتی»، ما نیز با اکثریتی قاطع به خیابان‌ها خواهیم رفت و من مطمئنم که روح جاودان «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا نیز تا رسیدن به پیروزی ما را یاری خواهد کرد.

انتخابات مجلس ونزوئلا در 6 دسامبر (15 آذر) برگزار شد و در نتیجه آن راستگرایان ونزوئلایی موفق شدند 112 کرسی از 167 کرسی مجلس این کشور را به دست بیاوردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ایران باید از مادورو حمایت کند ، ایران باید آمریکای لاتین را رها نکند ، بسترهای خوبی برای منافع کشور ما در آنجا وجود دارد
  • احمد ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اگر مردم ونزوئلا خودشون نخوان ایران نمی تونه براشون کاری بکنه. البته بد نیست مردمی که به این احزاب آمریکایی رای دادن یه مقدار دموکراسی آمریکایی رو تجربه کنن که یادشون بیاد قبل از چاوز اوضاع چطور بوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس