کد خبر 499840
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اکنون ۲۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در پایتخت داریم.

به گزارش مشرق، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «عنوان می‌شود وجود فرقه‌های مختلف و حتی اعتیاد در سنین دانش‌آموزی رو به افزایش است؛ آموزش و پرورش در این خصوص چه اقداماتی انجام می‌دهد؟»، اظهار داشت: اینکه سن اعتیاد کاهش پیدا کرده است یک بحث بوده و افرادی که در سنین کم اعتیاد دارند و دانش‌آموز هستند بحثی دیگر است.

وی با اشاره به اینکه با پدیده کاهش سن اعتیاد مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع در جمعیتی که ترک تحصیل کرده یا به مدرسه نیامده‌اند، اتفاق می‌افتد.

چهاربند در واکنش به این پرسش که «آیا پدیده اعتیاد در دانش‌آموزان محصل در حال وقوع نیست؟»، گفت: در مدارس خوشبختانه با تدابیری که در طول سال گذشته برای ارتقای ایمنی مدارس و کنترل‌ها و نظارت‌ها بر رفتار دانش‌آموزان انجام شد، پدیده اعتیاد نسبت به گذشته کنترل شده است.

وی افزود: در روند آسیب پذیری دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف رصد می‌کنیم و در این حوزه، کنترل و نظارت انجام شده است و آموزش‌های لازم مربوط به کارکنان و والدین انجام می‌شود و نظارت‌های مشترک با آموزش و پرورش و ناجا پیرامون محیط مدرسه و پاکسازی اطراف مدرسه در حال انجام است.

* سن اعتیاد کاهش یافته است/ لزوماً تمام 14 ساله‌ها در مدرسه نیستند

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا قبول دارید سن اعتیاد به سن دانش‌آموزی رسیده است؟»، تصریح کرد: از نظر سن بله، ولی وقتی می‌گوییم سن، لزوماً دانش‌آموز نیستند.

وی افزود: منظور این است که سن اعتیاد کاهش پیدا کرده است، اما لزوماً تمام 14 ساله‌ها در مدرسه حضور ندارند.

* وجود 25 هزار کودک بازمانده از تحصیل در پایتخت

چهاربند در واکنش به این پرسش که «آیا پاسخ شما به این معناست که ما تعدادی دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم؟»، گفت: اکنون در تهران 25 هزار نوجوان و کودک در سن تحصیل داریم که بیرون مدرسه هستند و به مدرسه نمی‌روند.

وی با بیان اینکه به این دسته از افراد، کودکان کار گفته می‌شود، افزود: این تعداد، کودکان و نوجوانانی هستند که در سن دانش‌آموزی هستند، اما بیرون مدرسه مشغول کار هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا اعتقاد دارید که بیشترین آسیب‌های اجتماعی مربوط به کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل است؟»، عنوان کرد: بله، این افراد در باراندازها و نقاطی از مناطق جرم خیز و آسیب پذیر تهران جمع می‌شوند و این پدیده عمدتاً در این جمعیت است.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین کار برای کاهش این آسیب اجتماعی، بازگرداندن این افراد به مدرسه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    گزارشها حاکی از آنست که این رقم در کل کشور سر به میلیون میزند چه کسی پاسخگوی بی سوادی این همه کودک در قرن بیست و یکم هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس