یک پایگاه آمریکایی در گزارشی اذعان کرد که آژانس امنیت ملی این کشور عملیاتی علیه اهدافی از تاسیسات تحقیقات هسته‌ای ایران گرفته تا شبکه‌های فرماندهی چین انجام داده است.

 به گزارش مشرق، در ادامه خبرها از توسل واشنگتن به جنگ سایبری،‌ یک پایگاه خبری غربی از هدف قرار گرفتن اهدافی در ایران و چین از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا خبر داده است.

پایگاه «فارین پالیسی» در گزارشی مبسوط به قلم «پی‌وی سینگر» توصیه‌هایی برای اطمینان یافتن آمریکا از «پیروزی در جنگ سایبری در آینده» پرداخته است.

در بخشی از این گزارش به حملات سایبری آمریکا به اهدافی در ایران و همچنین چین اذعان شده و بار دیگر استفاده واشنگتن از ویروس رایانه‌ای مخرب و ویرانگر «استاکس نت» تاکید شده است.

نویسنده این گزارش با تاکید بر اینکه تاکنون آمریکا توانسته «برتری»‌خود را در حوزه سایبری حفظ کند،‌اما درباره حضور دیگر کشورها و توانمندی آنها در به چالش کشیدن «برتری» واشنگتن در این حوزه هشدار داده است.

نویسنده در توضیح «برتری» واشنگتن نوشت: «اگر کسی در این باره تردید دارد، باید گفت که مجموعه‌هایی از انتشار اسناد فاش شده درباره استاکس نت برای اثبات این موضوع وجود دارد؛ ‌استاکس نت حمله سایبری بود که به طرز موفقی سرعت برنامه هسته‌ای ایران را کاهش داد».

در ادامه این مطلب هم با اشاره به افشای اسناد محرمانه توسط ادوارد اسنودن آمده است: «اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که این توانمندی(توانمندی حملات سایبری) تنها یک کار تحقیقاتی صرف نیست بلکه آژانس امنیت ملی آمریکا از آنها در عملیات علیه اهدافی از تاسیسات تحقیقاتی هسته‌ای ایران گرفته تا شبکه‌های فرماندهی چین استفاده کرده است».

خبر توسل آمریکا به حملات سایبری به کشورهایی چون ایران و چین در حالی منتشر شده که واشنگتن بارها اتهاماتی به تهران،‌ پکن و برخی دیگر از کشورها در زمینه حملات سایبری زده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس