کد خبر 509528
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

پيکر يونس بهرامي چگني، کهنه سرباز لرستان که سابقه حضور در جنگ جهاني دوم را دارد صبح روز چهارشنبه با حضور شماري از نظاميان لشگري و کشوري در خرم آباد تشييع و در شهر دوره چگني به خاک سپرده شد.

به گزارش مشرق، مسئول روابط عمومي لشگر 84 پياده لرستان گفت: مرحوم بهرامي چگني از قديمي ترين سربازان و نظاميان لرستاني بوده که سابقه حضور در جنگ جهاني دوم و بسياري از نبردهاي تيپ 84 لرستان را داشت.

سرهنگ مرتضي علوي افزود: نامبرده روز دوشنبه در سن 92 سالگي و به دليل کهولت سن در خرم آباد درگذشت.کهنه سرباز مشهور لرستاني در گذشت +عکس

مرحوم يونس بهرامي متولد 1302 خرم آباد بود و تا مقطع ششم ابتدايي را در مکتب "ملا بهرام" تحصيل کرد. او در سال 1318 وارد ارتش شد و دوران آموزشي را در بروجرد گذراند. بهرامي در جنگ هاي پراکنده ايران و عراق قبل از انقلاب حضور داشت.

مرحوم بهرامي برادر بزرگتر زنده ياد سرهنگ حسن رضا کلانتر از فرماندهان ماندگار دوران دفاع مقدس و فرمانده سابق لشگر 84 لرستان بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    1 0
    پس چرا صدا و سیمای از این مرد پرافتخار مصاحبه ای درست نکرد تا جوانان بهتر با تاریخ اشغال ایران در زمان جنگ جهانی دوم توسط انگلیس کثیف آشنا گردند
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    1 0
    روحش شاد
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    2 0
    یاد و خاطره تمامی کهنه سربازان لرستان قهرمان از جمله شهید چاغروند، امیر کلانتر،امیر حیدری، امیر خلبان ابوطالبی ،امیر خلبان کاکاوند ، امیر کنترل شکاری کوشکی و زنده یاد امیر خلبان حسین چگنی زنده و جاوید باد.
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    1 0
    یادش را گرامی میداریم
  • حشمت الله ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    سلام. روح این عزیز شاد. ....اما چرا تا این عزیزان زنده هستند کسی احوالی ازشون نمی پرسد. دلاورانی که در جنگ تحمیلی شجاعت ها از خود نشان دادند واز جان خود مایه گذاشتن ودرمقابل دشمن مزدور مردانه ایستادگی کردند. اما متأسفانه امروز فقط بعد از مرگشان از شون یادی می‌شود. این طور آدمها قهرمان واقعی هستند و زخایر این سرزمین اند .........چرا. .......چرا. .....?
  • محسن IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
    0 0
    روحش شاد. متاسفانه نامدارانی که در لرستان در هر عرصه ای که بودند به علت ضعف تبلیغاتی مسولین استان آنطور که شایسته است به کشور معرفی نشدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس