در پی ساقط کردن جنگنده روسیه، "ولادیمیر پوتین" اعضای شورای امنیت روسیه را به نشست فوق‌العاده فراخواند و "سرگئی لاوروف" هم سفر خود به آنکارا را لغو کرد. ناتو هم اعلام کرد که امروز نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

گروه بین‌الملل مشرق - رسانه‌های ترکیه ساعتی قبل از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی در نزدیکی مرز این کشور با سوریه در شمال شرق لاذقیه خبر دادند.



بنابر گزارش‌ها، جنگنده‌های ترکیه یک فروند سوخو- 24 روسی در با ادعای نقض حریم هوایی این کشور هدف قرار دادند. مقامات ترکیه مدعی هستند جنگنده‌های اف-16 ترکیه بیش از 10بار به این جنگنده هشدار نقض حریم هوایی داده‌اند اما توجهی به این هشدارها نشده است. این درحالی است که وزارت دفاع روسیه قویا این موضوع را رد کرده و تأکید دارد که این جنگنده در داخل مرزهای سوریه در حال عملیات بوده است و محل سقوط نیز این مسأله را تأیید می‌کند.

ناتو نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند/ پوتین شورای امنیت روسیه را فراخواند/ لغو سفر لاوروف به آنکارا + تصاویر و فیلم
جسد خلبان روس پس از هدف قرار گرفتن جنگنده روسیه


به گزارش بی‌بی‌سی، برخی از گزارش‌ها از آن حکایت دارد که یکی از خلبانان به اسارت شورشیان ترکمان درآمده اما منابع مستقل این گزارش‌ها را تایید نمی‌کنند. برخی از گزارش‌ها هم حاکی است که بقایای هواپیما در محل اسکان گروهی از پناهجویان ترکمان فرو افتاده است. ترکمان‌ها از حملات هوایی روسیه و از جنگ با نیروهای بشار اسد فرار کرده‌اند. ترکیه قبلا هم در باره سرنوشت ترکمان‌های سوریه که به لحاظ قومیتی به ترکیه نزدیک هستند، اظهار نگرانی کرده بود.

وزارت دفاع روسیه می گوید که هواپیمای سرنگون شده از روی زمین مورد هدف قرار گرفته است و نه به وسیله جنگنده‌های ترکیه.

یکی از خلبانان روسی کشته شده است/ جلسه اضطراری شورای امنیت روسیه/ لغو سفر لاوروف به آنکارا
محل سقوط جنگنده روسیه

با این حال، شبکه الجزیره خبر داده است که وزارت دفاع ترکیه تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد هواپیمای روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

الجزیره: هر دو خلبان روس کشته شده‌اند/ پوتین شورای امنیت روسیه را فراخواند/ لغو سفر لاوروف به آنکارا + تصاویر و فیلم

نقشه ای که ارتش ترکیه منتشر کرده و می گوید که مسیر حرکت هواپیمای سرنگون شده روسی (خط قرمز رنگ) را نشان می دهد که به حریم هوایی ترکیه وارد شده است.BBC

رسانه‌های ترکیه بلافاصله خبر دادند که دو خلبان این هواپیما پیش از سقوط با چترهای نجات بیرون پریده‌اند. با انتشار خبر سقوط این جنگنده، گروه‌های مسلح و تروریست‌های مستقر در این منطقه برای یافتن خلبانان این جنگنده وارد به محل حادثه رفته و دقایقی بعد تصاویری از پیدا کردن یکی از خلبانان را منتشر کردند. در مورد سرنوشت این خلبانان اخبار ضدونقیض و تصاویر مختلفی منتشر شده است. تروریست‌ها از اسارت هر دو خلبان خبر می‌دهند. در عین حال گروه‌های دیگری از مسلحین از کشته شدن یکی از آنان و اسارت دیگری خبر داده‌اند. شبکه الجزیره هم کشته‌شدن هر دو خلبان را تأیید کرده است.

بالگردهای ارتش روسیه برای یافتن خلبانان در منطقه سقوط به پرواز درآمده و عملیات جستجو را آغاز کردند.

این جنگنده در ارتفاعات ترکمان در لاذقیه سقوط کرده است. منطقه‌ای که در روزهای گذشته از سوی ارتش سوریه و با پشتیبانی هوایی روسیه برای آزادسازی مورد حمله قرار گرفته بود.

ویکتور زابولوتسکی، رییس «فدراسیون هوانوردان آماتور»، به شبکه روسیه 24 گفته است که این هواپیما به احتمال قوی با موشک‌های زمین به هوای دوش‌پرتاب، سرنگون شده است. ویکتور بارانتس، خبرنگار نظامی کومسومولسکایا پراودا، از روزنامه‌های طرفدار کرملین، هم همین نظر را دارد. اما ایگور کوروتچنکو، کارشناس نظامی به روسیه 24 گفت هواپیما در ارتفاع 6000 متری پرواز می‌کرده و برد این نوع موشک‌ها در این حد نیست.


آنکارا پیش از این نیز نسبت به ورود جنگنده‌های روسیه به حریم هوایی این کشور معترض شده بود و مدعی نقض حریم هوایی‌اش از سوی روسیه شده بود. روسیه هیچگاه این ادعاها را نپذیرفته است.

وزارت دفاع روسیه هم تصویری ماهواره‌ای ازم حل پرواز جنگنده سرنگون شده منتشر کرده است که ثابت می‌کند این جنگنده داخل مرزهای سوریه بوده است.

الجزیره: هر دو خلبان روس کشته شده‌اند/ پوتین شورای امنیت روسیه را فراخواند/ لغو سفر لاوروف به آنکارا + تصاویر و فیلم
نقشه‌ای که وزارت دفاع روسیه منتشر کرده است

در پی سقوط جنگنده روسیه، ولادیمیر پوتین، شورای امنیت روسیه را به نشست فوق‌العاده فراخواند. سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور هم سفر از پیش برنامه‌ریزی‌شده خود به آنکارا را لغو کرده است.

{$sepehr_album_33579}

شبکه العربیه از سقوط یک بالگرد روسیه در ارتفاعات «جبل اکراد» در لاذقیه خبر داده است که تاکنون این خبر تأیید نشده است.

عناصر مسلح مستقر در ارتفاعات ترکمان لاذقیه ویدئویی از خلبانان روسی منتشر کرده‌اند. گفته شده است این خلبانان کشته شده‌اند.

واکنش‌ها به سقوط جنگنده روسی

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، دیمیتری پسکف، سخنگوی کرملین گفت که هنوز زود است که در باره تیره شدن روابط روسیه و ترکیه بر سر سرنگون شدن هواپیمای روسیه سخن گفت. او همچنین حاضر به تأیید این شایعه نشد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد داشته دستور برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت روسیه را صادر کند. آقای پسکف البته گفت که آقای پوتین احتمالا موضوع را امروز در شهر سوچی در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن مطرح خواهد کرد.

احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه به وزارت امور خارجه این کشور دستور داده است که با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، سازمان ملل و کشورهای مرتبط تماس بگیرد و مشورت کند. همزمان یک سخنگوی ناتو هم گفته‌ است که این سازمان با مقامات ترکیه در تماس است، اما فعلا بنا ندارد در این مورد اظهارنظری کند.

خبرگزاری فرانسه از نشست فوق‌العاده ناتو خبر داد. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به درخواست ترکیه، امروز نشستی اضطراری را برگزار می‌کند. این نشست ساعت پنج امروز به وقت محلی در بروکسل برگزار می‌شود.

وزارت خارجه ترکیه در پی تنش بوجود آمده میان دو کشور، کاردار روسیه در آنکارا را فراخواند.

ولادیمیر پوتین در واکنش به این حادثه گفت: طبیعی است که نظامیان جان خود را فدای روسیه کنند اما قربانیانی که امروز داشتیم بدلیل خنجری بود که حامیان تروریسم از پشت به ما زدند. نمیتوانم جور دیگری صحبت کنم، جنگنده ما بر فراز آسمان سوریه هدف قرار گرفته و جنگنده‌های ترکیه از موشکهای هوا به هوا استفاده کرده‌اند. حادثه دردناکی که امروز رخ داد، پیامدهای سنگینی بر روابط روسیه و ترکیه خواهد داشت/بجای اینکه با ما تماس بگیرند، ترکیه با ناتو تماس برقرار کرده است! تحمل نمی‌کنیم که جنایتی مثل جنایت امروز (سرنگونی جنگنده روس) رخ بدهد.

در پی انتشار خبر سرنگونی هواپیمای جنگی روسیه به دست ترکیه در مرز سوریه و ترکیه، قیمت نفت افزایش یافت و دلار ارزان‌تر انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران برای خرید نفت بیشتر شد.

وزارت امور خارجه بریتانیا سرنگونی جت نیروی هوایی روسیه در نزدیکی مرز ترکیه- سوریه را "یک حادثه بسیار جدی" خوانده است. یکی از سخنگوهای وزارت خارجه انگلیس گفته است: "ما به طور اضطراری به دنبال یافتن جزئیات مربوط به این حادثه هستیم. روشن است که این مسئله بسیار جدی است اما تا زمانی که راجع به آنچه اتفاق افتاده به یقین بیشتری نرسیدیم، اظهارنظر کردن در مورد آن عقلانی نیست.

روسیه خبر احضار کاردار این کشور در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه به دنبال هدف قرار گرفتن سوخو-24 این کشور را تأیید کرد.

محاصره کنسولگری روسیه در استانبول

شبکه اسکاي نيوز گزارش داد درپي اوج گيري حملات لفظي متقابل رهبران ترکيه و روسيه درپي سرنگوني يک جنگنده روس توسط ترکيه، نيروهاي ويژه اين کشور در اطراف کنسولگري روسيه در استانبول مستقر شده اند.

منابع ترک: خلبانان روس زنده اند
منابع امنیتی در آنکارا از زنده بودن خلبانان جنگنده ساقط شده روسیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه خبر دادند. بنا به گفته این منابع ، خلبانان روس در حال حاضر در اختیار گروه های تروریستی حاضر در سوریه می باشند و سازمان امنیت ملی ترکیه با ارتباط با این گروه ها در تلاش است تا آنها را زنده به این کشور منتقل کند.

واکنش بان‌کی‌مون به سرنگونی جنگنده روسی
"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل از سرنگون شدن جنگنده روسی سوخو-24 توسط ترکیه به شدت ابراز نگرانی کرده و خواستار آن شد که دو طرف از تشدید اوضاع جلوگیری کنند.

اردوغان: حادثه امروز دفاع از حاکمیت ترکیه بود
رئیس‎جمهور ترکیه در واکنش به اقدام ارتش این کشور در هدف قرار دادن جنگنده روس در مرز سوریه اعلام کرد که قبل از سرنگونی این جنگنده، ارتش ترکیه بارها هشدار داده بود و آنچه که انجام داده‌ایم دفاع از حاکمیت کشورمان بود.

مرگ تفنگدار روس در عملیات نجات خلبانان
رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه روز سه‌شنبه کشته شدن یکی از تفنگداران دریایی این کشور که برای یافتن خلبان‌های هواپیماهای ساقط شده عازم ترکیه شده بود را تأیید کرد.

تمام روابط نظامی روسیه با ترکیه قطع شد

وزارت دفاع روسیه از قطع تمامی روابط نظامی با ترکیه به‌دنبال سرنگونی هوایپمای جنگنده روس در مرکز ترکیه-سوریه خبر داد.

دبیرکل ناتو: در کنار ترکیه می‌ایستیم

دبیر کل ناتو گفت: ناتو نشست فوق العاده تشکیل داده است و برای همبستگی با ترکیه در کنار این کشور می‌ایستد.

ترکیه:‌ نمی‌دانستیم هواپیما برای روسیه است!
به گزارش خبرگزرای روسی اسپوت‌نیک، چند ساعت پس از ساقط شدن جنگنده روسی در مرز ترکیه و روسیه و واکنش شدید مسکو، آنکار مدعی شد که از روسی بودن جنگنده‌ای که امروز در مرز خود با سوریه ساقط کرده، مطلع نبوده است.

بر اساس این خبر، مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که نمی دانسته‌اند سوخو 24 که به حریم هواییشان وارد شده، متعلق به نیروی هوایی روسیه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 407
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 127
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پای ناتو هم میاد وسط
  • سعید ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    2 0
    خخخخخ روسیه تازه با زبون خودش باهاش حرف زدن دمش گرم ترکیه زنده باد جنگنده های اف 16
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خدا کنه این وسط سومالی هم به هونولولو حمله کنه تا ورق برگرده
  • parsa ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جناب مشرق از اینکه ویروس تروجان فرستادی و گوشی ما رو از کار انداختی ممنونیم.واقعا جمع کن سایتتو با این جنبه که داری خاک بر سرت که حق الناسم حالیت نیس.
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این همه اسراییل وارد لبنان و سوریه می شه اتفاقی نمی افته دریغ از شلیک یه ضد هوایی .... این همه ترکیه وارد خاک عراق و سوریه می شه کسی یه ضد هوای نمی زنه
  • sah ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    نبرد قرقیسا
  • جواد از یزد ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خیلی خوشم اومد از ترکیه چون خیلی روسیه پوتین خیال برش داشته بود که ابرقدرته/خیال میکنه ترکیه گروه تروریستیه مثل داعشه که بمب بریزه وهیچ پدافندی نباشه !!!/این همه به قدرت هواییش مینازید ولی در اولین رویارویی واقعی شکست خورد/نه جنگ جهانی سوم خبریه و نه عکس العملی چون روسیه قابل مقایسه با ناتو نسیت و حریم یک کشورا نقص کرده بود و قابلا قانونی بوده کار ترکیه!!!
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا چه اصراری بوده که هواپیمای روسیه اینقد به مرز ترکیه نزدیک شه؟ یعنی همه تروریستا رو کشته بود و فقط مونده بود این قسمت؟!
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    البته باید مغز این خبر را بدست آورد و علت یابی کرد که آیا هواپیمای روس به منظور به قصد مواضع داعش در خاک سوریه از مرز ترکیه گذشته است یا خیر ؟! و اگر چنین باشد اینجا کشور ترکیه باید پاسخگو باشد وتاوان آن راپس دهد . به هر حال هواپیمای روسیه قصد تجاوز به حریم هوایی ترکیه را نداشته ودر حال مأموریت خود بوده است ، این بی شرمی است که ارتش دولت عثمانی مرتکب شده است و هواپیما سرنگون می کند . یکی نیست به این مردک ترک الاغ واحمق هالی کند آشغال تا به حال در این سالها کی ویا چه وقت بوده که روسیه به کشور ترکیه حمله کند ویا قصد تجاوز به حریم هوایی شماراداشته باشد؟ . مگر کور هستید ، مگر بی وجدانها نمی بینید که داعش وگروه های تروریستی در سوریه چه می کنند ،خوب بی پدر ومادر ها این هواپیماها هم برای مقابله ی بااین حیوانها می خواستند از مسیر هوایی شما عبور کنند . چرا اینقدر احمق تشریف دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 0
    • koroushraad53@gmail.com IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 0
      دقیقاً همینطوره 👏👏
    • koroushraad53@gmail.com IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 0
      دقیقاً همینطوره 👏👏
  • سعید ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ایوالله به ترکیه قدرتشو خوب نشون داد. قبلا اعلام کرده بود که هر هواپیمای روسی یا سوری که حریم هوایی کشورش را نقض کند منهدم می کند. به حرفش هم عمل کرد .
  • عبدالله المسکین ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    عجب دم درآورده این ترکیه ی ابله حیف مردم مسلمون به اون خوبی داره وگرنه میگفتیم روسیه بزنه لت و پارش کنه...البته ارتششو میزنه
  • پويا ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حمال آمريكا با دست خودش وارد آتش شد
  • فرشاد ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه حقشه میخواست بگه من هر کار خلافی بخوام میکنم دمشون گرم زدن ترکوندنش
  • حسین ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مزدور نباش
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    در چند روز گذشته اکثر نفتکش های که توسط وحشی های داعشی به سمت ترکیه می رفتند هدف حمله روسیه قرار گرفتند از همین رو جواب روسیه را اینطوری داده است . به امید نابودی تروریست و حامی های آن
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه ایها برای محافظت از تروریستهای تحت فرمان خودشان در مناطق مرزی ،بارها از ناتو برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه تقاضای کمک کرده بودند که هربار با مخالفت اعضای ناتو راه به جایی نبرد! حالا به نظر میرسد که خودشان مستقیما دست به کار شده اند! مسلما با هدف قرار دادن یک جنگنده، جنگی بین دو کشور رخ نمیدهد و شاید ترکها هم روی همین موضوع حساب باز کرده اند تا روسیه مجبور شود ، مناطق تحت کنترل شورشیان و تروریستهای تحت حمایت ترکیه را در شمال سوریه بیشتر از این بمباران نکند! حال باید دید واکنش روسها چه خواهد بود! شاید هدف قرار دادن تعدادی جنگنده ترک و انداختن توپ در زمین بازی ترکیه!؟
  • مهاجر ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام.باتوجه به شروع فصل سرما و نياز اروپا به گاز روسيه..بعيده بخاطر تركيه خونه هاشون رو سرد كنن.
  • یوری ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا جواب روسیه رو هم میبینیم
  • ناشناس ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این اقدام خصمانه ترکیه به دلیل ناراحتی از دیدار صمیمانه دیروز پوتین و مقام معظم رهبری بود. اردوغان گور خودش رو با این کار کند. پوتین کسی نیست که کوتاه بیاد. دیگه وقتش شده یکی باد اردوغان رو خالی کنه. ناتو هم جرئت رویارویی با روسیه رو نداره اونوقت اردوغان عقب مونده فکر میکنه خیلی شاخه . اردوغان همون دیوونه ایه که سنگ رو انداخت.
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    دولت احمق ترکیه همه جا مشکل ایجاد می کنه
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه اگه از این اقدام خودش وحشت زده نبود که به ناتو تماس نمیگرفت، خاک بر سر ترکیه که زبان ملی لاتین هست، امنیتش رو ناتو مسیحی تامین میکنه، این هم سیاست هاش، که کشتار و خونریزی رو در کشورهای اسلامی رقم زده، اگر خدا بخواهد به زودی نتیجه این اعمالش رو خواهد دید، هم اردوغان و هم حزبی هاش هم مردم که نسبت به این جنایات بی توجه بودن، این اقدامی که الان از سر استیصال و همراه رعب و وحشت بسیار انجام دادن چون میبینن نتیجه تلاش و حمایت هاشون از تروریست ها داره از بین میره
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پوتین بیدی نیست که به این بادا بلرزه هواپیمای مسافربری روسیه را زدند پوتین دستور داد بمب افکن های استراتژیک روسی اروپا رو دور بزنن حرامزاده ها را در سوریه بمباران کنند برگردند که کلی پیام داشت الان هم که دستور مرحله دوم رو با ورود اضافه شدن جنگنده ها ، تانک های تی 90 و نیروهای زمینی بیشتر رو داده و این ها در حال استقرار هستن روسیه می تونه به یک روش حال ترکیه رو اساسی بگیره که اونم قطع کامل پشتیبانی داعش از ترکیه و استقرار اس 400 در دو نقطه است : 1 . تمیز کردن کوه های لاذقیه از نجاسات تکفیری و مزدوران عر دوغان و بازپس گرفتن ربیعه و سلمی حتی اگر برای پیشروی سریعتر نیروی زمینی روسیه ورود کند که اخبار تاییدنشده هم وجود داره و استقرار اس 400 در حمیم . 2 . استقرار اس 400 دوم در فرودگاه کروس در شرق حلب که لازمه اش پس گرفتن دیرحافیر و الباب و احتمالا فرودگاه جیرا مسکنه و منبیج و شمال حلب خواهد بود الان تانک های تی 90 روسی با کادر روسی تو فرودگاه نیرب نزدیک فرودگاه بین المللی حلب مستقر شدن . تو این حالت اولا رویای منطقه پرواز ممنوع عر دوغان به فنا خواهد رفت ، پشتیبانی نیروی انسانی تجهیزاتی داعش و فروش نفتش از ترکیه قطع خواهد شد که داعش را تا خود عراق رو به تحلیل می بره ، سوما هر جنگنده ترک بخواد صدمتر وارد خاک سوریه بشه بلافاصله روسیه انتقام خواهد گرفت ، جنگنده های فرانسه و ... هم طعم تهدید را خواهند چشید که درست باشند .
  • بهروز ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    آمريكايي خبيث
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ای بابا ترکیه هم دم درآورده
  • علی ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه بخواد وارد بشه هیچکس جلودارش نیست و حتما گوشمالی سختی به ترکیه میزنه. حالا بمون و ببین. از ذوق کردن نمیری.
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این ترکیه ایهای احمق نوکر وهابیها شدن کی باشه داعش مث فرانسوی هاو پارشور کنه
  • علی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ازین به بعد باید دید ترکیه ازین غلطایی که میکرد میکنه یا نه. روسیه باید مخالفان اردوغان را مسلح کنه اگه بخواد از همون استراتژی کثیف اردوغان استفاده کنه.
  • علی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه نگو بگو نوکر حلقه بگوش و مصرف کننده ادوات جنگی ترکیه.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حماقت که شاخ و دم نداره. همین شکلیه که تو هستی
  • ناشناس ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حتی اگر هم حریم هوایی ترکیه نقض شده باشه اونا نباید این کار رو میکردن. ناتو هم حالا ترس برش داشته از دست اردوغان احمق. چطور خود ترکیه برای زدن کردها وارد حریم عراق میشه موردی نداره. بهر حال روسیه الان آبروی ابرقدرتی خودش رو در برابر کشور عقب افتاده ترکیه در خطر میبینه و بی حرکت نمیشینه. اونها دارن رو ماده 51 کار میکنن یعنی جنگ با ترکیه.
  • عباس ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    فیلما رو نگاه کنی میبینی همه تروریستها مثل سوک کنار مرز ترکیه جمع شدند. باید تارو مار بشن.
  • عرفان ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خجالت بکش
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه واقعا حریم هوایی اش مورد تعرض قرار گرفته باشد و جنگنده روسی به اخطارها اعتنایی نکرده باشد حق با ترکیه است
  • علی ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    فعلا در باد غرور خرید چند تا سامانه آمریکایی خوابیده. چی میشه این باد رو خالی کنند یهو یا پنچر بشه.
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ظاهرا درایران هم داعشی ها هستندکه از این موضوع خوشحالن
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جوگیر بزرگ درگیری مستقیم و رویارو نبوده که. غافلگیری بوده. میفهمی؟ یعنی جنگنده روسیه تو مرزهای سوریه پرواز میکرده. بدون هشدار قبلی و به صورت غافلگیرانه در شرایطی که انتظار نداشته مورد حمله قرار گرفته. به اف ۲۲ هم تو این شرایط حمله کنی میتونی بزنیش. مثل اون پسر بچه ای که زد قهرمان پرورش اندام رو کشت. شماها اینقدر بدبخت هستین که حتی از ضربه دیدن متحد کشور خودتون هم لذت میبرین. برین شناسنامه آمریکایی بگیرین اگه بهتون میدن
  • مهدی از قم ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    امیدوارم به دست ترکیه و متحدینش مثل داعش و امریکا و عربستان بیوفتی.لیاقت امثال تو همین ها هستند
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    کدخدا در این فرم از روسیه ارزش طلایی دارد
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    کدخدا در این فرم از روسیه ارزش طلایی دارد
  • ناشناس ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    داعشی های جنایتکار نیز مثل شما از این حادثه بسیار مسرور شدند و از حامی خود یعنی ترکیه ی تشکر کردند .
  • مهدی از قم ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    شوونیسم مغزت را کامل از کار انداخته.اگر ترکیه عددی بود که نوکر حلقه به گوش امریکا نمیشد.اگر عرضه داشت به تنهای از خودش دفاع کنه از پس یه گروهک ناچیز مثل پ ک ک برمیامد.اگر چیزی از نظامی گری میدونستند که 5سال با متحدینش مثل عربستان و قطر و...مثل خر در سوریه تو گل نمیموندند.و اسد را برکنار نمیکردند
  • khakhs ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    داعشی های جنایتکار نیز مثل شما از این حادثه بسیار مسرور شدند و از حامی خود یعنی ترکیه ی تشکر کردند .
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    به نظر میاد بعد از اسارت با ضربات جسم سخت عمدا کشته شده اند
  • khakhs ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    داعشی های جنایتکار نیز مثل شما از این حادثه بسیار مسرور شدند و از حامی خود یعنی ترکیه ی تشکر کردند .
  • مخالف ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مطمعن باش اگ برا کسی خبرخوشی وجودداشته باشه برا شماها خبر خوشی وجودنخواهدداشت و روزگار امثال تویه داعشی روزبروز تیره تر میشه .تلفات جزوی از جنگ هست.مونده تا شماهاوارباب تون امریکا برا منطقه تعیین تکلیف کنین.
  • مهدی از قم ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اگر قدرت داشت که اجازه نمیداد کشورش بشه پایگاه امریکایی ها.همه حتی کسی که از هوش کمی بهره میبره میدونه ترکیه بدون اربابانش هیچی نیست.حالا شما از نظر ای کی یو در چه سطحی هستید نمیدونم
  • امیر ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه !!!! اردوغان غلط کرده با تو
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ۲ تا پدر سوخته خوردن به پست هم اخ بزنه ترکیه و روسیه یه جنگی کنن روسیه اگه از اول همراه با ایران به سوریه کمک می کرد اینقدر داعش قوی نمی شد با اینکه حق وتو داشت گذاشت یمن تحریم شه و کلی تحریم علیه ایرا تصویب شه ترکیه هم که اصلی ترین حامی داعشه
  • امیر ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حمال آمريكا
  • مهدی از قم ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    الان روسیه که داره با داعش و النصره و..میجنگه کار خلاف میکنه بعد ترکیه که حامی این جنایت کارها است درست کاره؟؟؟؟چه اتفاقی دیگه باید بیافته تا شما حق و باطل را بشناسید؟؟؟؟بابا شما دیگه خیییییییلی ....تشریف دارید.روسیه داره با داعشی میجنگه که اگر دستش به شما و خانوادت برسه....
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این پان مغولیست هایی که طرف خردوغانو میگیرن دقت داشته باشن که در حمایت خردوغان از داعش کسی شکی نداره. و جنایات داعش هم بر کسی پوشیده نیست. فکر اون دنیا هم باشید. نکنه از جنایتکارها طرفداری کنید.
  • مخالف ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جوادتووترکیه دنبال داعش هستین, باشین و شاهدبخاک سیاه نشستن خودتون جلو چشم خودتون خواهید بود.جنگی بین ترکیه وروسیه نبودو کار ترکیه مث همیشه نامردی بودوگرنه اقای جنگ جهانی هدف قراردادن هواپیمای روسیه تو 4کیلومتری خاک سوریه وقتی ک هواپیما قصد حمله به ترکیه رو نداشت کاربزرگی نیست .خیال ورت داشته ترکیه مزدور عربستان وقطر کجا وروسیه ابرقدرت کجا
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ینی چی؟
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    عر دوغ ان از روابط محکم ایران و روسیه زورش گرفته اگه زدی دیگه مشورتت با ناتو و سازمان ملل چیه دیگه
  • مخالف ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مونده تا شیرینی پخش کردن داعشی,با سقوط یک هواپیما شما داعشیا راه بجایی نخواهید برد وبرا بایس قایم شدن سوراخ موش بخرین
  • مخالف ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    انشالا
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    یعنی الان حمایت از دولت قانونی سوریه خلافه ولی حمایت ترکیه از زامبی های داعشی کار درستیه؟ نکنه خودت هم از همین زامبی های داعشی هستی؟
  • مخالف ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    فرشاد تو وترکیه خر بارکش عربستان وامریکا راه بجایی نمیبرین .
  • محمد رضا شفیعی راد ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بنده ی شیطان نشو. نمیگم طرفدار روس باش... میگم طرف شیطان رو نگیر
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه فقط اگه بازم باید هشدار میداد و اگه هشدار داده... شد دوتا اگه با اما و اگر که نمیشه نظر داد
  • مهرداد ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    باوجودی که از ترکیه بابت حمایت از داعش بدم میاد ولی روسیه هم حقش بود...خیلی احساس بزن بهادری می کرد...اینم از تکنولوژی روسی... با اولین تهدید سقوط کرد...
  • عبدالله المسکین ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اونایی ک میگن روسیه حریم هوایی ترکیه رو نقض کرده ، ترکیه خودش سر دسته ی ناقضین حریم هوایی داره میشه نقض حریم هوایی عراق و سوریه به تعدد مراتب و حتی حمله زمینی به خاک سوریه ..اینا نقض حریم نیست ولی اون یک بار نقض حریم هوایی میشه ?!! ترکیه متجاوز و ظالم و زورگوست..حسابی باید گوش مالی بخوره حمایتهای سنگین از داعش هم که پرونده ش مفصل و جداست
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    شما اطمینان داری د شدن؟ این وسط انسان کشته شده البته فقط اگه فرانسوی باشن واسه بعضیا مهمه
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پوزم از تصویر ماهواره ای منتشر شده کش اومد.
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خب چه نتیجه ای میخواید از این تحلیل بگیرید؟ مگه خمله ی نظامی الکیه که میفرمایید یعنی همه تروریستا رو کشته بود و فقط مونده بود این قسمت؟!
  • علیرضا ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پشتیبانی اردوغان و دولت ترکیه از داعش و تکفیریها مشخص و واضح است. کله پر باد و شخصیت دیکتاتور منش و پوچ اردوغان بزودی شکسته خواهد شد. عقده پیروزیهای اخیر ارتش سوریه با حمایت روسیه و ایران بر تروریستها ترکیه را داشت خفه می کرد و این اقدام در جهت این عقده گشایی بود
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    منظورت از شکست در اولین رویارویی دقیقا چیه؟ زدن یک هواپیمای مخصوص رزم زمینی با یه جنگنده ی چند منظوره از جمله برتری هوایی؟
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    میخواستم جواب بدم دیدم ندم بهتره شما به همون عشق ورزیدن به جنگنده های غرب مشغول باش!
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سوخو-24 یک بمب افکن متعلق به دهه 80 است که نیروی هوایی ما هم این بمب افکن رو داره....
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اردوغان قبر خودش رو کند
  • منصور ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این کار ترکیه بازی با دم شیر است
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه مثل موش ترسیده و پشت سر ناتو مخفی شده از ترس
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    همین منفی ها برات بسه سعید . برو تو خودت
  • محسن ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه در کمتر از 2ماه ترکیه رو با خاک یکسان میکنه. ترکیه بخاطر اینکه عضو ناتو هسشت احساسی مردانگی میکنه. ترکیه همون عثمانی هس که میگفتن مرد بیمار اروپا.
  • محمود ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خدا کنه همین اتفاق ورق رو به طور کامل به سود محور مقاومت برگردونه عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.قطعا روسیه انتقام این دو خلبان کشته شده رومیگیره ولو با اعزام نیروی زمینی ببشتر الان تو لاذقیه نیروهای روسی دارن دومینو وار پیش میرن....
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    نبرد قرقیسیا بعد از اومدن سفیانی هستش فک میکنم تا اونجایی که خوندم الان مگه سفیانی اومده ؟
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه پدر تروریسم است و تروریسم نابود است.
  • محمد ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه ترکیه رو با خاک یکی میکنه
  • علي ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خاك بر سر تركيه
  • علي ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خاك بر سر تو و تركيه
  • علی ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حرفای اون یارو پاپ را که چندی پیش گفت جنگ جهانی سوم یادتون هست ؟ روش خوب فکر کنید به نظرمن بشر بدجوری اصرار به نابودی خوش داره.
  • ناشناس ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    فقط داعشیها از این کار خوشحال می شوند،که با این کار چهره واقعی خودت رو نشان دادی....ترکیه یکی از حامیان اصلی داعش است و وقتی می بیند روسیه تروریستهای دست پرورده آنها رو هدف قرار می دهد،دست به این کار میزند.
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    برای حفظ آبرو واقتدار روسیه هم که شده باید روسیه ترکیه احمق را یک گوش مالی حسابی بده وپوزه این سگ، اردوغان جانی را به خاک بماله ....تقویت غیرمستقیم شورشیان ضد ترکیه به موشکهای دوش پرتاب که متقابلا هواپیماهای ترکیه را در خاک خود ترکیه یا عراق بزنند و...کوبیدن نزدیکترین مکانهای چسبیده به خط مرزی وگمرکی سوریه وترکیه که محل تردد وتدارکات وتجمع تروریستهای تحت حمایت ترکیه توسط موشکهای زمین بزمین ودقیق اسکندر( اگه یه کمی هم دقیق نباشه !! عیبی نداره!!) ودیگر موشکهای دورپرتاب یکی از این راههاست ....
  • ناشناس ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    هر کس که از داعش حمایت میکنه الان خوشحال است،شما هم یک نمونه اش.
  • محمد ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این فرمانو از ناتو گرفته و الا خودش نیست
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه=داعش
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مگه ترکیه چیه؟ روسیه با 10 تا بمب اتم ترکیه رو با خاک یکسان میکنه و بعدش هم با 20 تا بمب اتم اروپا رو با خاک یکسان میکنه و بعدش هم با 30 تا بمب اتم آمریکا رو با خاک یکسان میکنه و حتی اگه جا داشت هنوز با چند صد تا بمب اتم کره زمین رو نابود میکنه. اصلا این دنیا ارزش زندگی نداره.باور کنید.بهترین آدما روی این کره زمین سخت ترین زندگی ها رو داشتن.
  • ناشناس ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه حریم هوایی انگلیس رو هم نقض کرد ولی انگلیس که بمب اتم هم داره و با اون تکنولوژیش جرات نکرد جیک بزنه اونوقت ترکیه پیزوری که تا چار سال پیش برای خریدن نون باید به مقیاس میلیون پول پیاده میشدی حالا ادعاش میاد. فکر میکنن هنوز امپراتوری دارن. این کار ترکیه نشانه حماقته نه شجاعت و نتیجش رو هم میبینه
  • ehsan ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه باید جنگنده ترکیه رو هدف قرار بده وگرنه برای روسها بد تمام میشه و اعتبارشون خدشه دار میشه
  • امیرحسن ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    رفتار ترکیه یه جورایی حمایت رسمی از داعش بود و حتی اگر حریم هوایی ترکیه نقض شده باشه ترکیه از مواضع حمله روس با خبر بوده وو نیازی به درگیری نبوده . به نظرم اگر اوضاع بحرانی بشه نه ناتو و نه امریکا از ترکیه حمایت نخواد کرد فقط محکوم میکنن و نهایتش مثل جریان اکراین تحریم .
  • جعفر ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه دیگه کسی جلودارش نیست. بهونه حمله زمینی به سوریه همین حمله ترکیه کافیه
  • ابوالفضل ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    هر دو خلبان زنده بوده اند و تونستند با چتر بپرند .... تروریستهای ترکیه خلبانان روسی را کشتند ... لباسهایشان سالم و بدنهایشان فاقد هر نوع جراحت است ... اما سر و صورتشان را کوبیده اند ...
  • اصغر دیزل ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ بر روسیه
  • پرویز ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تریکیه از کی شده جزو میوه جات خردوغان؟
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    به همین خیال باش
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    گربه هم نیست چه برسه به شیر
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    الکی خوش
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بهش میگم
  • ابوالفضل ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    هر دو خلبان زنده بوده اند و تونستند با چتر بپرند .... تروریستهای ترکیه خلبانان روسی را کشتند ... لباسهایشان سالم و بدنهایشان فاقد هر نوع جراحت است ... اما سر و صورتشان را کوبیده اند ...
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه جسور
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    چقدر می نویسی بیکاری من که نخوندم
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جواد دمت گرم داداش مرگ بر روسیه
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه برو جلو...........
  • ناشناس ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جالبه که ترکیه میخواست از روسیه اس 300 هم بخره!!!! حالا روسیه فهمید دوست واقعیش ایرانه که اس 300 رو بهش نمیداد نه ترکیه که به قول پوتین از پشت خنجر میزنه. احتمالا روابط ایران و روسیه وارد شرایط جدیدی خواهد شد و اس 400 و سوخو 35 ساخته شده در ایران دور از دسترس نیست.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سوخو24 بمب افکن هست نه رهگیر...ترکیه جرات داشته باشد با سوخو 35 ها در بیفتد
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بابا روسیه هم عددی نیست اینقدر بزرگش نکنید .غربی ها اکراین که یکی از استانهای شوروی سابق و روسیه فعلی بود ازش گرفتن وپوتین هیچ غلطی نتونست بکنه .ما افتخارمون ایران ومردم ایران است تمام
  • میرویس ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه به خاطر دفاع از یک مشت تروریست های کثیف که سوریه و کشور های دیگر را به خاک و خون میکشاند به این بازی خطرناکی دست زد.ولی فکر کنم ترکیه فراموش کرده که روسهابه خاطر دفاع از ستالین گراد 8 میلیون قربانی داد.و بسیار مزحک این است که عاجل دست بر دامن ناتو برده .خون 250 هزار شهید سوری به گردن حکومت ترکیه بوده ولی با این کار ثابت کرد که ترکیه به چه اندازه بی عقل است و با این کار سبب اغاز جنگ سوم جهانی خواهد بود ولی روسیه هم شیر زخمی است فراموش نکنید.
  • ابوالفضل ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    هر دو خلبان زنده بوده اند و تونستند با چتر بپرند .... تروریستهای ترکیه خلبانان روسی را کشتند ... لباسهایشان سالم و بدنهایشان فاقد هر نوع جراحت است ... اما سر و صورتشان را کوبیده اند ...
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اردوغان: ما عضو ناتو هستیم، ناتو از ما حمایت میکنه، روسیه نمیتونه به ما حمله کنه، خاک عالم بر سر بزدل و ترسوت بکنن، از خودت مایه بزار بدونیم عیار خودت چقدر هست
  • شهرام ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام میخواستم چند خط بنویسم اگه مشرق بذاره البته. جنگ از دور قشنگه برای کسایی که میخوان زور آزمایی بقیه رو ببینن وقتی خودت توش باشی اصلا قشنگ نیست. نه جای این وحشی هایی که به سمت خلبان روس میرن اونجاست و نه جای خلبان روس اونجاست. اما اسرار این حروم زاده اردوغان فقط برای اینکه بگه شکست نخورده داره این مشکلات رو به وجود میاره با تمام احساس میگم به عنوان یه آذری نفرتم رو از ترکیه نشون میدم و همدردی میکنم با روس ها به خاطر این حمله بزدلانه
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    f16 رو با سوخو 35 مقایسه میکنن نه با بمب افکن سوخو 24
  • میرویس ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه به خاطر دفاع از یک مشت تروریست های کثیف که سوریه و کشور های دیگر را به خاک و خون میکشاند به این بازی خطرناکی دست زد.ولی فکر کنم ترکیه فراموش کرده که روسهابه خاطر دفاع از ستالین گراد 8 میلیون قربانی داد.و بسیار مزحک این است که عاجل دست بر دامن ناتو برده .خون 250 هزار شهید سوری به گردن حکومت ترکیه بوده ولی با این کار ثابت کرد که ترکیه به چه اندازه بی عقل است و با این کار سبب اغاز جنگ سوم جهانی خواهد بود ولی روسیه هم شیر زخمی است فراموش نکنید.
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بدبخت اگه همین ترکیه تروریست پرور به ناموس خودت حمله میکرد اونوقت هم ایوالله میکردی بی غیرت.
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    f16 vs. su35
  • رضا ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه دوست خوب برای ما نیست ترکیه هم که دشمن ماست اگر این دوتا با هم بجنگند وناتو هم پاش بیاد وسط خیلی به نفع ما تمام میشه
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    احتمالا شما از جنس همون انیشتن هایی نیستید که روی علمک گاز سفارت فرانسه شمع روشن کرده بودید؟
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بز دل تر سو فوری به ناتو پناه آورده!!!!
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه بدون جنگ هم میتونه کشورهای ناتو رو شکست بده فقط کافیه شیر گاز رو وسط زمستان ببنده و اقتصاد ترکیه هم به توریستی بودنش هست که اگه ناامن بشه اقتصادش از بین میره تا الان هم بورسش کلی ضرر داده
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    چندتا چندتا نظر میذاری ...جان؟
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ناتو پشتشه
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اوکراین یکی از استان های روسیه است؟ به جفنگیاتی که میگی اول فکر کن بعد زرزر کن
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سقوط جنگنده روسی عکس و العمل حامیان تروریسم 1 روز بعد از دیدار صمیمی آقای پوتین با رهبر انقلاب بود . آقای پوتین مقاومت هزینه دارد.
  • ترکیه ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیده فعلا به پشتوانه اروپا و آمریکا اینکارهارو میکنه ... ولی وای به اون روز که به این نتیجه برسن برای اهداف بزرگترفداش کنن...
  • هادی ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه باید ادب بشه،چه به دست روسیه چه به دست ....... خیلی فک کردن پیشرفته شدن،خبر ندارن عربستان بهترین تجهیزاتو داره بازم میدونی همه چیز به تجهیزات نیست :D
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پان مغولیست , بالاخره یک نفر از واژه درست استفاده کرد. شاید بعضی از این جوجه اردکهای زشت بفهمن که اردک نیستند.
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این شعار یعنی استقلال فکری کشور نه اینکه عدم طرفداری از حق
  • برادر ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    به شما میگن یه صلح دوست واقعی.. بشریت به شما افتخار میکنه...
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اخ جون جنگ جهانی سوم دوستان جمیعا رحمه الله و من قرا فاتحه مع الصلوات :)
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    من خودمم ترکم مردم منطقه ما اردوغان رو خائن و تروریست میدونن
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تو حالت خوب نیست تب داری سرت گیج میره چشمات سیاهی میره توبرو اول مشقاتو بنویس اکراین یکی از استانهای روسیه بود مرغ پخته خندش میگیره فقط دولت غربگرا اومده راس کار اونم بخشی از کشورشو از دست داده ضمبمه روسیه شده. حال نداری برو استراحت کن
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اردوغان خر بزرگیه روسیه باید پالان بزرگی واسش بدوزه
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بنظر من اگه روسیه ب ارتشش یه آماده باش نظامی بده اردوغان جابجا سکته رو زده :)
  • هادی ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه باید ادب بشه،چه به دست روسیه چه به دست ....... خیلی فک کردن پیشرفته شدن،خبر ندارن عربستان بهترین تجهیزاتو داره بازم میدونی همه چیز به تجهیزات نیست :D
  • ناشناس ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ برآمریکا
  • تبریزلی ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پانترکهای وحشی وضد ایرانی را باید جدی گرفت
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    مغزتو... :)))
  • احمد ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    یک ایرانی باید انقدر عقل و سعور داشته باشد که منافع خودش و کشورش را تشخیص بدهد روسیه از هزاران کیلومتر دورتر حتی اگر فرض بر حفظ منافع خودش هم بگیریم دشمنان سوریه تشیع و اسلام را هدف گرفته است هر ضربه به روسیه یا سوریه ضربه به ما و افرادی است که در سوریه عراق و جاهای دیگر داریم.
  • ناشناس ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ برآمریکا
  • ناشناس ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ برآمریکا
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خاک تو سرت بدبخت
  • ناشناس دیگر ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ناشناس، لابد ترکیه شیره :))
  • ایرانی ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تمام این کارها از عصبانیت حملات جدی اخیر روسها به نفتکشهای داعشی که به ترکیه حرامزاده نفت صادر میکردند ناشی شده
  • هادی ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه باید ادب بشه،چه به دست روسیه چه به دست ....... خیلی فک کردن پیشرفته شدن،خبر ندارن عربستان بهترین تجهیزاتو داره بازم میدونی همه چیز به تجهیزات نیست :D
  • ناشناس ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ برآمریکا
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    قربون دهنت
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ایران و روسیه احتیاج به یک برنامه هماهنگ دارند. این مسئله از جانب غرب حمایت شده و باید هوشیارانه و هماهنگ با روسها صحبت کرد. مسائل رو به جلو بسیار جدی است و کارها باید تقسیم شود. روسها باید در مورد توان نظامی با ما کارهای مناسبی انجام دهند چراکه به فضایی وارد شدیم که ایران و روسیه شدیدا به همکاریها احتیاج دارند.
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    احسنت به تو ترکیه اگه مردشه رو در رو پنجه در پنجه با روس ها بشه متوجه میشه که دیگه ناتو تخیلی و ضعیف کش هم نمیتونه به د ادش برسه همون ناتویی که فقط زورش به افغانستان و عراق رسیده اونم با هزار ترفند اگه دست من بود قید همه چیزو میزدم با با ده دوازده موشک با کلاهک اتمی کشورش رو برای حداقل 200 تا 300 سال به عقب میروندم بزدل بی پدر
  • ناشناس ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه باید با آنتونف از آسمون برای کردها تجهیزات نظامی بریزد و یه اس 300 هم در شمال سوریه نصب کند تا هر وقت هواپیماهای ترکیه خواستن کردها رو بزنن بیاردشون پایین
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بجه ها ترکیه را ترکیده حساب کنن دیگه احتمالا ایران هم عکس العمل نشون میده
  • ایرانی ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این حرامزاده های تاتار که اینقدر خودشون رو اروپایی تصور کرده ا ند(مثلا با تغییر مسخره حروفات به لاتین) پس در منطقه ما چه غلطی میکنند؟؟؟؟کشوری که با تمام اقوام متمدن همسایه اش مشگل دارد(ارمنیها ..کردها ..یونانیان ..ایرانیان ..علوی های عراق وسوریه وترکیه)فقط با تاتار وچچن ومغول واعراب انهم از نوع وحشی اش همزاد پنداری دارند ..جالبه که همیشه مظلوم نمایی و حق به جانبی هم میکنند ..در حالیکه همیشه در طول تاریخ این وحشیها به اقوام همسایه معترض شده اند نه بر عکس...
  • ناشناس ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ برآمریکا
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه اینقدر احمق نیست الکی خودش رو با روسیه درگیر کنه روس ها خیلی داشتند دور بر میداشتند
  • ناشناس ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ برآمریکا
  • نظر متفاوت ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جسور؟؟مطمئنم تو یک بوزگوردی گرگ زاده هستی..ولا غیر ....گرگ وکفتار هم در دنیای وحوش جسور مینمایانند..
  • محمد مهدی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق چرا پیام عناصر وابسته به ترکیه منتشر می کنی آخه انعکاس این پیام که با ادبیان مزدورانه گفته شده چه اهمیتی داشت
  • بهرام ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    واقعا من فکر میکردم فقط ادمهای ترکیه احمق هستند که حامی داعش هستند.تو ایران هم همچین کسانی هست.احمقها میدونید اگه روسیه داعش نابود نکنه .داعش چه بلایی به سر ما.... .حالا میخواد روسیه یا پوتی.. بد باشه یا خوب همین که داره با داعش جنگ میکنه برا ما کافی..
  • اذری ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اینها داعشی نیستند بوزگوردی های پانترک وتوله گرگهای انکارا وباکو هستند که سالها با تاریخ سازی ومظلوم نمایی وایجاد شکاف قومیتی وایرانیت زدایی وزرق وبرق دروغین وحشیهای عثمانی سعی به ایجاد برادر کشی در ایران همانند سوریه را داشته اند وو..باللاخره اینها خود را گرگ زاده وگرگ پرورده میدانندوواتشی که در سوریه برپا کردهاند را سالهاست پیگیرند در ایران برافروزند ..جانم فدای ایران...
  • بدرالدین ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا باید ببینیم که آیا آثار ابر قدرتی روسیه هنوز پا برجاست یا اینکه فقط شبهش مونده و اینکه آیا به ترکیه درسی خواهد داد تا این کشور آیینه عبرت برای دیگر کشورهای سطح پایین ناتو باشه وکشورهای دیگه حساب کار دستشون بیاد که امیدوارم اینگونه یاشه وگرنه اف بر یک همچین ابر قدرت پوشالین .
  • حمیدرضا ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ای چه خوب میشه روسیه ترکیه رو بزنه از اونطرف اسراییل ایران رو .امریکا هم بیاد وسط بعدشم عربستان ایران رو بزنه. حزب الله از اون طرف اسرییل رو بزنه.سوریه هم که بدبخت سرش شلوغه .بعدشم ما قطر رو بزنیم یه a380 بیاریم ایران من سوار شم. خسته شدیم از بس که الکی با کامپیوتر تیر و تفنگ در کردیم.
  • نظر متفاوت ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    گربه ای که په پهناورترین کشور جهان ودارای ذخایر تسلیحات اتمی ترسناک در دنیاست ...جالبه...ترکیه گرگ زاده کجای دنیاست؟؟اویزون به کشورهای غربی که حتی اونا هم محل سگ بهش نمیذارن...
  • هادی ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه و هم پالگی هاش از ملاقات دیروز پوتین با ایرانیان و بخصوص رهبر انقلاب حسابی سوختند و حالا خواستند یه جوری تلافی کنند،اما مطمئن باشید روسیه ساکت نمیشینه اونم وقتی که یکی مثل پوتین رئیس جمهورش باشه.به هر صورت باشه ترکیه رو ادب میکنه
  • هادی ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه باید ادب بشه،چه به دست روسیه چه به دست ....... خیلی فک کردن پیشرفته شدن،خبر ندارن عربستان بهترین تجهیزاتو داره بازم میدونی همه چیز به تجهیزات نیست :D
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ببند دهنت را مزدور داعشی...روسیه عرضه داشت به داعش حمله کرد..دارد هزینه ازادی خواهی می دهد/
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بمب افکن رو با اف 16 قیاس نکن....
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    کردها باید تا بن دندان به موشکهای زمین به هوای پیشرفته روسی مسلح بشن به همین راحتی ...ترکیه جان تو که در خانه شیشه ای نشستی دیگه چرا ..من بعد جرات کردی با هواپیماهایت شمال عراق مسلح به موشکهای دوش پرتاب رو بمباران کن .....با ابر قدرت جهان چیکار داری اخه؟؟؟حالا بقیه کارها بماند که روسیه میتواند بر سر ترکیه در بیاورد ..یعنی کمک نظامی به ارمنستان ..ایران ..یونان ..علوی ها و..بالاخره این خود برتر بینهای وحشی بوز گوردی همسایه ای ندارند که با تاریخ سازی و وحشیگری نیازرده باشدشان...
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    منظورت اینه که جوجه الاغن
  • مهگانه ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بسیار بعید است که ترکیه جرأت چنین کاری را داشته باشد زیرا خوب می داند ناتو هیچگاه برای ترکیه جنگ سوّم جهانی را با روسیه و سپس چین شروع نمی کند و از طرفی اگر ترکیه بخواهد خودش را یک تنه با روسیه حریف کند ظرف چند روز پرونده مناطق فساد آلوده ای چون آنتالیا و سپس کل پرونده اقتصاد ترکیه در هم پیچیده می شود پس باید به این گفته پوتین بهای لازم را داد که : مدعیان مبارزه با تروریسم از پشت به ما خنجر زدند یعنی آمریکا رأساً با پرتاب موشک پیشرفته ضد هوایی برد بلند هواپیمای روسی را ساقط کرده است و طبیعتاً پرتاب این موشک جدید هم توسط نیروی آمریکایی بوده است تا کسی دیگر وارد ماجرا نشود . باید منتظر بود و دید واکنش طبیعی پوتین بخصوص بعد از سرنوگونی سه هواپیمای مسافربر ، باربر و جنگنده در قبال ابرقدرت جنایتکار چه خواهد بود ؟ آنچه که مشخص است اگر بعد از سرنگونی دو هواپیمای اوّل ، روسیه پاسخ مناسبی به آمریکا می داد امروز این ماجرا اتّفاق نمی افتاد
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    قطعا...روسیه کشوری هست که صنعت ساخت جنگنده در هند و چین رو راه انداختند،مثل امریکا نیست که فقط اجازه مونتاژ بده...علمش رو روسیه منتقل می کند...منتظر باشید که حداقل ساخت مستقل سوخو 30 تو ایران تیتر رسانه ای بشود...خیلی خوب می شه اون وقت....ایران+روسیه+چین
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بدست کردها وارتش سوریه..تا جرات نکنه پرنده هاشو اصلا از روی زمین تکان هم بده
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خیلی وقته ک ب ما ثابت شده ترکیه حسن نیتی ب اقدام علیه داعش و دیگر تروریستا نداره و سیاستهای مخربی در پیش گرفته.این رفتارهای تحریک آمیز و غیردیپلماتیک قطعأ ب ضرر ترکیه تموم میشه.در عمل ثابت شده ک ترکیه بعد از عربستان بیشترین کمک رو ب داعش میده.
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اردوغان آشغال تا حالا کسی درست و حسابی گوشش رو نکشیده هوا ورش داشته ! یکی نیست بگه ابله روسیه بدون اینکه خودش وارد جنگ بشه می تونه ترکیه رو نابود کنه با تجهیز کردن پ . ک . ک و ترکیه بشه مثل سوریه
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    فقط بنده شعري از ادبيات كهن خودمان (حافظ شيرين سخن) را خدمت آقاي اردوغان اعلام ميكنم كه يادش باشد زماني كه با دم شير بازي ميكند ممكن است خودش طعمه آن شير شود اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست /عرض خود ميبري و زحمت ما ميداري
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    نامردهای بی وجود زدن خلبان رو با شکنجه کشتند . پوتین پوتین نیست اگر همتون رو سلاخی نکنه ، به ترتیب و یکی بعد از دیگری.
  • اذری ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    گرگی که شلوارش را خیس کرده ..عظمت امپراتوری وحشی عثمانی ات کجا رفته که پشت غربیها قایم میشی کوچولوی خودخواه خود برتر بین...؟
  • ناشناس ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه فقط چند هزارفروند سوخو35دارد؟غیر از میگ ها...بنظرم ترکیه گوشمالی سختی خواهد خورد
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    با تقویت مخالفان ترکیه مثل کرده ناتو هم هیچ غلطی بکنه
  • ایرانی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه میخواد ژاندارم منطقه باشه منتهی شده سگ ناتو وق وق میکنه بعد سریع پشت اونا دم تکون میده سگ عربستان به ترکیه دزد می ارزد
  • مهران ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه اگه بخواد انتقام بگیره راه های فراوان وگزینه های بیشتری داره کافیه وقتی هواپیماهای ترکیه دارن کردهای سوریه رو بمبان میکنند توسط سوخو 34 روسی هدف قرار بگیرند این میدونید یعنی چی کافیه جلوی حملات هوایی ترکیه به کردها گرفته بشه تا کردها هم داعش وهم حامی اصلیش ترکیه ادروغان رو با هم هضم کنند بعد شکست استراتژیکی و سیاسیش برای ترکیه بماند... البته مطمئنم روسها به این انتقام قناعت نمیکنند شما تا الان عصبانی شدن یه خرس رو ندیدین زمستون نزدیکه عمده گاز ترکیه از ایران و روسیه تامین میشه منتظر بسته شدن شیر فلکه ها باشید بیچاره مردم ترکیه که باید تقاص حماقت های اردوغان ابله رو پس بدن میبینید گزینه های روسیه بیشتر ه برای انتقام گیری این فقط دوتاش بود حالا از توانایی برتر نظامیش میگذریم....
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خر خودتی
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ماذا فازا
  • جانباز ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جناب پوتین به جای حرف زدن عمل کن
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این اردوغان دیونست به خاطر ناتو داره با همه کشور های اطرافش درگیر میشه عراق سوریه روسیه ایران و .... اینا مغز خر خوردن فکر کنم یه گوشمالی حسابی نیاز دارن
  • مختار ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سعید و امثال سعید توجه کنیید که تو خانه تان نشستین ولی با این ترز فکرتان با همان انسانهای ظالم محشور می شوید.
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اگه پوتین و ایران نبود الان خدا میدونه چی میشد خدایا شکر که الان نفس میکشم
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این یعنی اعلان جنگ به روسیه همه ی اینا عواقب حضور پوتین در ایران هستش
  • صحرای گبی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    از یزد؟؟!!! تو که راست میگی .......... آدم دروغگو
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    دیدار امروز پوتین با سفیانی(پادشاه اردن) یکم تامل کنیم خودمون رو واسه ظهور آقا آماده کنیم
  • محمد ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خدا لعنت کنه آدمای احمقی مثل تو را که حامی ترکیه تروریست پرور هستن زبان سخن با تو هم همینه مثل خودت
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خدا داره حوادث منطقه رو به سمت ظهور امام زمان جلو میبره منتظر خروج سفیانی و جنگ قرقیسیا باشید
  • گمنام ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ بر هر چی خائن پان تورک . وطن فروش بدبخت . مررگ بر اردوغان . مرگ بر تورکیه . توهم عثمانی رو با خود به گور خواهید برد . مقاومت پیروز است . پاسخ خندیدن شما به جنازه ی سربازان مقاومت از ایرانی و روسی و سوری و عراقی و یمنی و لبنانی وفلسطینی و ... رو خواهید دید/
  • محمد ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه همین حالا هم به غلط کردن افتاده و رفته پشت دیوار پوچ و خیالی ناتو مخفی شده به خیال خودش ناتو براش سنگ تمام میزاره واقعا این اردوغان و داوود اغلو پست کودن هستن و خنگ
  • ناشناس ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اردوغان پدرسگ ميتونه بگه اين همه داعشي در مرز آن ها با صلح و صفا و بدون كوچكترين درگيري با ارتش تركيه چكار مي كنند؟! خلبان هم كه با چتر پريده و بدست داعشي ها كشته شده كه از همين فيلم ها مشخص است! روسيه بايد به خاطر اين همكاري صريح دولت تركيه با تروريست ها و كشتن خلبانان اش ، چنان درس عبرتي به آن ها بدهد كه در صفحات تاريخ ثبت شود! ما نيز حواسمان باشد و از بزرگترين متحدمان حمايت كنيم . كمك در برابر كمك و دوستي دربرابر دوستي همانطور كه پوتين به ما كمك هاي زيادي كرد از جمله اس-٣٠٠ و جنگ سوريه.
  • محمد ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    چرا شما قند تو دلت آب شده طرف دار داعش ترکیه اگه عرضه داره نمیاد بمب افکن را بزنه اگه رهگیرهای روسیه مثل میگ 31 و 35 وسوخو 35 بخوان 16 تا اف 16 را درآن واحد برای ترکیه نفهم به زباله دان میفرستن
  • صحرای گبی ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این کار با دستور آمریکا و هماهنگی ناتو انجام شد. ترکیه خودش جرات انجام چنین کاری را ندارد. اردوغان فقط یک پادو خرده پا است.
  • یاور ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حتما خودتو به یه روانپزشک نشون بده!!!
  • صحرای گبی ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه فقط دستور ناتو را اجرا کرد. البته کار بیخردانه ای هم بود. شما جو گیر نشو یاردان قلی عزیز
  • احمد ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خاک بر سر دولت ترکیه اخه یک کشور چقدر باید وابسته به خارجی ها باشه
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه کل نیروی هوایش دو هزار فروند جنگنده عملیاتی داره سوخو 35 حدود 300 فروند
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    دمشون گرم! حالا ببینم این روسیه چه غلطی میخواد بکنه! :)) خخخخخخخخخخخخخ
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سوخو 35 حریفش اف 22 هست.درضمن فناوری اف 16 هم مربوط به دهه ی هشتاده.سوخو 24 هم بمب افکن نیست مولتی روله.
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اخوی یه نگاهی به ویکیپدیا بکن میفهمی صد تا بمب اتمی در پایگاه اینجرلیک ترکیه وجود داره در صورت نبرد اتمی روسیه خودش هم نابود میشه.
  • صحرای گبی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    آب که سربالا برود مغول ابوعطا میخواند.
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اخوی کوتاه بیا سوخو 35 تازه تولید شده و تنها 48 فروند تحویل نیروی هوایی روسها شده .اینقدر هم هواپیماهای روسی رو گنده نکنید روسیه اگه فناوری داشت خودروی لادا رو سی سال تولید نمیکرد.
  • رضا ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مونده تا بفهمید روسیه جلوی ناتو پوشک می پوشه
  • صحرای گبی ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پان مغول را خوب اومدی خخخخخخ
  • صحرای گبی ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سوخو 24 یک بمب افکن است و برای رزم هوایی طراحی نشده است. در روزهای آینده شکاری بمب افکن های سوخو 30 در مرز ترکیه عملیات را ادامه خواهند داد و خواهی دید که هیچ اف 16 جرات نزدیک شدن را نخواهد داشت.
  • منوچهر ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ بر ترکیه و عربستان هرچی حامیه تروریست لعنت
  • ناشناس ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    عکس دومی که از خلبان انداخته شده انگار تیر خلاص به سرش زدن ترکیه اگر هم زده دستور داشته یه جورایی این جواب ملاقات دیروز پوتین با رهبری بوده بهر حال اینکه ریس جمهور یه کشور ابر قدرت بیاد و با رهبر ایران ملاقات داشته باشه یه جورایی یرای غربیها تحملش سخته
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خخخخخخ اینو دریابید دوستان! ویروس تروجان :))
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اس300 که با هواپیماهای اف22واف35 نمیتونه ولش کن گور بابای دوتاشون مهم کشور خودمونه بذارید اونها هم تاوان حمایتهاشونو بدهند بخاطر دیگران بهم نپرید
  • سروش ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه روسیه نیست اگه جواب این مزدور نتانیاهو را ندهدترکیه مثل کودک لوس با کمک‌مادرقلدرش دست به هر غلطی میزند پوتین عاشقتم
  • تءوريسين ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    به اميد خدا شواهد نشون ميده ، حكومت اردوغان دور اخرشه ، اقتصاد خراب ، تروريست ها همه جا ، ارتباط با همسايه ها خراب ، فساد حكومتي زياد ، توريسم كم و كمتر ، دشمنان جدي فراوان ، امنيت داخلي ناپايدار ، ديكتاتوري رو به افزايش ، بده كاري خارجي فراوان ، رؤياي عثمانيسم محقق نشده ، همه اينها و ارتباطات پشت پرده با تروريست ها و اسرائيل باعث خواهد شد كه مردم تركيه ديگر فرصتي برأي اردوغانيسم قال نباشند ، از همه مهمتر نقطه قوت شؤن هست كه داره كم كم به نقطه ضعف شون تبديل ميشه ، اخر كجاي دنيا ديدي يه آدم عاقل دور خودشو به اتش بكشه
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تحریک سعودی و قطره
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    چرا از سوریه دیگه گزارش نمیدید گزارشهاتون خیلی عالی هست شیوا و روان و مستند هست لطفا گزارشهای سوریه را بازهم بذارید
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه تروریست پرور
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    وسایل ما چرا ویروس و تروجان نمی گیره تو مشکل پیدا کردی
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این ثابت میکنه هم پیمانان آمریکا چقدر از نزدیک شدن روسیه به ایران هراس دارند و فلسفه کار امروز ترکیه به حاشیه بردن خبر دیدار پوتین و رهبر انقلاب است
  • شاکر ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مراحل اخراج ترکیه از پیمان اتلانتیک شمالی وانزوای بین‌المللی ان شروع خواهد شود‌
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    1-عکس هواپیمایی که ادعا میکنید وارد حریم هوایی ترکیه نشده سوخو 34 هست نه سوخو 24 .یعنی مشرقی های عزیز دقت کنین.گول نخورین.این عکس قدیمی هست. 2-روسیه و پوتین جرعت مقابله عملی با ترکیه ای که پشتش به ناتو و آمریکا گرمه ندارند.یک مدت تهدید و خط نشان می کشند بعد ساکت میشن. 3-بهتره بیخود همه ی تخم مرغامونو تو سبد برادر پوتین بچینیم.
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بدبخت هایی مثل شما ک ن از تاریخ خبری دارن و ن سواد سیاسی فقط بلدن بشینن خونشون زر بزنن.. همینایی ک اینقدر سنگ روسیه را ب سینه میزنن برن یکم تاریخ را بخونن...
  • حسین صابری دانشجوی دکترا ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    2 0
    ترکیه کارشو کرد و روسیه هم هیچ غلطی نتونست بکنه با اون همه ادعا!!! بهتره دست از توهم و عقده بردارید
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    گل گفتی.تکنولوژی هوایی روسها حداقل 30 سال از غربی ها عقبه.
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پوتین زورش از هوا به داعش میرسه ونه به کشوری که ارتش منظم داره.
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه باید از وابستگی خودش به ترکیه بکاهه یکی از این وابستگی ها تنگه بسفر و داردانله ، روس ها در اجرای راه آهن خصوصا کوهستانی مهارت بالایی دارند ضمنا تامین بودجه هم می تونن بکنن ، خود روس ها باید ورود کنن و خط ترانزیت ریلی بندر انزلی به میانه به طول حدودا 200 کیلومتر را بسازند میانه تا مهاباد ساخته شده و از مهاباد تا مرز پیرانشهر هم حدودا 80 کیلومتر و از مرز تا موصل هم حدودا 200 کیلومتر ، یعنی ساخت حدودا 500 کیلومتر راه آهن از بندر انزلی تا موصل ، از موصل هم تا قامشلی رقه حلب جسرالشغور و لاذقیه وجود داره ، این شکلی ترکیه دور می خوره که هم به نفعه روسیس هم به نفع ایران عراق و سوریه ، در این صورت ترکیه به فکر بستن بسفر و داردانل نمی افته ، این فقط یه مثال بود روس ها باید فکر کنن هر جایی که به ترکیه وابستگی دارن رو برطرف کنن و به متحدینشون قدرت بدن دیگه نیان بگن از پشت خنجر خوردیم ترکیه برای هیچ کدام از کشورهای منطقه قابل اعتماد نیست خود کشور ما رو هم تو ترانزیت خیلی ازار داده .
  • لازمی ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    چی میگی بابا
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تروجان که گوشی از کار نمیندازه باهوش. میخوای گنده حرف بزنی یه چیزی بگو که حداقل درست باشه!!
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سلام مرگ بر اسراییل
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ادمی به بیشعوری تو تا حالا من ندیدم
  • loghman ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اونایی که اینجا دارن طرفداری میکنن از ترکیه بدونید همتون یه مشت مزدور و داعشی هستین مرگ بر ترکیه
  • مقاومت ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    آخه راست گفتن ترکیه خره مگه نمیگه باداعش میجنگم وکلی ائتلافشون سروصداکرده خب روسیه هم داره باداعش میجنگه بالفرض حالاتوخاک ترکیه هم بره بایدبزنن ترکیه که کلی حریم عراق وسوریه رو نقض کرده آینده قضاوت خواهد کردترکیه عربستان تنها بمونن آمریکا گرگ است وبس
  • یاور ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    به معنای واقعی كلمه خاك بر سرت آنهم خاك پر بار كاهو
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ برترکیه زنده باد روسیه
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    لعنت بر ترکیه
  • غفور ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تو اول ثابت کن که آدمی که می توانی حق الناس داشته باشی تا بعد ما از مشرق جویا شویم
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جوادی دیگه بیشتر از این چه بهت بگم ؟
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    لعنت بر ترکیه
  • علی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تو دیگه شوتی! اوکراین که یه قسمتایی ازش از کشور مستقل اوکراین به روسیه ملحق شد.
  • یاور ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    یك فرغون از همان خاك پر بار كاهو هم توی سر تو
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    فرق تکنولوژی آمریکایی با روسی را متوجه شدی مشرق یا نه؟حالا بازم بیا از سلاحهای روسی تعریف کن.خخخخ
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    درودبرارتش دلاورترکیه به امیدسرنگونی وبه درک واصل شدن کلیه خلبانان جنایتکارروسیه متجاوز این موفقیت رابه رزمندگان شجاع ومردم دلاورسوریه تبریک میگوییم
  • علی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    این آرزوی مناسبی نیست. ایران اگرجنگی بشه حتی اعلام بی طرفی هم بکنه مثل جنگ جهانی پاش بهش باز میشه. باید با تدبیرمناسب موضوع رو حل کرد. شاید وقتشه ترکیه هم تجزیه بشه.
  • یاور ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    دمت گرم داداش این صفر آخری را هم خوب آمدی
  • یاور ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    یك فرغون از همان خاك پر بار هم توی سر تو
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    معلوم میشه خیلی ماهواره نگاه میکنی یادتون رفته اردغان چقدر به ایران تهمت زد باید گوش مالی بدیم
  • یاور ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مسكین جان تركیه مردم خوبی دارد؟ مطمئنی!؟
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    زدن یک جنگنده تنبل بمب افکن با یه جنگنده چند منظوره هنر نیست بی شک اگر سوخو 35 بود پدر پدر جد اف 16 نمیتونستن جلوش قد علم کنه.
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    یجور میگی ترکیه انگار ابر قدرت
  • یاور ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    منقارت را ببند؛ میخواهم در دیگ را بگذارم بوقلمون
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ بر ترکيه و سياستمداران احمقش که بار چاپلوسي آمريکا را برگردن حمارشان مي کشند و مرگ برخائنين داخلي که آب و نان ايران را با پوست کلفتي مي خورند و در خاک ايران زندگي ميکنند واز آمريکاي جنايتکار و داعش و ترکيه طرفداري مي کنند مطمئنا اين افراد نه وطن و نه ناموس برايشان اهميتي ندارد . اگر بيگانه اي هم وارد کشورمان شود اين افراد هم نوکري ميکنند و هم خيلي کارهاي ديگر . نيستند شهيدان ببينند چه کساني و با چه شعوري در وطن ما ميراث خوارند .
  • یاور ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بلانسبت داعش داعشی مزدوری است كه پولش را می‌گیرد. اما اینها مزدور بی جیره مواجب هستند.
  • یاور ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خیر، ایشان به خاطر رعایت ادب گفتند جوجه اما منظورشان كُره ... بود
  • علی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    وقتی یک خر را هم کلی غذا بدی بهش از سرمستی عرعر شادانه ای میکنه. به هر ترتیب سوخت ترکیه را که کشورهای چون ایران، سوریه تامین می کنند و تجهیزات نظامیش هم ناتو و آمریکا. پس چرا سرمست نباشد. اشتباه نباید کرد. جنگ تمام راه حل نیست. ترکیه شدیدا از ناحیه سوخت ضعف دارد و با یه شوک اقتصادی میتوان مخالفین اردوغان را به خیابونها کشوند و پوزه اونو به خاک مالید. ضربات اقتصادی بیشتر نتیجه میدهد.
  • ضد ترکیه ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    محسن جان با شما موافقم که این ترکیه همه شون از نسل عقب مانده ذهنی عثمانیها هستند که مرحوم جواهرلعل نهرو یار اصلی گاندی در کتاب نگاهی به تاریخ جهان که حضرت آقا مطالعه آن را به مسئولان نظامی توصیه کرده بودند ، به مرد بیمار اروپا معروف شده است و بنظرم می رسد از همان زمان سه چهار قرن پیش تا حالا همان مرد بیمار اروپا باقی مانده باشد و البته اخیرا مرد هم دیگر نیست
  • امیر ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پوتین یه آدمیه که اگه کینه ای بشه هیچ چی جلو دارش نیست چون یه روسه. اردوغان خر نباید هواپیما رو میزدی معمولا نقض حریم رو با اسکورت جواب میدن حالا با قدرت دوم دنیا طرفیکه قبل از بلند شدن هواپیماهات میتونه اونا رو نابود کنه.ترسوی پشت ناتو
  • فریدون ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    زیادی نا امید شدی یک کم مشت و مال لازم داری بله بهترین آدمای این دنیا سخت ترین زندگیها رو داشتند و روحشان سخت تر صیقلی خورد و عزت این دنیا و سعادت آن دنیا را بردند
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    احسنت فقط نباید انگلیس را با ترکها مقایسه کرد همین
  • مهگانه ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    امیرحسن خان صد در صد با شما موافقم پوتین باید کمپ های 20 هزار نفری تروریستها را در خاک ترکیه با چندین موشک کروز بطور کامل نابود کنه و مطمئن باشه اروپاییها و آمریکا بخاطر این ترکیه کذایی جنگ سوم راه نخواهند انداخت هارت و پورت زیاد می کنن ولی جنگ نخواهند کرد رفیق پوتین باید بخوبی از این موضوع باخبر باشه
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    سعید تو یک مزدوری که از داعش حمایت میکنی روسیه با پشت دست تو دهن ترکیه خواهد زد
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    تمام این داروهای نفرت و تردید به روسها رو انگلیسیها توی ما تزریق کرده اند ما باید با هوش باشیم و خودمان دوست و دشمن خود را بشناسیم
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ بر حامی داعش
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    نه داداش من خواهشا کرد ها را مسلح نکن اینها منتظرند داعش ز بین بره خودشون فورا مستقل شوند حکومت راه بی اندازند و مطمنا برای اینکار دست پرورده صهیونیست و امریکامی شوند مثل همین بارزانی خائن
  • کوروش ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پای ناتو وسط نخواهد آمد چون روسیه مجبور است با این قضیه کنار بیاید. روسیه با اینهمه تحریم و مشکلات اقتصادی توان ماجراجویی های جدید را ندارد و کاملا از عواقب درگیری با ترکیه که عضوی از ناتو است مطلع است. ضمنا اقدام ترکیه هماهنگ با غرب و عربستان و قطر بوده و بهمین دلیل روسیه چاره ای جز سکوت ندارد.
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    گل گفتی. حرف دل ما رو زدی ترکیه چند وقت پیش بود تو تلویویزون ادعا کرده بود ایران طرفدار داعش هست. حالا با چه خفتی دست ترکیه رو شد
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مرگ بر منافق و مرگ بر حامی داعش
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اردوغان کثیف انتقام سختی پس خواهی داد. مزدور کثیف. اشغال.
  • مهدي ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    به نظر من تركيه كه در مقابل روسيه حرفي نداره و از حمايت غرب سود ميبره.دوستان نه خوشحالي كنيد نه ناراحتي.غرب و شرق هر دو زور گو و جنايتكاره...هيچ اتفاقي هم نميوفته يكم روابط اينا تيره ميشه.
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مثل پسر بچه ای که دست میکنه یکی از وسایل یک مرد حکیم رو خراب میکنه میره تو بغل عموها و پدرانش داستان اردوغان و ناتو همینه روسیه با پشت دست دندان های ترکیه را خوررد میکند
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه خیس کرده خودشو هی ناتو ناتو میکنه .ناتو خخخخخ
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ناتو خودش و درگیر روسیه و هواداری از ترکیه نمیکنه دلیل شروع فصل سرما روسیه کافیه ارسال گاز به اروپا رو ببنده اونوقت حساب کار دستشون میاد
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    اصلا میدونی f16 چندتا چرخ داره!!! انگار باباش یک f16 داره که واسش هورا میکشه
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    چرت نگو بابا یکم سوادتو بیشتر کن
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بشین بابا کدوم رویارویی !!! اصلا فرق جنگنده با بمب افکنو میفهمی ؟؟؟؟
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    احسنت مردم ترکیه باید بفهمند چه ابلهانی بر انها حکومت میکنند .
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جیگر ندارن این ناتو و امریکا
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    به حرفش عمل کرد ولی زنگ زد بابا بیا دعوا کردم
  • کوروش ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جواب در یک کلام. سوریه باتلاقی بدتر از افغانستان برای روسیه است و پایانش برای روس جز شکست نیست.
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ایشالا ترکیه هم ازاد میشه
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    با وجودی که اشتیباه میکنی
  • سیروس ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق جان دست مریزاد... عجب گزارش کاملی دادی. از چندین جا این مطلب را خوندم، هیچ کجا اینقدر کامل نبود و به حاشیه های کار توجه نکرده بود. پایدار باشید.
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ناتو کیه بابا جنگ تو صحنه است نه تو حرف
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    احسنت
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بی عقلی اوباما برات فرش پهن کرده بری نیس نابغم هستی بدو بدو البته پشت مرزهای اروپا باس بمونی یک مدت لباتو بدوزی بلکه رات بدن خخخخ
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ایشالا کاخ سفیدو حسینیه میکنیم
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    نتونست یا نخواست ؟ روسیه کریمه رو خواست گرفت مردمشم میخواستن.
  • مهرداد ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    من که میگم جنگ هسته ای در راهه و زمین مثل بازی fallout 4 نابود میشه
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    بهتر نیست کشور ماهم اینهمه توریست نفرسته به ترکیه که بعدا بشن تروریست شیعه کش بر علیه ایران عزیز ؟ سیاست های ترکیه و ابوظبی هنوز برای شناخته نشده ؟
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    برای نابودی داعش ابتدا باید حکومتهای فاسد و نوکر صهیونیست ترکیه و عربستان سعودی را نابود کرد.
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    پوتین باید یک جواب قاطعی به این ترکیه مزدور بده
  • مهگانه ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    مشرق عزیز همچنان که در پاسخ یکی از خوانندگانتان در همین خبر نوشته ام باید تأکید کنم بهترین بهانه به دست پوتین آمده که کمپ های 20000تروریستی که در ترکیه هستند را با خیال راحت با کروزها هدف بگیره و تمامشان را نابود کنه و مطمئن باشه غرب هرگز برای نکبتی همچون ترکیه جنگ سوم راه نخواهد انداخت . هارت و پورت زیاد می کنند ولی هنگام جنگ جا می زنند
  • ایرج ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    روسیه قدرت مندترین نیروی نظامی دنیاست خیلی جو گیر نشن بعضی ها ادامشو ببین.
  • رضا ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    حالا به قدرت سیاسی ایران به عنوان یک بازیگر مهم بین المللی پی می برم این دولت مردان نادان ترکیه به جای اینکه تو این وضعیت کشورشونو از بحران دور کنند اومدن وسط بحران اردوغان بی شعور به جای اینکه خرابکاریشونو جمع کنه مثلا براین اصرار کنه که این جنگنده توخاکش بوده که شاید با یک احضار سفیر ترکیه حل بشه داره میگه ناتو هم بیاد وسط بازی که این حضور یعنی جنگ اونم در نزدیکی روسیه چون اینجوری منافع روسها کاملا تو خطر میافته پس ساکت نمی نشینه. در مورد داعش هم اونا فعالیت رو تو شهرهای جنوبی ترکیه شروع کرده و جنایت هم کرده صداش رو در نمیاره اردوغان نفهم نمیدونه که اگه پای منافع باشه آمریکا و غرب پشت اونو بدجور خالی میکنه موضع گیری آمریکا کو؟ بیچاره مردم ترکیه که درگیر می شن
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ما شااله تو ایران همه کارشناس نظامی و روس شناس هستن
  • حسام کرار ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    دولت ترکیه حامی اول مزدورای داعشیه.داعشای ترسو هم که از ترسشون دست به دامان ترکیه شدن.از یه طرفم ترکیه نمیتونه اونارو به کشورش راه بده چون از عواقبش میترسه.پس مجبور میشه تروریست های داعشو در کنار مرزهای خودش پناه بده.جنگندهای روسیه هم وقتی میبینه ک تروریست ها در کنار مرز تجمع کردن خب طبیعیه ک بالای سرشون مانور بده و حمله کنه ترکیه هم که میبینه تروریست هارو از دست میده با بهانه ی نقض حریف هوایی هواپیمای روس رو میزنه.تنها دلیل این کار ترکیه حمایت مستقیم از داعش بوده است.
  • حسام کرار ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    دولت ترکیه حامی اول مزدورای داعشیه.داعشای ترسو هم که از ترسشون دست به دامان ترکیه شدن.از یه طرفم ترکیه نمیتونه اونارو به کشورش راه بده چون از عواقبش میترسه.پس مجبور میشه تروریست های داعشو در کنار مرزهای خودش پناه بده.جنگندهای روسیه هم وقتی میبینه ک تروریست ها در کنار مرز تجمع کردن خب طبیعیه ک بالای سرشون مانور بده و حمله کنه ترکیه هم که میبینه تروریست هارو از دست میده با بهانه ی نقض حریف هوایی هواپیمای روس رو میزنه.تنها دلیل این کار ترکیه حمایت مستقیم از داعش بوده است.
  • منتظر ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    موافقم! احسنت بر این نکته سنجیت در ضمن نبرد قرقیسیا قبل از خروج سفیانیه! برای مطالعه بیشتر کتاب عصر ظهور علامه کورانی چاپ جدید و یا 1372 را بخونید
  • کرمانشاهی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    قضیه اصلی به دیدار پوتین با رهبر انقلاب بر می گردد که باعث وحشت خردوغان و دوستان غربیش ش
  • اسفندیار خرم آبادی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    دهنت رو گل میگیرم مزدور داعشی خفه شو مرگ بر ترکیه و داعش و حامیان مزدور بی غیرت دورود بر روسیه و جمهوری اسلامی ایران
  • دبیر ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    احسن بر ترکیه که تجاوز هواپیمای روس کمونیست بر حریم هوایی خود را تحمل نکرد و روسیه را ادب کرد.
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    ترکیه به بازی خطرناکی وارد شده مطمئنا به غلط کردن خواهد افتاد ترکیه جنایتکار
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    جمش کن بابااااا هواپیمای روسی رو با شجاعت زده بعد تو میگی بزدل ترسو؟! خخخخ
  • کرمانشاهی ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    قضیه اصلی به دیدار پوتین با رهبر انقلاب بر می گردد که باعث وحشت اردوغان و دوستان غربیش ش
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    از روسیه خواهشمندیم برای قدرت نمایی سه چهارتا موشک از دریای خزر و از مسیر ایران برای مراکز فرماندهی پ ک ک در خاک ترکیه بفرسته
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    حالا فرض بده تو خلیج فارس ما یه همچین کاری رو با یه جنگنده آمریکایی میکردیم میشستیم کلی تعریف از خودمون میکردیم........ ولی واقعیت اینه که هر کشوری تو زمین خودش حداقل در نبردهای کوچک برتری داره....
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اصلا مرگ بر اونا!
  • سامان ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اون وقت ترکیه هر روز حریم عراق و سوریه رو نقض می کنه قانونیه ؟!!!!! همین که داری ترکیه رو با روسیه مقایسه می کنی معلوم میشه نه چیزی از بحث نظامی می دونی نه سیاسی بعدش گوگولی زیاد دلخوش به ناتو نباش روسیه شیر گاز و ببنده کل ناتو لال میشن ... بعدشم ناتو هنوز ترکیه رو تو اتحادیه اروپا راه نداده بعد فک می کنی حاضر میشه به خاطرش با روسیه در بیفته ؟ رویارویی هوایی جک قشنگی بود ....
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    دوست عزیز جسارت اینه که بگه من زدم تا تهشم حریفتم نه این که بزنه بعد بره پشت ناتو قایم شه
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    فک کنم رمزی نوشته کسی کد داوینچی دیده بیاد این متنو حل کنه ؟
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    تورو خدا اول بفهم چی به چیه بعد بیا نطر بده .... هواپیمای جنگده یه هواپیمای بمب افکن زده مثل این می مونه که به یه بچه پنج ساله سنگ بدن بعد بزارنش رو صندلی بعد بگن تورو بزنه بعد به تو ام بگن هر چی که رو زمین هست رو می تونی بزنی اما رو صندلی رو نه حالا به نطرت کدومتون بیشتر صدمه میبینه ؟؟؟؟ این متن برای تمام اونایی هست که فک می کنن نبرد هوایی اتفاق افتاده و ذوق کردن دیکه در حدی نوشتم که به سنتون بخوره بتونین بفهمین که اگه این طوری هم نفهمین واقعا .....
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ناشناس جان اب بریز عزیزم معلوم دچار مشکل شدی به خاطر همونه که به مهمل روی اوردی
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    این بد رد داده من نگرانشم ....
  • سامان ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    دوست عزیزی که افتخارت ایرانه الان مهمترین متحد ایران در زمینه سوریه همین روسیه هستش پس به خاطر افتخار ایران هم نباید یه همچین دیدگاهی داشته باشی در ضمن در قضیه اکراین روسیه یکی از بزرگترین استان های اکراین رو ازش جدا کرد در حالی که غرب همه کار کرد که مانع بشه اما نتونست ....
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    دوست عزیز روزی دو نوبت بود صبح و شب اگه به همین منوال نخوردن قرصات ادامه بدی خطرناک میشه ها از ما گفتن بود
  • سامان ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    دوستان کسایی که از این خبر ذوق کردینو دارین به اردوغان افتخار می کنین یادتون باشه به واسطه حمایت این اقا از یه مشت تکفیری الان یه کلمه به فرهنگ مقاومت کشورمون اضافه شده : شهید مدافع حرم یادتون باشه ردپای این اقا رو میشه تو شهید شدن هموطنامون ، یتیمی بچه هاشون و اشک های مادرا و همسراشون دید . اگه هنوز بهش افتخار می کنی این سوال رو حتما از خودت بپرس ایرانی هستی ؟؟؟
  • mehdiii ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    خاک بر سر اردوغان که احساس میکنه قدرت منطقه است.. ولی بعد از هشدار سخت پوتین مثل موش پشت ناتو قایم شده..مطمئنم اردوغان امشب تا صبح از ترس حمله ی روسیه خواب نخواهد داشت..سران ترکیه مزدوران و جنایتکاران منطقه و حامی یهود و تروریستها و اعراب خاک بر سر هستند ولی به آخر خط رسیده اند و در آینده ای نه چندان دور به همراه همدستانش شکست سختی خواهند خورد انشاالله..
  • افشین تهران ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    امثال تو و ناشناس 17.46حقتون هستکه در اسارت داعش میافتادید تا میدیدید که نه مال داشتید و نه خاک و نه ناموس.اما برید خدا رو شکر کنید که جوانمردانی هستند که در این دنیا از همه اینها حراست کنند و شما ها هم مفتی در امان باشید.کسیکه راضی به شکست متحد کشورش باشه جز خائن هیچ نامی برازندش نیست.روسیه چه بخواهی و چه نخواهی هم ابر قدرت هست و هم باید به نیروی هواییش بنازه.ترکیه هم یا به غلط کردن میفته و یا تاوانی خواهد دادکه تا قیامت از یادش نره و پشت ناتو قایم شدن مثل بچه ننه ها فایده ای نداره.البته از طرفداران کدخدا که بیشتر هم جلبکی هستند جز این توقعی نیست.
  • افشین تهران ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    عزیزم کدوم حریم هوایی؟این بمب افکن 4کیلومتر داخل خاک سوریه بوده الان که دوره عصر حجر نیستکه نشه ثابت کنند.تازه بقول شما مگه ترکیه کر و کور هست و نمیبینه که دارن با داعش میجنگن؟؟مگه اینکه داعش شریک راهبردی ترکیه باشد که هست.اینها همه برای اینه که دیروز روسیه 1000تانکر داعش که به ترکیه نفت قاچاق میکردن رو زده.البته حضور پوتین در ایران و حضور بدون تشریفات و فوری او در پیشگاه امام خامنه ای هم بد جوری این مردک نوکر صفت را سوزاند.
  • افشین تهران ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ناشناس 18.44 نه ترکیه انقدر احمق نیست ولی بعضی وقتها حماقت عللی مثل خود شیفتگی و یا عصبانیت و یا تحقیر شدن داره که باید دید اردوغان به کدوم مبتلا شده.
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    نه بابا
  • افشین تهران ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    چطور وقتیکه یانکیها و کشورهای ناتو در افغانستان و عراق هر کار خلافی میکردن شما خفه بودی؟؟؟حق رو اگه ادمهایی مثل تو میخواستن تعیین کنند دیگه اسمش حق نبود بلکه حماقت بود.
  • افشین تهران ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    افرین دقیق بود.انشالله که جواب این مردک خائن به مسلمین رو پوتین مسیحی بده.
  • افشین تهران ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    تازه فهمیدی.جلبکیها شاخه داعش با راهبرد نفوذ کدخدا اماده نوکری هستند.
  • افشین تهران ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    با اینکه منظورت رو فقط خودت میفهمی ولی کدخدا در هیچ جایی ارزش نداره مگه توالت.
  • افشین تهران ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    زدن یک پمپ افکن اونم با نامردی که دیگه قیافه گرفتن نداره.شما سعی کن کمی اطلاعات نظامی خودت رو بالا ببری بعد نظر بدی.اگه همین سوخو24یک اسکورت رهگیر مثل میگ31داشت میدیدی که هردو اف16ترکیه بدرک واصل میشدن.ضمنا سوخو24بهترین بمب افکن ضربتی بعد از فرزندش سوخو34هستکه از دهه 80تا حالا هنوز هم خوهان داره.
  • محمد ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    این مهگانه عجب نظر جالبی داد ....
  • افشین تهران ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ناتو یا غربیها خودشونو برای اردوغان درگیر نمیکنند.ضمن اینکه خود ناتو هم در مقابل روسیه چندان مالی نیست.
  • افشین تهران ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    این شعار را چرا در جهت عوام فریبی عنوان میکنی؟؟؟اینقدر هموطنانت رو ساده فرض کردی؟؟؟در مورد کدخدای تروریست پرور چرا نمیگی؟؟؟این شعار یعنی استقلال در همه چیز که هیچ منافاتی با دفاع از حق و دوستی با کشورهای همسو نداره.امام خامنه ای در دیدار قبلی با پوتین این جمله را گفتند که ما خواهان روسیه ای قوی و ایرانی مستقل هستیم.این جمله انقدر به دل پوتین نشسته بود که بارها انرا اعلام کرد.بهت مثبت دادم فقط برای شعار نه برای دورنگیت.
  • افشین تهران ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    همین اراجیف رو میگید ما رو تحریم میکنن.
  • افشین تهران ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    تو ذغال سنگی هم نیستی باید بگی اضغر قاتل.مرگ بر کدخداو داعش و حامیان داعش در داخل و خارج.
  • افشین تهران ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    در اینکه زنده باد ایران که شکی نیست و لعنت بر بد خواه ایران و ایرانی.ولی عزیزم شما حتما قرصات رو بشور و چپه هم نخور.اکراین یکی از استانهای روسیه بوده!!!؟؟این روسیه بود که شبه جزیره کریمه که مال اکراین بود رو گرفت و کسی هم غلطی نکرد.دزشم ببر بالا یادم اومد.
  • مهدی ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اگه آقا اجازه بده فلکه گاز ترکیه رو یه ماه ببندیم اونا خودشون توی سرما وسایل میشن به .... میافتن
  • افشین تهران ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    شهرام و ناشناس نگید من خودم ترک یا اذری هستم چراکه ما نژاد پرست نیستیم.ما همه ایرانی هستیم و در کنار هم زندگی میکنیم و برای ایران خون میدیم.امثال اردوغان و یا کدخدا هم در خواب ببینند که ما ایرانیها با هم اختلاف داریم.بشکرانه وجود امام خامنه ای رهبر ایران عزیز همه با هم متحد و با عزت و اقتدار زندگی میکنیم.اما ناشناسلذ 18.37دوره زدن بمب اتم گذشته و بمب اتم بیشتر برای نزدن هست تا زدن و بازدارندگی داره والا هر کشوری که از این بمب استفاده کنه تا قیام قیامت مورد نفرت و تحریم همه مردم دنیا قرار میگیره .گذشت دوره ناکازاکی و هیروشیما.
  • افشین تهران ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    مرگ خوبه اما برای همسایه!!!!!خجالت بکش.
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    خاک بر سرت اگر روسیه و سوریه و مقاومت در برابر داعش نباشد ، ناموست توسط داعش به فناست خاک بر سرت با عقل ناقص ضد ایرانی شما جنبه آزادی ندارید
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    بدبخت وطن فروش ترکیه به تو یکی که وطن خودت رو بفروشی استخون هم نمیده
  • افشین تهران ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    متاسفانه بعضیها بجای عقل فقط زبان دراز دارن و از همه حتی روسیه هم طلبکارند.انگار نه انگار که داعش دشمن شیعه هست و روسیه دشمن داعش.
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 1
    ترکیه برای وطن فروشایی که پاچه خواری میکنند ،استخون هم پرت نمیکنه .... خاک به سر پانترکسیم نفهم
  • افشین تهران ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 1
    چند هزار سوخو35!!!!!!!!!منکه بهت مثبت دادم اما جلوی کس دیگه ای این حرف رو نزنی.روسیه تا حالا 36فروند سوخو35تحویل گرفته.دوچرخه که نیست عزیز جان.
  • افشین تهران ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 1
    اسی جون این حمله رو باید زیر کامنت مربوطه میکردی نه اینجا.حالا معلوم نیستکه با کدوم داعشی هستی.
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اشتباهى مثبت زدم
  • افشین تهران ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    این حماقت ترکیه مطلبی نیست که مغرور ترین ریاست جمهوری یکی از قوی ترین کشورهای دنیا با اون کنار بیاد.اگه قرار باشه که روسیه تحمل کنه که از فردا هر ننه قمری براش گردن کلفتی میکنه.حالا باید دید که روسیه خودش گوش ترکیه رو میپیچونه یا این کار رو با هزینه خودش و دست مخالفین ترکیه انجام میده.ناتو هم در برابر روسیه خودش رو بخاطر ترکیه به دردسر نمیندازه و این بچه ننه ترسو نمیتونه خودش رو پشت ناتو قایم کنه.ضمنا روسیه میتونه ترکیه و حتی عربستان و قطر رو بخاطر حمایت از تروریست مورد حمله قرار بده درست مثل افغانستان و عراق.اما دلم برای دسته ای جلبکی عاشق کدخدا میسوزه که تا خرخره در نوکری کدخدا غرق هستند و انگار نه انگار که هموطنان رشید ما در سوریه دارن با خطر ناکترین دشمن شیعه و اهل بیت میجنگن و در این جنگ متحد روسیه هستند.
  • فرهاد ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    دوستان ما که شیعه ومسلمانیم. نباید درمورد ترکیه که مسلمانه اینگونه قضاوت کنیم. واز روسی همایت کنیم که درطول تاریخ فقط کارش نارو زدن حمله وچپاول وتجاوز وزورگویی. درضمن کمونیست.
  • ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    پوتین به اردوغان : ما باش نظامی هستیم و شوخی هم نداریم باهات ، اردوغان : این یک تهدید است ، پوتین : اردوغان به جای که با ما تماس بگیره با ناتو نماس گرفتانماسه خوب این یعنی چی یعنی حاکی از ترس اردوغان هست که از روسیه ترس داره. روسیه دومین قدرت نظامی جهان اراده کنه یک هفته ای ترکیه رو می گیره فوقش دو هفته اینو همه هم می دونن.
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    دمش گرم ملت ایرانو هم خوشحال کردند
  • سائل ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    روسیه 10 تا بمب اتم به ترکیه زد همه کشورهای جهان روسیه رو محکوم و تحریم کردن ولی به دلیل تهدید اتمی روسیه بهش حمله نکردن روسیه شیر گازو رو اروپا بست و چند تا موشک به چاه های نفت عربستان زد نفت شد 400 دلار چین در ازای تامین نفت و گاز از روسیه حمایت کرد و بلوک جدیدی تشکیل شد اقتصاد امریکا نتونست دربرابر این شک عظیم مقاومت کند دیگر اقتصادهای جهان یکی پس از دیگری سقوط کرد (تراوشاتی از ذهن ناقص من)
  • ilmaz ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    مواظب حرف زدنت باش .بی شعور این چه لفظی بود به کار گرفتی.جمع کنین این نژادپرستیتان را.اصلا نمی دانی روسیه به ترکمن های سوریه حمله می کند.الحق که در نژادپرستی حرف اول را در دنیا می زنید
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    امیدوارم روزی صورت سگ ناتو اردوغان را این شکلی ببینیم
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    داره قلاده اش رو نشون میده
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اونوقت نفع ما چیه ؟
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    زدن هواپیما که داره تروریستهای داعش را بمباران میکنه شجاعت نمیخواد یک انسان بی مغز میخواد وگرنه چه نیازی هست که بلافاصله بگه ناتو پشتیبان ماست
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    وقتی اردغان شلوارش رو خیس کرد هم میای این حرف روبزنی ؟
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    خریت که شاخ و دم نداره این هم یکی از اونهاست
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    دوست عزیز عربستان هم مسلمانه و جنایتکار و همینطور ترکیه که بزرگترین حامی داعش ... پس چون مسلمانه باید ازش حمایت کنیم ؟ الان ما باید بر اساس منافع خود و اسلام حرکت کنیم نه برای حفظ کشورهای به ظاهر مسلمان ... اگر تاریخ را هم نگاه کنی در تاریخ همین کشور کشتار صدها هزار از شیعیان را میبینی که بدست دولت مسلمان عثمانی آنزمان انجام شده پس اونها هم تاریخ درخشانی نداشتند و ما با موضع الان کشورها کار داریم که در کنار حق هستند یا باطل
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    خیلی بدبختی که خودت رو هم ایرانی میدونی
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    یکی باید افسار این مردک اردوغان را بکشه
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    دوستان بیخودی خودتونو ناراحت نکنید یکی به من جواب بده چطور وقتی روسیه زده
  • فرهاد ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    هندونه دادندزیربغلش غلطی کرده دیگه الان هم افتاده به ...
  • ناشناس ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ترکیه خواست بگه ماهم وجود داریم این مردک ازجاهای دیگه انگلک شده
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    واقعا هم خر بزرگیه امریکا خوب داره ازش بهره کشی میکنه
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ناشناس Iran, Islamic Republic of ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳ آره دقیقا درست گفتی, منتظر باش تا مثل همون قرآن بدلی بهتون جنگنده و بمب افکن و رادار و سیستم دفاع موشکی و ... بدلی بده.
  • اسفندیار ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    چرا آن زمانی که اون مملکت زپرتی زد کشتی آزادی رو و مردم ترکیه را کشت این نامرد واکنش نشون نداد فقط نمایش زد صهیونیستی بازی می کرد تا نگاه ها از شاگرد اول ضد صهیونیستی جهان به سمتی دیگر منحرف شود همیشه برای هرچیزی که اصل اصل است یک بدلی هم پیدا میشود جالب اینجاست یک عده‌ای هم در داخل دکتر احمدی نژاد عزیز را ول کرده بودند به دکتر مرسی چسبیده و ول کن نبودند
  • ياور ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    این برادرمان كه به نام مشابه نام من كامنت گذاشته را با بنده اشتباه نگیرید. اسممان مشابه است. بنده زیر شكنجه هم حاضر نمیشوم با این لحجه بنویسم. پس لطف كنید نظرات ما را پای هم نگذارید. دیشب هم همین كامنت را گذاشتم اما مشرق عزیز منتشر نكردند. از آنجا كه سال‌هاست مشتری مشرق هستم و كامنت می‌گذارم ممكن است برخی دوستان این برادر هم نام را با من اشتباه بگیرند. من نوشته‌ام لحجه ندارد.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اردوغان به همراه اسراییل وعربستان وبه دستور امریکا داعش را بوجوداوردن بخدا قسم واقعیت
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    حالا نزدیک مرز ترکیه هم شده باشه آیا نباید اخطار بدن و یا باید مثل احمقها هواپیما را هدف قرار بدهند ؟ در ضمن مگر ترکیه کوره نمی بینه که روسیه داره اهداف داعش را هدف قرار میده پس با چه تحلیلی و توجیهی این کار را کرده ؟ حمایت ترکیه از داعش را نمیتوان با این ماله کشی پنهان کرد
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ناتو فقط حرف مي زند كاري انجام نمي دهد
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اوكراين را فراموش نكن
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    جواد خان اوكراين را بهت يادآوري مي كنم
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    موز اگر قوت داشت كمر خودش را صاف مي كرد. اگر ارتش تركيه قدرت داشت مي آمد و كاري يك گروه چريكي همانند حزب كارگران كردستان را يك سره مي كرد.
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    يعني به نظر تو بايد مردم علوي و شيعه لاذقيه توسط تكفيرهايي كشته بشوند؟ تركيه اگر ادعاي مبارزه با تروريسم و حمايت از مردم سوريه را داشت بايد اجازه مي دادكه ارتش روسيه از فضاي هوايي اش استفاده كند. در يمن مي گويند كه مشروعيت مال منصورهادي است كه در انتخابات تك نامزده و آن هم براي 2 سال پيروزشده بود و تازه استعفا هم داده. اونوقت در سوريه كه مردم با اكثريت بالايي دكتر بشار اسد را انتخاب كردند مي گونيد كه اسد مشروعيت ندارد. اسد بايد برود
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ان شاء الله
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    با تشكر. متن دقيقي بود
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    راستی ! این اردوغان با چی مسواک میزنه ؟!
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    عجب احمقی هستی تو...
  • mehdiii ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    درجواب اون برادری که نوشته ترکیه مسلمانه و نباید از روسها حمایت کنیم باید پرسید آیا مردم سوریه مسلمان نیستند؟
  • هیچکس ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا کنه ی جنگ تمام عیار شروع بشه روسیه هنوز هم ابر قدرته میتونه ترکیه رو با خاک یکسان کنه
  • صحرای گبی ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    یک شکری خورده و حالا هم مرد نیست پاش وایسه .
  • وحید ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    خیلی نظر های بچه گانه ای ارایه دادین متاسفم واقعا ... دیدتون رو باز تر کنین ... انگار سیاست این حرفای بچه گونه شماس خیلی فکرتون کوتاهه دوستان ....
  • مخالف ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اب بریز بابا ماهم میدونیم بدجوری روسیه تو و ترکیه رو سوزونده و باباتونو ازگور دراورده , گورخودتونو خودتون کندین,درسته ک شما ذاتن نامردین ولی بعد یماه حملات هوایی روسیه وخروار خروار اجسادسوخته داعش نامردی زدن بیک هواپیما اینقد خودتبریکی نداره.دنبال سوراخ موش باش مردم دلاور!الان دنیا افتادن دنبال تیکه تیکه کردن رزمندگان شجاعت,امیدوار نباش نسخه شما پیچیده شده و مث فضله موش کل دنیا رو از لوث شما پاک میکنن.خودکرده را تدبیرنیست
  • حسن از قم ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    من واقعا برای بعضی متاسفم.ایران توانایی شکست ترکیه رو به راحتی داره و اصلا نیاز به دخالت نظامی روسیه نیست.ترکیه واقعا باید نادان باشه که هواپیمای روسی زده
  • خرمایی ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    یکی از موضوعاتی که بایستی به ان همه کشور ها توجه داشته باشند جنگ ویران گر است وباعث نابودی وخسارت های سنگین می شود وحتی زمین که روی ان زندگی می کنیم دچار اسیب می شود بمب های مختلف زمین وابها و... را الوده می کند بیماری ها از جنگ شروع می شود خیلی از این موضوعات بخاطر دور شدن از خدای یکتاست عشق به دنیاست البته زمانی فرا می رسد که بایستی جلو زور گو گرفته شود تا حق زنده شود روشنی وپاکی دیده شود اما جای تفکر را دارد که با دقت وصبوری کردن مشکلات را حل نمود واگر زورگو باز خواست ادامه دهد ان وقت است که.....
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    فکر کن مثل بچه ها، طرف زنگ زده ناتو! عجب، بزن و در رو به این میگن! مردی وایسا خودت جواب بده!! خخخخ
  • هادی ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    در جواب اون ناشناسی که هیچ شناختی تو مسائل نظامی نداره، شما اول فرق بمب افکن و جنگنده رو بفهم بعد درباره ی تفاوت فناوری روسیه و آمریکا حرف بزن، سوخو24 یه بمب افکنه و در مقابل جنگنده ی اف 16 شانسی نداره، تازه اینکه حمله از پشت و بدون هشدار بوده ، ضمن اینکه هواپیماهای ترکیه دو فروند بودن.
  • دکتر ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اگر مثل اکثر نظرات بنده نظر رو نصفه نیمه منتشر نمی کنی باید بگم ترکیه روسیه رو زد نه با این موشک هوا به هوا بلکه با قرار دادهای اقتصادی چند وقت قبل که عملا روسیه رو گدای دلارهای اقتصاد خودش کرد...
  • ناشناس ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    ترکیه پا رو دم شیر گذاشته. یعنی ویرانی ترکیه و داعش ناتو هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
  • اسفندیار ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    مردم ترکیه اگر در برابر این دیکتاتور خونریز ومتوهم سکوت کنند آینده تاریکی خواهند داشت...
  • شایان ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 1
    من به جای روسیه بودم ترکیه رو با خاک یکسان میکردم...
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 1
    خردمند باسواد! رویارویی کی با کی رو میگی دقیقا!؟ اگه میخواست با ترکیه رویارویی پیدا کنه که که ظرف چند روز ترکیه زمین فوتبال بود!
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 1
    به امید خدا ترکبه از بین میره
  • مهدی ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    1 0
    در جواب کسی که نوشته ترکیه از بین بره باید توجه کرد درسته روس ابر قدرت است ولی جمله معروف ناپلئون هیچ وقت از یاد نمیرود که گفته ترک ها ملتی هستند که میتوان کشت ولی نمی توان شکست داد (ترکها ملتی تاریخ ساز هستند)
  • سایه ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    1 0
    من موندم اگه پوتین عصبانی بشه میشه چکمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امین ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    1 0
    اردوغان دیوونست هیچ فرقی با بقیه دیکتاتورا نداره اما هیچ کسی هم حق توهین کردن به ترکارو نداره
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    بجای این گفتگوی تمدنها فکر نون باشید که خربزه آبه .یکی از اف چند میگه یکی از سوخو از مغول از پان چیچیسم و بسیاری اطلاعات مفید آما بی ربط. یکی بر سر شاخه بن می برید خداوند بستان نظر کرد و دید بگفتا که این مرد بد می کند نه بر من که بر نفس خود می کند شیخ اجل سعدی یاشاسین
  • saeid ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    یعنی خاک تو سرت ناتو چه خریه که بخواد با روسیه در بیفته کدوم جنگ رو در رو رو میگی ترکیه مرده از ترس به قلط کردم افتاده
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    نفهم بزرگ! یادت نرود که آوارگان به کشور در دسترس تر گسیل می شوند.
  • المرت ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    ساموئل! این حرفا چیه!!!
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    هر کشوری تو زمین خودش حداقل در نبردهای کوچک برتری داره. صددرصد
  • المرت ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    !
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    یا خدا ...! بشین بازیتو کن بچه، دِهَ !!
  • المرت ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    جنگ روسیه با ترکیه، دروازه های ایران رو برای آوارگان باز میکنه.
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    :)))
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 1
    ماپشت روسه ی ایم تااخرش پشت روسیه ی هستیم
  • فرشاد ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    آخه مغزای متفکر مگه تو لاذقیه داعشی هستش که روسیه میخواسته بزنه روسیه میخواسته لج ترکیه رو دربیاره نمیخواد با تروریسم مبارزه کنه اگه با ترکیه آشتی حسابی کنه یادش میره شمال سوریه رو
  • ایرج ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    1 0
    .جنگ اصلا برای هیچ کشوری خوب نیست ونصیب هیچ کشوری نشه ولی روسیه اگه با ترکیه درگیر بشه تموم کشورهای مسلمان روسیه را از روی زمین حذف میکنن شوروی با اون همه قدرت حریف افغانستان نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس