وزیر دفاع گفت:‌ سمت و سوی تحقیقات، فناوری و نوآوری دفاعی ضمن مقابله و بی اثر کردن تهدیدات دشمن باید نیازهای آینده نیروهای مسلح را نیز پاسخگو باشد.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پنجمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری وزارت دفاع با اشاره به اهمیت تحقیقات، فناوری و نوآوری در حوزه دفاعی گفت: تشخیص نیاز و پاسخ به هنگام، راهبرد اصلی وزارت دفاع در تقویت بنیه دفاعی کشور و تجهیز نیروهای مسلح است و سمت و سوی تحقیقات، فناوری و نوآوری دفاعی ضمن مقابله و بی اثر کردن تهدیدات دشمن باید نیازهای آینده نیروهای مسلح را نیز پاسخگو باشد.

دهقان، ایجاد تحول و بالندگی در مجموعه های تحقیقاتی، صنعتی و فناورانه را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و افزود: این جشنواره باید سطح پیشرفت و تعالی را به صورت کاملا شفاف مشخص کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: باید ظرفیت های موجود را به سوی اولویت های اصلی و برتری ساز سوق دهیم و روند انجام پژوهش ها باید عملیات ساز، منجر به تولید دانش و صعود به یک پله بالاتر باشد.

وی گفت: راهی که مجموعه های صنعتی وزارت دفاع تاکنون پیموده اند، موجب مباهات و افتخار و نقش تعیین کننده ای در بازدارندگی موثر ایفا کرده است.

دهقان با تجلیل و قدردانی از برگزیدگان و همه کسانی که به صورت فعال در این جشنواره مشارکت کردند، تصریح کرد: فاستبقوا الخیرات که از دستورات موکد الهی است پایه و اساس این جشنواره محسوب می شود که باید نتیجه آن اقتدار دفاعی و افزایش ضریب امنیت ملی باشد.

بیش از 600 عنوان ارائه شده در این جشنواره، 70 عنوان برتر انتخاب و مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند که شامل 23 عنوان طرح سامانه محور ، 6 عنوان طرح فناوری محور، 3 عنوان طرح علمی و دانشی، 8 نفر محققان طراحی، 5 نفر محققان فناوری، 3 نفر محققان علمی و دانشی ،3 نفر مدیران تحقیقاتی، 2 دفتر طراحی ،3 نهاد مرکز توسعه فناوری، 3 نهاد دفتر مطالعات و نوآوری، 3 نهاد مدیریت دانش، 1 نفر پیشکسوت تحقیقاتی، 1 دانشگاه همکار و 1 شرکت دانش بنیان همکار هستند.

موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، سازمان های صنایع دفاع، هوافضا، صنایع دریایی، توسعه منابع انرژی، جغرافیایی نیروهای مسلح، تامین اجتماعی نیروهای مسلح، اتکا، شرکت صاایران ،دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سپند نیز از نهادهای شرکت کننده در پنجمین جشنواره تحقیقات، فناوری و نوآوری به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    سردار یه فکری برای صادرات در کنار بومی کردن به جای سفارش به روسیه و..کن! هم تولید شغل میشه هم مثل ترکیه به اندازه کل بودجه دفاعی ایران پول درمیارید!! حتی از دولت هم بی نیاز می شید و خصوصی سازی شکل می گیره مثل صنایع دفاعی امریکا.........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس