کد خبر 50157
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹

مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار از آغاز ایجاد پنجره واحد کسب و کار در استان‌ها خبر داد و گفت: وزارت کار به دنبال راه‌اندازی سامانه ملی اطلاعات بازار کار است.

به گزارش مشرق، مسلم خانی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه در حال حاضر با استانداران برای ایجاد پنجره واحد کسب و کار در استان ها هماهنگی صورت پذیرفته است، گفت: در این پنجره به صورت مجازی و یا فیزیکی این فضا به وجود می آید که یک کارآفرین یا سرمایه گذار بتواند در یک فضای واحدی مجوزهای مورد نیاز خود را کسب کند.

مشاور معاونت توسعه اشتغال و منابع انسانی وزارت کار اظهار داشت: پنجره واحد کسب و کار به دنبال این موضوع است که در یک مکان متمرکز به صورت فیزیکی، مجازی و یا ترکیبی از هر دو، مجوزهای مورد نیاز تولید را ارائه کند.

خانی با تاکید بر اینکه این موضوع می تواند به بهبود فضای کسب و کار کمک کند، افزود: این کار هم اکنون در استان ها شروع شده است و امیدواریم طی سال جاری نیز به صورت عملیاتی دنبال شود و ما یک خروجی جدی از آن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت کار در زمینه تعداد واقعی بیکاران اطلاعات دقیقی ندارد و ویژگی های تحصیلی آنها را نمی داند، بیان داشت: بر اساس قانون متولی آمار مرکز آمار ایران شناخته شده است اما ما نیز واقعا می خواهیم بدانیم که نرخ بیکاری و اشتغال فارغ التحصیلان به چه نحو است.

این مقام مسئول در وزارت کار گفت: هم اکنون وزارت کار در حال راه اندازی سامانه ملی اطلاعات بازار کار است که البته این سامانه را در دست راه اندازی داریم. از طریق این سامانه همه کسانی که جویای کار هستند از فارغ التحصیلان دانشگاهی و غیره باید در این سامانه ثبت نام کنند.

به گفته خانی، طرح هم اکنون در دست بررسی است اما از طریق آن کارتی  برای کارجویان صادر می شود که هزینه های شغل یابی آنها در این کارت پیش بینی شده است و حداقل سالی یکبار این کارت ها شارژ خواهد شد.

مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار، ادامه داد: پیش بینی شده است تا افراد کارجو از طریق این کارت و اعتباری که در آن وجود دارد بتوانند هزینه کاریابی را از طریق دولت تامین کنند.

وی تاکید کرد: به این شیوه می خواهیم سامانه اطلاعات بازار کار به نحوی باشد که همه کارجویان را تجمیع کنیم. امیدواریم از طریق قانونی تاکید شود که اولا کارجویان از طریق کاریابی ها ثبت نام کنند و اگر مشوق و یا حمایت های بیمه ای باید باشد برای کارفرمایانی اختصاص یابد که از طریق کاریابی ها نیروی خود را جذب می کنند و کد رهگیری مشخص در اختیار کارجو باشد تا قابل پیگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس