وی با تاکید بر اینکه این هواپیما با استفاده از انرژی برق پرواز می کند، توضیح داد: این هواپیما در زمان برخاستن از باند فرودگاه با موتور بنزینی کار می کند و به محض بلند شدن از زمین، موتور بنزین سوز آن خاموش و موتور دیگری که مجهز به آلترناتور است روشن می شود.
اکبری آلترناتور را توربین های تامین کننده انرژی توصیف کرد و ادامه داد: موتور دوم با استفاده از آلترناتورهای موجود در آن برق مورد نیاز برای پرواز این هواپیما را تولید می کند.
مجری طرح با تاکید بر اینکه این هواپیما با این سیستم می تواند به صورت نامحدود پرواز کند، خاطرنشان کرد: این هواپیما این قابلیت را دارد که پس از پرواز با برق تولیدی خود به وسیله توربین ها در مدت زمان نامحدود پرواز کند اما مدل آزمایشگاهی آن توانایی 2 ساعت پرواز را دارد.
وی با بیان اینکه از تستهای این هواپیما نتایج خوبی به دست آمد، ادامه داد: در حال حاضر نمونه آزمایشی این هواپیما برای تایید ارائه شده است که در صورت تایید نهایی نمونه مسافربری و باربری این پرنده تولید خواهد شد.
این پژوهشگر از ثبت این پروژه خبر داد و گفت: هزینه پایین، امنیت بالای هواپیما، زمان پرواز نا محدود، آلوده نکردن هوا و تولید برق توسط خود هواپیما از جمله مزایای این هواپیما است.
وی افزود: کاربرد این نوع هواپیما در پروازهای شناسایی، بلند مدت با سرنشین و بدون سرنشین است.