فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: روابط ما با روسیه در زمینه برقراری تجهیزات برقرار است و در این راستا خرید تانک تی‌۹۰ را در دستور کار داریم و انشاءالله کارشناسان ما نیز در این راستا به این کشور سفر خواهند کرد و قراردادهای مربوطه نیز منعقد خواهد شد.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش عصر امروز در مراسم اهدای احکام روسای هیئت‌های ورزشی این نیرو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری رزمایش‌های ارتش گفت: پایان این ماه یا ماه آینده یک رزمایش ضدتروریستی و رهایی گروگان را خواهیم داشت.

وی افزود: این رزمایش مرتبط با تهدیدهای داعش و هر گروهک تروریستی دیگری است که بخواهند در مرزهای ما و یا در داخل کشور اخلال ایجاد کنند.

فرمانده نزاجا تصریح کرد: داعش و هر گروهک تروریستی در حدی نیست که ما بخواهیم عمده برنامه‌های‌مان را روی آن صرف کنیم اما انشاءالله رزمایشی مرتبط با این موضوع در منطقه اطراف تهران  برگزار خواهیم کرد.

کارشناسان نزاجا برای خرید T-90 به روسیه می روند+عکس

امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگری درباره همکاری ایران و روسیه و خرید تجهیزات از این کشور نیز گفت: ما در حوزه‌های دفاعی و ارتقای توان نظامی کاری به برجام و غیربرجام نداریم و از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد. هر چند خط قرمزهای‌مان در زمینه سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی را مورد توجه قرار داده و خواهیم داد.

وی افزود ما از همه ظرفیت‌های هر کشوری که باشد برای ارتقای توانمندی‌هایمان استفاده خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این مطلب که بخشی از تجهیزات‌مان را رونمایی می‌کنیم اما بخش دیگری که ملاحظات امنیتی دارند را اعلام نمی‌کنیم، تصریح کرد: روابط ما با روسیه در زمینه برقراری تجهیزات برقرار است و در این راستا خرید تانک تی‌90 را در دستور کار داریم و انشاءالله کارشناسان ما نیز در این راستا به این کشور سفر خواهند کرد و قراردادهای مربوطه  نیز منعقد خواهد شد اما تاکنون قراردادی به امضا نرسیده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 159
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 29
  • مغز متفکر ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خرید آواکس از اوجب واجبات است .
  • شهرام ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    تی 90 را بخرید و انشالله با پی بردن به تجهیزات و تکنولوژی ان تانک ذوالفقار 4 را بسازید.
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    کاموف 50 و 52 ، میل 28 و 35 هم ببینن دیگه
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    پنسیر اس و تور ام و آنتی 2500 هم بچین کنارش بی زحمت.
  • محسن ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    بهتر نبودT14میگرفتن؟
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    از پس مرکاوا بر میاد ؟
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    نه
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    روسها همین الان از ایران شکایت کردن به خاطر کپی اس300 وذولفقار که اون هم یه کپی از چند تانک هست...
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مگه با رژیم غاصب مرز زمینی داریم ! ؟
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    ذولفقار 4 حیفه امیدوارم با خرید تی -90 به تکمیل کردن ذوالفقار برسیم
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خود روس ها ۲۰ تا از این تانک بیشتر نساختن. تا تولید انبوده و صادرانش راه زیادی باقی مونده.
  • حسین ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    ذوالفقار چهار رو تولید انبوه کنن و تی نود ms رو بخریم یه جان تازه ای نیروی زمینی می گیره..
  • حسین ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    ذوالفقار چهار رو تولید انبوه کنن و تی نود ms رو بخریم یه جان تازه ای نیروی زمینی می گیره..
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    به خدا این کار درستی نیست بریم تانک تی 90 رو بگیریم بیاریم بدون اینکه تو قرار داد ذکری از انتقال فناوری اون بشه بعلاوه درسته از لحاظ ساختاری شباهت زیادی با تی 72 دارد و ایران هم رفته تانک تی 72 رو به روزرسانی کرده اسمشو گذاشته ذوالفقار ولی این نوع از تانکها دیگه بعد از یک مدت 10 تا 15 ساله دیگه تانک به روزی نیست ما باید حداکثر سعی رو براین بزاریم که بتونیم ارمتا رو از روسیه بخریم
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    تی 90 متعلق به 30 سال پیش است ما باید در مورد تانکهای جدیدتر با روسها وارد مذاکره شویم مثل تی 14 (اشتباه تانک تی 72 را تکرار نکنیم)
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    برای مرکاوا یه چیز دیگه کنار داریم، موشک ضد تانک توفان 5 که بچه های حزب الله توی جنگ 33 روزه باهاش دخل مرکاوا رو آوردن. این موشک حتی از نمونه های آمریکایی TOW هم بهتره و قدرت و کیفیت بهتری داره. پیشنهاد می کنم یه جستحویی بکن. فیلم و مطالب جالب راجع بهش هست.
  • علی ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    آقا جان مشرق جانم و عزیزم عکس تی-90 اس ام رو بردار ملت خیال می کنند تی-90 اس ام می خریم و فکر نمی کنند که اخر سر تی-90 صادراتی با کلی عیب و نقص میاد بیرون(روسیه تی-14 داره وارد ارتش می کنه و تانکهای نخاله اش رو میده بیرون به کشورهای دیگه)
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مرکاوا رو حزب الله با ضد زره نابود کرد
  • محسن ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    امیدوارم قرارداد خرید بر اساس تولید مشترک در ایران انجام شود تا تکنولوژی ساخت آن نیز وارد شود همانند هندوستان که اکثر قراردادهای خود را براین اساس می بندد و باعث پیشرفت سریعتر صنایع نظامیش گردیده و در اشتغالزایی آن نیز موثر بوده است !
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    1 0
    آرماتا بهتره
  • lkjhg ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    کم بود ما در هوا نیروز هوایی ودریایی وزیرسطحی هست خوصا هوا نیروز وهوایی وبمب های پیشرفته ودقیق
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    این خریدها نتیجه توافق هسته ای هست جناب پوردستان . مثل س ۳۰۰ که ممنوعیتش بعد از توافقات لوزان رفع شد .
  • هادی مشگان ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    ارماتا را همراه با انتقال تکنولوژی خریداری کنید
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    چرا ما همش در حق دوستان خودمون خیانت میکنیم؟ " تی 90 را بخرید و انشالله با پی بردن به تجهیزات و تکنولوژی ان تانک ذوالفقار 4 را بسازید" چرا وقتی فرانسه از آمریکا سلاح میخره کپی نمیکنه اما چین و ایران کارشون شده کپی کردن تجهیزات روسی چرا نمیریم آبرامز کپی کنیم؟
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 1
    فقط بومی سازی لطفا. واردات ممنوع. این همه نیروی کار بیکار داریم. این همه کارگاه و کارخانه ی بی سفارش. به خدا خودمان یک چیزی نزدیک به این می توانیم بسیازیم. اگر در حد این هم نشد نزدیکش باشه با تعداد و کمیت جبران میشه کرد.
  • ثارالله ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    باسلام... بچه ها روی این موضوع سرچ وتحقیق بفرمایید...موشکهای p500 وp1000 روسیه... روسیه اعلام کرده اماده فروش انواع تجهیزات نظامی به ایران است...روسیه دو موشک مافوق صوت ضد کشتی با برد حدود1000کیلومتر وسرجنگی حدود 1000کیلوگرم داره...نکته جالب برد بالا سرجنگی بالا و چند برابر سرعت صوت بودنشان است...
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    هی خدا بیامرزه، یه زمانی میگفتیم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    معلوم شد ذوالفقار چه قدر کارایی داره.
  • منوچهر ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خوبه من شنیدم امریکایی هام دارن abrams m1a3 و میسازن
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    این اسم مزخرف رو از رو خودت بردار
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    معلومه که نه تانک آرمیتا شاید
  • محمد ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    پس با خريد تي 90 تكليف تانك ذوالفقار چي ميشه؟يعني تانك ذوالفقار تبليغات بود؟ به نظر من بهتر تانك ذوالفقار را با كمك گرفتن از كشورهاي دوست كامل كنيم و براي جوانان ايران كار ايجاد كنيم تا تانك تي 90 رو بخريم.
  • افشین تهران ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    مگه قرار هستکه ما با اسراییل نبرد زمینی و اونم تانک به تانک داشته باشیم!!!؟؟؟اگه جنگی با اسراییل صورت بگیره بیشتر موشکی و هوایی هست نه زمینی چرا که ما مرز زمینی با هم نداریم.
  • افشین تهران ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    حتما بهتره اما تی 14هم خیلی گرانتر هست و هم فعلا مخصوص خود روسیه تولید میشه و صادراتی نداشته.
  • احمد ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    چه ربطی داره؟ کشورهایی دیگری هم هستند که تانک بومی تولید می کنند و خرید تانک هم دارند.مگر چین وهند که تانک بومی دارند واز همین روسیه تانک خریده اند ، این به معنای عدم کارایی تانک های بومی آنهاست؟!!!
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    باسلام خدمت دست اندرکاران سایت مشرق یه سوال داشتم‌اگه لطفا جواب بدید این خرید تانک تی۹۰ ایا این معنی رو‌میده که از لحاظ زرهی ضعف عمده داریم‌و‌تانک ذوالفقار۳ که بی نهایت‌روس مانور میشدتوان رزمی مناسبی نداره یا تانکهایی نذیر سبلان. و... ممنون‌میشم اگر یه گزارشی از توان زرهی نیروی زمین بنویسید کامل و‌جامع
  • افشین تهران ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    تانک تی 90..تولید سال 1995هستکه از پیشرفت تانک تی72ساخته شده و در ابتدا تانک تی72بی یو نام داشت اما بخاطر کارکرد نامناسب تی72در جنگ عراق با ناتو اسم تی90رو روی ان گذاشتند.این تانک از زره واکنشی و انفجاری کنتاکت 5برخوردار هست و در نمونه های اول از موتور 840اسب بخاری و در مدلهای بعدی از موتورهای 1000و 1130و1250 اسب بخار استفاده میکنه.که موتور 1130و1250اسب چند گانه سوز هستند و علاوه بر گازوییل میتوانند از نفت سفید و بنزین هم استفاده کنند.وزن این تانک 46تن و حداکثر سرعتش در جاده 65و خارج از جاده 45کیلومتر هست.این تانک توانایی حرکت در عمق 5متری اب را با نصب هواکش دارد که البته نصب ان 20دقیقه زمان میبرد.زره این تانک از زره ترکیبی فولادی و کامپوزیتی و یک زره واکنشی برخوردار هستکه در جلوی تانک 990تا 1070م م فولاد ورقه ای در مقابل گلوله انرزی شیمیایی و 670 تا710م م در مقابل انرژی جنبشی مقاومت دارد.در قسمتهای مختلف برجک 580تا1050و1340م م فولاد ورقه ای درمقابل گلوله انرژی شیمیایی 420 و 750و 920م م و در مقابل انرژی جنبشی مقاومت دارد.در قسمت زیرین تانک معادل 380م م فولاد ورقه ای در مقابل گلوله های انفجاری و 240م م در مقابل گلوله های انرژی جنبشی مقاوم هست.توپ این تانک 125م م با بار گذار اتوماتیک هستکه در تانک تی72و 64و 80 استفاده شده و امکان شلیک موشک هدایت شونده که برد ان 100متر تا 6کیلومتر هست و قدرت نفوذ در زره ان معادل 950م م هست و امکان استفاده در مقابل بالگرد را هم دارد .یک مسلسل هم محور با توپ با کالیبر 7.62پی کا و مسلسل 12.7م م اس ان وی تی با 300گلوله و برد مفید 2کیلومتر را دارد.در جنگ چچن یک تانک تی 90 ا مورد اصابت 7موشک ار پی جی 7 قرار گرفت ولی به کار خود ادامه داد و صدمه ان باعث از کار افتادن ان نشد.خدمه این تانک 3نفر و طول ان 9.53وعرضان 3.78وارتفاع ان 2.225س م هست که ظرفیت 43گلوله دارد که 22گلوله ان در بار گزار اماده بکار هست.کاربران این تانک الجزایر و اذربایجان و روسیه و ترکمنستان و هند هستند .کاربران اینده این تانک بر اساس اعلام تمایل به خرید ونزوئلا و عربستان و لیبی هستند.هند تا تاریخ 2018الی 2020بایستی تعداد تانکهای تی90خودش را به 1640دستگاه برساند که چند قرارداد مونتاژ و خرید هم بر این اساس بسته است.اما بهترین نوع تانک تی 90 مدل تی 90اس ام هستکه واقعا عالی هست و توان رقابت با نمونه های غربی را دارد.تغییرات عمده تانک تی 90اس ام به شرح زیر است1سسیستم الکترونیکی شناسایی و کنترل اتش دقیق.2توپ ارتقا یافته 125م م با لوله تقویت شده که باعث 15درصد پخش شدن بیشتر گلوله و افزایش در برد موثر توپ را دارد.3تیربار کنترل از راه دور فرمانده تانک مجهز به دوربین چشم انداز وسیع برای فرمانده و دید 316درجه اطراف و 60درجه نسبت به افق .4استفاده از زره های واکنشی جدید موسوم به رلیکت اگه درست خوانده باشم که پاسخی به گلوله های جدید ارتش امریکا برای تانکهای ابرامز هست.این زره به گفته سازندگان ان دارای 2برابر حفاظت نسبت به زره کنتاکت 5هست.علاوه بر این بخش خدمه تانک از لایه از فیبر ارامید در مقابل ترکشهای انفجاری محافظت مینماید.در این تانک از دو موتور 1130و 1250اسب با گیربکس 7دنده به جلو و یک دنده به عقب اتوماتیک استفاده میشود.5حداکثر سرعت در این تانک 72کیلومتر و برد 550کیلومتر و وزن 48تن هست.6دارای اخرین تجهیزات ارتباطی و شناسایی و مدیریت نبرد که از ان جمله سیستم یکپارچه الکترو اپتیک کنترل اتش متشکل از سامانه دید چند کاناله در روز و شب توپچی مجهز به مسافت یاب لیزری و یک کانال لیزری دیگر برای هدایت موشکهای لیزری است که با پردازش ویدوئویی یکپارچه گردیده که امکان ردیابی خودکار موقعیت هدف در هر لحظه برای تصیح مسیر حرکت موشک را فراهم میکند.7در جایگاه فرمانده تانک نیز شاهد یک صفحه چند منظوره جدید به منظور مدیریت نبرد و سیستم موقعیت یابی و ناو بری گلوناس و سیستم دید 360درجه ای اطراف تانک به منظور افزایش اگاهی محیطی فرمانده تانک میباشد.در خاتمه از اینکه طولانی شد ببخشید سعی کردم که خلاصه کنم اما شما هم اگه تونستید با سرچ سایت میلیتاری داخل کابین مربوط به فرمانده و توپچی تانک رو ببینید کم از کابین یک جنگنده نداره واقعا عالی بود امیدوارم که ایران در مورد خرید تی90اس ام اقدام کنه و از اون پایینتر نیاد چرا که اگه به مدل پاینتر قناعت کنه ذوالفقار 3قابل ترجیح هست.
  • افشین تهران ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    عزیزم این کپی کردنها که بدون کمک و اجازه سازنده در این حد عملی نمیشه.از تجهییزات غربی هم کم کپی نکردیم اونم تازه بدون اجازه و کمک و کمی تغییر تا ادعایی نداشته باشند.
  • افشین تهران ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    این ام اس نکته خوبی بود افرین.عکسیکه مشرق گذاشته خود تانک تی90اس ام هست به زره و مسلسل کنترل از راه دورش توجه کن.
  • افشین تهران ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    برادر عزیز فرمایش شما کاملا درسته اما بعضی وقتها برای میانبر زدن باید یا بخریم و یا از کمک دیگران برخوردار بشیم .الان اهنگ تولید ذوالفقار به اندازه ای نیستکه نیاز مارو حل کنه و البته این تانک تی90هم فکر نکنم که همه قراردادش بر اساس خرید باشه.اگه این قرارداد در مورد تی 90اس ام باشه حتما خواستن بوسیله ان از تکنولوژیهای جدیدی که داره استفاده کنن و با ساخت بومی اون در تانکهای بومی هم استفاده بشه.
  • عرفان ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    شندیم/ شنیدی/ شنیدند میشنوم/ میشنوی/ خواهی شنید. مستند صحبت کنیم با ذکر منبع خوب نیست؟
  • افشین تهران ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    چه ربطی داره؟؟؟یعنی نباید از خارج هیچ خریدی کنیم؟؟
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اسمتو بگذار مغذ بادام متفکر گاهی اوقات خرید بعضی تجهیزات به صرفه تره تا ساختش مثل همین تانک
  • افشین تهران ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    برادر گرامی.چین خودش داره جنگنده نسل 4میسازه و نسل 5رو در حال تمام کردن هست اما از روسیه سوخو 35میخره و چین باز هم سازنده سامانه های پدافندی مثل اس300و اچ کیو 2و9و18 و ....هست اما از روسیه اس400به اون گرونی رو میخره و همین چین با پاکستان جنگنده تولید کرده اما پاکستان دنبال خرید سوخو 35 هست و خود روسیه بهترین و قدرتمندترین شناورها از ناو گرفته تا هواپیما بر و زیر دریایی اتمی میسازه اما از فرانسه ناو میسترال میخره یادت هستکه جریانشو؟انگلیس و فرانسه و بعضی از اروپاییها خودشون در تولید ادوات نظامی سرامد هستند اما موشکهای جنگنده هاشونو . همینطور سامانه پدافندی و ....با اینکه میسازن از امریکا هم میخرن ایا همه اینها تولیدات ناقصی دارن؟؟ایا تولیدات این کشورها بدرد نخور و غیر کارا هستکه از کشورهای دیگه خرید میکنن؟؟امثال این نمونه ها زیاد هست مثل کره جنوبی و ژاپن استرالیا و.... .از هر فرصتی برای کوبیدن خودتون و گل به خودی استفاده نکنید صبر کنید و ببینید که از پس این خریدها قرار هست چه منظوری برای کشور قابل دست رسی باشه.
  • Babak ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    تانک پیشرفته آرماتا "تی-14" را بخرید
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    آرمیتا را بخرید
  • ایرانی جهانی ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    متاسفاه امرابز عراقی و سعودی فاقد سپر اورانیومی است. با برجام امکان ساخت سپر اورانیومی و گل.له ای اورانیومی احتمالا محدود شده. تعدادی ارامبز اسقاطی توسط کورنت توسط یمنیها زده شده. د ررعافق همین طور. قاچاقی وارد کنید روش تحقیق کنید. تی 90 ار ابرامز ضعیف هست مدل اس ام تی 90 بهتره. با یسن سپر واکنشی زا تقویت بشه. خلاصه این تانک درمقابل کورنت ضعیفه. باید ارتاق بیاید . شرط کند تی 90 در حد ارمبز تقویت کنند. وگرنه بهتر شاین ناتک را بدون بدنه وارد کنند و بدنه تحت حد اربامز رویش سوار کنند. خود روسها الان موشکی ساختند که تا 1200 م م نفوذ داره که تی 90 منهدم مکینه. باید در تمام جهات مقاومت تی 90 را بیش از 1500 ممم کنند. وگرنه پول حروم کرئن است. ارماتا 14 بهتره..
  • افشین تهران ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    این موشک کروز مافوق صوت بسیار عالی و خوبه اما گفته روسیه فکر نکنم که تا این اندازه از همکاری و تکنولوژی رو شامل بشه چرا که این موشک که همون بازالت پی500و یا پی1000هست بردی در نمونه اول از 550کیلومتر تا 700و در نمونه دوم فکر کنم که 1000کیلومتر رو داشته باشه گذشته از اینکه این موشک با کمک هواپیمای توپولوف 95دی ویا بالگرد کا25و کا27 مسیر خودش رو پیدا میکنه و در خاتمه مسیر اگه لازم نباشه رادارش رو خاموش کنه از سیستم اشیانه یاب و یا بکمک توپولوف 95دی با رادار خاموش به هدف میزنه که ما هیچکدام از این هواگردها رو نداریم اما بردش هم بالاتر از 300کیلومتر هست و طبق قانون کشورها مجاز به فروش موشک بالای 300کیلومتر نیستند و ضمنا هیچ کشوری نمیاد موشکی رو بفروشه که در اینده ممکن هست خودش رو با اون بزنن.شما اگه به موشک اسکندر نگاه کنی بردش 500کیلومتر و در نمونه صادراتی 280کیلومتر هست.اوج همکاری روسیه با ما ممکنه در ساخت و انتقال تکنولوژی ساخت جنگنده و اونم بعد از فروش مقداری جنگنده اماده و یالگرد و تانک پیشرفته خواهد بود و البته تکنولوژیهای مورد نیاز در دستاوردهای بومی ما.برای ساخت این موشکها باید طبق معمول دست دانشمندان خوش فکر خودمون رو ببوسیم.
  • ابوذر ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    والله من فکر میکردم این برنامه‌ی ذوالفقارو دیگه میبرند تا تولید انبوه ... حداقل حالا که میخواید بخرید آرماتا رو بخرید که رودست آبرامز بلند شده ..،
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    شاه که اسلحه میخرید بد بود ولی حالا که از خارج اسلحه از رده خارج بخریم مشکلی نداره که دوستان اینطور جوگیر شدن؟ ظاهرا همه ارمان های اول انقلاب رو فراموش کردن "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی"
  • دکتر ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    امیدوارم پستم ویرایش یا حذف نشه چون مثل اینکه من باید مطابق میل و در کانالی از پیش تعیین شده پست بدم !؟قرار نیست ما اینجا فقط خبر کپی کنیم و برای تصمیمات اشتباه فرماندهان نظامی ، کف و سوت و هورا بکشیم هست؟ چون من تا حالا ندیدم یک بار در مشرق یا فارس اقدامات مسئولین نظامی و استراتژی نظامی و صنایع دفاعی ما نقد بشه..و از قدیم گفتن دوست انسان عیبش رو میگه دشمنش فقط از اون تعریف می کنه گرفتن خط تولید تی 90 یک اشتباه فاحش هست ، چه برسه به خرید صرف اون ... زمانی که ترکیه داره خودش رو به آلتای مجهز می کنه ، عربستان همین حالا آبرامز هایی داره که از تی 90 ها سر تر هستند و قس علی هاذا ، دیگه خرید تی 90 اونم به صورت انبوه یک اشتباه هست ... همون اشتباه خرید تی 72 در دهه ی 70 شمسی رو می خوایم با خرید تی 90 در دهه ی 90 شمسی هم تکرار کنیم !!! ... نتیجه می شه اینکه همین حالا ما شروع به کار می کنیم ، 7 تا 10 سال دیگه که یگان هامون به تی 90 مجهز شدند ، به این نتیجه می رسیم که تی 90 دیگه تانک اصلی میدان نبرد نیست و نمیشه از اون بیش از یک تانک پشتیبانی استفاده کرد ... اونوقت رقبای ما با آلتای و لئوپارد 2 آ7 و ... مجهز شدند !!! یعنی همین یک نسل عقب موندگی از نظر زرهی رو همچنان پابرجا خواهد موند ... البته چون تانک های نسل آینده مثل آلتای به سیستم دفاع فعال مجهز می شند ، این شکاف فناوری بیش از شکاف موجود در زمان حاضر خواهد بود ...حالا بگذریم ترکیه در سری دوم قصد استفاده از موتور بومی برای آلتای رو داره شما همون کنتاکت 5 یا relic رو بیای روی تی 72 ها وصل کنی و سیستم های هدفگیری و نظارتش رو ارتقاء بدی می شه == تی 90 !!! این تانک حتی اوایل با نام نسخه جدید تی 72 توسط روسیه معرفی شده بود نه تی90 صنایع دفاعی ما داره به کجا میره؟ همین بخش موشکی هم که مثلا بومی هست که تنها بخشی که می تونست به تجاری برسه یعنی فضا شش ساله داره درجا می زنه کسی می پرسه چرا!؟
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    جالبه این دو موشک مثل تانک تی90 به جز ایران هیچ مشتری ای ندارن!!
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    خرید تانکی که سیستم دفاع فعال نداره سیستمی که حتی ترکیه داره روی نسل دوم تانک بومی آلتای خودش نصب می کنه جای تعریف و تمجید و چاپلوسی و پاچه خواری نداره دوست عزیز...خرید تانک دو دهه پیش روسها که تولید انبوه هم نشده و کنسل شده و در اصل ارتقا تی 72 بوده یعنی خرید هدف متحرک برای ترکیه اسراییل عربستان
  • دکتر ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اصلا معلوم نیست داخل این شرایط بد اقتصادی که چند میلیار ددلار می تونه کل صنعت ایران رو تکون بده چرا آقایون در فکر خرید تجهیزات دو دهه پیش روسها هستن!!...شاید می خوان صنعت نظامی اونها رو هم مثل هسته ای آباد کنن..... تولید بومی سلاح در ایران یعنی چرخش چرخ صنعت
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    تانک آرماتا
  • دکتر ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    امیدوارم پستم ویرایش یا حذف نشه چون مثل اینکه من باید مطابق میل و در کانالی از پیش تعیین شده پست بدم !؟قرار نیست ما اینجا فقط خبر کپی کنیم و برای تصمیمات اشتباه فرماندهان نظامی ، کف و سوت و هورا بکشیم هست؟ چون من تا حالا ندیدم یک بار در مشرق یا فارس اقدامات مسئولین نظامی و استراتژی نظامی و صنایع دفاعی ما نقد بشه..و از قدیم گفتن دوست انسان عیبش رو میگه دشمنش فقط از اون تعریف می کنه گرفتن خط تولید تی 90 یک اشتباه فاحش هست ، چه برسه به خرید صرف اون ... زمانی که ترکیه داره خودش رو به آلتای مجهز می کنه ، عربستان همین حالا آبرامز هایی داره که از تی 90 ها سر تر هستند و قس علی هاذا ، دیگه خرید تی 90 اونم به صورت انبوه یک اشتباه هست ... همون اشتباه خرید تی 72 در دهه ی 70 شمسی رو می خوایم با خرید تی 90 در دهه ی 90 شمسی هم تکرار کنیم !!! ... نتیجه می شه اینکه همین حالا ما شروع به کار می کنیم ، 7 تا 10 سال دیگه که یگان هامون به تی 90 مجهز شدند ، به این نتیجه می رسیم که تی 90 دیگه تانک اصلی میدان نبرد نیست و نمیشه از اون بیش از یک تانک پشتیبانی استفاده کرد ... اونوقت رقبای ما با آلتای و لئوپارد 2 آ7 و ... مجهز شدند !!! یعنی همین یک نسل عقب موندگی از نظر زرهی رو همچنان پابرجا خواهد موند ... البته چون تانک های نسل آینده مثل آلتای به سیستم دفاع فعال مجهز می شند ، این شکاف فناوری بیش از شکاف موجود در زمان حاضر خواهد بود ...حالا بگذریم ترکیه در سری دوم قصد استفاده از موتور بومی برای آلتای رو داره شما همون کنتاکت 5 یا relic رو بیای روی تی 72 ها وصل کنی و سیستم های هدفگیری و نظارتش رو ارتقاء بدی می شه == تی 90 !!! این تانک حتی اوایل با نام نسخه جدید تی 72 توسط روسیه معرفی شده بود نه تی90 صنایع دفاعی ما داره به کجا میره؟ همین بخش موشکی هم که مثلا بومی هست که تنها بخشی که می تونست به تجاری برسه یعنی فضا شش ساله داره درجا می زنه کسی می پرسه چرا!؟
  • مغز متفکر ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    باشه برین تانک دو دهه پیش روسها که یک مشتری خارجی نداشته رو بخرین
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    این تانک جز ایران مشتری دیگری هم داشته!؟؟ در این بیست سال؟؟
  • امین ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    آقا اگه یک تیم متخصص پروژه ساخت به روز ترین تانک دنیا رو به عهده بگیره چقدر طول میکشه تا به نتیجه برسه؟
  • سربازعلی ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    فکرمیکنم تو اواکس دسته دو داری یا دلال اسلحه هستی که اصرارمی کنی
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ذوالفقار چي شد.
  • سینا ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    حرف شما درست ولی اول باید خرید تا با مهندسی معکوس و ارتقا به محصول بهتر رو خودمون تولید کینم
  • علی ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام .خواهشا کارشناسایه محترم دارین میرین روسیه هرچی دیدین خوبه برایه دفاع ازمیهن عزیزم قراردادشو بنویسین شیعه مرتضی علی ع دست خالی نباشه .ممنون
  • شهرام ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اخه اواکس چه ربطی به تانک داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوبه حالا مغز متفکری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • شهرام ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    تی 14 یا ارماتا هنوز به طور رسمی وارد ارتش روسیه نشده و روسیه هنوز برنامه ای برای صادرات این تانک را ندارد.
  • شهرام ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    شما با چه سنگ محکی فهمیدید از پس تانک مرکاوا بر نمیاد . چند سال پیش ایران به رزمندگان حزب الله لبنان موشک ضد تانک را فروخت با یه شلیک تانک مرکاوا چپ شد تازه اون موشک نوع صادراتی اش بود بهتره اول تحقیق کنید بعد جواب بدبد.
  • احسان ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    چقدر بد است رقابت تسلیحاتی ای کاش به جای ساخت سلاح برای آدم کشی و تحمیل عقیده و سلطه بر کشورها ، رقابت برای انسان دوستی بود و کمک به آنها ،انشاا... با ظهور آقا و مولایمان مهدی به همراه مسیح بشریت نجات پیدا می کند و دشمنان اه بیت خار و ذلیل میشوند.
  • reza ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    با سلام تانک t90 برای سال 1390 هستش و بر پایه تانک t72 ساخته شده و اصلا برای جنگ های الکترونیکی کارآمد نیست برای تانک های t72 که در مرکز زرهی شیراز روش کار با اونها آموزش داده می شه روسیه هیچ پک آموزشی جز یه شبیه ساز احمقانه به ایران تحویل نداده، در حالی که آمریکایی ها برای تانکهای M47, M60 میدان تیر و برجکهای اموزشی به ایران دادند، خرید نظامی از روس ها به نفع ایران نیست در حالی که همه میدونیم تجهیزات نظامی روس ها اصلا قابل اعتماد و قابل اتکا نیستند اگر خود ما چیزی رو با اصول درست بسازیم بهتر از اینه که بریم از کشوری بخریم که ما رو خریدار تفاله ها و دست دوم های خودش بدونه یکم فکر کنید و به تاریخ نگاهی بیاندازید!
  • بی نام ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    منظورتون از مرکاوا، همون قوطی حلبی است که توسط کورنت های روسی سوراخ شد دیگه؟ در ضمن دوست ناشناسی که پاسخ داد فکر می کنم منظورشون تانک آرماتان باشه.
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    همه این ها از برکات دولت روحانی است وگرنه روس ها یک پیچ هم به ایران نمیفروختند.قرارداد اس300 که دولت قبل 6 سال التماس روسیه میکرد و جدیدا اجرایی شده که فراموش نکردید؟درود بر تدبیر و امید که به جای بردن کشور به قهقرای جنگ در حال تقویت نظامیان ایران است
  • مغز منغکر اصلی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    خدا جیز کند آنها را که به نام من پاسخ کامنت ملتو میدن!
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ی چیز بخرید که اگه ترکیه خول شد با ما در افتاد از پس لعوپاردهاش بر آیم
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    همون قدیمی ها رو به روز می کردند - مگر سایت مشرق گزارش نمی ده که هواپیماهای 50 سال قبل رو به روز می کنند و بعد گزارش افتخار آمیز میده
  • سامان ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    یه جا خوندم این تانک در مقایسه با رقبای غربیش خیلی عقبه بازهم بررسی کنید. کد خبر: ۴۳۶۹۵۱غصر ایران تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴
  • سروش ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اولا تانک تی 90 مال دو دهه قبل نیست اروپاییها و ناتو که ازش وحشت دارن تا به امروز ، از جیب شما که قرار نیست خرج شود اگر میرفتند چیفین رو از انگلیس می خریدند که دانش ساخت اون رو از آلمان نازی به طور ناقص کپی کردند می خریدند شما خوشحال تر می شدید!!!
  • قاسم خوشنویس ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    قلوه سنگ هم دیدید بخرید با دشمن به هر طریقی باید مقابله کرد تا بر ما چیره نشه
  • سروش ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اولا فرقی نداره از کجا کپی می کنیم و ما آنچه بر اساس نیاز رزمندگان باشه کپی می کنیم اما احتمالا شما نمی دونید که اولین سلاح گپی شده موشک ضد زره تاو آمریکایی بوده و موشک ضد هوایی استینگر آمریکا و . . .
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    با امدن ارماتا و ابرامز و لئوپارد جدید امثال تی 90 از رده خارج محسوب میشن.و حالا میبینیم مثل اس 300 که با امدن اس 400 از دور خارج شده می خوان دوباره به ایران بندازند.یادش بخیر یک دوره ای ما بهترین امکانات دنیا رامیگرفتیم نمونه ان اف 14 که همین الان هم بعد از 40 سال مهمترین تهدید برای جتهای همسایه است حالا به برکت برخی سیاست ها دلمان را خوش کردیم به سلاح های از رده خارج روسی و چینی.امثال مشرق هم با سانسور و سرکوب مشغول به به و چه چه کردن دور ریختن ثروت مملکت هستند.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    دو نونه باشه یا تک نون؟ میخوری یا مبیبری؟
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    خدا نکنه تبلیغات باشه. من که میگم نیست
  • ابو بصیر ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ما برای طراحی تیبا از رو پرایدم به آلمانی ها نیاز داریم ان قدر نگین بسازیم بسازیم
  • فوق تخصص ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    فقط به درد رژه میخوره برید توی سایت های تخصصی نظامی سرچ بزنید.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    در صورت خرید، مجهز به سامانه آرنا باشه که در غیر این صورت میشه سیبل موشکهای جاولین!!!!
  • منوچهر ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    البته طبق اطلااتی که راجع به ابرامز خوندم m1a3 ابرامز تا 2020 عملیاتینمیشه ولی با ورودش رقیب سختی واسه ارماتا میشه
  • منوچهر ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    افشین جان درست میگی دوست عزیز منم این مطلب رو راجع به تی 90 خوندم و با ابرامز مقایسش کردم از نظر تکنولوژی و کامپییوتر و زره ابرامز بهتره و گرون تره ابرامز 6.27 ملیون دلار تی 90 2.7 میلیون دلار از نظر اندازه T--90 بهتره اما قدر موتور به نسبت به وزن M1 جلو تره برد تی 90 از ابرامز بهتره ولی تی 90 همان تی 72 ارتقائ داده شده است وزن تی 90 کمتره از ابرامز سرعت ابرامز از تی 90 بهتره مصرف سوخت ابرامز زیاد ولی تی 90 کم تانک های روسی کلا برای جاهای سرد ساخته شده اند. یعنی توی بیابون به هیچ وجه خوب عمل نمیکنن. خیلیا میگن آبرامز برای جاهای گرم ساخته شده (که من این موضوعو رد یا تایید نمیکنم. چون اصلا درباره اش مطمئن نیستم).ولی بازم باید منتظر ابامز m1a3 باشیم
  • منوچهر ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    هندو پاکستان
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    بالاخره یه حرف منطقی شنیدیم
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    با فرض بودجه بی‌نهایت، به نظرم کمتر از ۱۰ سال
  • منوچهر ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    نوشابه دلستر ماست سالاد چی میخوایی
  • منوچهر ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    سوروش جان تی 90 ارتقا داده شده تی 72 لئوپادرا به مراتب بهتر از تی 90 تحقیق کن ابرامز هم از نظر تکنولوؤی از تی 90 بالاتره
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    از همه مهمتر فعلا نیروی هوایی هستش
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    بابا برید از ژاپن تانک تایپ 10 بخرید ببینین تانک ژاپنی کجا روسی کجا
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    تی 90 اصلا تولید انبوه نشده به خاطر نداشتن مشتری اتفاقا طراحی اون قبل از دو دهه پیش هست چون در واقع ارتقاء تی72 بوده و حتی خود روسها اوایل به اون نسخه به روز شده تی72 می گفتن...مغز متفکر راست میگه
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    نسل جدید مرکاوا سیستم دفاع فعال داره
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    مرکاوا نسل جدید رو میگه
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    فرمانده هیچ وقت نگفته ام اس
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اصلا تولید انبوه نشده مشتری کیلو چنده
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    وقتی کشوری صاحب برند در صنعت نیست محبوره برای تایید طراحیهاش کشورها و کمپانی های صاحب برند اون رو باز طراحی و تایید کنن اصلا هم عیب نیست
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    شما اگر یک بار قران می خواندی می دیدی خدواند مسلمانان رو به قوی شدن نظامی فراخوانده و گفته یهود و نسارا هیچ وقت از تو راضی نخواهند شد در همین 200 سال گذشته اشغال کشورهای اسلامی از لیبی گرفته تا افغانستان به خاطر ضعف نظامی بود که مسئولین خائنی رقم زد که در پوشش صلح نوکری ارباب غربی و شرقی رو کردن و پولش رو هم گرفتن و فرزندان اونها امروز در ایران نیستن
  • الف ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    با سلام لطفا درباره تانک ذوالفقار و اینکه چرا از سال ۱۳۷۰ که اواین نسل اون رونمایی شد اما تا به حال به تولید انبوه نرسیده,هم گزارشی مفصل تهیه کنید, مدنظر داشته باشید که این پروژه علاوه بر هزینه های بسیار زیادی که تاکنون داشته در صورتی که با شکست روبرو بشود واقعا باعث ایجاد یکسری سوالات اساسی در اذهان مختلف علل الخصوص دشمنان میشود. با تشکر
  • رحمن ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    خرید اسلحه یک بخش از کار است باید این همکاری ها با آوردن تکنولژی ها بداخل کشور همراه باشد و در تمام ضمینه های نظامی و غیر نظامی باشد
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    t90 یکی از بهترین تانک های دنیا هستش آفرین به امیر پوردستان
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    همین ذوالفقار3 رو به تولید انبوه برسونن ذوالفقار 4پیشکش
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    مرکاوا رو با خاک یکسان میکنه
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    سامان جان یادت باشه که مسوولان ارتش تا از یک سلاحی مطمعن نباشن نمیخرن حتمن خوبه
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    حرف شما درسته ولی مسولان ما حواسشون جمعه
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    هیچ کشوری بهترین تکنولوژی خودش رو نمیفروشه عزیز
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    درسته ولی روسیه بهترین تکنولوژی خودش رو نمیفروشه
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ما تو عرصه ی دریایی مشکلی نداریم فقط هوا ضعیفیم
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    چه دل خوشی داری تو
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اس300 با پی ام یو که ایران داره میخره با اس400 زیاد تفاوتی نداره
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    دقیقا
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ما باید از شرایط جدید پیش اومده واسه روسیه مثل تنش با ترکیه استفاده کنیم و به فکر خرید سوخو35 باشیم نه تانک از رده خارج شده ی T90
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    جویسر اینجا جه کار میکنی
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    برو تو میلیتاری کامنت بذار
  • افشین تهران ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اقا منوچهر فکر کنم این دوتا قیمت که شما گفتی مال تانک تی90معمولی و ابرامز ا1هست.من درجایی قیمت تانک تی90اس ام رو 3.5میلیون دلار و ابرامز ا 2رو 8.5میلیون دلار خوندم.اگه قرار به خرید تانک تی90معمولی و یا مدلهای صادراتی باشه زیاد حرکت خوبی نیست اما اگه مدل اس ام رو بخرن میتونه با توجه به قیمت کمترش باز هم در حد ابرامز عمل کنه مخصوصا که ابرامزهای صادر شده به منطقه تقلبی هستن و خودت حتما دیدی که عمل کردشون مثل نمونه امریکایی نیست.قیمت یک ابرامز با 2.5تی 90 اس ام تقریبا فرقی نداره و این باعث میشه که از نظر تعداد بتونیم خوب عمل کنیم ضمن اینکه اگه خرید این تانک همراه با انتقال تکنولوژی باشه مثل تی 72اس و ما بتونیم زره جدید این تانک که دو برابر کنتاکت 5استقامت داره رو در داخل بسازیم میتونیم از اون در تانکهای دیگه ای هم که داریم استفاده کنیم.در هر صورت باید دید که این خرید در پی چه مقصودی هست فقط خرید یک جنگ افزار و یا استفاده از نوع ساخت و تکنولوژی بکار رفته در ان.البته بالا بودن قیمت ابرامز ا2 از تی 90اس ام دلیل به خوب بودن محض ان نیست بلکه مقداری هم طبق معمول بابت تبلیغات هدف مند غربیها هست.دوست عزیز اگه تونستی یه سر به اپارات بزن و فیلمی که در مورد مقایسه ابرامز با تی 90اس ام گذاشته رو دانلود کن و ببین هم جالبه و هم اطلاعات شخصی رو بالا میبره و هم نظرتون کاملا در مورد این دو تانک با نظر قبلی تغییر میکنه.بسلامت.
  • افشین تهران ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ظاهرا شما ماهیگیر خوبی در اب گل الود نیستی.از این رده خارج شده ها شما هم بخر.
  • افشین تهران ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    روسیه الجزایر و مخصوصا هندوستان و اذربایجان از دارندگانش هستند و هند هنوز هم داره میخره و مونتاژ میکنه و ونزوئلا و لیبی و عربستان سعودی هم اعلام تمایل برای خرید کردن.
  • افشین تهران ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    رضا جان اولا که 1390میشه 4سال پیش دوما اون1990هستکه شما منظورت هست که بازم غلطه چون 5سال دیر تر ساخته شده و اخرین مدلش 2011ساخته شده حالا کدوم یکی رو بخرن مهمه.
  • افشین تهران ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    مگه ترکیه لئوپارد داره؟؟؟منکه جز ام 60چیزی ندیدم.
  • افشین تهران ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اینکار را هم میکنن اما موندن با توجه به ادمهایی مثل شما بالخره چیکار کنن؟؟اسکول کردید هم خودتونو هم بقیه رو.
  • افشین تهران ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    مشرق اگه سانسور کن بودکه این حرفهای حکیمانه شما رو سانسور میکرد.برای اس300از رده خارج همه جز جیگر گرفتن؟؟منظور دشمنان این مملکت هست.امثال شما فقط مرغ همسایه براشون غازه.
  • افشین تهران ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    چه خبره!!دکتر فوق تخصص!!!همه چی داریم خدارو شکر.رفتیم سرچ کردیم خوب بود.برعکس برای جنگیدن هم خوب بود.
  • افشین تهران ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    چی هست عزیز جان این سامانه؟؟
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    قراردادی بین روسیه و غرب هست که تسلیحاتی به ایران بدن که یک دهه از عمرشون عقب تر باشه
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اس500 هم داه میاد...بحرحال روسها دارن انبارها رو به کمک ایران خالی می کنن
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    افشین جوک زیاد می گی! آرماتای ترکیه یه سرو گردن از نسل های قدیمی آبرامز و حتی تی 90 ام اس قوی تره
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    یه سیستم دفاع ضد موشکی که اصلا برای تانک تی90 نیست! روسها برای تانک های مدرن خودشون ساختن ترک ها و اسراییلی ها و پاکستانی ها و اعراب هم در خاورمیانه این سیستم های دفاع فعال رو روی تانک ها خودروهای زرهی و..خودشون دارن و باعث حزب الله لبنان برای زدن هر تانک مرکاوای نسل جدید اسراییل تا سی موشک ضد زره خرج کنه
  • مغز متفکر تقلبی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    عزیزم چرا ناراحت میشی خو
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    رضا درست میگه روسها سر قضیه خرید زیر دریایی های کیلو هم پدر ایران رو دراوردن و نیمه کاره رها کردن رفتن میگهای 29 هم...متاسفانه مسئولین سیاسی ما فروشنده دیگری ندارن و وگرنه خودشون می دونن این ...سر گردنه با رفتن پوتین نصف قراردادها رو هم ول می کنن
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    هیچ کشور صاحب سبکی نخریده این رو
  • منوچهر ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اقا افشین من تمام فیلم های تانک ها هواپیما هارو دیدم در آپارات اتفاقا من اطلاعات نظامیم خیلی بالاست انقدرم بچه نیستم نتونم تشخیص بدم چی خوبه چی بده شما اولندش شما برو بوجه نظامیی امریکا رو توسال 2015 ببین با ساریر کشور ها مقایسه کن بعد بیا شما فکر کردی مثلا اس 300 یا تی 90 که به ما میخوان بدن همونی هست که تو خود روسیه استفاده میشه یا استفاده میشده نه عزیزم بنجلشو به ایران میدن یا مشکل دارشو مثل کاری که آمریکایی ها با ابرامز سر عربا در آوردن من طرفدار آمریکا نیستم بلکه واقعیت و همیشه میبینم و میگم چرا شما یا همه فکر میکنید امریکایی ها فقط تبلیغ میکنن روس ها یا چینی ها سلاح حاشونو تبلیغ نمیکنن مثلا همین روس ها یه جور فیلمی از همین تانک ساختن که هرکی فکر نکنه انگار همین تانک تو دنیا است و هیچ رقیبی نداره این حرف اشتباه تمام کشورها سلاح هاشون رو تبلیغ میکنن که دیگر کشور ها بیان ازشون بخرن مثلا همین اس 400 جوری تبلیغ کردند که عربا اومدن بلا فاصیه اس 400 خواستن روسها میگن که اس 300 خیلی قوی هیچکی نمیتونه نزدیکش بشه ولی امریکایی ها راه مغابله با اس 300 رو تو چند ویدیو مثل نحوه سرکوب کردن رادارش درست کردن که به دنیا بفهمون اس 300 هیچی نیست اتفا قا شما باید اطلاعاتتو ببری الا از کارشناسی نظامی شنیدم اگه 100 تا تی 90 مقابله 90 تا آبرامز وایستن رودر روی هم هم 100 تا تی 90 نابود میشه هم 90 تا آبرامز ببین آمریکا چقدر تکنلوژیش قوی در ضمن بودجشو مد نظر داشته باش . خدا قوت
  • منوچهر ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    از مشرق عذر میخوام اگه سرت درد اومد ولی باید نقدو بررسی کرد همیه چیرو یه چیزی یادم رفت خدمت آقا افشین عرض کنم اکی تی 90 ms اگر جالب بود چرا رفتن سراغ آرماتا یا تی 14 تی 90 فقط ارتقاع داده شدهی تی 72 تازه اینم بدون اگه لئوپادرا رو بندازی جلوی تی 90 میخوره تی 90 رو تازه تانک k2 کره جنوبی و تایپ 10 ژاپن رو هم حتما حتما حتما نگاه کنی خودت میفهمی تی 90 هیچی نیست تا سال 2017 ابرامز m1a3 رو نمایی میشه با تکنلوژی قویتر مثل سیستم دفاع لیزری ولی تا 2020 طول میکشه تا عملیاتی و تولید انبود بشه که میشه رقیب سر سخت آرماتا و همیشه بود جه ی نظامی آمریکا وروسیه رو مقایسه کن حتما حتما حتما حتما.
  • منوچهر ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    با نظرت موافقم
  • احمد ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    آقا منوچهر شما اطلاعات نظامیت خیلی خوبه وحتماً می دونی ما مثل کشورهای عربی منطقه نیستیم که همونی که بهمون میدن همونو استفاده کنیم و کارشناسانی داریم که مثل شما اطلاعاتشون بالاست وجنس بنجل را از جنس خوب تشخیص می دهند، بر خلاف کشورهای عربی ، توانایی ارتقا محصول را داریم واینو ثابت کردیم ، حتماً می دونی عربهای حوزه خلیج فارس حتی قادر به اورهال ادوات نظامی به تنهایی نیستند پس مارا را با اونا مقایسه نکن.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    هگون آبرامز هم پال سی سال پبشه به مرور زمان ارتقا پیدا کرده شده این. اگه بخوایم آبرامز را با تی نود مقایسه کنیم آبرامز صادراتی در برابر وی نود ضعیفه ولی نال خو امریکایی ها به لطف زره اورانیومی قوی هست زره کنتاکت 5 روسی برتری زیادی داره و قوی هست انتخاب خوبیه برای کشورمون
  • 313 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    ما باید فکر 20 سال دیگه ھم باشیم در این عصر تکنولوژی . تانکهای ھوشمند بدون سرنشین . دقت کنیم و بسازیم
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    اره متحد شماره یک آمریکا هم درجا به ما تانک می ده.
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    ما که تا 5 سال عملا هیچ چیزی نمیتونیم تحویل بگیریم....بهتر نبود برای آرماتا اقدام کنن!؟
  • منوچهر ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    افشین جان آمریکا توان سرکوب اس 300 رو داره بی برو برگرد
  • منوچهر ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    احمد جان من خوب میدونم که ما کارشناس نظامی داریم نمیخواد به هم بگی و اینم میدونم عربهای حوزه خلیج فارس حتی قادر به اورهال ادوات نظامی به تنهایی نیستند بحث ما این که تجهیزات از رده خارج شده نخریم همین
  • منوچهر ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    افشین میدونیم همه چی داریم اگه خوب بود توی سوریه همین مدل ms توسط موشک ها ی تاو سرنگون شدند
  • روستایی بیچاره ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    اقتدار نظامی ایران مدتهاست در خارج از ایران بخصوص پیش ترک ها اعراب و اسراییلی ها زیر سوال رفته فعلا هم فقط به لطف موشکی هنوز ترسی از ایران دارن حالا اینکه در داخل ایران به غیر از فقط همین یک سایت مثل مشرق نیوز که به برخلاف میل خیلی ها یشرفت های نظامی همسایگان رو رسانه ای می کنه اکثرا در بایکوت و سانسور کامل خبری به سر می برن باعث شده آقایون نظامی و سیاسی ما فکر کن می تونن وضع رو به همین صورت گل و بلبل در بی خبری ادامه بدن!...مدتهاست که تعطیلی برنامه های فضایی و هسته ای ایران شده سوژه تمسخر خیلی از انجمن های مهندسی حاشیه خلیج و پهپادهای جت ایرانی که قرار بود عملیاتی بشه و هنوز نشده و پهپاد آرکیویی که قرار بود نمونه ایرانی اون تولید بشه ولی هنوز نمونه یک شش مهندسی اون رو به جای اصلی نمایش میدن یا جنگنده های شفق و کوثر و قاهر سوژه کاریکاتورهای روزنامه های این کشورها هست... متاسفانه رسانه های داخلی هم وقتی این فیدبکهای خارجی رو انتقال نمیدن مسئولین هم هیچ تلاشی به بهود وضع نمی کنن...
  • روستایی بیچاره ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    حالا که مشرق نیوز عزیز سانسور نمیکنه بزارید حرفی که مدتهاست در دلم مانده رو بزنم اقتدار نظامی ایران مدتهاست در خارج از ایران بخصوص پیش ترک ها اعراب و اسراییلی ها زیر سوال رفته فعلا هم فقط به لطف موشکی هنوز ترسی از ایران دارن حالا اینکه در داخل ایران به غیر از فقط همین یک سایت مثل مشرق نیوز که به برخلاف میل خیلی ها یشرفت های نظامی همسایگان رو رسانه ای می کنه اکثرا در بایکوت و سانسور کامل خبری به سر می برن باعث شده آقایون نظامی و سیاسی ما فکر کن می تونن وضع رو به همین صورت گل و بلبل در بی خبری ادامه بدن!...مدتهاست که تعطیلی برنامه های فضایی و هسته ای ایران شده سوژه تمسخر خیلی از انجمن های مهندسی حاشیه خلیج و پهپادهای جت ایرانی که قرار بود عملیاتی بشه و هنوز نشده و پهپاد آرکیویی که قرار بود نمونه ایرانی اون تولید بشه ولی هنوز نمونه یک شش مهندسی اون رو به جای اصلی نمایش میدن یا جنگنده های شفق و کوثر و قاهر سوژه کاریکاتورهای روزنامه های این کشورها هست... متاسفانه رسانه های داخلی هم وقتی این فیدبکهای خارجی رو انتقال نمیدن مسئولین هم هیچ تلاشی به بهود وضع نمی کنن... خدا راستگویان را دوست دارد یاعلی
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق جان ...امیر ارتش حتما باید از کارشناسان این سایت مشاوره بگیره .
  • ناشناس ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    عاليه، داشتن تجهيزات به روز براي ارتش كشورمان افتخاره و سريعتر وارد مذاكره شويم و ارتش را به روز كنيم كه از نان شب هم واجب تره، بعضي تسليحات را بخريم به صرفه تر و بهتر هست مثل تانك و هواپيما كه ساختش هم زمانبر هست و هم تكنولوژي خيلي بالايي ميخواد، بهتره در كنارش براي به روز رساني نيروي هوايي هم اقدام كنيم مخصوصا جنگنده ها كه خيلي قديمي شده اند و مثلا سوخو ٣٤ بخريم ، در ضمن تا پوتين هست قرارداد ها را تكميل كنيم و تعداد بالا هم سفارش دهيم مثلا ٥٠٠ هواپيما يا ٢٠٠٠ تانك چون ممكن هست پوتين بره و يكي مثل مدودف بياد كه مثل جريان اس ٣٠٠ لغو كنه، در ضمن در كنار سفارشات نيز به تعداد كافي لوازم يدكي نيز خريداري كنيم تا به مشكل تعمير و اوورهال برنخوريم.
  • دانشجوی ارشد مکانیک ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    پاکستان تانک بومی ساخت ما چه می کنیم!؟مملکتی که هنوز صنعتش با این حجم عظیم مالی و درامد کشور، از ساخت یه تانک بومی و عملیاتی کردنش عاجز هست چه به تبدیل شدن به یک قدرت! این رو باید اول بررسی کنن بعد آرمانها رو تبدیل به واقعیت بکنن. با این روند آینده اقتصادی-صنعتی دیده نمیشه و همه چی که رونمایی میشه فقط جنبه پوشالی داره. از این بابت احساس خوبی ندارم. تانک ما هنوز روی کشنده حمل میشه...!!
  • بنت عبد الله ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    مقایسه ایران با پاکستان یا ترکیه یا اسراییل اصلا درست نیست...این کشورها چون نفت ندارن مجبور شدن از صفر پیشرفت واقعی و نه آماری و بنری و نمایشگاهی کنن و نه با صنایع دولتی کم بازده و بزرگی که چه خروجی داشته باشن چه نداشته باشن درامد ثابت ماهیانه دارن و به شدت درگیر روزمرگی فساد ساختاری مدیریتی و و مافیایی که در داخل بین شرکت های دولتی و خصولتی در خصوصی سازی ظاهری شکل گرفته که تمام مردم فهمیدن به کنار...
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    پاکستان یا ترکیه یا اسراییل و عربستان اختلاس های ایران رو دارن!؟؟؟؟؟ اگر قرار باشه ترازنامه مالی شرکت ها منتشر بشه شاید فقط سی درصد سالم باشن
  • اصلاح طلب ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 1
    این خریدهای ناگهانی ایران آنهم تسلیحاتی که بیشتر به درد زمان خریدن در جنگ می خوره تا عقب زدن دشمنی که تانک 2015 غرب رو داره خیلی عجیبه! به نظر میرسه مسئولین ایران یک جنگ بزرگ رو پیش بینی کردن و با توجه به ورشکستگی اقتصاد ایران که توانایی تولید انبوه رو هم ازشون گرفته گفتن تا قبل از اینکه دیر بشه بریم هر چیزی شد بخریم ......
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    مرکاوا5 رو تا حالا هیچ کس با خاک یکسان نکرده!!..
  • فرهاد ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    چند ماه گارانتی داره؟ایا خدمات س از فروش داره
  • دکتر ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    دوستان وقت کردین یه سفر امارات برین! بزرگترین مرکز اورهال هواپیماهای پهن پیکر در کل خاورمیانه در این کشور قرار داده!
  • آزیتا ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    این مهدنسی معکوس هم خوب بیست سی ساله شده لقلقه زبان این مسئولین دولتی ما!! بابا 20 سال 30 سال خودش یک عمره!! کشوری در این سه دهه مثل کره جنوبی یا ترکیه از سطح چاد رسیده به قطب اول صنعت دنیا...
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    مثل اقتصاد و فرهنگ دیگه؟
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    شما واقعا فکر می کنی 5 سال ذیگه شورای امنیت اجازه میده ایران تانک بخره!!...تازه اگر توافق برجام تا آن موقع پا برجا بمونه که با وجود جمهوری خواهان در امریکا نزدیک صفره
  • افشین تهران ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    0 0
    اینکه اورهال پهن پیکر در امارات هست مهم نیست چون باید دید که این اوهال رو کی انجام میده اماراتیها یا امریکاییها.
  • مهدی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    با توجه به قابلیت های تانک T90 از جمله زره واکنشی و تجهیزات جدید که مختصص نبرد در شهر و قابلیت باقی ماندن و ایجاد آتش مناسب در نبرد های چریکی را دارد لذا با نظر به تجریبات جنگ در سوریهخصوصیات این تانک بسیار مناسب بوده و توانایی مناسبی در جهت حرکت در مناطق شهری که به صحنه جنگ تبدیل شده است را دارد اگر با کلیه تجهیزات جانبی آن خریدار گردد . ضمناٌ صنایع نظامی وزارت دفاع در تولید برخی از تجهیزات های تک ضعف دارد .
  • ابوالفضل از قم ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام من را برسون؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس