حضور مدافعان حرم ایرانی در میان رزمندگان مقاومت همواره خوش درخشیده‌ است. طی هفته گذشته پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم شهرهای مختلف کشور برای برگزاری مراسم استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری روانه زادگاه خود شدند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رزمندگان دلاور مسلمان از اقصی نقاط جهان برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) به صورت داوطلبانه حضور مستشاری در سوریه پیدا می‌کنند. حضور مدافعان حرم ایرانی در میان رزمندگان همواره خوش درخشیده است و در این راه فارغ از قومیت، زبان و نژاد همه دوشادوش هم برای مقابله با تروریست‌های تکفیری، طی حضوری مستشاری شهیدانی نیز تقدیم اسلام کرده‌اند. طی هفته گذشته پیکر مطهر شهیدانی از شهرهای مختلف کشور برای برگزاری مراسم استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری روانه زادگاه خود شدند. جزئیاتی از برگزاری مراسم تشییع و تدفین این شهدا در استان‌های خوزستان، اصفهان، تهران، سمنان و گلستان در ادامه می‌آید:

استان خوزستان:

مراسم استقبال از سه شهید خوزستانی

پیکر مطهر سه شهید مدافع حرم استان خوزستان «شهید علی‌اکبر شیرعلی» و «شهید محمد هادی‌نژاد» از رزمندگان آغاجاری و «شهید ایوب رحیم پور» از امیدیه 22 آذرماه 94 به وطن بازگشت و در فرودگاه بین‌المللی اهواز، مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفت. مراسم استقبال از پیکر مطهر سه شهید مدافع حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) با حضور  اقشار مختلف مردم در فرودگاه بین‌المللی اهواز انجام شد.

دو تن از این شهدای والامقام شهید علی‌اکبر شیرعلی و شهید محمد هادی‌نژاد از رزمندگان شهرستان آغاجاری هستند که با شهادت آنها شهدای مدافع حرم آغاجاری به 3 تن رسید زیرا پیش از این شهید رضا ملائی، در دفاع از حرم حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) در سوریه به شهادت رسید.شهید دیگر نیز شهید ایوب رحیم پور اهل شهرستان امیدیه است و پس از شهید علیرضا قنواتی، روحانی شهید میلاد بدری و روحانی شهید سید اصغر فاطمی‌تبار (چرغندی) چهارمین شهید این شهرستان است.

شهید ایوب رحیم پور

شهید علی‌اکبر شیرعلی

در آیین استقبال از سه شهید مدافع حرم سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان در فرودگاه اهواز حضور داشت و به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد. همچنین آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز با حضور در فرودگاه اهواز به استقبال پیکر مطهر سه تن از شهدای مدافع حرم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) رفت.پس از برگزاری تشریفات نظامی خانواده‌های شهدای به استقبال شهدای خود رفتند و شهدا را بر دوش گرفتند، سپس تابوت شهدا بر دستان مردم قرار گرفت و تا بیرون از فرودگاه تشییع شد. برای دقایقی استقبال کنندگان در کنار شهدای عزیز در فرودگاه اهواز به سینه‌زنی پرداختند و پیکرهای این مدافعان حرم سپس برای انجام برنامه‌های ویژه رهسپار زادگاهشان شهرهای امیدیه و آغاجاری شد.

آیین وداع با شهید ابوالقاسمی

هم زمان با شهادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) در 19 آذرماه مردم دزفول در استان خوزستان با دومین شهید مدافع حرم خود، «شهید سید مجتبی ابوالقاسمی» وداع کردند و یاد این شهید مدافع حرم را گرامی داشتند. این شهید والامقام با استقبال بی‌نظیر مردم و خانواده‌های معظم شهدا صبح روز پنجشنبه از فرودگاه اهواز به زادگاهش دزفول منتقل شد. هم چنین مراسم وداع با این شهید والامقام شامگاه جمعه 20آذرماه در مسجد امام حسن عسکری(ع) دزفول برگزار شد و با حضور گسترده بسیجیان دزفول و طنین مارش نظامی و گلباران پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام، یاد و خاطر دومین شهید مدافع حرم این شهرستان گرامی داشته شد.

 

استان اصفهان:

شهیدان «مرتضی زارع»، «سجاد مرادی» و «سید یحیی براتی» در روزهای گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها در کشور سوریه به شهادت رسیدند. شهید مرتضی زارع از اسلام آباد برخوار، شهید سید یحیی براتی از شهر درچه و شهید سجاد مرادی از درچه اصفهان در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها به فیض شهادت نائل آمدند.

مراسم تشییع پیکر این 3 شهید مدافع حرم از ساعت 9 صبح 21 آذرماه از میدان فیض اصفهان به سمت گلستان شهدا برگزار شد. پیکر شهید سجاد مرادی در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد و پیکر شهید مرتضی زارع برای خاکسپاری به خورزوق منتقل شد. پیکر این شهید مدافع حرم ساعت 13 روز 21 آذرماه از مقابل مسجد جامع اسلام آباد خورزوق تا گلزای شهدای این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهید یحیی براتی به عنوان دومین شهید مدافع حرم شهر درچه استان اصفهان نیز با حضور عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم از میدان امام خمینی(ره) شهر درچه تشییع و در گلزار شهدای احمدآباد به خاک سپرده شد. شهید سید سجاد حسینی در 12 آبان ماه در میدان مبارزه با تکفیری‌ها به عنوان نخستین شهید مدافع حرم شهر درچه به فیض شهادت نائل آمده بود.

استان سمنان:

شهید «علی اصحابی» از شهرستان شاهرود در استان سمنان در دفاع از حرم بانوی عشق حضرت زینب (س) شربت شهادت نوشید و آسمانی شد. مراسم تشییع پیکر مطهر شهید اصحابی، در روز دوشنبه 23 آذرماه از مقابل کانون بسیج شهرستان شاهرود واقع در خیابان امام(ره) و از ساعت 10:30 از مقابل منزل شهید به سمت گلزار شهدای مجن برگزار شد.

استان گلستان:

شهید «اسماعیل زاهدپور» شهید گلستانی مدافع حرم است که در مبارزه علیه تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیده است. پیکر شهید مدافع حرم اسماعیل زاهدپور در روز دوشنبه 23 آذر ماه وارد استان گلستان شده و در زادگاهش تشییع شد. مراسم استقبال از پیکر شهید زاهدپور ساعت  16 در میدان معلم شهرستان کردکوی و مراسم وداع همراه با نماز مغرب و عشاء در محل مصلی نمازجمعه کردکوی برگزار شد. مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید زاهدپور روز سه‌شنبه 24 آذرماه 94 ساعت 9 صبح از میدان معلم کردکوی به سمت گلزار شهدای کردکوی برگزار شد.

استان فارس:

ناوسالار یکم شهید «ستار محمودی»، یکی از اعضای نیروی دریایی بوشهر و فرمانده پدافند هوایی منطقه پنجم بندر لنگه بود. او دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت و قهرمان رشته ژیمناستیک بود و به دلیل تسلط بر مسائل نظامی، به صورت داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به جمع مدافعان حرم پیوست و راهی سوریه شد. او در جریان عملیات مستشاری در لاذقیه سوریه به شهادت رسید. از این شهید والامقام، دو فرزند پسر و دختر به نام‌های ابوالفضل و زهرا به یادگار مانده است. برادر او شهید عبدالرسول محمودی نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده است. محمد محمودی نورآبادی، نویسنده برجسته ادبیات مقاومت برادر دیگر اوست که تا کنون آثار زیادی درباره روزهای جنگ تحمیلی نوشته و چند اثر از او درباره مقاومت مردمی سوریه در دست انتشار است.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم ستار محمودی روز 21 آذرماه 94 همزمان با آخرین روز از ماه صفر و سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی رضا(ع) در شیراز تشییع شد. پیکر مطهر این شهید پاسدار در شهرستان ممسنی از مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نورآباد تا میدان مصلی این شهر با حضور عموم مردم تشییع شد. در این مراسم جمعیت انبوهی از مردم شهرستان ممسنی از جمله مردان، زنان، کودکان و سالمندان حضور داشتند و تابوت حاوی پیکر مطهر این شهید مدافع حرم را مشایعت می‌کردند.

زهرا محمودی، دختر 10 ساله شهید در این مراسم به قرائت دکلمه ای در مورد پدر مدافع حرم خود پرداخت و یاد همه پدران شهید مدافع حرم را زنده کرد. با حضور عموم مردم شهرستان به امامت حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نورآباد ممسنی بر پیکر مطهر این شهید والامقام نماز اقامه شد.

نهایتا مراسم خاکسپاری شهید ستار محمودی با حضور مردم شهرستان در گلزار شهدای زادگاهش برگزار شد و پیکر مطهر او در این گلزار واقع در روستای مهرنجان و در جوار برادر شهیدش که 30 سال پیش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده است، به خاک سپرده شد.

شهرستان‌های استان تهران:

شهرستان قرچک

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مهدی قاضی خانی» مدافع حرم حضرت زینب(س) بعد از نماز جمعه، با حضور مسئولان و مدیران، بسیجیان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم متدین و انقلابی قرچک برگزار شد و در مزار شهدای امامزاده بی بی زبیده آرام گرفت. حاضران در مراسم با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین»، «کلنا عباسک یا زینب» و «لبیک یا زینب» بر دفاع از حرم اهل بیت (ع) و ادامه راه سرور و سالار شهیدان عالم تاکید کردند. مراسم ختم و یادبود شهید مدافع حرم مهدی قاضی خانی روز شنبه 21 آذرماه از ساعت 14 در مسجد جامع قرچک برگزار شد.

لشکر فاطمیون:

شهید «میراحمد احمدی»، مدافع حرم افغانستانی لشکر فاطمیون در درگیری با نیروهای تکفیری و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید. مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید افغانستانی مدافع حرم صبح چهارشنبه 25 آذرماه از ساعت 9 صبح، از حسینیه حضرت سیدالشهدا(ع) واقع در خیابان سرآسیاب دولاب، خیابان برادران شهید واضحی فرد، جنب درمانگاه پور هدایت تشییع شده و برای تدفین و خاکسپاری به سوی گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مشایعت شد. پیکر مطهر وی در قطعه 50 گلزار شهدای تهران به خاک سپرده می‌شود.

شهید «ذوالفقار محمدی»، مدافع حرم حضرت زینب(س) از لشکر فاطمیون در درگیری با نیروهای تکفیری در سوریه به شهادت رسید. ذوالفقار محمدی مدافع حرم حضرت زینب(س) از لشکر فاطمیون در مقابله با نیروهای تروریستی و تکفیری در سوریه به شهادت رسید و به دیگر همرزمان شهید خود در این لشکر پیوست. پیکر مطهر این شهید مدافع حرم افغانستانی صبح روز سه‌شنبه 24 آذرماه، ساعت 13 با حضورخانواده معظم شهدا و ایثارگران از منطقه حسن‌آباد فشافویه تشییع و برای تدفین و خاکسپاری به قطعه 50 گلزار شهدای تهران منتقل شد. پس از اقامه نماز بر وی، در قطعه 50 در جوار دیگر شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون به خاک سپرده شد. سردار سعید قاسمی نیز در این تشییع نیز حضور داشت و به مدیحه‌خوانی پرداخت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • امید ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    2 0
    خدا رحمتشون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس