رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز گفت: ذلت و نفوذی که در سیاست خارجی کشور نسبت به عربستان و ترکیه وجود دارد قابل کتمان نیست.

به گزارش مشرق، حسن عباسی عصر امروز در نشست «توهم نفوذ، نفوذ توهم» در ایلام اظهار داشت: دادگاه ما را فرخوانده و پیرامون موضوعی از ما مستنداتی خواستند که مستندات موضوع را در اختیار دادگاه قرار دادیم و پس از سه ماه تبرئه شدیم.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز گفت: ریشه این موضوع نفوذ است، نفوذ موضوع عجیب و غریبی نیست وقتی کسی به شکل غیر طبیعی و نامناسبی به مردم می‌گوید" حتی آب خوردن شما به رفع تحریم‌ها بستگی دارد" این مباحث تعجب همه را به همراه داشته که چگونه این سخنان صحیح است.

وی ادامه داد: طرح این مطالب تنها با هدف تغییر باورها و اولویت‌های مردم است. این افراد تلاش کردند هرجوری که شده کشور را پای میز مذاکره بکشانند و اکنون دعا می‌کنند که موضوع به نحوی خاتمه یابد چون 4 روز دیگر مسئله PMD خاتمه یافته و در دی‌ماه نیز تحریم‌ها باید برداشته شود ولی اکنون همه کارشناسان اقتصادی دولت و طرفداران دولت رسما اعلام می‌کنند برجام ذره‌ای در گشایش اقتصادی مملکت تاثیری ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: دلار که بالای سه هزار تومان رفت، نفت هم بشکه‌ای 35 دلار شد و 3 میلیون نفر هم یارانه‌شان قطع شد، قیمت بنزین و بلیط هواپیما و ... آزاد و گران شده است، حالا معلوم نیست این 100 روز گشایش اقتصادی کشور کی محقق می‌شود.

عباسی تصریح کرد: 2 سال گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد و قول می‌دهم 2 سال بعد هم اتفاقی نخواهد افتاد اما سال بعد همین زمان اگر تحریم‌ها هم برداشته شود چقدر در زندگی و معیشت مردم تاثیر دارد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز گفت: روز اول شروع فعالیت برای برداشتن تحریم‌ها مرکز تحت مدیریت ما اعلام کرد که با برداشتن تمام تحریم‌ها تنها 5 درصد تاثیر و گشایش اقتصادی خواهد داشت اما اکنون اعلام می‌کنم آن 5 درصد هم محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: پس باید نگران بود که نکند نفوذی صورت گرفته است و کسانی مشکلاتی دارند و اگر مشکلی وجود ندارد چرا آن را بازگو نمی‌کنید چرا هیچگاه علیه ترکیه موضعی گرفته نشده است.

این مسئول خطاب به مسئولان دولتی گفت: 500 نفر حاجی در منا جان خود را از دست دادند، عربستانی‌ها حتی جواب تلفن شما را هم نمی‌دادند، دیپلمات عربستانی در شمال تهران در حالت مستی رانندگی کرده و چند نفر را بر اثر تصادف رانندگی از بین می‌برد اما به راحتی آن کارمند از کشور خارج شده و هیچ صدایی از کسی در نمی‌آید.

عباسی تصریح کرد: دولت فخیمه این کارمند سفارت عربستان را که در داخل خاک کشورمان خانواده‌ای را عزادار کرد بدون سر و صدا از کشور خارج می‌کند و به او اجازه خروج می‌دهد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز گفت: امام خمینی(ره) در دوران پهلوی اعلام کرد که کاپیتالاسیون باید برداشته شود اما پس از سال‌ها کاپیتالاسیون عربستانی در کشور ایجاد شده است و این نشانه نفوذ است مگر نفوذ چگونه باید باشد.

وی ادامه داد: دولتی‌ها بی سر و صدا دیپلمات و کارمند سفارت عربستان که در داخل کشور چند ایرانی را کشت را فراری می‌دهند. به دو نوجوان ایرانی در عربستان تجاوز می‌شود اما صدای دولت در نیامد، 500 زائر و حاجی ایرانی در منا ذبح شدند باز صدای دولتی‌ها در نیامد.

این مسئول اضافه کرد: دولت ترکیه هر جنایتی که دوست دارد را انجام می‌دهد و زمانی که رئیس جمهور و دیکتاتور و منفور و پلید ترکیه وارد کشور ایران می‌شود برای اولین بار در تشریفات یک مقام خارجی سواره نظام با اسب به کاخ سعدآباد آوردند.

عباسی تصریح کرد: پشت این ادعای عزت‌مداری در سیاست خارجی نفوذ است ، 15 سال پیش در مورد برخی‌ها از کلمه نفوذی استفاده می‌کردیم می‌گفتند غیر ممکن است اما از همه آنانی که در 15 الی 20 سال پیش اسم بردم اکنون در بی‌بی‌سی فارسی و ... کراوات زده و یا کشف حجاب کرده علیه نظام سخن می‌رانند و این در حالی بود که در گذشته در داخل کشور با ریش گذاشتن و تسبیح به دست گرفتن دیده می‌شدند.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و دکترین امنیت بدون مرز گفت: امروز هم تعجب نکنید که به برخی نفوذی می‌گوییم و یقین دارم  10 سال بعد به حرف‌های  من بر می‌گردید که در چنین روزی چه مطالبی را دقیق و درست اعلام کردم.

وی ادامه داد: ذلت و نفوذی که در سیاست خارجی کشور نسبت به عربستان و ترکیه وجود دارد قابل کتمان نیست. هر روز در کف جامعه این مطالب را روشن می‌‌کنم که مواضع شما با مواضع مقام معظم رهبری در تعارض جدی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 66
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    دولت اعتدال و وبیدار و وزیر امور خارجه در فکر هستند که چگونه برخودکنند
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    خدا خیرش بده حرف دل خون شده ما رو زد با عدم موضع گیری هاشون کم غرور ملی مون رو لگد کوب کردند جلوی شاهزاده کویتی هم زانو می زدن بعدم اسم خودشونو می ذارن امیر کبیر هعی
  • sina ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    درود بر دکتر عباسی خدا پدر مادرتو بیامرزه این جمله رو یادتون باشه امام حسین شهید شد، همه چیزشو داد ، خونوادشو داد ، اما زیر بار ذلت نرفت
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    جانا سخن از زبان ما می گویی
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    چرا نظری نداره این خبر؟!!! مگه میشه؟! مگه داریم؟!
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    قربون کلامت
  • محمد ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    که چی حالا؟
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    درسته که آقای عباسی بعنوان یک فرد تندرو شناخته میشه ولی این حرفاش کاملاً درست و منطقیه. لطفاً گاهی جوابی
  • مهدی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    درود بر استاد عباسی
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    اقای کارشناس شما خوب میدانید اینها نتیجه عملکرد هشت ساله دوستان گرامی در دولت قبل میباشد انتخابات نزدیک است فرافکنی نکنید مردم بیدارن وخوب میدانند شما چی میفرمایید
  • محمد ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    بالا گود نشسته میگه لنگش کن
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    راه سعادت ، ایمان و جهاد و شهادت است
  • حمید ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    وقتی محمدمرسی 2ساعته اومد رفت نگران نشدی چرااقای چاوز باامام زمان برمیگردد نگران نمیشی چرادلاررابه سه برابررساندی نگران نشدی چرابزیین از100به 700رسید نگران نشدی جانم چراقیمت زمین ومنزل به 4برابررشدرسید نگران نشدی چراتمام دروازه های کشوررابه خارج بستی نگران نشدی
  • محمد ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    خدا عمرت بده دکتر عباسی
  • حامی ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    درود بر شرفت دکتر..حرف دل مارو زدی..حالا که اونا خنجرو از رو بستن اینطور رفتار کردن با اونا اشتباهه..عربستان وترکیه دستشون تا آرنج تو خون مسلموناست..اینا مسلمان نیستن یهودی ان..منافقن..دیگه باید چیکار کنن ما بخودمون بیایم؟
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    این هم همزبانی و هم دلی
  • پرویز ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    این آقا بسیار در استفاده ابزاری از اطلاعات تبحر دارند ، ایشان روی سخنش با رئیس جمهور است که مشکل کم آبی را هم به تحریم مربوط کرد ، البته شاید نظر آقای روحانی از مشکل کم آبی و تحریمها چیز دیگری بوده باشد ولی آقای عباسی مسلما میداند که HAARP چیست ، نام کامل این پروژه High Frequency Active Auroral Research Program است و بهتر است مه هم ایشان و هم خوانندگان شما با رجوع به اینتر نت توانائی های این سامانه را مطالعه بفرمایند ، البته HAARP سیستمی آمریکائی است و مسلما روسها هم سیستم خودشان را دارند
  • میروسلاوا ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    یه برادر عزیزی توضیح بده این "مرکز مطالعات و دکترین امنیت بدون مرز" یعنی چی؟که این آقای عباسی اینقد به پشتوانه اونجا!صحبتهای عجیب و غریب میکنن!!!!
  • محمدحسن ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    من یکی به شخصه کاملا ایمان آوردم که تو این دنیا سیاست قلدر مآبانه و پرخاشگرانه جواب میده.دیپلمات بازی غیر از تحقیر چیز دیگه ای نداشت برامون.باید در سیاست خارجی تندخویی کنیم و در عین حال تمام انرژی صرف خودکفایی داخلی کشور شه. مگر اینکه تا پایان سال چهارم سیاست کنونی جواب بده
  • سامان ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    درود بر استاد عباسی استاد سخنرانی ایلام با کرمانشاه خیلی متفاوت بود
  • vahab ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    بسیار عالی بود
  • راد ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    افتضاحات قبلی قابل جمع شدن نیست.اینقدر متوجه نمی شوی که کاهش قیمت نفت چه ربطی به دولت دارد.کینه تا کجا،
  • احد ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آقای عباسی باید وقتی نگران می شدن که دلار از نهصد تومن شد چهارهزار پانصد تومن باس وقتی نگران می شدن که یه شبه همه چیز سه برابر شد پس خواهشا ژست دلسوزی نگیرین که بهتون نمی یاد
  • ناشناس ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    درود عالی بود .
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    +1000000 بهش
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    مشکل امثال آقای عباسی اینه فکر می کنن داد و بیداد یعنی عزت چرا نمیخان بپذیرن تحریم اثر داره و باید این ظلم از مردم دفع بشه؟؟ یعنی اگر زیر بار ظلم رفتی یعنی عزت داری؟؟ اینکه میگن در اثر برجام گشایشی نمیشه بگید چرا نمیشه؟؟ شما که تو همه حوزه ها تحلیل گرید بفرمایید چرا نمیشه؟؟ چرا راهکار نمیدید که بشه؟؟ داد و بیداد کردن و گفتن حرفای کلی و بی دلیل پشت سر هم بگید نمیشه نخواهد شد گفته بودم نمیشه و قص علی هذا کمکی به ایران رنجور ما می کنه؟؟ چرا تولید امید نمی کنید؟؟ چرا تزریق نشاط اجتماعی نمی کنید؟؟ شما که استراتژیست هستید
  • فیروز ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    حرفهای اقای عباسی در تعارض با بیانات رهبری است چون رهبری سه اصل عزت،جکمت و مصلحت را راهبرد سیاست خارجی بیان فرموده اند و واقای عباسی تنها دنبال عزت بمنهای دو اصل دیگر و به هر قیمتی هستند.
  • رضا ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آخه کار دیگه ای از دستشون بر نمییاد که انجام بدن !
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آی گفتی حرف دل ملتو دکتر دمت گرم
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دمت گرم
  • ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دولت گفته بود میخوام عزت رو به پاسپورت ایرانی برگردونم میترسبم عزت شناسنامه و کارت ملی و گواهینامه و پایان خدمت و دفترچه بیمه و عقدنامه و قبض اب و برقمون هم بره..
  • ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    آخر و عاقبت دیپلماسی لبخند و واقع گرایی چیزی جز له شدن کرامت مردم این کشور نیست احترام (به قول اقایون) دنیا ذره ای بیشتر نشده هیچ الان دولت های عقب مونه عرب هم دارن ما رو تهدید میکنن
  • ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    رفته خبر نداریم
  • شناس ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    به نظرم عامل اصلی گستاخی این کشورها و چندین کشور کوچیک دیگه بهبود ارتباط ایران با کشورهاست که از حالت فنزوی داره می شه نیمه فعال، و این ها هم تو درک این مسایل از ما بهترن چون تجربه کاسه لیسی طولانی برای استکبار رو داشتن و همزمان از داشتن ارتباطات خوب با نهادهای بین مللی و دولت های جهان بهره مند بودن. فعلن ما شرایط درگیری مستقیم با این همه کشور(هماهنگ شده) رو نداریم، البته بازم جا داشت عکس العمل شدیدتری نسبت به فقط ترکیه و عربستان،کنیا و بحرین اتخاذ کنیم که حالا یا به دلیل رقابت های حزبی و عدم هماهنگی نیروهای کشور امکانش نبود. ولی غیر دولت نهاد هایی دیگری هم که در بیشتر مواقع به سختی جواب آمریکا و انگلیس رو دادن هم سکوت کردن، پس این سیاست مربوط به فقط دولت نیست.
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    یکی به رییس جمهور بگه ما نخوایم عزت رو به پاسپورت ایرانی برگردونی کیو باید ببینیم...
  • عبد الله ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    زنده باد برادر عباسی . شما که می توانید مردم را آگاه کنید.
  • جاوید ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    کسانی که طرفدار آمریکا شدن،کسانی که بخاطر تسخیر لانه جاسوسی حاضر به عذرخواهی شدن و اکثر کسانی که در انگلیس و آمریکا تحصیل کردن در اونا نفوذ شده .همینکه شخص جنایات امریکا رو فراموش کرده در اون نفوذ شده .سیاست لبخند ضعیفترین و ناکارآمدترین روش سیاسی ست .
  • محمد22 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    داره سعیش رو می کنه می فهمی داره سعیش رو می کنه ولی خوب نمیشه توقعی داشت واقعا نمیشه
  • د رجواب محمد 22 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    چرا نمیشه توقع داشت؟ موقع انتخابات چطور میشه توقع رای مردم را داشت اما موقع عمل به وعده ها نمیشه توقع داشت؟ هنوز نفهمیدی که با سیاست تحقیر ملت در برابر عربستان و ترکیه راه بجایی نخواهیم برد؟
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خوش به حال مشرق که هر روز علیه احمدی نژاد مینویسه .
  • علی ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    با شما موافق هستم
  • علی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    کسی اینجا حرف از محمود نزده حرفی و منطقی واسه کارای حسن و جواب ندادن به بی حرمتی ترکیه داری بگو
  • سینا ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    داداش من اگه واقعا اون دستگاه توانایی چنین بالایی داشت لبنان و سوریه و حتی ما قبل از اینا بی اب مونده بودیم
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    خوب داداش دلیلتو واسه سکوت ماندن دولت علیه ترکیه و عربستان رو بگو
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    هرچی مابریم عقب اونا میان جلو رفتار مسئولان سعودی برای ما عبرت نشد؟
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دولت احمدی نژاد با همه اشکالاتش در مقابل این کفتارها شجاعانه و با اقتدار می ایستاد و لرزه بر اندام اونها می انداخت
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    این بود عزت و اعتبار؟
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    1700تن سیب زمینی را دفن کرده بعد که تبدیل به کود شد از رویش رد شده و با افتخار اعلام کنیم از «رو کود» رد شدیم
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    غرضی رای می آورد وضع مملکت بهتر از حالا بود
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    دولت راستگویان: کلاهتون را بالاتر بذارید
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    درود بر عباسی ک همیشه ب دور از مراکز فاسد قدرت حرفشو میزنه
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    هیچی تو راحت بخواب
  • گیل مرد ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    واقعا باچه جراتی چاپش کردید .من باورم نمیشه .
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    اگر بتاریخ ایران نگاه کنید در بیشتر ادوار متاسفانه افرادی را مشاهده می کنیم که آنچه انجام داده اند خدمت نبوده است بلکه خیانت بوده است .
  • میروسلاوا ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    0 0
    یه برادر عزیزی توضیح بده این "مرکز مطالعات و دکترین امنیت بدون مرز" یعنی چی؟که این آقای عباسی اینقد به پشتوانه اونجا!صحبت میکنن!!!!
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    شما هی می گی تحریم تحریم کدوم تحریم فساد و سومدیریت و دزدی از بیت المال این ملت را خفه کرده استعمار داخلی کمر ملت را شکسته شما هی بگو تحریم تحریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس