کد خبر 506707
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۸

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به اینکه شواهدی از وجود تقلب در روند انتخابات مجلس که روز یکشنبه گذشته برگزار و منجر به پیروزی مخالفان وی شد، در اختیار دارد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، مادورو روز چهارشنبه افزود: من شواهدی در دست دارم که حاکی از ترفند های مختلف مخالفان دولت در روند انتخاباتی بویژه در مورد تلاش ها برای پرداخت دلار به باندهای تبهکار و راهزن بمنظور قتل مردم در قبل و روز برگزاری انتخابات ، می باشد.
'تیبیسای لوسنا' رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کشور نشان از پیروزی قاطع مخالفان پس از 16 سال دارد.
به گفته لوسنا، ائتلاف احزاب مخالف دولت موسوم به 'میزگرد اتحاد دمکراتیک'، موفق به کسب 99 کرسی از 167 کرسی پارلمان شد.
'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، نتایج انتخابات پارلمانی را به رسمیت می شناسد.
وی بعنوان نمونه ای از این تبهکاریها اشاره کرد که یک فرد سعی کرد که یک نارنجک به داخل یک شعبه اخذ رای پرتاب کند که قبل از پرتاب در دستان خود این فرد منفجر شد .
به گفته مادورو، در 5 هفته اخیر هفت نفر که قصد قطع کابل های فشار قوی توزیع برق با هدف اینکه کشور به خاموشی برود را داشتند ، در اثر برق گرفتگی جان باختند .
رئیس جمهوری ونزوئلا اضافه کرد که چندین نفر دیگر نیز تحت تحقیق به دلیل اینگونه اعمال هستند و حتی چند نفر که قصد دادن رشوه به افسران نیروهای مسلح را داشتند نیز بازداشت شدند .
به نقل از روزنامه 'ال اونیورسو' ، مادورو از سوی دیگر اعلام نمود که اقتصاد ونزوئلا در سال جاری میلادی ، 4 درصد افت خواهد داشت .
وی اشاره نمود :اقتصاد ونزوئلا در سال 2014 ، وارد رکود شد ، در پایان سال جاری افت اقتصادی به 4 درصد خواهد رسید و تورم در پایان سال می تواند به 100 درصد برسد .
رئیس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد که به رغم افت اقتصادی و تورم ،این معجزه وجود داشت که بیکاری و فقر کاهش یافتند.
بانک مرکزی ونزوئلا ، انتشار آمار تورم و عملکرد اقتصادی در طول سال جاری را به تعویق انداخت ، موردی که باعث شده که مخالفان اعلام کنند که هنگامی که در روز 5 ژانویه (15 دیماه ) به مجلس ملی راه یابند از قدرت رای استیضاح خود برای وادار نمودن مقامات به نشان دادن نتایج اقتصادی استفاده خواهند کرد .
در این راستا، حزب حاکم دولت از حزب ائتلاف مخالف ، شکست سنگینی را متحمل شد و این بیشتر به خاطر نارضایتی مردم به دلیل کمبود شدید کالاهای اساسی و بالاترین نرخ تورم در قاره آمریکا، ارزیابی شد.
مادورو معتقد است که شکست انتخاباتی حزب دولت به خاطر جنگ اقتصادی ایجاد شده از سوی کارفرمایان و احزاب مخالف دولت است و در مقابل آن تاکید نموده که به ترویج مدل سوسیالسیتی ادامه خواهد داد اما مخالفان در این رابطه معتقدند که دقیقا این مدل سوسیالیستی ، دلیل مشکل حاد اقتصادی است .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس