روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» تصاویری از اتاق جنگ مدرن چند میلیارد دلاری روسیه را منتشر کرده که به گفته مقامات روس از تأسیسات مرکز دفاعی پنتاگون بهتر است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی تصاویری را منتشر کرده که از آنها به عنوان «اتاق جنگ روسیه» نامبرده است.

طبق این گزارش، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای یک جلسه توجیهی در هفته جاری وارد مرکز کنترل دفاع ملی سه طبقه‌‌ای چند میلیارد دلاری که همان اتاق جنگ روسیه بود، شد.

این مرکز دفاعی کنترل ملی مستحکم، اولین محلی بود که پوتین بعد از حادثه ماه گذشته سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در آنجا توقف داشت و تشکیل جلسه داد.

این اتاق جنگ روسیه به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، صفحات نمایشی به اندازه صفحه نمایش سینما است و تصاویر و فیلم‌های حملات استراتژیک بمب افکن‌های روسی علیه مواضع داعش در سوریه به نمایش درآمده‌اند.

 این ساختمان تقریباً با مرکز فرماندهی ارتش ملی آمریکا است که پنتاگون از آن استفاده می‌کند اما خبرگزاری رسمی روسیه می‌گوید: «مرکز اطلاعات دفاعی روسیه سه برابر بهتر از تأسیسات مشابه آمریکا است».

طبق این گزارش، این اتاق جنگ در سال 2014 تکمیل شد و بخشی از ارتش گسترده و مدرنیته روسیه است و صدها میلیارد دلار هزینه داشته است و این مرکز دفاع ملی جدید شامل یک باند مخصوص بالگرد دارد و در صورت جنگ این یک مرکز ارتباطی کشور روسیه به حساب می‌آید و یکی از فرماندهان روس این مرکز را با مقرهای نظامی جماهیر شوروی در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته است که این مرکز یک گام به سوی «تشکیل یک فضای اطلاعاتی برای حل وظایف در راستای منافع دفاعی روسیه می‌باشد».

اتاق جنگ روسیه بهتر از تأسیسات پنتاگون است+تصاویر

اتاق جنگ روسیه بهتر از تأسیسات پنتاگون است+تصاویر

اتاق جنگ روسیه بهتر از تأسیسات پنتاگون است+تصاویر

اتاق جنگ روسیه بهتر از تأسیسات پنتاگون است+تصاویر

اتاق جنگ روسیه بهتر از تأسیسات پنتاگون است+تصاویر
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    یاد مرحله نیمه نهایی IGI1 افتادم.
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    برچسب «واشنگتن‌تایمز»!! این خبر منو کشته :)
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    چرا همچین تشکیلات مهمی رو زیر زمین نساختن؟
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    رو زیر زمین؟؟؟؟؟؟ عجب تناقضی!!!!!!!!!!
  • ehsan ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    1 0
    مت هم باید برای بازیابی ایرانشهر همچین تاسیساتی رو درست بکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس