کد خبر 511161
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی به تعریف و تمجید از حسین یزدان‌پناه پرداخت؛ فردی که یکی از جدایی‌طلبان کُرد ایران و همین طور از اعضا حزب آزادی کردستان به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی به تعریف و تمجید از حسین یزدان‌پناه که یکی از جدایی‌طلبان حزب آزادی کردستان به شمار می‌آید، پرداخت و نوشت، او طی 16 ماه گذشته همراه با پیشمرگه‌های کُرد با داعش جنگیده است.

این روزنامه اسرائیلی سپس با اشاره به اینکه پیشمرگه‌های کُرد بر این باورند، داعش هنوز قدرتمند است، نوشت، اما آنها به خاطر هماهنگی نزدیک‌تر با نیروهای ائتلاف و در اختیار داشتن سلاح‌های بهتر، در مبارزه با داعش قدرتمندتر از قبل شده‌اند.

در این گزارش آمده، حسین یزدان‌پناه شهرت خود را بعد از آن به دست آورد که یک وب‌سایت، او را به استالین تشبیه کرد؛ موضوعی که او خود آن را رد کرد و گفت دیدگاه‌هایش با استالین بسیار تفاوت دارد. 

«جروزالم‌پست» در ادامه تعریف و تمجیدهای خود از یزدان‌پناه نوشت: «او حامی دموکراسی سکولار است و معتقد است تراژدی واقعی برای کُردها در زمان استالین رخ داد یعنی زمانی که اتحاد جماهیر شوروی از جمهوری کُردها که در ایران اعلام موجودیت کرده بودند، حمایت نکرد».

این رسانه اسرائیلی در بخش دیگری از گزارش خود آورده است که یزدان‌پناه، ایران را خطری برای منطقه می‌داند و می‌گوید بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) که مورد حمایت ایران است، مخالف شکل‌گیری کردستان مستقل است.

جروزالم‌پست همچنین نوشت، حسین یزدان پناه نیز مانند بسیاری از کُردها بر این باور است مبارزه اسرائیل با گروه‌هایی همچون حماس مشابه مبارزه آنهاست و علاوه بر این، او مایل است با یهودیان روابط خوبی برقرار کند و یک روز «با هم» با تروریسم مقابله کنند.

در این گزارش ادعا شده، دخالت ایران در منطقه و نقش نیروهای شیعه یکی از نگرانی‌های کُردها به شمار می‌آید. 

به نوشته این روزنامه، یکی دیگر از نگرانی‌های فرماندهان کُرد حضور بیش از دو میلیون پناهجوی عربی در منطقه مستقل کردستان است. آنها نگرانند نه تنها داعش یا گروه‌های افراطی می‌توانند از اعراب سنی برای نفوذ در این منطقه استفاده کنند، بلکه آنها بافت جمعیتی کردستان را تغییر می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    اسراییلی ها اصلا کارهاشون رو رسانه ای نمی کنن....
  • ناشناس ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    مرگ بر تجزیه طلب
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    0 0
    البته اسراییل از اول خواهان تشکیل کشور ی به نام کردستان بوده تا از انزوا بین اعراب خارج بشه روابط عمیقی هم بین بارزانی و اسرایل هست اسراییلیها میگن دارای اجداد مشترکی با کردها هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس