کد خبر 500408
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۴

انتشار ویدئویی از قتل بی‌رحمانه نوجوان سیاه‌پوست آمریکا توسط یک افسر سفیدپوست در شهر شیکاگو به تظاهرات منجر شده است.

به گزارش مشرق، مقامات شهر شیکاگو بامداد چهارشنبه، بعد از انتشار ویدئویی دلخراش از اقدام پلیس آمریکا در قتل «لاکوان مک‌دونالد»، نوجوان سیاه‌پوست 17 ساله آمریکایی با شلیک 16 گلوله، خواستار حفظ آرامش شهر شده‌اند.
 
به گزارش پایگاه خبری هیل، ویدئوی تازه انتشار یافته مربوط به تاریخ 20 اکتبر سال 2014 است و «مک‌دونالد» را قبل از کشته شدن در حال حرکت به سمت خودروی پلیسی که در وسط بزرگراهی در شیکاگو پارک شده نشان می‌دهد.  
 
در همین حال، گزارش‌هایی از آغاز تظاهرات در شهر شیکاگو و آماده‌باش پلیس ضد شورش این شهر منتشر شده است.  
 
ان‌بی‌سی نیوز گزارش داده «ون دایک»، افسر پلیس سفیدپوست و 37 ساله، صبح سه‌شنبه به وقت محلی، به اتهام قتل عمد بازداشت شد.
 
 ویدئوی بی‌صدایی که پلیس شیکاکو منتشر کرده دلیل شلیک به نوجوان سیاه‌پوست مشخص نیست اما لحظاتی بعد از جان دادن «مک‌دونالد» یکی از افسرهای پلیس شیئی که ظاهراً در دست مقتول قرار دارد را با پا به کناری پرتاب می‌کند. پلیس می‌گوید مقتول چاقویی به طول 3 اینچ در دست داشته است.
 
قتل این نوجوان یکی از مواردی است که شدت عمل افراطی پلیس در برخورد با سیاه‌پوستان این کشور را نشان می‌دهد. خشونت پلیس در قبال «مک‌دونالد» در حالی صورت گرفته که در رفتار او لحظاتی قبل از شلیک گلوله به سمتش، نشانه‌ای از رفتار متضمن تهدید دیده نمی‌شود.  
 
ان‌بی‌سی نیوز گزارش می‌دهد آثار جراحت در بدن این نوجوان سیاه‌پوست در جمجمه، گردن، سینه چپ، سینه راست، آرنج چپ، ساعد چپ، بالای بازوی راست، دست راست، بالای زانوی راست، قسمت بالایی سمت چپ کمر و قسمت پایینی سمت راست کمر قابل مشاهده است.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ظلم نابوده ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس