کد خبر 508393
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه ۵ پیشنهاد این وزارتخانه در لایحه بودجه ۹۵ خبر داد.

 به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت‌زاده در افتتاح شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گفت: بعد از جلسه شب گذشته هیأت دولت، وقتی به خانه رفتم، 5 پیشنهاد را در مورد لایحه بودجه 95 آماده کردم که امروز صبح بعد از تایپ، برای رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شد.

وی ادامه داد: این پیشنهادات در جلسه فوق‌العاده امروز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نعمت زاده همچنین با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته از وزارت اقتصاد خواستیم تا نظام حسابداری کشور متحول شود، افزود: هنوز این اتفاق عملیاتی نشده، ولی امیدواریم در دولت یازدهم این اقدام اجرایی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با تأکید بر لزوم به کار بردن لفظ مشارکت دانشگاه و صنعت به جای عبارت همکاری دانشگاه و صنعت گفت: زمانی فکر می‌کردیم که شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک با دانش بالا باید ایجاد شوند که البته اقدام خوبی بود، ولی اگر صنعت کشور را دانش‌بنیان کنیم خیلی بهتر است.

وی تأکید کرد: صنعت خودروسازی، نساجی، فولاد و لوازم خانگی باید دانش‌بنیان شوند و نوآوری به صنایع وارد شود.

وزیر صنعت با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقداماتی در کشور صورت گرفته است، گفت: یکی از این اقدامات این بود که اساتید دانشگا‌ها به جای طی دوره‌های تکمیلی در خارج از کشور، با مراکز تولیدی و صنعتی کشور ارتباط بگیرند و این دوره‌ها را در داخل کشور بگذرانند.

وی ادامه داد: دستورالعمل مربوط به این مسئله تهیه شد و طبق تفاهم انجام شده با وزیر علوم امیدواریم فرصت‌های مطالعاتی در مراکز صنعتی کشور ایجاد شوند.

وی تصریح کرد: دستورالعمل مربوط به دوره‌های پسادکترا نیز تهیه شده و این طرح به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

به گفته نعمت‌زاده، راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی فناوری از دیگر اقدامات انجام شده در دو سال گذشته است و علاوه بر این، طرح استقرار صنایع دانش‌بنیان و پیشرفته نیز اجرایی شده که براساس آن، بستر لازم برای فعالیت صنایع دانش‌بنیان و با فعالیت بالا فراهم می‌شود.

وی با اشاره به صدور بخشنامه‌ای در سال گذشته در مورد صدور پروانه بهره‌برداری برای فعالیت واحدهای دانش‌بنیان در پارک‌های علمی و فناوری گفت: این مجوزها برای تهران صادر شده و بعد از آن، برای شهرهای دیگر مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما این کار را کردیم و خودمان به سازمان بازرسی و سازمان‌های محاسباتی جواب خواهیم داد.

مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری بازار امروز در حالی در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد که وزیر صنعت با این توجیه که عازم یک سفر است، از بازدید از نمایشگاه و همچنین حضور در جمع خبرنگاران خودداری کرد.

علاوه بر این، اطلاع‌رسانی مربوط به برگزاری این مراسم بسیار ضعیف بود و مسئولین روابط عمومی وزارت صنعت در جریان چگونگی برگزاری این مراسم و محل برگزاری آن نبودند که باعث سرگردانی برخی از شرکت‌کنندگان در این مراسم و همچنین خبرنگاران شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس