طبق تازه‌ترین آمار در هر 16 دقیقه یک نفر در کشور آمریکا بر اثر تیراندازی جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از نیویورک تایمز، طبق آمار منتشر شده در سایت shooting tracker  تا اینجای سال جاری میلادی هر روز آمریکا شاهد یک تیراندازی جمعی بوده است که در آن دستکم 4 نفر هدف اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. با حمله روز چهارشنبه در سان برناردینیو کالیفرنیا دستکم 14 نفر کشته شدند.

در چهار سال گذشته تعداد آمریکایی‌هایی که بر اثر تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند بیشتر از کل کشته‌های آمریکا در جنگ کره، ویتنام، افغانستان و عراق بوده است.

زمانی که هر 16 دقیقه یک نفر در آمریکا جان خود را بر اثر تیراندازی از دست می‌دهد به نظر می‌رسد چراغ خطر برای مقامات این کشور به صدا در آمده است.

دموکراتها ازجمله رئیس‌جمهور آمریکا بر لزوم رسیدگی به مشکلات آمریکا با سلاح گرم اشاره دارند و از سوی دیگر جمهوریخواهان بر لزوم توجه به سلامت روانی تاکید دارند.

مسلما با توجه به حضور 300 میلیون قبضه سلاح در این کشور فرضیه نابودی آن بسیار خام و ابتدایی به نظر خواهد رسید، اما محدودیت استفاده از این وسیله مرگ و کاهش قتل و جنایاتی که به واسطه استفاده از آن انجام می‌شود غیرممکن نخواهد بود.

به عنوان مثال در موارد دیگر مانند رانندگی نیاز به گواهینامه، بستن کمربند ایمنی و استفاده از گاردریل برای کاهش صدمات ناشی از تصادفات به یک قانون تبدیل شده است اما نکته جالب اینجاست که برای سلاح اقدامی عملی صورت نگرفته و همین مسئله بیانگر قدرت فوق‌العاده لابی اسلحه در کشوری آزاد با نام آمریکاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    چوب خدا صدا نداره...عزیزان بزنید بکشید همدیگر را!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس