یک کارشناس فرانسوی با بیان این که ایران، روسیه و سوریه به دنبال نابودی داعش اند گفت: قطر، عربستان سعودی و ترکیه منافع خود را در بقای این گروه می دانند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: رهبر انقلاب ایران و رئیس جمهوری روسیه در تهران با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. این دو کشور متحد بشار اسد هستند. پوتین یک بار دیگر تاکید کرد که برکناری بشار اسد غیر قابل تصور است.

مجری در این باره با توماس فلیشی دو را نُویل کارشناس مسایل خاورمیانه گفت و گو کرد. این کارشناس گفت: برای درک بهتر موضوع باید دانست که در یک طرف رقبای سرسخت گروه داعش، یا به عبارتی سوریه، ایران و روسیه قرار دارند و در طرف دیگر عربستان سعودی، ترکیه و قطر قرار دارند که منافعشان با محو و نابودی داعش در تضاد است.

وی افزود: در حال حاضر ما شاهد تغییر سیاست های روسیه و آمریکا هستیم. روسیه که روی متحدان ایرانی و سوری خود حساب می کند، تلاش برای نزدیکی به اردن، اسرائیل و عربستان سعودی را با همکاری های دیپلماتیک آغاز کرده است.

آمریکا، فرانسه و انگلیس نیز که متحدان مالیشان قطر، عربستان سعودی و ترکیه هستند، سعی می کنند سیاست های واقع گرایانه ای در قبال ایران و سوریه در پیش بگیرند. شاید این تلاش ها نتیجه بخش باشند. هیچ شکی وجود ندارد که آمریکا، فرانسه و روسیه که می خواهند به گروه داعش پایان بدهند، باید با یکدیگر همکاری کنند.

این گروه در موضع ضعف قرار گرفته است و فقط کافی است که یک عملیات زرهی در رقه انجام بگیرد و مقر مرکزی فرماندهی این گروه نابود شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس