کد خبر 500132
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

پليس اندونزي روز سه شنبه از تهديد دو هتل بزرگ اين کشور در شهر 'سورابايا' به بمب گذاري خبر داد و جستجو براي فرد تهديدکننده را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، اندونزي طي دو هفته گذشته در پي حملات تروريستي در لبنان و ترکيه و سرنگوني هواپيماي روسيه در مصر، تدابير امنيتي را تشديد کرده است.

بنابراين گزارش، يک نفر از تروريست هاي گروه تکفيري داعش در پيامي، دو هتل پنج ستاره 'ماريوت' و 'شانگري لا' در شهر 'سورابايا' را تهديد به بمب گذاري کرد.

پليس شرق جاوا اندونزي براساس گزارش تارنماي روزنامه 'کمپاس' پس از دريافت اين تهديد، در جستجوي فردي است که اين تهديد را از طرف گروه تروريستي داعش در نمابري به ماريوت هتل ارسال کرده است.

'ليلي جعفر' سخنگوي پليس سورابايا ، گفت که گروه خنثي کننده بمب پليس پس از دريافت اين تهديد اقدامات لازم را انجام داد، اما هيچ بمبي يافت نشد.

وي گفت که يک تيم مشترک از شرق جاوا و افسران پليس سورابايا در حال حاضر درپي شکار اين مجرم هستند که تهديد تروريستي به حساب مي آيد.

اين فرد تهديد کرده بود چند بمب در طبقات مختلف اين هتل ها کار گذاشته شده و با يک تلفن همراه به طور همزمان منفجر مي شود.

وي در تهديد خود اعلام کرده بود هدف از اين انفجارهاي تروريستي 'کشتن اتباع خارجي به ويژه شهروندان آمريکايي است که بسياري از مسلمانان را به قتل رسانده اند'.

اندونزي در سال هاي گذشته شاهد چند بمب گذاري تروريستي بوده است. بمب گذاري در هتل ماريوت، بمب گذاري در سفارت استراليا و انفجار بالي در سال 2002 توسط تروريست ها برنامه ريزي شده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس