کد خبر 495886
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به برپایی غرفه‌های فرهنگی مخصوص کودکان با زبان‌های عربی و فارسی در نجف‌، کربلا و بین‌راه گفت: کتابهای جیبی را با ۴ زبان مخصوص زوار اربعین آماده‌کرده‌ایم که در ایام پیاده‌روی توزیع می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه، در خصوص اقدامات بعثه مقام معظم رهبری در زمینه توزیع محصولات فرهنگی در ایام اربعین گفت: در کمیته فرهنگی ستاد اربعین بخشی به نام محصولات فرهنگی وجود دارد که در 2 بخش فعالیت می‌کند.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: بخش اول در زمینه کودک و نوجوان است و بخش دوم در زمینه بزرگسالان است که محصولاتی برای هر دو گروه سنی تهیه شده است و در ایام اربعین میان زائران توزیع می‌شود.

وی در خصوص فعالیت فرهنگی در زمینه کودک و نوجوان گفت: غرفه‌هایی در مرز مهران، نجف، بین راه و کربلا برای کودکان و نوجوانان تعبیه شده‌است که در آن به زبان‌های عربی و فارسی واقعه عاشورا روایت می‌شود و کتابهایی برای کودکان و نوجوانان در قالب رنگ‌آمیزی تهیه شده است که به صورت تصویری داستان عاشورا را روایت می‌کند.

حاجی‌ابراهیمی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی برای بزرگسالان گفت: محصولات فرهنگی برای بزرگسالان در چند دسته و به زبان‌های گوناگون تهیه شده‌ است. کتابهایی با قطع جیبی و با حجم کم به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی در زمینه ادعیه مربوط به سفر اربعین و مقدمات لازم از قبیل آداب زیارت در نقطه صفر مرزی و بین‌راه در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: ما آماده‌ایم تا تمام محصولات فرهنگی مخصوص اربعین را در اختیار مجموعه‌های گوناگون قرار دهیم تا آنها با نام خود این محصولات را منتشر کنند و در اختیار زائران اباعبدالله الحسین(ع) قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به کانال تلگرام اربعین تصریح کرد: در این کانال مطالب به سرعت و دقت درباره بایدها و نبایدهای سفر، آداب و اسرار زیارت، احکام اربعین و ادعیه این روز، نکات امنیتی و بهداشتی منتشر می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس