یک باند هک اطلاعات شخصی، کلاه‌برداری بانکی و فروش محصولات مبتذل و مستهجن فرهنگی از طریق فضای مجازی توسط مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سایبری سپاه فجر فارس کشف و منهدم شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس، مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سایبری سپاه پس از پنج ماه عملیات پیچیده فنی اطلاعاتی، موفق به انهدام و دستگیری اعضای یک باند انتشار و فروش فیلم‌ها و سریال‌های مبتذل و مستهجن در فضای مجازی شد.

این باند باهدف از بین رفتن عفت عمومی‌ و اجتماعی، شهوت‌رانی در جامعه، به‌ویژه بین جوانان و نوجوانان و ایجاد انحرافات اخلاقی در خانواده‌ها از طریق فروش فیلم، مجله و داستان‌های مستهجن در فضای مجازی و نیز فروش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی با زیرنویس فارسی، اقدام می‌کردند که با اقدامات فنی کارشناسان سایبری مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سایبری سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، چند هزار فیلم و سریال از این باند کشف شد.

این باند از طریق هک و نفوذ به سایت‌های یک سازمان دولتی در کشور و یک مرکز آموزشی عالی، با دسترسی به اطلاعات، نسبت به سرقت اطلاعات و مدارک شناسایی افراد اقدام و برای انجام اقدامات مجرمانه خود در فضای مجازی از این مدارک استفاده می‌کردند.

اعضای این باند به‌وسیله اطلاعات و مدارک شناسایی شخصی سرقت شده، اقدام به افتتاح حساب‌های کاربری در درگاه‌های پرداخت مجازی کرده و در چند مرحله پول‌شویی، مبالغ به‌دست‌آمده به‌حساب اعضا این باند واریز می‌شد.

با توجه به قوانین کشور، برای سالم‌سازی محتوا در فضای مجازی، این باند از طریق فروش فیلترشکن (vpn) به کاربران اینترنت، دسترسی افراد را که اکثر آن‌ها جوانان و نوجوانان بوده‌اند به محتوای به‌ویژه غیراخلاقی در فضای مجازی باز می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    با موشک منهدم شدن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس