رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اعلام تشکیل کمیته تحقیق درباره موضوع توقیف هواپیماهای آلمانی حامل سلاح صداخفه‌کن ، حمل چنین سلاح‌هایی از سوی ائتلاف مدعی مبارزه با داعش را سئوال برانگیز توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت پارلمان عراق کمیته‌ای برای تحقیق درباره توقیف هواپیماهای حامل سلاح‌ صداخفه‌کن و مبالغ مالی هنگفت تشکیل داده است.

الزاملی که به همراه شماری از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، افزود ما کمیته‌ تحقیقی را درباره توقیف هواپیماهای حامل سلاح صداخفه‌کن تشکیل داده‌ایم  و این کمیسیون، هر طرف دولتی را که اقدام به بازگرداندن هواپیماهای توقیف شده کرده است، بازخواست خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق افزود روز گذشته دو فروند هواپیمای آلمانی توقیف شد که یکی از آنها حامل سلاح‌های صداخفه‌‌کن و دیگری حامل پنج میلیون دلار و یک میلیون یورو وجه نقد بود که دو هواپیما به جای توقیف و نگهداری، به کشورشان بازگردانده شد. پول‌های ضبط شده در چارچوب پول‌شویی و خدشه وارد شدن به امنیت کشور وارد شده است و کسانی که اقدام به بازگرداندن این هواپیماها اقدام کرده‌اند، باید مورد بازخواست قرار گیرند.

الزاملی تاکید کرد هواپیماهایی که محموله‌هایشان توقیف شد،‌وابسته به ائتلاف بین المللی(ائتلاف ادعایی آمریکا درباره مبارزه با داعش) بود. وی این سئوال را مطرح کرد آیا مبارزه با داعش به سلاح صداخفه‌کن نیاز دارد؟

وی افزود این چهارمین هواپیمایی است که توقیف می‌شود. روز بیست و هشت اکتبر گذشته هم دو فروند هواپیما توقیف شد که یکی از آنها سوئدی و دیگر کانادایی بود و حامل سلاح‌های تک تیرانداز صدا خفه‌کن و بی کی سی و کلت‌های صداخفه‌کن بود،‌اما دولت عراق به جای حفظ و توقیف این هواپیماها، آنها را بازگرداند.

رسانه‌ها از فرود دو فروند هواپیما در فرودگاه بغداد خبر داده بودند که حامل سلاح صداخفه‌کن و مبالغی وجه نقد بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    اخه صدا خفه کن برا چیه ؟؟ خوب به درد داعش هم نمخوره که بعدم چرا تو بغداد نشسته ؟!
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    چرا مصادره اش نکردن ؟ حتما باید این محموله رااز طریق دیگه وارد کنند تا علیه مردم عراق استفاده بشه ...
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    به درد ترور عراقی ها توی شهرها که میخوره
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    از داعش های لعنتی هرچی بگی برمیاد حتما دیدن استراتزی شود جواب نمیده میخوان وارد فاز ترور بشن
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    بهترین اسلحه برای عملیات چریکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس