آقاتهرانی با بیان اینکه ما به حیات و زنده بودن آقای رکن‌آبادی امیدوار هستیم، درباره انتقال وی به سرزمین‌های اشغالی گفت: این موضوع در حد یک فرضیه و احتمال است و اگر عربستان پاسخ قاطع در این زمینه ندهد این احتمالات مطرح می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جبهه پایداری درباره ابراز نگرانی اخیر وی از وضعیت رکن‌آبادی دیپلمات ایرانی کشورمان که پس از فاجعه منا ناپدید شده است و خبرهای بیشتر در این زمینه اظهار داشت: جان همه حجاج بیت‌الله الحرام برای ما ارجمند و عزیز است و ما معتقدیم که باید تا آخرین نفر این تحقیقات صورت بگیرد تا حق قانونی این عزیزان تأمین شود؛ شخص آقای رکن‌آبادی از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است که نگرانی ما را نسبت به ایشان مضاعف می‌کند.

آقاتهرانی با بیان اینکه 50 روز از مراسم دعای روز عرفه که آقای رکن‌آبادی بیانیه رهبر معظم انقلاب را قرائت کردند می‌گذرد، یادآور شد: بعد از آن نقل شد که ایشان را بعد از فاجعه منا زنده دیده‌اند که به آمبولانس منتقل شده اما دولت عربستان اصل قصه را انکار کرد و گفت کسی با این نام وارد نشده است و حرف‌های بی‌پایه‌ای را در این زمینه مطرح کردند.

دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: عربستان با وجود پیگیری‌های مقامات ایرانی اطلاعات درستی به ما نمی‌دهد و این امر نگرانی‌های ما را روزافزون می‌کند لذا عربستان باید دراین زمینه پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه اگر عربستان نمی‌تواند امنیت حرم امن الهی را تأمین کند باید کنار برود تا مجموعه‌ای از کشورهای اسلامی حج را اداره کنند تأکید کرد: فاجعه منا و کشته شدن بسیاری از مسلمانان در حج بیت‌الله‌الحرام که از بهترین اعمال است را نمی‌توانیم فراموش کنیم و جواب‌های عربستان نیز در این زمینه قابل قبول نیست.

آقاتهرانی با بیان اینکه ما به حیات و زنده بودن آقای رکن‌آبادی امیدوار هستیم، درباره انتقال وی به سرزمین‌های اشغالی گفت: این موضوع در حد یک فرضیه و احتمال است و اگر عربستان پاسخ قاطع در این زمینه ندهد این احتمالات مطرح می‌شود.

دبیرکل جبهه پایداری تصریح کرد: ما فاجعه منا را نه حاصل بی‌تدبیری آل سعود بلکه محصول سوءتدبیر آنها می‌دانیم و این مسئله از نظر حقوقی بار دارد.

وی با اشاره به تفاوت قوانین کشور عربستان درباره مکان‌های مربوط به حرم و غیر حرم خاطرنشان کرد: آنها برای حرم الهی قوانین ویژه‌ای دارند و موظفند که این مکان‌ها را بهتر اداره کنند اما اگر نمی‌توانند از پس این کار برآیند بگویند و مسلمانان را از بلاتکلیفی خارج کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس