یکی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش گفت: ‌در عملیات مروارید موفق شدیم بیش از 13 فروند جنگنده عراقی را سرنگون کنیم.

به گزارش مشرق، ناخدا هوشنگ صمدی کلخوران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل در گرامیداشت روز نیروی دریایی در جمع نمازگزاران اردبیل اظهار کرد: ما در دوران جنگ با توان مضاعف نیروی دریایی ارتش موفق شدیم به سرعت راه نفوذ دریایی دشمن را در کنار همه هجمه‌های ناوهای بیگانه بگیریم و در سه عملیات موفق شدیم سکوهای نظامی عراق را که علیه جمهوری اسلامی ایران آتش به راه می‌انداختند، منهدم کنیم.

وی تصریح کرد: ما در این عملیات‌ها سکوهای نفتی و دریایی عراق را به آتش کشیده و موفق شدیم با حمله‌ای سازماندهی‌ شده مانع از فعالیت نیروی دریایی عراق و حمله آنها به تأسیسات کشورمان باشیم.

این فرمانده افتخارآمیز نیروی دریایی ارتش گفت: ما در عملیات مروارید موفق شدیم واحدهای شناور خودمان را از حالت تهدید به حالت هجوم تبدیل کنیم به طوری که با تصرف مناطقی از عراق یگان‌ها و ناوچه‌های ما وارد عملیات شده و با سرنگون کردن بیش از 13 فروند جنگنده عراق، نیروی دریایی این کشور زمین‌گیر شده و بسیاری از فرماندهان نیروی دریایی عراق به کشورهای همسایه نظیر کویت و امارات گریختند.

صمدی کلخوران افزود: در دوران جنگ تحمیلی با توجه به اینکه کشورمان نیاز به واردات محصولات و مواد غذایی داشت ما دو بندر امام و ماهشهر را برای تخلیه و بارگیری امن کردیم تا کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های ما به راحتی بتوانند مبادلاتشان را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هر چند نیروهای عراقی سعی می‌کردند تا بندر امام و خارک را مورد هجمه قرار دهند اما تمام حملات آنها خنثی شد و ما موفق شدیم در اوج جنگ تحمیلی در دو بندر امام و ماهشهر آرامش و امنیت کامل برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها را فراهم کنیم.

صمدی کلخوران اضافه کرد: به هیچ وجه در کشورمان در دوران جنگ کمبود و قطعی وجود نداشت و ما حتی یک روز اجازه ندادیم صادرات نفتمان در اوج هشت سال دفاع مقدس قطع شود هر چند که ممکن بود در خارک در یک روز در پنج نوبت وضعیت قرمز اعلام شود اما دشمن هرگز نتوانست خارک را مورد هجمه قرار دهد.

سواحل مکران برای ما با ارزش است

جانباز دوران دفاع مقدس به وضعیت نیروی دریایی در دوران معاصر اشاره کرد و ادامه داد: با تاکیدات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا حضورمان در سواحل مکران به عنوان یک نقطه حساس کشورمان که می‌تواند در آینده قطب اقتصادی محسوب شود، بسیار حیاتی است.

صمدی کلخوران با بیان اینکه نیروی دریایی در بحث عمران، آبادانی و فعالیت‌های عام‌المنفعه ورود پیدا کرده و توانسته بیمارستان‌های 60 و 100 تختخوابی مجهز، مدارس و سالن‌های ورزشی متعددی را در کشور احداث و تحویل هموطنانمان دهد، گفت: در کنار همه این اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز با خودباوری تمام به تولید رزم‌ناوها و تجهیزات دریایی پرداخته به طوریکه ساخت ناوچه پیکان و جماران به دست متخصصان داخلی از جمله این موفقیت‌هاست.

وی اظهار کرد: مردم ایران در آینده نزدیک خبرهای خوشی را از تولید بومی ناوهای دریایی در کلاس‌های مختلف می‌شنوند و بنده به صراحت اعلام می‌کنم که ساخت زیردریایی در کشورمان بومی شده است.

صمدی کلخوران در ادامه سخنان خود افزود: نیروی دریایی امروز به معنای واقعی کلمه «ما می‌توانیم» را با حرکت‌ها و اقدامات خود معنا کرده و یک سر و گردن بالاتر از نیروی دریایی کشورهای منطقه در حال فعالیت است.

وی حرکت ناو گروه 37 به سمت باب‌المندب را یادآور شد و تصریح کرد: ما در دو هزار کیلومتر بالاتر از بندرعباس کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های خودمان را اسکورت می‌کنیم و هر کشوری که نیاز به کمک داشته باشد به آنها نیز مدد می‌رسانیم.

صمدی کلخوران بیان کرد: ما اخیراً کشتی چینی را از دست دزدان دریایی نجات دادیم و به جرأت می‌توان گفت از سال 59 زمان تشکیل نیروی دریایی در نظام مقدس اسلامی تاکنون ما در اسکورت کاروان‌های تجاری، کشتی‌های نفتکش و ایجاد امنیت در منطقه تا این حد با غرور تمام حاضر نشده بودیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    الله اکبر
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    ایران زیبای من

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس