کد خبر 504989
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

۱۵آذر سال ۸۴ یادآور شهادت جمعی از اصحاب رسانه در سانحه سقوط هواپیمای سی-۱۳۰نیروی هوایی ارتش است.

به گزارش مشرق، 10سال پيش در چنين روزي هواپيماي سي-130ارتش، حامل جمعي از خبرنگاران، عكاسان و فيلمبرداران روزنامه‌ها، خبرگزاري‌ها و صدا و سيما و كاركنان ارتش كه براي پوشش رزمايش «عاشقان ولايت» عازم چابهار بودند دچار حادثه شد و پس از برخورد با ساختمان‌هاي شهرك توحيد، همه 94سرنشين آن كه 39نفر از آنان اهالي رسانه بودند به شهادت رسيدند.

پس از اين واقعه، همه مسئولان از عزم‌شان در رسيدگي دقيق و سريع به ماجراي سقوط هواپيماي حامل خبرنگاران سخن گفتند، رئيس وقت مجلس وعده پيگيري داد، هيأت دولت وقت، معاون اجرايي رئيس‌جمهور را مسئول پيگيري علل وقوع حادثه كرد و دادستان وقت تهران، دستور رسيدگي درباره علل و عوامل سانحه سقوط هواپيماي ارتش را صادر كرد و يك قاضي ويژه براي اين امر درنظر گرفته شد.

جمعي از خبرنگاران نيز طي نامه‌اي خطاب به دادستان انقلاب تهران، خواستار پيگيري حادثه سقوط هواپيما و يافتن علت آن شدند.

اما با گذشت 10سال از اين حادثه، هنوز مقصران يا مسببان آن به مردم معرفي نشده‌اند. آنچه تاكنون انجام شده، پرداخت ديه شهدا به خانواده آنان است كه البته خانواده برخي از شهداي اين حادثه در اعتراض به روند رسيدگي پرونده ديه نيز نگرفته‌اند.

ظاهرا همه‌‌چيز به‌دست فراموشي سپرده شده‌، معرفي مسبب يا مسببان سانحه مشمول مرور زمان شده و ديگر مسئولي پيگير ماجرا نيست. آيا مسئولان وعده‌هاي خود را فراموش كرده‌اند؟ ياد و خاطره خبر‌سازاني كه خود به تلخ‌ترين خبر تبديل شدند را گرامي مي‌داريم.

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    30 سال از عمر هواپیما گذشته بود دیگه
  • جواد ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    به نظر شما چیکا ر باید می کردند؟ خداوکیلی تا حال نفهمیدید که تو تحریم بودیم ؟ یا فکر می کنیدکه قصد خرابکاری بود؟ اون پرسنلی که تمام خانواده هاشون در منازل سازمانی از دست دادند اونها چیکار کنند؟
  • هادی ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    ما نوکر اصحاب رسانه هستیم..و زحمات این قشر بر کسی پوشیده نیست اما در این حادثه فقط اصحاب رسانه داخل این هواپیما نبودند. حتی خود تلویزیون هم کمتر یادی از کارکنان و اومرای ارتش که در این سانحه به شهادت رسیدند شد. مجموعه نیروهای مسلح در هر ماموریتی ابتدا وصیت نامشون رو تحویل خانواده میدن بعد عازم می شن. به شخصه یکطرفه سوق دادن این حادثه و زنده نگه داشتن یاد این عزیزان و در سایه افتادن باقی شهدا ناراحتم میکنه.
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی توی یه هواپیما با اویونیک آنالوگ دوستان خبرنگار از اینترنت و وسایل الکترونیکی روشن و فعال استفاده میکنن همین میشه.
  • ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اونوقت این 30 سال از عمر هواپیما گذشته بود چطور شد برای افراد مهم سقوط کرد ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس