کد خبر 511485
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

هر زمانی جامعه به مضطرترین حالت خود رسید و احتیاج واقعی به امام زمان(ع) پیدا شد و مردم با تمام وجود احساس نیاز به حجت الهی کردند و راه نجات بشریت را منحصر در ظهور دیدند، درخشان ترین نقطه امید برای ظهور امام زمان(ع) است.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام رحیم کارگر مدرس مرکز تخصصی مهدویت، با اشاره به کشتار فجیع شیعیان نیجریه و منطقه، گفت: باید ببینیم تحولات سریع، حوادث و رویدادها در منطقه و جهان چقدر با مباحث آخرالزمان همخوانی و سازگاری دارد و یا با پیشگویی های روایی در مورد تحولات آینده شباهت و تطابق دارد.

وی ادامه داد: در واقع ما در برابر هر کدام از این حوادث مانند منا، شهادت بسیاری از شیعیان در عراق، لبنان و سوریه، کشتار تازه در یمن، پاکستان، افغانستان و در نهایت شهادت مظلومانه شیعیان اهل بیت(ع) در نیجریه، ضمن اینکه به دنبال ارتباط این رویدادها با ظهور امام عصر(ع) هستیم، با یک سوال کلیدی روبرو هستیم که این حوادث و جنایت ها تا کی و تا چه زمانی روی خواهد داد، وظیفه و مسئولیت ما چیست؟ و نقطه پایانی و اختتام این همه مظلومیت و کشتار چه زمانی خواهد بود؟

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه تا زمانی که ظالم است و انسان های فاسد و فاجر در راس امور هستند، همیشه این نوع جنایت ها وجود خواهد داشت و ما باید در هر گوشه ای از جهان آماده رویارویی با این حوادث تلخ باشیم، خاطرنشان کرد: چون منطق حاکمانی که چنین اقداماتی انجام می دهند، منطق خشونت، جنایت و رذالت است و این منطق پابرجاست تا زمانی که انسان ها همگی به مسئولیت ها و وظایف اصلی خود در سخت ترین دوره تاریخی بشر آگاه شوند و به آنها عمل کنند.

مدرس مرکز تخصصی مهدویت افزود: اگر ما روایات و پیشگویی های دینی را بررسی کنیم و هشدارهای آنها را در نظر بگیریم، 6 نکته بدیهی و مسلم را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی آشوبناکی جهان در منطقه را نخستین نکته دانست و بیان داشت: تا زمانی که امام معصوم در غیبت است و مردم از فیض وجود او محروم هستند، جهان روی صلح، آرامش و خوبی را نخواهد دید و همیشه در آشوب، جنگ، نزاع و مخاصمه است. به همین خاطر طبق پیش بینی های روایی ما، منطقه خاورمیانه و جهان اسلام همیشه شاهد درگیری ها و نزاع های مختلف خواهد بود و هر لحظه در هر منطقه و شهری امکان این نوع جنگ و درگیری وجود دارد. درحالی که در این آشوب ها بیشترین خطر متوجه شیعیان اهل بیت(ع) است که سعی می کنند جامعه خود را از این سختی ها و دشواری ها دور کنند.

ولایت ستیزی مهمترین ویژگی جریان سفیانی گری

حجت الاسلام کارگر با اشاره به سفیانی گری به عنوان دومین نکته، تصریح کرد: روایات ما تاکید خاصی بر شکل گیری یک جریان در آینده می دارد که مهمترین ویژگی آن ولایت ستیزی، حق ستیزی، قتل و غارت و بی رحمی و جنایت است. سفیانی چه یک شخص باشد، یا یک جریان. هر دو امتداد تمامی فسادگری ها، ستم ها و جنایت های بنی امیه و بنی عباس است.

مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت: با توجه به اینکه حمله این جریان بیشتر متوجه پیروان اهل بیت(ع) و یاران شیعیان امام علی(ع) است، هدف اصلی جریان سفیانی گری جلوگیری از ظهور و تحقق خواسته ها و آمال شیطانی خود به اسم دین و تدین است.

وی با بیان اینکه نکته سوم یهودی گری است که در روایات به صورت جدی مورد توجه است، اظهارداشت: به این معنی که هر جنایت و هر سختی که علیه شیعیان اهل بیت(ع) می رسد، پشت پرده آن یهودیان فتنه گر و دغل باز قرار دارند. در واقع اگر ما امکان بررسی پشت پرده فاجعه شهدای نیجریه یا یمن یا حوادث عراق و حتی آذربایجان را داشتیم، به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دست داشتن صهیونیسم در این جریانات می رسیدیم و جالب اینکه یکی از عوامل به وجود آورنده جریان سفیانی همین یهودیان فاسد و منحرف آخرالزمانی هستند.

حجت الاسلام کارگر تاکیدکرد: در واقع خطرات یهودیان علیه شیعیان جدی ترین خطری است که تاکنون دیده شده و وجود داشته است. به همین خاطر اگر بحث جنایت علیه پیروان مکتب اهل بیت(ع) دارای دو محور باشد، محور اصلی آن یهودی گری خواهد بود و سفیانی گری و وهابیت بعد دوم آن است.

برخورد با فتنه گری های مذهبی و قبیله ای در آخرالزمان

این پژوهشگر مهدوی با اشاره به بحث فتنه گری های مذهبی و قبیله ای به عنوان چهارمین نکته خاطرنشان کرد: مرکزیت این فتنه ها یمن، شام، مدینه و مکه است و البته در روایایت اشاره شده که این فتنه ها هم در مشرق است و هم مغرب و فتنه گری ها یک روز علیه شیعیان پاکستان و افغانستان است و یک روز علیه شیعیان نیجریه، مصر و سودان. در حالی که ما هر لحظه باید خود را مترصد و آماده برخورد با فتنه های داخلی، خارجی، سیاسی، اعتقادی، دینی و اجتماعی کنیم.

وی با بیان اینکه هر کجا شیعه به قدرت و اقتدار خود نزدیک تر می شود، این نوع فتنه گری ها هم بیشتر و زیادتر می شود، اظهارداشت: هر اندازه که به سمت ثبات و شکوه مکتب اهل بیت(ع) پیش می رویم، این فتنه ها هم تشدید می شود. به همین خاطر هر کجا یک انقلاب و قیام واقعی و دینی را دیدیم مانند یمن، لبنان و  سوریه باید بلافاصله مترصد فتنه گری هایی باشیم که علیه آن قیام به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام کارگر افزود: این در حالی است که ما شاهد هستیم که انقلاب ایران دچار شدیدترین و هولناک ترین فتنه ها شده که به لطف خداوند و عنایت امام زمان از بین رفته ولی هر لحظه باید منتظر فتنه جدید در عرصه سیاست، فرهنگ و اقتصاد باشیم؛ چراکه این فتنه ها خسارات جبران ناپذیری ایجاد می کند. در حالی که فقط مبارزه با فتنه نیست بلکه هر شیعه باید مواظبت کند که از عوامل و یاری گری فتنه نباشد.

هشدار روایات از تفرقه گرایی و افراطی گری در آخرالزمان  

مدرس مرکز تخصصی مهدویت تفرقه گرایی را پنجمین نکته دانست و بیان داشت: تفرقه گرایی یکی از نکات اسفناک پیشگویی های دینی ماست که آخرالزمان را دوره اختلافات و تفرقه ها و چندگانگی ها می داند و متاسفانه این نوع اختلافات میان پیروان اهل بیت(ع) رخ می دهد، در واقع روایات با هشدار به این مساله به ما می فهماند که دشمنان از جدایی و تفرقه در میان صفوف شما به راحتی رخنه می کنند و اهداف سوء خود را از طریق خودتان و به دست خودتان پیش می برد.

وی ادامه داد: در واقع ما باید منتظر این باشیم که در کدام یک از جبهه حق و جبهه مومنان احتمال ایجاد تفرقه وجود دارد. تا بتوانیم در ترمیم آن بکوشیم و مانع تفرقه باشیم، اگر شیعیان آن امت واحده حقیقی را شکل می دادند، هیچ وقت وهابیت، داعشی ها و سلفی ها جرات نمی کردند جنایتی در حق مرم نیجریه یا یمن و عراق انجام دهند، اینها از اختلاقات ما نهایت سوء استفاده را کرده و به راحتی به جنایت های خود تداوم می بخشند.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه متاسفانه در این حرکت های وحشیانه هیچ اقدامی از سوی ما مشاهده نمی شود، تصریح کرد: اگر شیعیان بحرین مظلومانه به شهادت می رسند، یا پیروان امام علی(ع) در یمن مظلومانه کشته می شوند و هر روز شاهد ظلم و ستم علیه شیعیان در افعانستان، هند و پاکستان هستیم، نشان دهنده این است که دشمن توانسته از اختلافات و محافظه کاری ما استفاده کند و سکوت ما را حمل بر بی توجهی ما قرار دهد.

مدیر گروه مهدویت و آینده پژوهی پژوهشکده مهدویت نکته ششم را بحث افراط گری دانست و بیان داشت: افراطی گری ها در آخرالزمان زیاد می شود، عده ای با تظاهر به دین و اصلاح گری، فسادهای اخلاقی، اعتقادی و فرهنگی انجام می دهند. یعنی از ریخته شدن خون انسان ها و تحریف ارزش ها و وارونگی حقایق و به حاکمیت رساندن هوی و هوس های شیطانی و اهریمنی همه از این مساله حاد و پیچیده خبر می دهند.

اضطرار به حجت و حمایت از مظلومان به ظهور منتهی می شود

وی گفت: بر این اساس ما به این نکته می رسیم که گرچه قبل از ظهور بخشی از جامعه شیعی به اقتدار و شکوه و عظمت می رسند اما عموم پیروان مکتب اهل بیت(ع) دچار مظلومیت مضاعف می شوند و ما باید در رفع این مظلومیت ها کمک کنیم. مثلا در سوریه با این همه ظلم و احتمال خروج سفیانی، وظیفه ما حمایت از مظلومان این کشور است. همان کاری که امام زمان(ع) انجام می دهند، حمایت ما امروز از شیعیان نیجریه، مصر و یمن یک کار امام زمانی است و در راستای برنامه های امام است تا خود ظهور کرده و بساط ظلم را از روی زمین بردارد.

حجت الاسلام کارگر ادامه داد: همه سختی ها و دشواری های فراروی ما که جامعه بشری به خصوص شیعیان را تحت فشار و اذیت قرار می دهد، باید منجر به اضطرار واقعی به حجت شود. یعنی هر زمانی جامعه به مضطرترین حالت خود رسید و احتیاج واقعی به امام زمان(ع) پیدا شد و مردم با تمام وجود احساس نیاز به حجت الهی کردند و راه نجات بشریت را منحصر در ظهور دیدند، درخشان ترین نقطه امید برای ظهور امام زمان(ع) است.

این پژوهشگر مهدوی گفت: ما باید در عین حالی که از این همه حوادث و رویدادهای ناگوار متالم و اندوهناک می شویم و خود را برای مجاهده و مبارزه با سفیانیان، دجالان و فتنه گران آماده می کنیم. باید اظطرار و نیاز خود را به امام و حجت الهی بالا ببریم و پیوند ما با اماممان زیاد شود و به سمت یاس و ناامیدی کشانده نشویم.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گمنام ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    2 0
    خدا خدا خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس