سخنگوی کاخ سفید در خصوص ایجاد ارتباط میان حوادث خونبار دیروز کالیفرنیا به جامعه مسلمانان آمریکا گفت که رئیس‌جمهور این کشور انتظار دارد مردم‌اش زود قضاوت نکنند.

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در میان خبرنگاران از لزوم آرام ماندن مردم آمریکا و پرهیز از قضاوت عجولانه در برابر جامعه مسلمانان این کشور سخن گفت.

دیروز در منطقه سن‌برناردینوی کالیفرنیا، یک زن و مرد مسلمان که احتمالاً زوج بوده‌اند، مردم حاضر در یک استادیوم گلف را به رگبار بستند و پس از کشتن 14 نفر، خود هم در آتش متقابل با پلیس‌ها، کشته شدند. هنوز از انگیزه این دو نفر، اطلاعی در دست نیست ولی احتمال می‌رود با توجه به مسلمان بودن آنها، این حادثه برای جامعه مسلمانان آمریکا در کوچه و خیابان، دردسرساز شود.

جاش ارنست هم که این را می‌دانست، در پاسخ به سوالی مرتبط گفت: «رئیس‌جمهور (اوباما) هم اذعان دارد که این واقعه، یک تراژی بوده ولی در عین حال، وی انتظار دارد که مردم (آمریکا) درک دقیقی از آنچه رخ داده، داشته باشند.»

سخنگو ادامه داد: «اوباما از مردم خواسته که قضاوت عجولانه نکنند و اجازه بدهند صدها بازرسی که در حال بررسی این موضوع هستند، کار خود را انجام دهند.»

سخنگوی کاخ سفید برای رهبران جوامع مسلمان در فراسوی مرزها هم پیامی داشت. ارنست گفت: «رهبران جوامع مسلمان باید با ما همکاری کنند زیرا این به نفع آنان است که اعضای آسیب‌پذیر جامعه آنان در فراسوی مرزها، هدف تبلیغات رادیکال افراط‌گرایان قرار نگیرند.»

ارنست به تقابل قدیمی اوباما با اعضای جمهوری‌خواه کنگره بر سر عدم تصویب قانون محدود شدن دسترسی به سلاح هم اشاره کرد و گفت: « ... می‌توان کاری کرد که اگر شخصی نباید به سلاح دسترسی داشته باشد، حداقل به اسلحه‌های جنگی دست پیدا نکند.»

جمهوری‌خواهان صاحبان سنتی کارخانجات عظیم اسلحه‌سازی در نیمه شمالی آمریکا هستند و از فروش سلاح ارتزاق می‌کنند.

جاش ارنست از تصمیم دیشب پارلمان انگلیس و رأی مثبت آنها به حمله نیروی هوایی سلطنتی این کشور به مواضع داعش در عراق هم استقبال کرد و گفت: «با کمک 65 متحد خود در ائتلاف، بالاخره داعش را نابود می‌کنیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس