هفته گذشته چهارشنبه 25 آذر، همایش تخصصی «نفوذ جبهه استکبار: مفهوم، مصداق، راهکار» از سوی مرکز مطالعات جنگ نرم دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در محل مرکز ولایت این دانشگاه برگزار گردید.

برگزاری همایش نفوذ جبهه استکبار در دانشگاه امام حسین (ع)

به گزارش مشرق، هفته گذشته چهارشنبه 25 آذر، همایش تخصصی «نفوذ جبهه استکبار: مفهوم، مصداق، راهکار» از سوی مرکز مطالعات جنگ نرم دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در محل مرکز ولایت این دانشگاه برگزار گردید.

سخنرانان این همایش در شش محور مباحث خود را ارائه کردند:

دکتر روزبه عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در ذیل عنوان «مصداق شناسی نفوذ در محور مقاومت: مطالعه موردی آموزش عالی» به بررسی فرآیند نفوذ در حوزه دانشگاهی و نخبگانی در محور مقاومت و ایران پرداختند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی استاد دانشگاه علامه طباطبایی به مفهوم شناسی نفوذ پرداخته و در رویکردی گفتمانی، تقابل گفتمانی انقلاب اسلامی و غرب را مورد توجه قرار داده و جنس نفوذ غرب را، از نوع گفتمانی و تلاش در تخریب پایه های گفتمان انقلاب اسلامی دانست.

برگزاری همایش نفوذ جبهه استکبار در دانشگاه امام حسین (ع)سخنران سوم همایش دکتر موسی حقانی رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران بود که در رویکردی تاریخی و جریان شناسانه مسیر نفوذ در تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داد. ایشان جریان نفوذ را از دوره اشغال هند توسط انگلستان تا دوران پهلوی تبیین نمود.

برگزاری همایش نفوذ جبهه استکبار در دانشگاه امام حسین (ع)حجت الاسلام و المسلمین الهی زاده به عنوان سخنران بعدی، در رویکردی قرآنی، مفهوم نفوذ را در گفتمان قرآنی مورد توجه قرار داد. به اعتقاد ایشان قرآن کریم تقابل با غیر و هشدار به نفوذ جریان باطل را با عبارت های گوناگون مورد توجه قرار می‌دهد. ایشان با تأکید بر سوره مبارکه ممتحنه تعامل با غیر و راهکار مقابله با نفوذ دشمن را مورد توجه قرار دادند.

«روشنفکران غرب گرا و نفوذ آمریکایی» عنوان بحث سخنران بعدی همایش، جناب آقای دکتر روح الامین سعیدی بود. وی ضمن مورد توجه قرار دادن ابزارهای نرم و سخت آمریکا برای تبدیل شدن به هژمون در سطح بین الملل، نقش روشنفکران ارگانیک را در ایجاد تصور هژمونیک از آمریکا در قالب نفوذ در اذهان نخبگان مورد توجه قرار دادند.

برگزاری همایش نفوذ جبهه استکبار در دانشگاه امام حسین (ع)در نهایت دکتر محمد حسین رجبی دوانی به عنوان آخرین سخنران همایش، بحثی تاریخی از جریان نفوذ در صدر اسلام ارائه نمودند. ایشان انحراف و نفوذ جریانی خاص بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و لطمات فراوان آن را مورد توجه قرار داده و نفوذ بنی امیه و مروانیان در بدنه حاکمیت اسلام بحث نمودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس