بازیگر نمایش «اروند خون» گفت: امروز هم اگر در سوریه با داعش درگیر نباشیم باید با داعش در مرزهای خود درگیر می‌شدیم و این یعنی به خطر افتادن امنیت مردم کشورمان که البته این امنیت خدا را شکر تامین شده است ولی برخی قدرش را نمی‌دانند.

به گزارش مشرق، نشست رسانه‌ای نمایش «اروند خون» پیش از ظهر امروز هفتم آذر ماه با حضور ایوب آقاخانی، نویسنده، کوروش زارعی، کارگردان، قاسم زارع، بازیگر و حمید نیلی، تهیه کننده نمایش برگزار شد.

قاسم زارع، بازیگر این نمایش گفت: سوالی که این روزها وقتی با برخی خبرنگاران و دوستان مواجه می‌شوم از من پرسیده می‌شود این است که آقای زارع از کارهای جنگی خسته‌ نشدید؟ چقدر کار جنگی بازی می‌کنی؟ چقدر جنگ؟ و پاسخ من این است که من هنوز فراموش نکرده‌ام، در حالی که خیلی‌ها دلشان می‌خواهد خیلی زود فراموش کنند.

وی تصریح کرد: من کلاً فرد معترضی هستم. چرا نباید در رابطه با جنگ صحبت کنیم؟ در زمانی بود که باید روحیه می‌دادیم و در مورد فتوحات و اتفاقات خوب سخن می‌گفتیم، اما وقتی زمان می‌گذرد باید سراغ برخی ناگفته‌ها هم گفت و از ضعف ها هم بگوییم، وقتی هم می‌خواهیم در این رابطه صحبت کنیم می‌گویند نگو؛ چرا نباید بگوییم؟ اگر دشمن ما اینقدر ضعیف بود که جنگ در همان سال‌های اول تمام می‌شد، واقعیت این است که دشمن ما خیلی قوی بود اما مقاومت ما مقاومتی دیگر بود.

زارع با اشاره شرایط سال‌های اول انقلاب اسلامی اظهار داشت: در آن دوران نیروهای مردمی بودند که رفتند و ایستادگی کردند. آیا در رابطه با این افراد پس از 20 سال نباید سخن بگوییم؟ باید فراموش کنیم چون به نون و نوایی رسیده‌ایم، گروه‌ها زیاد شده‌اند، برخی از شرایطی خاص سواستفاده کنیم. متاسفانه رسانه‌ها نیز وارد این مسائل شده‌اند و چقدر به کشور این جناح‌بندی‌ها ضربه می‌زند و در فرهنگ و هنر هم رخنه می‌کند. اما چه کسانی نمی‌خواهند ما در مورد بچه‌های جنگ صحبت کنیم؟ باید یادآوری کنیم اگر نبودند بچه‌های آن‌ سال‌ها الان مملکتی نبود و هیچ یک از ما هم نبودیم. امروز هم اگر در سوریه با داعش درگیر نباشیم باید با داعش در مرزهای خود درگیر می‌شدیم و این یعنی به خطر افتادن امنیت مردم کشورمان که البته این امنیت خدا را شکر تامین شده است ولی برخی قدرش را نمی‌دانند.

نمایش «اروند خون» نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی کوروش زارعی از هشتم آذر ماه هر روز ساعت 30 : 18 در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان به رزرو اینترنتی بلیط این نمایش می‌توانند به سایت www. hoomanhonar.ir مراجعه کنند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس