رئیس ستاد انتخابات کشور از تشکیل کمیته‌ای ویژه جهت بررسی تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌‌و‌گویی با بیان اینکه هر نوع فعالیت در فضای معمولی و عادی یا همان غیرمجازی که تخلف محسوب می‌شود در فضای مجازی نیز خلاف است، گفت: با قانون جدید هرگونه تهمت و افترا در فضای مجازی نیز به مانند فضای عادی مشمول برخورد خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور از تشکیل کمیته‌ای ویژه برای رصد تخلفات در شبکه‌های مجازی خبر داد و گفت: با کمیته‌ای که تشکیل داده شده، تخلفات صورت گرفته در این فضا شناسایی و به دستگاه‌های ذیربط معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قوه قضائیه نیز ستادی را برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل داده که قطعا در آن به فضای مجازی نیز رسیدگی خواهند کرد.

به گفته مقیمی تلاش دولت بر این است که جرائم انتخاباتی در این دوره به حداقل برسد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تبلیغات رسمی و قانونی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 8 روز قبل از آغاز انتخابات انجام می‌شود، اظهار داشت: ممکن است در برهه‌ای که تا آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی باقی است، عده‌ای تلاش کنند از فضای مجازی برای تبلیغات استفاده کنند که این اقدام شامل تبلیغات زودهنگام خواهد بود و خلاف قانون است و به آن رسیدگی خواهد شد. علاوه بر آن نیز فرمانداران به عنوان مجریان انتخابات هرگونه تبلیغ زودهنگام را رصد می‌کنند.

مقیمی با اشاره به لایحه شفاف‌سازی اموال کاندیداها اظهار داشت: قطعا این لایحه هزینه‌های انتخاباتی را به شدت کاهش خواهد داد.

وی گفت: هرگونه کمک داوطلبان با عناوین مختلف از جمله کارهای خیریه‌ای در ایام انتخابات ممنوع است و با کسانی که با نیت تبلیغ بخواهند از این دست اقدامات انجام دهند برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی را مورد توجه قرار داد و افزود: فرآیند انتخابات و رای‌گیری 25 مرحله دارد، 23 مرحله آن به صورت ماشینی است و تنها 2 مرحله رای‌گیری و شمارش آرا به صورت دستی انجام می‌شود و تلاش ما بر این است که این دو مرحله نیز تا جایی که امکان دارد به صورت ماشینی برگزار شود.

مقیمی گفت: ما در دوره گذشته انتخابات مجلس تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات را در 14 حوزه داشته‌ایم و سعی می‌کنیم از آن تجربیات نیز در این دوره استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات الکترونیکی در 3 موضوع سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و حوزه‌های انتخاباتی به شورای نگهبان اطمینان دهیم خاطر نشان کرد: تمامی مراحل انجام شده برای برگزاری انتخابات الکترونیکی توسط کارشناسان و سیستم‌های داخلی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان تاکید کرد: داوطلبانی که تاکنون موفق به دریافت کارت ملی نشده‌اند هر چه سریعتر به ثبت‌احوال برای دریافت آن اقدام کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس