استفاده از ابزار WHOIS Lookup ساده است و تنها باید نام دامنه مورد نظر خود را در کادر مخصوص این کار وارد کنید.

 به گزارش مشرق،  بنابر دلایلی ممکن است نیازمند یافتن اطلاعات مالک وب سایت باشید که از فقدان صفحه اطلاعات تماس در یک وب سایت تا قطع فعالیت های وب سایت مورد علاقه شما و تمایل به مدیریت آن و یا حتی قصد شما برای شکایت علیه وب سایتی غیر قانونی را شامل می شوند.
 
 روشی ساده برای دسترسی به اطلاعات مالک یک وب سایت

خوشبختانه با استفاده از ابزاری که WHOIS Lookup نام دارد می توانید با در اختیار داشتن نام دامنه وب سایت به اطلاعات مالک آن و یا حداقل اطلاعاتی که در زمان ثبت وب سایت ارائه شده اند، دسترسی داشته باشید.
 
WHOIS Lookup که توسط ICANN ارائه شده است ابزاری رسمی محسوب می شود زیرا ICANN سازمانی است که تمامی نام های دامنه در سراسر جهان را هماهنگ می سازد. البته ابزارهای بسیاری مانند اپلیکیشن های وب، افزونه های مرورگر و غیره وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.
 
روشی ساده برای دسترسی به اطلاعات مالک یک وب سایت
 
استفاده از ابزار WHOIS Lookup ساده است و تنها باید نام دامنه مورد نظر خود را در کادر مخصوص این کار وارد کنید. نتیجه جستجو شامل اطلاعاتی مانند نام ثبت کننده، تاریخ ثبت، تاریخ انقضا، آدرس ثبت کننده، ایمیل، شماره تلفن و ... می شود.
 
روشی ساده برای دسترسی به اطلاعات مالک یک وب سایت

باید به این نکته توجه داشت که برخی مالکان وب سایت با پرداخت هزینه خدمات ویژه اطلاعات ثبت دامنه را پنهان می سازند و یا آنها را با اطلاعات شرکت های شخص سوم پوشش می دهند. امکان عبور از این موانع نیز وجود دارد اما باید حکم قانونی در اختیار داشته باشید.

منبع: عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    ترفند؟؟؟ این ترفند نیست! این اطلاعات همیشه وجود داشته اند و اهل فن از آنها استفاده می کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس