صدها سرخپوست آمریکایی همزمان با روز شکرگزاری نسبت به نسل‌کشی خاموش بومیان در این کشور اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، روز پنجشنبه بیش از دو هزار نفر از سرخپوستان و فعالان بندر پلیموت در ایالت ماساچوست در کنار مجسمه رئیس قبیله سرخپوستان این شهر در سال 1620 تجمع کردند.

این تجمع به دعوت سرخپوستان آمریکایی در شمال شرقی آمریکا به نام "اتحادیه سرخپوستان نیوانگلند" برگزار شد. این اتحادیه از سال 1970 تا امروز هر ساله روز شکرگزاری در آمریکا را روز "عزای عمومی" اعلام کرده‌اند. علت این نامگذاری یادبود کشتار و نسل‌کشی بومیان و حمله غرب به فرهنگ این مردم است.

یکی از سخنرانان حاضر در این مراسم گفت: حقیقت درباره بومیان آمریکایی بین مهاجران اروپایی آشکار نشده است. اروپایی‌ها به شکل جالبی تاریخ را تحریف کرده‌اند. آنها در نگارش تاریخی خود از فرهنگ خاصی پیروی می‌کنند که همین روند باعث ایجاد یک سیستم تبعیض نژادی در دنیا شده است. آمریکا جنگهای مستمری را با  هم‌پیمانانش ایجاد کرده و منابع طبیعی کشورها را غارت می‌کند. این کشور از نیروهای انسانی ارزان برای ساخت کالاهای خود استفاده می‌کند و همین کار را با سرخپوستان نیز انجام داده است.

یکی از زنان سرخپوست حاضر در این مراسم گفت: یکی از مشکلات ما ناپدید شدن زنان سرخپوست، تجاوز به آنها و در برخی موارد به قتل رساندن آنهاست. مشکل اصلی بی‌توجهی پلیس آمریکا به مشکلات رنگین‌پوستان است.

{$sepehr_album_33690}

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    عجب جالب. سرخپوست حامی فلسطینی و سرخپوست مسلمان و سرخپوست حامی نظام سوریه هم داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس