کد خبر 498818
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

اصولگرایان مشکل پیدا کردند، مشکل تفرقه بود نه محبوبیت؛ اگر تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آینده مردم طعم رفع تحریم‌ها را بچشند، قطعأ این دولت رأی می‌آورد ولی اگر نه، هر رقیبی داشته باشد رأی نمی‌آورد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور شامگاه شنبه در همایش مشترک ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌های مذهبی مساجد مشهد اظهار کرد: کشورها در دو دسته سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم می‌شوند، بقیه کشورها کشورهایی هستند که در نظام سلطه تعریف نمی‌شوند مانند چین، کره شمالی و عراق، چین امروز اگر هضم نمی‌شود چون دنبال تبدیل شدن به قدرتی است که بگویید امروز تقابل، تقابل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی در هیچ یک از این گروه‌ها نیست و اساس تفکر آن با حاکمیت سلطه بر جهان در تقابل است، ادامه داد: در نظام سلطه دنیا را همچون روستا تلقی می‌کنند که کدخدای این روستا باید آمریکا باشد و حاکمیت فرهنگ، حاکمیت فرهنگی غرب باشد که برای این غربی‌سازی، ابزار آن را نیز فراهم کرده‌اند.

ذوالنور تاکید کرد: در گذشته در دنیا یک هارتلندی معنی می‌کردند و می‌گفتند جای هارتلند، روسیه امروز است که اگر قلب دنیا را تسخیر کند، می‌تواند بر دنیا حاکم شود اما امروز چند هارتلند معنی می‌شود، در گذشته اگر می‌گفتند فلان نقطه استراتژیک، برگرفته از ادبیات نظامی و تاکتیک‌های جنگی آنان بود اما امروز استراتژی‌های متعدد و حوزه‌های متعدد ژئوپلیتیک معنی می‌کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه به طور مثال 170 شبکه فارسی زبان فعال است، افزود: سایت‌های اینترنتی فراوان، ژئوپلتیک روابط اجتماعی، ارتباط جمعی که کنترل آن نیز در اختیار آنان است؛ پیامی که بین ما منتقل می‌شود، ابتدا در اختیار آمریکا قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از مسائل مورد بحث در برجام، مسئله سوئیفت است که سیستم یکپارچه بانکی را در خود جای می‌دهد که هر معامله و آزادسازی پول صورت گیرد نیز در اختیار آمریکاست و یک جانبه اقدامات خود را اعمال می‌کند، امروز نظام سلطه، ابزار اعمال سلطه را فراهم کرده و در اختیار دارد و پایه اصلی آن، پایه فکری است هر تفکری که بخواهد در مقابل موج یک جانبه‌گرایی و سکولاریسم بایستد، باید شکست بخورد، تقابل در پایه فکری، اندیشه‌ای و اعتقادی تنها ریشه‌اش جمهوری اسلامی است، ریشه بیداری اسلامی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه اینگونه نیست که با قهقهه‌های مستانه و کمین کردن در یک راه‌رو و دست دادن با آمریکا این اختلافات ریشه‌ای حل شود، افزود: آیا می‌توانیم اصول، ارزش‌ها، باورها و حاکمیت دینی که سکولاریسم آن را نمی‌پذیرد، استکبارستیزی، استقلال روی پای خود ایستادن و رفع وابستگی، اگر بخواهیم این‌ها را داشته باشیم، نظام سلطه می‌تواند آن را قبول کند؟

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: ما از نظر زیرساختی و ماهیتی تقابل داریم؛ دوم، نظام سیاسی است که باید با ماهیت و فکر تطبیق داشته باشد، نظام لیبرال دموکراسی با نظام با مردم‌سالاری دینی تفاوت دارد، آنان می‌گویند هر که شد رئیس‌جمهور اما در باورهای دینی ما کسی حق تصرف ندارد.

وی با بیان اینکه اگر ما موحد هستیم، توحید یک باری دارد، یک عوارض و تبعاتی در زندگی ما دارد، گفت: توحید پوسته‌ و باطن و مغزی دارد، نمی‌شود توحید ذاتی را قبول داشت اما توحید صفاتی را نپذیرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز مؤسسه رویان ما حیوان شبیه‌سازی شده متولد می‌کنند و ممکن است در آینده با سلول‌های بنیادی، عضو بسازند، افزود: اگر خواص را در حوزه نانو بیاورند و تولید کنند؛ کارهای فراوانی انجام می‌شود، بشر دارد خالقیت انجام می‌دهد اما این خلق بشر ذاتی نیست.

وی با بیان اینکه ما با نظام سکولاریستی و نظام لیبرال دموکراسی غربی که همه چیز را اراده بشر می‌داند و بشر را مجاز به هر نوع تصرفی می‌داند، با دیدگاه حاکمیت اسلامی، سازگاری بین این دو ساختار نیست، ادامه داد: ریشه عدم مذاکره و تقابل در نوع ساختار است، نفوذ برای شکستن این ساختار امری طبیعی است؛ امام راحل فرمود اگر همه مردم به رئیس‌جمهوری رأی دادند و ولی فقیه حکم او را تنفیذ نکرد، اجازه تصرف ندارد و اگر کرد، طاغوت است. وی اضافه کرد: کاپیتال یعنی مکتب سرمایه‌داری و در عرصه اقتصاد کاملأ آزاد، در غرب تنها چیزی که رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کند، سرمایه است.

وی با بیان اینکه در آمریکا به شکل سیستمی تعیین شده که قدرت را سرمایه انتخاب می‌کند؛ تصریح کرد: در حقیقت نقش اصلی هر نفر یک رأی نیست، اما در مملکت شما، ولی فقیه، یک مرجع تقلید، یک امام جماعت با یک فرد معمولی تفاوت رأی ندارند؛ ما در مدل اقتصادی خود کاملأ متفاوت هستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن جنگ تحمیلی را راه انداختند و هشت سال ایستادیم و نتوانستند این نظام را بشکنند، گفت: تهاجم تبلیغاتی را در کشور راه انداختند، 124 رادیو دنیا علیه ما تبلیغ کردند، تحریم اقتصادی را بر ما تحمیل کردند و بایکوت سیاسی اما می‌بینند امروز نظام اسلامی ایستاده، اگر ایستادگی نکرده بودیم و مرزهای علم را طی نمی کردیم، پنج کشور حاضر نبودند با ما مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه در زبان بین‌الملل برخی عملکردها تعریف شده است اما چه می‌شود که یک طرف میز یک وزیر خارجه ایران نشسته و در آن طرف، همه قدرت‌ها دنیا، افزود: عرف دیپلماسی را شما شکستید و استقامتتان، اگر راه سازش و کنار آمدن را پیش می‌گرفتید به امروز نمی‌رسیدیم، خودشان اعتراف کردند اگر ادامه تحریم‌ها مؤثر بود سراغ مذاکره نمی‌رفتیم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه  با اشاره به اینکه این ایستادگی که خمیرمایه وجودی بسیج است این عرف دیپلماسی را بر هم زد، تصریح کرد: شما جزء 11 کشوری هستید که چرخه کامل غنی‌سازی اورانیوم را دارید، در شبیه‌سازی ژنتیکی، لب به لب قدرت‌های دنیا حرکت می‌کنید، ژورنال‌های برجسته علمی دنیا از سرعت پیشرفت علمی از خیزش علمی شما یاد می ‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز سیل اعزام مریض به خارج از کشور معکوس شده و از همه دنیا به سراغ ما می‌آیند، تشریح کرد: یکی از منابع تأمین ارز، حوزه بهداشت و پزشکی است؛ در حوزه هوا فضا ما دنیا را متحیر کردیم دنیا با هم داد و ستد علمی دارند، ما نه با تحریم علمی دنیا بلکه با خصومت و دشمنی دنیا، دشمن را پشت مرزهای کشور متوقف کردیم.

وی افزود: یک حوزه نفوذ، حوزه فکری است که رهبری فرمودند بدترین حوزه است، به جای ما می‌توانیم، ما نمی‌توانیم بشود، به جای اینکه می‌شود، بگوییم نمی‌شود؛ وزیر اقتصاد ما بیاید و بگوید هنوز در دنیا به روی ما باز نشده، بگوید همانطور که مدیر ورزشی وارد می‌کنیم، باید مدیر اقتصادی وارد کنیم، این آثار همان نفوذ است.

وی ادامه داد: آقا این همه تأکید فرمود شرکت‌های دانش‌بنیان، دولت برای تقویت این‌ها چه کار کرده؟ دنیا برای نخبه ما دهن باز کرده‌اند، ما برای حفظ آنان کاری نمی‌نیم و آنان دانشمند ما را جذب می‌کنند، ما دانشمند را معروف می‌کنیم اما او را تأمین نمی‌کنیم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه رهبری فرمودند یکی از مهم‌ترین پایه‌های اقتصاد مقاومتی، تحکیم ساخت درونی است، افزود: یکی از پایه‌های اصلی، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است که علم خاص با صنعت گره بخورد و در زندگی مردم خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: در کدام پارک علم و فناوری زمینه رشد علم را فراهم کردیم، وقتی دولت در مخیله‌اش نمی‌گنجد چیزی به اسم اقتصاد مقاومتی.

وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی لازم است، اظهار کرد: اینکه می‌گویند تفکر بسیجی، یعنی هنوز مشکل کنجاله در کشور شما حل نشده و قیمت مرغ و تخم مرغ در نوسان است، چرا در پیچیده‌ترین علوم به بازدارندگی رسیدیم و در این امور نه؟

وی اضافه کرد: در هر دو حوزه که بیشترین تحریم را داشته‌ایم، بیشترین پیشرفت را داشته‌ایم، اگر رئیس‌جمهور و رئیس مجلسی ولایتمدار بود می‌تواند منشأ اثر باشد اما اگر درگیر منافع شخصی و قرض و وام دادن به یکدیگر باشد، مجلس نمی‌تواند مجلس موثری باشد؛ باید مراقب باشیم تفکر ما را تغییر ندهند، فلان فردی که هر روز دارد خوابی از آقا نقل می‌کند که کم‌کم می‌رسیم به اینکه حضرت امام بگویند من پیش‌بینی می‌کنم فردی به اسم اوباما رئیس‌جمهور می‌شود و باید دست او را ببوسید! بدانید مکتوبات و مطالب امام وجود دارد که نمی‌توانیم هر حرفی را نسبت دهیم.

وی با بیان اینکه دنیا در حوزه سیاسی چشم دوخته است به کشور ما، ادامه داد: اقتصاد ما با چند آفت جدی روبرو است، باز کردن درب‌های اقتصاد برای کشوری که استقلال در خود به وجود می‌آورد، اینکه اگر پولی از فروش نفت به دست می‌آورد، کالا وارد کند و بدون درست کردن زیرساخت‌ها، جامعه را به سمت مصرف محوری و رفاه بروند تا رأی بیاورند.

وی با بیان اینکه باید امروز بتوانیم وابستگی به نفت را قطع کنیم، گفت: در بحث نفوذ امنیتی نگرانی نداریم چون وصل به ولایت است و ما بیشترین رشد و تعالی را داشته‌ایم.

وی در ادامه در جلسه پرسش و پاسخ اظهار داشت: قبل از برجام آینده دولت تدبیر و امید، موقعیت خیلی بدتری داشت، با برجام امیدواری‌هایی به وجود آمده اما در مقایسه با دولت قبلی نمی‌توانیم ترجیحی قائل شویم که این دولت محبوب تر است که اگر در یک مقایسه قرار دهیم، محبوبیت این دولت از دولت پیش کمتر است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه اگر اصولگرایان مشکل پیدا کردند، مشکل تفرقه بود نه محبوبیت، افزود: اول کسی را وارد جامعه مدرسین کردند و وحدت آن را شکستند، اصولگرایان نیز خودشان شقه شقه شدند و نقش مرجعیت اصولگرایان با تفرقه از بین رفت، اگر تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آینده مردم طعم رفع تحریم‌ها را بچشند، قطعأ رأی می‌آورد ولی اگر نه، هر رقیبی داشته باشد رأی نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما، حمایت حکیمانه از دولت و رصد هوشمندانه است، افزود: این دولت وزیری را برای وزارتخانه‌ای حساس معرفی کرد، ساکنان مجتمع محل سکونت او می‌گفتند آنان هم‌زبان با فتنه‌گران تکبیر می‌گفتند، اگر می‌داند وامصیبتا و اگر ندانسته معرفی کرده، واویلا.

وی ادامه داد: نقد منصفانه و اینکه باید خوبی ها و بدی‌ها را بگوییم،؛ اگر دولت بتواند اصول، ارزش‌ها و منافع ملی را حفظ کند، راه نفوذ را ببینند و تحریم‌ها را نیز رفع کند، من دستش را می‌بوسم؛ کسی با رئیس‌جمهور پدرکشتگی ندارد اما اگر اینطور نباشد، قضاوت مردم تغییر می‌کند.

وی در ارتباط با فاجعه منا نیز اظهار کرد: درشت‌ترین مهره‌ای که آنجا مطرح است و دست ما نرسیده  و محتمل است ربوده شده باشد، سفیر ما بوده نه مغز متفکر نظامی ما، مغزهای ما معلوم نیست چه کسی است که کسی بخواهد بدزددشان؛ اگر وجود مقدس رهبری و نهیب ایشان نبود، چیزی از ما باقی نمی‌ماند، از 4 هزار دانشمند هسته‌ای، متأسفانه دولت اسم 3 هزار نفرشان را به آژانس داده بود که اگر رهبری اقدام نمی‌کرد، سایر اطلاعات را هم به آنان می‌دادند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ولایت فقیه غیر از رهبری نیست؛ در نگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری، ولایت فقیه و رهبری متفاوت است، در قانون اساسی ما اول رهبری ذکر شده بود شورایی که امام مخالفت کرد و تبدیل به ولی فقیه شد، رهبری و ولی فقیه در قانون اساسی یکی است و ولی فقیه، شورایی شدن نیست.

وی در ارتباط با موضع اخیر لاریجانی که گفت غرب به دنبال براندازی نیست؛ افزود: معتقدم آقای لاریجانی در این مدت به ویژه دوران فتنه دقیقأ روی خط الرأس موضوع حرکت کردند که چرخ به هرطرف چرخید، به همان طرف بغلتد و در دوره فتنه از رهبری اخطار جدی گرفت؛ مواضعی که امروز گرفت، خلاف بیانات رهبری است و همراهی است با دولت، موج‌سواری سیاسی برای انتخابات که زد و بندهایی پشت پرده با دولت انجام داده است.

وی در ارتباط با اینکه آقای عراقچی به کمیسیون امنیت ملی توضیح داد ما دست به سانتریفیوژها نزدیم، افزود: کسانی که در فردو فعالیت می‌کردند به من زنگ زدند و گفتند این چه حرف‌هایی است؟ فردو دارای دو یال است، یال جنوبی را از قبل غیر فعال کرده بودند و یال شمالی را در روز عاشورا، تزریق هگزا فلوراید اورانیوم قطع کردند و زیرساخت‌های آن را به کلی جمع کرده‌اند، فقط مانده تمام سانتریفیوژها را بریزند در فرغون و ببرند؛ اینها را جمع کردند و بعد در تلویزیون می‌گویند ما به کلام رهبری عمل کردیم، ساعت 11 فردای آن روز تذکر کتبی نمایندگان به دولت داده شد که متوقف شود و به ظهر کشیده نشد، جمع‌آوری متوقف شد.

وی با بیان اینکه گفتم رئیس‌جمهور در سفر به آمریکا با اوباما تلفنی صحبت کرد و آقا نارضایتی خود را به او ابلاغ کردند، افزود: آقای رئیس‌جمهور در هواپیما می‌نشیند و می‌گوید که اشتباه کردم، می‌گوید من در همین سفر باید با اوباما ملاقات حضوری می‌کردم و کار را تمام می‌کردم، بعد می‌گوید مقام معظم رهبری! کجا به کلام ایشان عمل می‌کنید؟

وی  اظهار کرد: درایت، زیرکی، کیاست و اقتدار رهبری نمی‌گذارد اتفاقی بیفتد اما نباید تمام فشار روی رهبری باشد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: برخورد با مفاسد کار ساده‌ای نیست، من روزی گفتم اگر روزی پنج قاضی را اعدام کنیم، تمام مشکلات حل می‌شود؛ نمی‌گوییم کم کاری نیست، ضعف نیست، ضعف هست اما کار نسبت به تخریب‌ها، فشارها و فسادها زیادی می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • omid ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    احسنت به سرباز ولايت..اي كاش كمي بصيرت در وجود برخي ديگر از مسوولين هم وجود داشت كه حضرت اقا مثل امروز اينقدر مظلوم نبودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس