کد خبر 4973
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲

درحال حاضر درس مستقلي به اسم انشاء در مدارس وجود ندارد. معلم ادبيات دوره دبيرستان دردرس دستور زبان فارسي مجبور است چهار درس املا، آيين نگارش، زبانشناسي و دستورزبان را با دانش‌آموزان کارکند

به گزارش مشرق، روزنامه تهران امروز نوشت : معلمان ادبيات مي‌گويند ديگر درس مستقلي به نام انشاء در مدارس و جود ندارد و دانش‌آموزان در کنار چهار درس املا، آيين‌نگارش، زبانشناسي و دستورزبان به جاي انشاءء تنها تمرين‌هايي براي خاطره‌نويسي و توصيف انجام مي‌دهند.
بنابر گزارش اين روزنامه ،يک دبير ادبيات فارسي مي‌گويد: «درحال حاضر درس مستقلي به اسم انشاء در مدارس وجود ندارد. معلم ادبيات دوره دبيرستان دردرس دستور زبان فارسي مجبور است چهار درس املا، آيين نگارش، زبانشناسي و دستورزبان را با دانش‌آموزان کارکند. دردرس آيين نگارش تمرين‌هايي براي خاطره‌نويسي و توصيف وجود دارد که به شکلي بسيارمحدود همان انشاءي سال‌هاي گذشته است.اما به خاطر کمبود وقت و مباحث زيادي که معلم ادبيات بايد در کلاس به آن بپردازد عملا فرصت زيادي براي توجه به انشاء باقي نمي‌ماند.»
بنابرگفته اين روزنامه، آنچه بيشتر باعث نگراني است ترس دانش‌آموزان از نوشتن است . الان دانش‌آموزان آن‌قدراز فضاي نوشتن دورشده‌اند که از درس انشاء درست مثل درس رياضي مي‌ترسند حتي در همان ساعات اندک توجه به نوشتن در مدارس هم مي‌گويند نمي‌دانيم بايد چي بنويسيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس