کد خبر 508982
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

همان طور که می دانید، بسیاری از مردم از “۱۲۳۴۵۶” به عنوان پسورد استفاده می کنند در حالی که بسیار قابل پیش بینی است. طی تحقیقات صورت گرفته توسط یک دانشگاه نروژی، الگوهایی که در اندروید به جای پسورد از آنها استفاده می شود نیز می توانند بسیار قابل پیش بینی باشند.

  به گزارش مشرق، دانشجویی از یک دانشگاه بنام Marte Loge بعنوان تز ارشد خود، ۴۰۰۰ الگوی قفل را مورد بررسی قرار داد و نتیجه چنان حاصل شد که ۷۷ درصد مردم الگوی قفل خود را از ۴ گوشه و ۴۴ درصد از گوشه بالا سمت چپ، شروع می کنند.
 
Loge نتایج تحقیقاتش را در کنفراس PasswordsCon در لاس وگاس ارائه داد و گفت:  "ما یک متد ساخت پسوورد مشابه به پین کد ها یا پسوورد های عدد و الفبایی، را در تحقیقات خود، در زمان ساخت الگوی قفل ها مشاهده کردیم.”
 
همچنین او براساس الگوهایی که شرکت کننده ها ساخته بودند، چنین برداشت کرد که اکثریت مردم فقط از چهار نقطه در ساخت الگوی خود استفاده می کنند و الگوهای هشت نقطه ای کمترین تعداد آماری را دارا هستند.
 
همچنین حدود ۱۰ درصد به طریقی از نقاط استفاده می کنند که نهایتا به شکل یک حرف انگیلیسی در آید برای مثال طرز نوشتار حروف C یا M یا N را در الگوی قفل تصور کنید که معمولا اول اسم فرزندان شرکت کنندگان یا افراد مهم زندگی آنها بوده است.
 
هنوز باید محققان با دقت نظر بیشتری به الگوهای قفل نگاه کنند. اگر می خواهید واقعا از الگو قفل تان خیالتان آسوده باشد، Loge پیشنهاد می دهد که از خط های ضربدری استفاده کنید و هم چنین الگو خود را از گوشه ها شروع نکنید و نیز سعی کنید حداکثر تعداد را پوشش دهید و گزینه "make pattern visible” را غیرفعال کنید تا از نگاه بقیه افراد مزاحم راحت باشید.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس