معاون امور دفاعی و صنایع هوا فضای نخست وزیر روسیه پس از بازگشت از تهران، گفت: ایران با وجود تحریم های غرب در جایگزینی تولیدات داخلی با واردات توانمند شده و اکنون نیز اقتدار این کشور در عرصه های هوافضا و داروسازی به خوبی نمایان شده است.

به گزارش مشرق، دیمیتری راگوزین ضمن گسترده خواندن مذاکرات دو روزه خود با مقامات ایرانی اظهار داشت: هم اکنون در ایران قطعات و لوازم یدکی هواپیما براساس استانداردها و بدون مشکل خاصی تولید می شود.

وی روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری روسیه 24 ضمن اشاره به فرصت های موجود برای همکاری تهران و مسکو در حوزه فناوری پیشرفته، گفت: ایران در عرصه داروسازی پیشرفت های بسیاری داشته و در حال رقابت با کشورهای غربی است و با توجه به دستاوردهای قابل توجه این کشور در حوزه های مختلف، دو کشور می توانند در زمینه های پزشکی، نانو، بیوتکنولوژی و هواپیما سازی همکاری های گسترده ای داشته باشند.

راگوزین با بیان این که امکان راه اندازی کارخانه هواپیما سازی در اصفهان برای تولید هواپیمای مسافری با مشارکت دو کشور و هدف نهایی بومی سازی در ایران وجود دارد، افزود: ایران به هواپیماهای مطمئن برای پروازهای داخلی نیاز دارد و مقام های این کشور نیز برای بکارگیری هواپیمای سوپرجت 100 سوخو ابراز تمایل کرده اند.

وی ادامه داد: اگر ایران تصمیم به استفاده از این هواپیمای ساخت روسیه بگیرد، پس از خرید هواپیماهای ساخته شده، آماده هستیم در مرحله معینی تولید هواپیما در ایران را بومی کنیم.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با اشاره به برنامه سفر یک روزه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور به ایران برای شرکت در نشست سران کشورهای مجمع کشورهای صادر کننده گاز که دوم آذرماه انجام خواهد شد، اظهار کرد: روابط تهران و مسکو در شرایط کنونی آماده پیشرفت و جهش است و با توجه به این قابلیت، رشد همکاری های صنعتی نیز منطقی است.

راگوزین گفت: اکنون با توجه به توانمندی های ایران در عرصه های مختلف به ویژه صنعتی و فناوری های نوین، مسیر خوبی برای توسعه همکاری های ایران و روسیه ایجاد شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    ایران به شرطی سوپرجت100 رو باس بپذیره که 500 فروند جنگنده سوخو هم بخریم.
  • افشین تهران ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    شما مثل اینکه جو گیر شدی برادر!!!این ما هستیم که دنبال خرید سوپر جت هستیم نه اونا دنبال فروختنش.لا اقل ظاهر قضیه اینجوری هست.البته روسها در فروش جنگنده مطمئن باش که مضایقه نمیکنند و همه پافشاری انها در مذاکرات 5+1برای رفع تحریمهای نظامی ایران برای خوشایند ما نبود بلکه برای فروش تجهییزات نظامی به ما توسط روسیه و چین بود اما خریدن جنگنده نه بلکه باید انرا هم به گونه ای که روسها پا بدن در داخل و با همکاری هم تولید کنیم تا قفل این صنعت شکسته بشه.
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    ماشالله به اشتهای کم " 500 فروند جنگنده سوخو!!!!"....مگه میخوای پراید بخری؟؟؟؟؟!!!!!
  • سید ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    ما به سوخو 34 ضربتی تهاجمی - سوخو 35 و میگ 31 احتیاج داریم اونم تعداد بالا ...همون طور که ناشناس گفت مثلا 500 تا
  • سید ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    بد نمی گه که شما نگاه به عظمت ایران کنید برای دفاع از ایران نیاز به تعداد بالای جنگنده داریم تا در کنار جنگنده های قدیمی ما ارتش هوایی قدرت مندی داشته باشیم
  • علیا ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    بیییییییییییی خیاااااااااااااال میدونی پشتیبانی و نگهداری از 500 تا سوخو چه هزینه ای روی دست نیروی هوایی میذاره؟ تاحالا دقت نکردی مثلن میگن فلان کشور عربی 50 تا جنگنده خریده و مبلغ قرارداد 2 میلیارد دلار شده؟ فکر نکردی چرا برای جنگنده ای که مثلن 70 میلیون دلار قیمتشه یهو برای هر فروند 400 میلیون دلار هزینه میکنند؟ اینها هزینه های نگهداری برای چندین سال و آموزش تجهیزات جانبی و موش ها و حتی گاهی ارتقاها و هست. یعنی یدفه میبینی هزینه ی یک جنگنده برای 15 سال آینده 10 برابر قیمت خودش میشه. حالا هنوزم میگی باید 500 تا سوخو خریداری کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    مساحت فلان کشور عربی اندازه یکی از دهاتای ایرانه چی میگی تو
  • علیا ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 0
    ناشناس جون من کاری ندارم که فلان کشور عربی مساحتش چقدره. من بحث هزینه رو مطرح کردم. با توجه به داشتن اف14 ها به تعداد حداقل 40 عدد سرپا و آماده ی عملیات به نظرم حداکثر به 80 عدد رهگیر از نوع سوخو 35 یا سوخو 30 یا میگ 35 نیاز داریم. البته حتمن تامکت ها رو باید به روز رسانی کنیم. از اونجایی که ما نیاز خاصی به بمب افکن های دوربرد نداریم چون استراتژی ما دفاعی هست و از طرفی هم قدرت موشکی خوبی داریم و البته حضور سوخو 25 در ایران برای کاهش هزینه ها شاید حداکثر 24 عدد سوخو نیاز داریم که البته سوخو 34 رو به ما نمیدند شاید حتی به چین هم ندند پس بهتره ارتقاهایی که خود روسیه به تازگی در سوخو 25 ها انجام داده رو ما هم انجام بدیم. برای پشتیبانی نزدیک هم که صاعقه ها و اف 5 ها و ... خوب هستند و باید صاعقه بیشتری ساخته بشه. بحث یک جنگنده ی دفاع نزدیک هم پیش میاد که اونم بیش از 80 یا 100 تا نیاز نیست. اینها همه روی هم میشه 200 عدد خرید جدید در بهترین حالت
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    مگه به عظمت هست! آفریقا از ایران بزرگتره! ..ولی پول داره!؟؟
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    به اندازه دهات نیست پسرم..به اندازه عقل مسئولین هست که هر کشوری نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس