نتایج نظرسنجی‌ نهادهای غربی حاکی از افزایش تمایل رأی‌دهندگان آمریکایی نسبت به دو نامزد پیشرو در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پس از حوادث تروریستی پاریس هستند.

به گزارش مشرق، در پی تأثیراتی که حملات تروریستی 13 نوامبر فرانسه بر افکار عمومی غرب گذارده است، نتایج نظرسنجی‌های اخیر از گرایش رأی‌دهندگان آمریکایی نسبت به انتخاب هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، بعنوان دو تن از نامزدهای پیشرو در تبلیغات انتخاباتی آمریکا حکایت می‌کنند.

خبرگزاری رویترز، در گزارش امروز خود با اعلام نتایج نظرسنجی مشترکِ رویترز-ایپسوس در تاریخ 16 و 17 نوامبر (25 و 26 آبان)، از تقسیم محبوبیت ترامپ و کلینتون در میان رأی‌دهندگان ایالات مختلف آمریکا، متأثر از دغدغه‌‌ی محوری مسأله تروریسم و تأثیرات حملات تروریستی پاریس خبر داده است.

مؤسسه نظرسنجی «ایپسوس» فرانسه، بعنوان سومین نهاد بزرگ تحقیقات و نظرسنجی دنیا، در بررسی اخیر خود با مشارکت خبرگزاری رویترز، در پرسش از هزار و 106 نفر از مردم آمریکا، رأی برابر سؤال‌شوندگان به وزیر خارجه سابق دولت اوباما و سرمایه‌گذار میلیاردر و جنگ‌طلب جمهوری‌خواه را اعلام کرده است.

«گینگر گیبسون» با ادامه تحلیل خود در این گزارش می‌نویسد: «سابقه کاری کلینتون در دوران تصدی وی بر وزارت خارجه آمریکا در سالهای اخیر و همچنین عملکرد خاص ترامپ در فعالیت‌های انتخاباتی‌اش در پرتو پیامدهای روانی حاصل از وقایع تروریستی، سبب شده رویکرد تازه‌ای نسبت این دو نامزد در میان مردم پدید بیاید.»

دونالد ترامپ در سخنرانی روز شنبه هفته جاری، در شهر «بومانت» شهرستان جفرسون در ایالت تگزاس، با طرفداری از فرهنگ خشونت و حمل سلاح در کشورش، گفت: «اگر قربانیان حمله تروریستی پاریس، اجازه حمل اسلحه داشتند شانس بهتری نصیب آنان می‌شد.»

این مجری سابق تلویزیون و سرمایه‌گذار فعلی صنعت ساختمان آمریکا در ادامه اضافه کرد: «به پاریس نگاه کنید؛ در کشوری که از سخت‌ترین قوانین حمل سلاح در سراسر جهان برخوردار است، هیچ‌کس اجازه داشتن اسلحه را ندارد به جز تبهکاران. در نتیجه، همان چیزی اتفاق می افتد که شاهد آن بودیم؛ تیراندازی افراد مسلح به مردم. این چیزی است که شما باید طلب کنید. اگر پاریسی‌ها اجازه حمل سلاح را داشتند، هم‌اکنون با شرایط دیگری روبرو بودند.»

ترامپ در خاتمه، با دیوانه‌وار خواندن طرح دولت اوباما مبنی بر پذیرش ده‌ها هزار تن از پناهجویان اهل سوریه، خواستار بمباران چاه‌های نفت منطقه غرب آسیا بعنوان منبع درآمد گروه تروریستی داعش شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    پشت پرده فتنه در فرانسه رو در آمریکا میشود خواند قربانی هایی از فرانسه به نفع سیاستمداران جنگ طلب غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس